Счупена перка

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 12.07.2004
Местоположение: София

Счупена перка

Мнение от sith » 13 Авг 2004, 12:39

Случайно видях че перката за охлаждане на радиатора на двигателя има две счупени ребра, може би едното от тях е счупено нарочно в опит да се балансира по някакъв начин, защото се намира от противоположната страна. Може ли да се разбие лагер от небалансираната перка, като се има в предвид че там се намира и вискозитетния съединител или да прегрее двигателя?
Колко струва такава перка и дали може да се намери втора употреба?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 457
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Мнение от fortune » 13 Авг 2004, 12:49

Може да се разбие да, при всички случаи не е добре да седиш в това състояние. Намери причината за повредата. При кожуха на перката не беше добре закрешен за радиатора от "майсторите" в сервиза и вследствие на това съм -1 крило. Но все пак при мен всичко е наред, колата сам ще забележиш дали загрява като я покараш малко и следиш температурата. За Е30 перка втора ръка е към 30-40лв. Естествено, че можеш да си намериш, попитай Явор :)
човек се учи докато е жив...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 22.07.2004

Мнение от Bimmer » 13 Авг 2004, 12:49

Блокирана е нали.....? :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 12.07.2004
Местоположение: София

Мнение от sith » 13 Авг 2004, 13:20

Не е блокирала, върти се нормално нито се тресе двигателя. Радиатора е добре закрепен и никаде не опира може би е претърпяла някакъв удар в миналото. Повече ме притеснява вискосъединитела да не му стане нешо от небалансираната перка, зашото е сменяван с нов поне според предишния собственик, а и е доста скъп.
При първа възможност ще я сменя с друга.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 13 Авг 2004, 13:36

Бимър имаше предвид,че е зацепена да се върти постоянно, не че е блокирала да не се върти. Не е чак толкова сериозен проблема. Перката само помага за охлаждането, не е основен негов възел, така че от 1 счупено крило твърдо не може да ти прегрее колата. Не вярвам да влияе и фрапиращо на вискосъединителя, но ако имаш възможност я смени. Едва ли е много скъпа втора употреба. Иначе виско-съединителя нов е към 200лв във Вари и не е хубаво да се правят експерименти с него :wink:
Never mistake motion for action...

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 17.04.2004

Мнение от R9 » 14 Авг 2004, 10:47

Значи,същия проблем го имах преди два месеца.При мен се появи когато се опитах да сменя вискосъединителя.Не беше сменян от години и се бе заварил за оста на водната помпа.Не можеше да се свали по никакъв начин и се принудих да сваля цялата водна помпа.Два часа чукане и удряне- нищо!Направих разрез с ножовка на мястото , на което се допират съединителя и оста на водната помпа.Така успях да я развия и да го сменя.Но изглежда наруших циментацията на оста на водната помпа и когато колата загрееше, оста се кривеше и правеше така че перката да се удря в кожуха на радиатора и да се чупи (но при мен вибрациите бяха страхотни).Така счупих 2 перки и накрая се принудих да сменя и водната помпа.Едва ли твоя проблем произхожда точно от това, но за да ти се чупи перката трябва да е нещо сериозно и преди да я смениш , трябва да разбереш причината.
Изображение Изображение
Impossible is nothing !!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 17.07.2004

Мнение от Sasho 28 » 14 Авг 2004, 18:04

Заслушай се като върти,шумна ли е,има ли вибрации,ако не-карай си!На мене ми беше така 80-ката,2 год. я карах така,и я продадох без проблем :D

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 15 Авг 2004, 9:26

разбива се водната помпа, купи си перка втора употреба.
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 15 Авг 2004, 9:41

и на мен ми трябва :)
миналата година на бужурище скъсах дясната лапа на мотора а от другата страна се отскубна тампона и целия мотор кривна на една страна и перката остана без едно витло , забелязах липсата му доста късно предвид другите повреди :) и си викам кво толкова тя не загрява , хоп отчупих витлото в срещуположния край да супер си викам ама после като се загледах :) те не били чифт а тек и никога не може да се балансира идеално , та така и аз си търся перка 2-ра ръка , между другото на Е30 и на Е36 не са ли еднакви???

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 16 Авг 2004, 7:13

еднакви са :!: аз вече 2 смених . и съединитела е същия, и от 5-ца става но перката е с 3 болта и ако я смениш задно със съединитела става
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 29.05.2004

Мнение от bozi_bmw » 21 Авг 2004, 0:06

Нова за Е34-1992-150коня-перката е между 30-50лв.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook