Възможност за "подобряване" на окачването на комби

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 09 Май 2008, 10:45

Честно да ти кажа аз не бих го нарекъл твърдо возене по няколко причини.
Първо, предните амортисьори са с регулируема твърдост, аз ги пробвах и отпуснати докрай и возенето се доближава до това преди интервенцията.

Второ, дори с леко натегнати амортисьори, колата вози много по-стегнато от преди, но аз не бих го нарекъл твърдо. Разбира се пружините са по-твърди и това няма как да се промени, въпреки това обаче колата е много по-различна. Със старото окачване, което също беше префектно като го свалихме, колата някак си много ... не мога да намеря думата, може би лигаво и по-шумно минаваше през неравностите.

Отделно, според мен няма как да се получи това поведение в завой ако не се промени окачването. Т.е. в замяна на това, което ти наричаш по-твърдо, се получава нещо превъзходно при движение в крива.

Но на сбирките можеш да я пробваш и да прецениш дали ти харесва, съответно да модифицираш и ти.

За съжаление не мога в RealOEM да намеря по-дебела предна стабилизираща щанга, за която да съм сигурен че ще стане. Има една от Е31 850 CSi, която е 27 мм срещу 24 (или 25, не съм сигурен) за моята, но ако някой потвърди, че 100% е взаимозаменяема, едва тогава бих я поръчал. 330 лв. мисля беше в Дарукар и не ми се рискува с тази сума. Инак на М5 е като стандартната и няма смисъл да се сменя с нея.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 09 Май 2008, 15:09

Ехааааа :D :D :D

Това са добри новини ,искам да се видим в най-скоро време и да покарам колата ти, веднага ще направя съпоставка с бившия изтребител на Све-тльо и това с колко по-стабилна е от мойта :)

Малееее нямам търпение човек - мойта кола със сигурност за всичките години има поне 80 км изминати на пътен възел Бояна,веднага ще усетя какво-що с твойта кола :!:

И аз и Сашо с 525 комбито - Plague имаме желание скоро да се оборудваме с точно тези 20 мм щанги от ///М5 Туринг.вчера даже говорихме пак по този въпрос та се ровихме из ЕТК-то да гледаме диаметри ...

Ей боже ,тоя път по който ти си побъркал детето :mhihi: последния път преди няма и месец може би ,на празно и чисто трасе и аз нагоре надувах на умиране :twisted:

Крайно любопитно ми е да сравня моето поведение спрямо твоето ,като твърдост и стабилност :help:

п.с. Една седмица по празниците бях без кола,че и сдаде багажа водния радиатор и вчера качих друг - голям от 2,5 литра на Сашо, за което му благодаря ,обезвъздуших я и днес по работа ходих сутринта до Ихтиман :arrow: просто ми идеше да я разцелувам тая кола залепих си 220 км/ч на магистралата за Пловдив и завоите си ги описах така ,че като пристигах и там и тук в София по обед бях много щастлив :mhihi: вчера с едно Мондео комби пътувах до Септември и направо ми се доповръща :help: При все че е в отлично здраве просто от 160 км/ч нагоре се чувствах несигурен и не си позволявах повече ... Яворе , с 205/60/15 ли си ? Защото наистина 15 цола ще те спъва сериозно :!: Аз карам на 225/50/16 на 2,5 бара и от тях колата ми е крайно различна като поведение и усещане от зимните с нещастен размер за толкова голям автомобил - 205/65/15 ...


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 09 Май 2008, 15:20

Честно казано преди малко получих известна фрустрация след като намерих този кит на Racing Dynamics:
http://www.racdyn-usa.com/Merchant2/mer ... .81.34.010

Не че съжалявам на 100%, понеже тяхната задна щанга е 19 мм а пък аз сложих 20 мм, но ако не бях купил дебелата, определено щях да купя този кит, който впрочем излиза на цената на оригиналните щанги от Дарукар (27 мм предна от 850CSi и 20 мм задна от М5 комби, само дето тази от Е31 не е ясно дали ще стане в Е34). Този кит има много полезните задни биелетки, които аз така или иначе сигурно ще опитам някакси да преправя заради гумените тампони в оригиналните, които според мен компроментират постигането на пълен ефект от дебелата задна щанга.
Отделни кита има уретанови тампони вместо гумени...

Гумите са ми 15 цола, да; дебна обаче като белоглав орел няколко аукциона в eBay с идеята да се кача на оригиналните Turbinen Felgen 8х17 и 9х17 от М5. Да видим как ще завържи всичко...

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 09 Май 2008, 15:43

Postman написа:Честно казано преди малко получих известна фрустрация след като намерих този кит на Racing Dynamics:
http://www.racdyn-usa.com/Merchant2/mer ... .81.34.010

Не че съжалявам на 100%, понеже тяхната задна щанга е 19 мм а пък аз сложих 20 мм, но ако не бях купил дебелата, определено щях да купя този кит, който впрочем излиза на цената на оригиналните щанги от Дарукар (27 мм предна от 850CSi и 20 мм задна от М5 комби, само дето тази от Е31 не е ясно дали ще стане в Е34). Този кит има много полезните задни биелетки, които аз така или иначе сигурно ще опитам някакси да преправя заради гумените тампони в оригиналните, които според мен компроментират постигането на пълен ефект от дебелата задна щанга.
Отделни кита има уретанови тампони вместо гумени...

Гумите са ми 15 цола, да; дебна обаче като белоглав орел няколко аукциона в eBay с идеята да се кача на оригиналните Turbinen Felgen 8х17 и 9х17 от М5. Да видим как ще завържи всичко...


Яворчо, ма ти си твърдо решил да я правиш твърда на желязо :twisted: Има една идея тук ,група ентусиасти с Е30-ски да ходим лятото за ВРЦ Германия и след ралито да ходим да дерем по Нордшлайфето :twisted: Аз с брат ми ще пътуваме с неговия бяс ,Газара,Косата,Роко,Росен Коларов и още някой всички ще сме с Е30 ,давай ти с 34-ката ,направо отсега я виждам готова за северната дъга на "Зеленият ад" :twisted: :twisted: :twisted: Поколения БМВ-та са родени и "проходили там" ,там е свещенното място АМИН-Н-Н-Н :!: :!: :bowdown: :bowdown:

п.с. Представям си я с турбинните джанти и ударена в земята, на ринг-а и ти с каската вътре аууууу :shock: :twisted: :twisted: :twisted:


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 09 Май 2008, 20:52

Такааа, писах на младежите от Racing Dynamics (линка по-нагоре) и за мое съжаление не продават отделно само предната стабилизираща щанга и ако взема да купя целия кит се опасявам, че задните щанги ще ми станат много.

Иска ли някой да се комбинираме и да си разделим кита?
За мен: предната щанга и тампоните за нея;
За него/нея: задната щанга, тампоните за нея и биелетките.
Цените ще ги опрделим така че да са справедливи и за двамата - всичко освен двете щанги го има като отделна резервна част със съответна цена, така че ще мислим как да ги калкулираме, транспорта отделно.

Друг вариант - аз мога да взема целия кит ако някои иска моята чисто нова задна 20 милиметрова щанга. По-евтино от Дарукар разбира се, но не и на безценица :P .
Желаещи?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2521
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: коя кадето го прибере при себеси

Мнение от dizelboy » 09 Май 2008, 21:02

колеги да бехте минали на лс само вие си пишете тука тва да не вие 4астен 4ат :mhihi: :mhihi:
ИзображениеИзображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 09 Май 2008, 21:05

dizelboy написа:колеги да бехте минали на лс само вие си пишете тука тва да не вие 4астен 4ат :mhihi: :mhihi:

Добре де, не ти ли трябва манияшка задна стабилизираща щанга (за да те включим и теб в чата)? :mhihi: :mhihi: :mhihi:

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 09 Май 2008, 21:45

Хайде да се видим и да ми рекламираш твоята задна щанга,готов съм да я взема. И за другия вариант съм отворен също ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Мнение от Gemar » 10 Май 2008, 10:16

Задната стабилизираща щанга би трябвало да пасне на седан моделите.. нали така? Принципно търся по-дебела щанга за да си намаля ефекта от недозавиването и съм със сток окачване. По-дебелата задна щанга втвърдява и стабилизира предницата.
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 11 Май 2008, 0:20

Искам я аз задната щанга :help: Плиииииз :help:
Пууу с бат'Стефчо май пак се сблъскваме хахахаха

п.с. Яворчо, ще ходим ли на Нордшлайфето :twisted:


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 11 Май 2008, 9:35

Колеги, щангата ще я мислим - благодаря ви за готовността. Но помнете, че няма как да е подарък :lol: .
Може обаче и вие да решите, че варианта с кита на Racing Dynamics е по-добър и тогава да направим групова покупка.

Днес на Еко може да обменим още мисли в тази посока... както и да помечтаем с Жоро за Нордшлайфе-то :twisted: .

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 12 Май 2008, 13:59

Колеги ,вчера с Явор Постман се видяхме с двата туринг-а и се возихме първо на единия ,после на другия.Неговата кола се е успала в пълния смисъл на думата.Конитата отпред са отпуснати до край,колата стъпва изключително тихо и стегнато ,без никакво гадно татрузене,за задницата с адската Мкова щанга просто не ми се говори :twisted: Колата му е на стандартни 15 цола гуми и се чувства по-стабилна от мойта с 16 цола ...

п.с. Късно вечерта на Бояна се повозихме с мойта кола на детелината ,забавно беше :lol:


Георги Пенчев
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 486
Регистриран на: 21.05.2005
Местоположение: София/Пловдив

Мнение от pesho » 12 Май 2008, 23:30

Мда аз се ровя десет страници назад то било вече важна тема.
Та по темата в Turner motorsport същия кит стабилизиращи щанги
са на по яка цена.
Аз съм поставен малко на кръстопът Racing Dynamics или M ?
Аморт. и пружини ще са това

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 13 Май 2008, 9:00

Eeeeee, колега, на вас със седаните ви е лесно :D , имате твърде голям избор от възможности за пълна модификации на окачването (когато няма нивомат отзад).
Относно кита с щангите, аз съм го писал и по-горе, цената дори и на Рейсинг Дайнамикс на практика не е висока (по моите критерии), защото оригиналните М компоненти струват и те горе долу толкова, аз обаче мисля че кита е по-добро решение.
Дори гледайки цената в Турнер Моторспорт от $399,- си мисля за една групова покупка, може да падне и още надолу...
Ето линка:
http://www.turnermotorsport.com/html/su ... bcat_id=68

П.П. Ето и линк към оригиналния кит от сайта на Рейсинг Дайнамикс за сравнение на цената:
http://www.racdyn-usa.com/Merchant2/mer ... .81.34.010

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 486
Регистриран на: 21.05.2005
Местоположение: София/Пловдив

Мнение от pesho » 13 Май 2008, 10:43

Довечера ще има пратя на търнър едно меилче да ги питам ще шипват
ли до беге и на каква тарифа и ще споделя. Ще разпитам и за по
големи количества.

Една Е34 срещичка към края на месеца :?: :D

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook