за гадното скърцане от волана на е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
- fedoracore
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: Столицата
- Пол: Мъж
ето и линк на сxемата .лагера които прави проблем е номер 2 http://i.data.bg/08/03/10/849016_orig.jpg

- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire


Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
- bam-bam
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3665
- Регистриран на: 25.12.2006
- Местоположение: македонче
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
- Мечтае да кара: Е92
fedoracore написа:значи за тези които имат проблем със скърцането на волана .днес xодиx в камор си купиx лагерче под номер 2 на сxемата .краи със гадното скърцане .лагерчето струва 15 лв ...които има такъв проблем да не се заблуждава чее от лентовия кабел
пробвайте с това .. и аз преди време го смених и спря


- fedoracore
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: Столицата
- Пол: Мъж
bam-bam написа:fedoracore написа:значи за тези които имат проблем със скърцането на волана .днес xодиx в камор си купиx лагерче под номер 2 на сxемата .краи със гадното скърцане .лагерчето струва 15 лв ...които има такъв проблем да не се заблуждава чее от лентовия кабел
пробвайте с това .. и аз преди време го смених и спря
взех си и аз такова лагерче, ама да попитам че съм много нов в тия неща лесно ли става самата смяна?!!?
- indianeca
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 28.07.2007
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: Табуретка със спортно окачване...
- Мечтае да кара: Фотьойл
- Детайли за колата: БМВ e46, M54B25
GarDolf написа:Две-три капки моторно масло на мястото, където се трият пластмасите, ми решиха досадния проблем със скърцането на волана. Без никакво разглобяване на кормилната уретба. Не че съветвам някого да се води по действията ми, просто споделям, че и така може
Преди всичко пробвай със спрей за табло да пръснеш както казва колегата, пък ми кажи какво е станало

- Бибо
- Emotionally Unstable
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: 22.02.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Convertible
- indianeca
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 28.07.2007
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: Табуретка със спортно окачване...
- Мечтае да кара: Фотьойл
- Детайли за колата: БМВ e46, M54B25
Като чели това със шпрея за табло се очертава един добър и ефективен метод за отстраняване на този проблем. Преди да разкачите кабели и какво ли още не пробвайте този вариант.
- Tigar1972
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: 20.03.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: влака
- Мечтае да кара: самолет с духалка :)
Jurass1c написа:взех си и аз такова лагерче, ама да попитам че съм много нов в тия неща лесно ли става самата смяна?!!?
Видях че не е отговорено на въпроса и не намерих подробна тема, преди да се захвана. От доста време разхождам въпросното лагерче в жабката и вчера се хванах да го сменя.
Каква е ситуацята...

Металния пръстен Но.5 излиза спокойно. Стоманеното пръстенче но.4 излиза малко гадно. С две отверки напъвате навън да го разширите малко и си пазите очите. Идеята е да не надерете шлиците на кормилния прът.
После номер 3 излиза спокойно. Няма значение в каква посока ще го монтирате после, симетричен е.
После ще видите две малки ниши в горната и долната страна на кормилния прът, в които може да подпъхнете нещо малко, за да излезе леко навън лагерчето.
В началото подпъхнах малко шестограмче и го използвах като рамо, за да мръдне леко лагера. После си импровизирате как да излезе до края. Аз използвах ключе 10 абсолютно не по предназначение, просто подпъхвах и го ползвах за лост и малко по малко излезе.
Стария лагер не изглеждаше никак зле м/у другото при мен.
Желателно е да смажете с двг.масло или някакво по-гъсто този новия лагер, който слагате. Видях че има фабрична смазка, но беше доста сух за моите разбирания. Понакапах малко масълце в лагера и го натъпках. Важно е да се набие до край. Няма посока, няма шлици, просто влиза. Аз умишлено омазах много обстойно и кормилния прът зад шлиците. Слагате но.3 и установявате:
Мамка му... не може да се сложи пружинката но.4, не се вижда канала й. Пробвах по стандартния метод да го направя, но беше доста рисково и крайно невероятно да се получи... Как се прави или поне как аз го направих доста бързо и безболезнено?!
Слагате но.3, после но.4 до където може да влезе на ръка, обръщате но.5, за да го използвате да избута пружинката.Т.е. канала на но.5 да остане към волана. Много е важно да има масло под 2те цилиндърчета и пружинката. Слагате волана и леко навивате централния болт докато поклащате волана на всички страни. Като затегне, поразмърдайте малко волана на всички посоки и вижте дали не може да се навие още.
Като се навие, сваляте волана и гледате до къде сте я докарали. На втория опит успях. После мажете пружинката с масло и отгоре, обръщате но.5 в правилната посока и сглобявате.
Преди да монтирате волана, може да капнете много малко масълце в ръба на лентовия кабел. Новия ми лентов кабел издаваше ужасни звуци. Търкаща се пластмаса. След няколко капки масълце и малко градско каране, маслото се разнесе и сега е абсолютно тих волана.
Надявам се написаното е полезно. Съжалявам че нямам снимки, но мисля че обяснението компенсира. Успех.
- jibo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 333
- Регистриран на: 24.12.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw 320 d ,E36 TDS
- Мечтае да кара: BMW X5
тва го оправих аз 30 кинта е тва лагер4е но ся скарца от бега като карам и по неравностен пьт скарца ми аербега като го размардам и в края ми скарца да не би да се е прищипал кабела или е някав друг проблем
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... F%F0%E5%E9 Една тема от полезните.jibo написа:тва го оправих аз 30 кинта е тва лагер4е но ся скарца от бега като карам и по неравностен пьт скарца ми аербега като го размардам и в края ми скарца да не би да се е прищипал кабела или е някав друг проблем
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Да , то го има в полезни ...но няма кой да гледа ....
Искам да добавя нещо по повод на коментара на колегата liloff .....
Значи колега аз имах същия проблем при смяната на новия лагер , просто като се опитах да сложа пръстена 4 от схемата , не се виждаше канала , тосет новия лагер не можеше да слезе достатъчно на долу , че да освободи място за пръстена да влзезе в улея. Тогава аз направих нещо друго , което според мен е по удачно от твоя вариянт. Завих два ключа (мисля , че бяха 12 или 13 ) със затворена периферия и от горе стегнах със болта дето държи кормилото. По този начин ги използвах като лост да мога да изтегля на горе кормилния прът , така че да се освободи място за пръстена и да може да влезе в гнездото. Стана от първия път .
Искам да добавя нещо по повод на коментара на колегата liloff .....
Значи колега аз имах същия проблем при смяната на новия лагер , просто като се опитах да сложа пръстена 4 от схемата , не се виждаше канала , тосет новия лагер не можеше да слезе достатъчно на долу , че да освободи място за пръстена да влзезе в улея. Тогава аз направих нещо друго , което според мен е по удачно от твоя вариянт. Завих два ключа (мисля , че бяха 12 или 13 ) със затворена периферия и от горе стегнах със болта дето държи кормилото. По този начин ги използвах като лост да мога да изтегля на горе кормилния прът , така че да се освободи място за пръстена и да може да влезе в гнездото. Стана от първия път .
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани