Горива....Тест!!!

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 578
Регистриран на: 10.03.2003
Местоположение: София-"montreal"

Горива....Тест!!!

Мнение от KGB » 09 Юли 2004, 0:53

Значи съвсем случаино се запознах с един инженер от ОМВ (не е БГарин) и то ми обясни доста подбробно някои неща за Нафатата в БГ....тя е с високо съдаржание на Сяра....което съсипва доста по-бързо нафотовата помпа и инжекторите. По принцип нормалната нафта има смазочни своиства но при нашата не е така Evil or Very Mad заради Сярата....По на там...като цяло каза че за София нафатата като цяло е най-добра на ОМВ понеже се кара от Румъния....нафтата на Еко_Елда(Гръцкото) се кара от гърция и е с най-високо цетаново число, но като цяло е по-зле от тази на ОМВ....извън софия най-добре е на ЛукОйл защото те си оставят най-готиното гориво за тях от рафинерията.

Другото важно нещо е, че той ме посъветва да добавям добавки в нафтата и то непракъсното....показами една коята му я носят от САЩ Red Line 85-plus.... И каза че това е най-добрата добавка за нафта...НО за наше съжеление я нияма на нашия пазар...питах го какво му препоръчва за тук...Той каза че Редех били добри.....

Също каза че било добре ако на един резервоар от 50-60литра е добре да се сипват по 50грама двутактово масло (НО ХУБАВО) за да се компенсира кретенията от сярата в нашата нафта.

За Извън БГ каза че в Словения можеби нафтата е най-добра от цяла европа.

п.с: ако карате коман-райл (какъвто е моя случей) с нафата на гръцкото еко колата ще ви върви леко повече с около 1%....но ще се скапва по бързо ако я карате с тази на ОМВ....това което аз забелязах е, че с Еко можеби върви малко повече...но отвреме на време изпусва по някоя димка (като си чиста катализатора)....с нафтата на ОМВ това нещо почти го няма. Като разход разликата почти няма или е в полза на Еко-елда....От най-голямо значение за коман-райла е цетановот число защото колко е по-голямо толкова по бързо се разпада горивото на "молекули" което е от голямо значение понеже при повечето коман райли горивото се впръсква на няколко фази в зависимост от подадената газ на педала......Но от по-голямо значение е съдаржането на сяра...защото при работа от 1200 до 1600 бара в зависимост от двигатела смазването на частитите е от основно значение......
Така че аз мисля да мина обратно на ОМВ....

В момента си правя следните замервания.....на околовръстното при бояна където са гонките.....80-120 на последна и предпоследна предавка....Правя го и в двете посоки, защото от едната е леко нанагорнище а от другата е леко нанадолнище....записвам си резлутатите преди след като сложих Редех за изчистване (restores performance...che ima dryg koito e mantaince performance)....след един резервоар колата тръгна с около поливин секунда по добре при положение че тия дни е доста по-гореще от колко преди седмица....мисля скоро да направя тест с нафата от ОМВ и да видя какво ще се получи. Аз мисля че този тест 80-120 е най-лесен и красноречив, защото се елиминират фактори като стартиране (добро лошо и т.н.) същи не си прецаквате колата като триете гуми съединител.

Така, че ви предлагам всеки да направи по няколко теста там с различно горива и да пише всеки резултат тука....за да може да преценим къде е най-доброто гориво..дизел бензин и газ...

Като правите тестовете гледайте да е вечерно време зашото е по хладно и няма коли...също гледайте да е на едно ниво резервоара при всеки тест....по-добре точно преди да заредите пак за да сте карали един резервоар с определеното гориво.

Хубаво да е постваме от коя бензиностанция сме зарадели напмире ОМВто на дървеница или ШЕЛ на младост срещу деницата....Ако сме сложили добавка и каква. Външна температура ако имате датчик....хубава е да правите тестовете горе доле с един товар...тоест сам или със същия човек...по-лесно е сам защото знаето кога точно натиската педала на газта....правате по две-тре теста и в двете посоки...


Какво мислите по въпроса...???

Аз мисля, че така най лесно ще разберем как ни върви колата най-добре...и кое и най-доброто гориво .А не да си отговаряме аз мисля че с това май повече ми върви колата...защото знаете че само внушението е страшна работа.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 1.06.2004
Местоположение: София

Мнение от Malcho » 09 Юли 2004, 7:59

@KGB
Това което си написал по-горе в голяма степен не отговаря на истината. Този "специалист" от ОМВ знае ле, че вече в България официално се продава САМО - ЕВРОДИЗЕЛ (говоря за големите вериги - кварталните колонки не ме интересуват). Един от показателите които отличават Евродизеловото гориво от Дизеловото моторно гориво е именно съдържанието на сяра. Друг е цетановото число.
ОМВ си пазарува от рафинерията, а ако ми кажеш как точно Лукойл си заделят за тях горива ще съм ти много благодарен.
Ако искаш добавка в нафтата - сипвай си скъпия дизел на Шел - 20ст на литър отгоре :D
Тези тестове дето ги предлагаш и да ги направи някой - ще повярваш ли на резултатите? - аз не.

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 09 Юли 2004, 9:01

Malcho: Много ми е интересно... ако можеш да постнеш
някакво точно определение на този термин "Евродизел"
щото на мен не ми стана много ясно за какво става въпрос...

KGB каза много ясно и аз също ще го повторя:
"В България НЯМА инсталация за т. нар. Комън рейл Нафта..."
сиреч в нафтата има повече сяра отколкото чист продукт :idea:

Повечето вериги бензиностанции копуват от ЛукОйл Нефтохим
горивата си...
А това че казват че са внесени от незнам си къде в повечето
случай си е чиста... :? :roll: :wink:
както и да е... не е моя работа да обсъждам маркетинговите
политики на бензиновите компании в БГ

KGB Евала за този пост мисля че си казал доста смислени
неща в него... Аз също съм голям манияк на горивата и
до скоро много често сменях бензиностанции... карти и
други чудеса... За сега нямам впечатления от никоя
бензиностанция за някакви съществени разлики в 95-цата
не съм усещал и разлика в по-високото октаново число
като 98 например, но незнам това може и да е от колата
тя не си върви по дефоулт :wink:
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 1.06.2004
Местоположение: София

Мнение от Malcho » 09 Юли 2004, 10:28

Да, мога:-)
От 01.01.2004 В България бензиностанциите имат право да продават
само дизелово гориво произведено в съответсвие на европейска норма
EN 590. Разликите между продаваното преди дизелово
моторно гориво и евродизела,освен в по-добрите в показатели за
Гранична температура на филтруемост през студен филтър (това е най-важният
нискотемпературен показател за зимното гориво. Според него са разделени и два класа
(марки) – за зимата и за лятото
), Пламна температура, Дестилационни характеристики,
са най-съществени в съдържанието на сяра 0,035% срещу предишните 0,3% и по-
високото цетаново число. Лукойл го произвеждат и в двете му разновидности -летен и
зимен. Вярно е, че рафинериита на Еко елда са много по-модерни, но силно се съмнявам,
че непрекъснато ще карат горива от Гърция - по икономически причини (също както и
ОМВ спряха преди много години да карат
от Австрия) - нямат петролна база в България, а автомобилния транспорт е по-скъп и по-
неудобен откъм гъвкавост.
А пък такова животно като комън-рейл нафта не съществува. Така, че няма смисъл да повтаряш
измислени понятия.
Логичен е въпроса - какво се случва с произвежданото доскоро дизелово гориво с 0,3% сяра - нищо-
пак се произвежда, но имаш право да го използваш като гориво единствено за отопление (при
закупуване се попълва декларация) :D :D
Е за това не ходя на измислени квартални бензиностанци, защото
не се знае от къде са горивата и какви са в същност. (не, че ще се случи нещо ако си сипеш от тази
нафта - до преди няколко месеца
беше само тя)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 578
Регистриран на: 10.03.2003
Местоположение: София-"montreal"

Мнение от KGB » 09 Юли 2004, 10:29

Malcho,

Едно мога да ти гарантиръм с двете си ръце....в БГ няма нормална нафта!!! защото ние сме по БДС....единственото което отговаря на ЕвроСтандартите от този БДС е цетановото и октановото число в горивата и то на излизане от рафинерията....в бензина и нафтата има още към 10-50добавки...които нямат нищо общо с евростандартите....за съдаржанието на сяра провери по БДС колко е разрешеното и после погледни този на ЕС...аз го гледах преди месец но не си спомням къде беше точно страницата...разровисе ще го откриеш....Аз лично останах леко фрапиран.

За това че Шел и някои други бензиностанций са си кръстили горива ЕвроДизел няма нищо общо с Европа освен името. А въпросния човек от ОМВ мисля, че разбира повече от всичкини взете заедно по-всички форуми (той с това се е занимавал цял живот да твори горива)...сега ако на някой форум има и друг инжинер по-горивата ще е добре и той да ни просветли. Човека ми разказа някой неща за нафтата с такива подробности, че ме беше яд че не си записхвах на едно листче.

Относнот теста....в САЩ държавата по този начим измерва разликите в горивата върху дадена кола...така че мисля че това е най-лесния начин да разберем за какво става въпрос....дали ШЕЛ, ОМВ, Лук, Темпо, Еко-Елда, Еко и т.н. са добри или не...

Иначе за Гръцкото еко...карах им след цистерната от Перник към София и тя спря на екото на околовръстното до цар борис....така че предполагам е дошла о Гърция...питах и тираджията и той каза че от там идва...За ОМВ нафата за София от няколко човека на които може да се вярва са ми казали че я карат от Румъния...не по друга причина че е по-добра или по-лоша ами защото им излиза по-ефтино...

Аз днеска излитам за Морето...на отиване ще карам с ЕКо-Елда и добавката на Шел за дизел...на връщене с ОМВ или Лук и Редех....ще си запиша разход средна скорост и 80-120 после ще ги постна тук.

п.с;Бързо си отгоровил.....0,03 я сега намери ЕС стандарта и погледни за какво става въпрос....това което аз открих е 0.001%

Айде на море, че в София е 600 градуса.... :wink:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 1.06.2004
Местоположение: София

Мнение от Malcho » 09 Юли 2004, 10:40

Бегай към морето, да си печеш .... нослето :D
Аз ти казвам как е в България и каква е нормативната база.
Това 0.001 не знам от къде си го прочел (ако можеш прати го ), но се съмнявам, че е технологично постижимо - все пак и ние сме учили нещо :lol:

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 09 Юли 2004, 10:50

Malcho написа:Вярно е, че рафинериита на Еко елда са много по-модерни, но силно се съмнявам,
че непрекъснато ще карат горива от Гърция - по икономически причини (също както и
ОМВ спряха преди много години да карат
от Австрия) - нямат петролна база в България, а автомобилния транспорт е по-скъп и по-
неудобен откъм гъвкавост.



Пич, не разбрах с колко ще се оскъпи нафтата когато я превозиш на 500 км примерно. Това дето го казваш са пълни глупости, защото от ЛукОил я купуваш на едрова цена, а от Румъния или Гърция си я взимаш на производствена. Ако това не ти е ясно питай някой първокурсник от УНСС да ти го разясни. Само ще ти кажа, че транспортните разходи рядко надхвърлят 10%. Освен ако прекарваш една туба нафта и ползваш за това 15 тонен тир.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 7.01.2004

Мнение от zmej » 09 Юли 2004, 10:55

Солун е доста по-близо до София отколкото Бургас (това е по темата за транспорта)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 1.06.2004
Местоположение: София

Мнение от Malcho » 09 Юли 2004, 11:09

Босе, босе..
заинтересувай се (от някой първокурсник от УНСС :D ) как се формира цената на горивата - като я вземаш на производствени цени да не би да не плащаш при внос акциз и ддс?
Също така се поинтересувай за разликите между железопътен, автомобилен транспорт и пренос на горива па продуктопровод.
@Zmei
но Илиянци е по-близо от Солун, нали? :D

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 09 Юли 2004, 11:10

Malcho написа:а автомобилния транспорт е по-скъп и по-
неудобен откъм гъвкавост.

Че от него по-гъвкав май не се сещам може би само хеликоптер :lol:
А и има още един доста по евтин транспорт който е и по ефективен заради количеството което можеш да транспортираш наведнъж!
Това само по темата за транспорта!
За другото не разбирам!
May the BMW force be with you!

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 09 Юли 2004, 11:13

За това става въпрос бре :) София-Солун-София=500 км. А иначе нафта може и от София да си налееш, петролни бази на ЛукОил има. Но какво има в цистерната не знае и склададжията ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 1.06.2004
Местоположение: София

Мнение от Malcho » 09 Юли 2004, 12:04

Vasilen написа:
Malcho написа:а автомобилния транспорт е по-скъп и по-
неудобен откъм гъвкавост.

Че от него по-гъвкав май не се сещам може би само хеликоптер :lol:
А и има още един доста по евтин транспорт който е и по ефективен заради количеството което можеш да транспортираш наведнъж!
Това само по темата за транспорта!
За другото не разбирам!

В случая (внос) неудобствата произлизат от преминаване на границата - не можеш да реагираш на време - да смениш вида или количеството на горивото, да оптимизираш маршрута.и т.н.

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 09 Юли 2004, 13:33

Malcho написа:В случая (внос) неудобствата произлизат от преминаване на границата - не можеш да реагираш на време - да смениш вида или количеството на горивото, да оптимизираш маршрута.и т.н.

Виж за смяната не се бях замислил може би си прав, но оптимизацията на маршрута ако целта ти и подобряване цената няма смисъл(жп транспорта е по евтин), планирането на наличностите и продажбите на средно голяма фирма позволяват сроковете за доставки да бъдат доволно разтегливи в този случай фактора време (говорим за часове до ден два) не са от значение ако цената е по-ниска.
Гъвкавоста за смяна на вида и количеството е от значение за малки бензиностанции, за средни и големи вериги те могат да го постигнат без гъвкавоста на транспорта(говоря да далечен транспорт не в града и държавата). Влака определено минава по лесно през граница от камиона задръстване на жп линии звучи абстрактно заради планираните потоци, докато за камионите не така :roll:
Уфффф сори че се отплеснах ама Malcho май нещо общо с логистиката и икономиката има и ми стана интересна дискусията 8)
May the BMW force be with you!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 1.06.2004
Местоположение: София

Мнение от Malcho » 09 Юли 2004, 14:33

Да с цистерна (влакова) е по-добре, но ако има къде да я разтовариш (петролна база), защото бензиностанции много ама на релсов път построени .. не се сещам :)
А от ЖП на авто да го предвидиш - трябва да си бога на логистиката :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 1.06.2004
Местоположение: София

Мнение от Malcho » 09 Юли 2004, 14:34

Много се отклонихме от темата - такъв тест всеки да го направи по 2 пъти - все тая -резултата няма да е показателен.
просто от много фактори зависи. Дори:
- от това по кое време на деня се прави.
- от къде зареждаш (например резервоар за 95 на Шел Драгичево (199*) и резервоар за 95 на Шел - Червена звезда (2004)
Последна промяна Malcho на 09 Юли 2004, 14:47, променена общо 1 път

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook