Горива....Тест!!!
Модератор: Общи модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Горива....Тест!!!
Значи съвсем случаино се запознах с един инженер от ОМВ (не е БГарин) и то ми обясни доста подбробно някои неща за Нафатата в БГ....тя е с високо съдаржание на Сяра....което съсипва доста по-бързо нафотовата помпа и инжекторите. По принцип нормалната нафта има смазочни своиства но при нашата не е така Evil or Very Mad заради Сярата....По на там...като цяло каза че за София нафатата като цяло е най-добра на ОМВ понеже се кара от Румъния....нафтата на Еко_Елда(Гръцкото) се кара от гърция и е с най-високо цетаново число, но като цяло е по-зле от тази на ОМВ....извън софия най-добре е на ЛукОйл защото те си оставят най-готиното гориво за тях от рафинерията.
Другото важно нещо е, че той ме посъветва да добавям добавки в нафтата и то непракъсното....показами една коята му я носят от САЩ Red Line 85-plus.... И каза че това е най-добрата добавка за нафта...НО за наше съжеление я нияма на нашия пазар...питах го какво му препоръчва за тук...Той каза че Редех били добри.....
Също каза че било добре ако на един резервоар от 50-60литра е добре да се сипват по 50грама двутактово масло (НО ХУБАВО) за да се компенсира кретенията от сярата в нашата нафта.
За Извън БГ каза че в Словения можеби нафтата е най-добра от цяла европа.
п.с: ако карате коман-райл (какъвто е моя случей) с нафата на гръцкото еко колата ще ви върви леко повече с около 1%....но ще се скапва по бързо ако я карате с тази на ОМВ....това което аз забелязах е, че с Еко можеби върви малко повече...но отвреме на време изпусва по някоя димка (като си чиста катализатора)....с нафтата на ОМВ това нещо почти го няма. Като разход разликата почти няма или е в полза на Еко-елда....От най-голямо значение за коман-райла е цетановот число защото колко е по-голямо толкова по бързо се разпада горивото на "молекули" което е от голямо значение понеже при повечето коман райли горивото се впръсква на няколко фази в зависимост от подадената газ на педала......Но от по-голямо значение е съдаржането на сяра...защото при работа от 1200 до 1600 бара в зависимост от двигатела смазването на частитите е от основно значение......
Така че аз мисля да мина обратно на ОМВ....
В момента си правя следните замервания.....на околовръстното при бояна където са гонките.....80-120 на последна и предпоследна предавка....Правя го и в двете посоки, защото от едната е леко нанагорнище а от другата е леко нанадолнище....записвам си резлутатите преди след като сложих Редех за изчистване (restores performance...che ima dryg koito e mantaince performance)....след един резервоар колата тръгна с около поливин секунда по добре при положение че тия дни е доста по-гореще от колко преди седмица....мисля скоро да направя тест с нафата от ОМВ и да видя какво ще се получи. Аз мисля че този тест 80-120 е най-лесен и красноречив, защото се елиминират фактори като стартиране (добро лошо и т.н.) същи не си прецаквате колата като триете гуми съединител.
Така, че ви предлагам всеки да направи по няколко теста там с различно горива и да пише всеки резултат тука....за да може да преценим къде е най-доброто гориво..дизел бензин и газ...
Като правите тестовете гледайте да е вечерно време зашото е по хладно и няма коли...също гледайте да е на едно ниво резервоара при всеки тест....по-добре точно преди да заредите пак за да сте карали един резервоар с определеното гориво.
Хубаво да е постваме от коя бензиностанция сме зарадели напмире ОМВто на дървеница или ШЕЛ на младост срещу деницата....Ако сме сложили добавка и каква. Външна температура ако имате датчик....хубава е да правите тестовете горе доле с един товар...тоест сам или със същия човек...по-лесно е сам защото знаето кога точно натиската педала на газта....правате по две-тре теста и в двете посоки...
Какво мислите по въпроса...???
Аз мисля, че така най лесно ще разберем как ни върви колата най-добре...и кое и най-доброто гориво .А не да си отговаряме аз мисля че с това май повече ми върви колата...защото знаете че само внушението е страшна работа.
Другото важно нещо е, че той ме посъветва да добавям добавки в нафтата и то непракъсното....показами една коята му я носят от САЩ Red Line 85-plus.... И каза че това е най-добрата добавка за нафта...НО за наше съжеление я нияма на нашия пазар...питах го какво му препоръчва за тук...Той каза че Редех били добри.....
Също каза че било добре ако на един резервоар от 50-60литра е добре да се сипват по 50грама двутактово масло (НО ХУБАВО) за да се компенсира кретенията от сярата в нашата нафта.
За Извън БГ каза че в Словения можеби нафтата е най-добра от цяла европа.
п.с: ако карате коман-райл (какъвто е моя случей) с нафата на гръцкото еко колата ще ви върви леко повече с около 1%....но ще се скапва по бързо ако я карате с тази на ОМВ....това което аз забелязах е, че с Еко можеби върви малко повече...но отвреме на време изпусва по някоя димка (като си чиста катализатора)....с нафтата на ОМВ това нещо почти го няма. Като разход разликата почти няма или е в полза на Еко-елда....От най-голямо значение за коман-райла е цетановот число защото колко е по-голямо толкова по бързо се разпада горивото на "молекули" което е от голямо значение понеже при повечето коман райли горивото се впръсква на няколко фази в зависимост от подадената газ на педала......Но от по-голямо значение е съдаржането на сяра...защото при работа от 1200 до 1600 бара в зависимост от двигатела смазването на частитите е от основно значение......
Така че аз мисля да мина обратно на ОМВ....
В момента си правя следните замервания.....на околовръстното при бояна където са гонките.....80-120 на последна и предпоследна предавка....Правя го и в двете посоки, защото от едната е леко нанагорнище а от другата е леко нанадолнище....записвам си резлутатите преди след като сложих Редех за изчистване (restores performance...che ima dryg koito e mantaince performance)....след един резервоар колата тръгна с около поливин секунда по добре при положение че тия дни е доста по-гореще от колко преди седмица....мисля скоро да направя тест с нафата от ОМВ и да видя какво ще се получи. Аз мисля че този тест 80-120 е най-лесен и красноречив, защото се елиминират фактори като стартиране (добро лошо и т.н.) същи не си прецаквате колата като триете гуми съединител.
Така, че ви предлагам всеки да направи по няколко теста там с различно горива и да пише всеки резултат тука....за да може да преценим къде е най-доброто гориво..дизел бензин и газ...
Като правите тестовете гледайте да е вечерно време зашото е по хладно и няма коли...също гледайте да е на едно ниво резервоара при всеки тест....по-добре точно преди да заредите пак за да сте карали един резервоар с определеното гориво.
Хубаво да е постваме от коя бензиностанция сме зарадели напмире ОМВто на дървеница или ШЕЛ на младост срещу деницата....Ако сме сложили добавка и каква. Външна температура ако имате датчик....хубава е да правите тестовете горе доле с един товар...тоест сам или със същия човек...по-лесно е сам защото знаето кога точно натиската педала на газта....правате по две-тре теста и в двете посоки...
Какво мислите по въпроса...???
Аз мисля, че така най лесно ще разберем как ни върви колата най-добре...и кое и най-доброто гориво .А не да си отговаряме аз мисля че с това май повече ми върви колата...защото знаете че само внушението е страшна работа.

@KGB
Това което си написал по-горе в голяма степен не отговаря на истината. Този "специалист" от ОМВ знае ле, че вече в България официално се продава САМО - ЕВРОДИЗЕЛ (говоря за големите вериги - кварталните колонки не ме интересуват). Един от показателите които отличават Евродизеловото гориво от Дизеловото моторно гориво е именно съдържанието на сяра. Друг е цетановото число.
ОМВ си пазарува от рафинерията, а ако ми кажеш как точно Лукойл си заделят за тях горива ще съм ти много благодарен.
Ако искаш добавка в нафтата - сипвай си скъпия дизел на Шел - 20ст на литър отгоре
Тези тестове дето ги предлагаш и да ги направи някой - ще повярваш ли на резултатите? - аз не.
Това което си написал по-горе в голяма степен не отговаря на истината. Този "специалист" от ОМВ знае ле, че вече в България официално се продава САМО - ЕВРОДИЗЕЛ (говоря за големите вериги - кварталните колонки не ме интересуват). Един от показателите които отличават Евродизеловото гориво от Дизеловото моторно гориво е именно съдържанието на сяра. Друг е цетановото число.
ОМВ си пазарува от рафинерията, а ако ми кажеш как точно Лукойл си заделят за тях горива ще съм ти много благодарен.
Ако искаш добавка в нафтата - сипвай си скъпия дизел на Шел - 20ст на литър отгоре

Тези тестове дето ги предлагаш и да ги направи някой - ще повярваш ли на резултатите? - аз не.
Malcho: Много ми е интересно... ако можеш да постнеш
някакво точно определение на този термин "Евродизел"
щото на мен не ми стана много ясно за какво става въпрос...
KGB каза много ясно и аз също ще го повторя:
"В България НЯМА инсталация за т. нар. Комън рейл Нафта..."
сиреч в нафтата има повече сяра отколкото чист продукт
Повечето вериги бензиностанции копуват от ЛукОйл Нефтохим
горивата си...
А това че казват че са внесени от незнам си къде в повечето
случай си е чиста...
както и да е... не е моя работа да обсъждам маркетинговите
политики на бензиновите компании в БГ
KGB Евала за този пост мисля че си казал доста смислени
неща в него... Аз също съм голям манияк на горивата и
до скоро много често сменях бензиностанции... карти и
други чудеса... За сега нямам впечатления от никоя
бензиностанция за някакви съществени разлики в 95-цата
не съм усещал и разлика в по-високото октаново число
като 98 например, но незнам това може и да е от колата
тя не си върви по дефоулт
някакво точно определение на този термин "Евродизел"
щото на мен не ми стана много ясно за какво става въпрос...
KGB каза много ясно и аз също ще го повторя:
"В България НЯМА инсталация за т. нар. Комън рейл Нафта..."
сиреч в нафтата има повече сяра отколкото чист продукт

Повечето вериги бензиностанции копуват от ЛукОйл Нефтохим
горивата си...
А това че казват че са внесени от незнам си къде в повечето
случай си е чиста...



както и да е... не е моя работа да обсъждам маркетинговите
политики на бензиновите компании в БГ
KGB Евала за този пост мисля че си казал доста смислени
неща в него... Аз също съм голям манияк на горивата и
до скоро много често сменях бензиностанции... карти и
други чудеса... За сега нямам впечатления от никоя
бензиностанция за някакви съществени разлики в 95-цата
не съм усещал и разлика в по-високото октаново число
като 98 например, но незнам това може и да е от колата
тя не си върви по дефоулт

Да, мога:-)
От 01.01.2004 В България бензиностанциите имат право да продават
само дизелово гориво произведено в съответсвие на европейска норма
EN 590. Разликите между продаваното преди дизелово
моторно гориво и евродизела,освен в по-добрите в показатели за
Гранична температура на филтруемост през студен филтър (това е най-важният
нискотемпературен показател за зимното гориво. Според него са разделени и два класа
(марки) – за зимата и за лятото), Пламна температура, Дестилационни характеристики,
са най-съществени в съдържанието на сяра 0,035% срещу предишните 0,3% и по-
високото цетаново число. Лукойл го произвеждат и в двете му разновидности -летен и
зимен. Вярно е, че рафинериита на Еко елда са много по-модерни, но силно се съмнявам,
че непрекъснато ще карат горива от Гърция - по икономически причини (също както и
ОМВ спряха преди много години да карат
от Австрия) - нямат петролна база в България, а автомобилния транспорт е по-скъп и по-
неудобен откъм гъвкавост.
А пък такова животно като комън-рейл нафта не съществува. Така, че няма смисъл да повтаряш
измислени понятия.
Логичен е въпроса - какво се случва с произвежданото доскоро дизелово гориво с 0,3% сяра - нищо-
пак се произвежда, но имаш право да го използваш като гориво единствено за отопление (при
закупуване се попълва декларация)
Е за това не ходя на измислени квартални бензиностанци, защото
не се знае от къде са горивата и какви са в същност. (не, че ще се случи нещо ако си сипеш от тази
нафта - до преди няколко месеца
беше само тя)
От 01.01.2004 В България бензиностанциите имат право да продават
само дизелово гориво произведено в съответсвие на европейска норма
EN 590. Разликите между продаваното преди дизелово
моторно гориво и евродизела,освен в по-добрите в показатели за
Гранична температура на филтруемост през студен филтър (това е най-важният
нискотемпературен показател за зимното гориво. Според него са разделени и два класа
(марки) – за зимата и за лятото), Пламна температура, Дестилационни характеристики,
са най-съществени в съдържанието на сяра 0,035% срещу предишните 0,3% и по-
високото цетаново число. Лукойл го произвеждат и в двете му разновидности -летен и
зимен. Вярно е, че рафинериита на Еко елда са много по-модерни, но силно се съмнявам,
че непрекъснато ще карат горива от Гърция - по икономически причини (също както и
ОМВ спряха преди много години да карат
от Австрия) - нямат петролна база в България, а автомобилния транспорт е по-скъп и по-
неудобен откъм гъвкавост.
А пък такова животно като комън-рейл нафта не съществува. Така, че няма смисъл да повтаряш
измислени понятия.
Логичен е въпроса - какво се случва с произвежданото доскоро дизелово гориво с 0,3% сяра - нищо-
пак се произвежда, но имаш право да го използваш като гориво единствено за отопление (при
закупуване се попълва декларация)


Е за това не ходя на измислени квартални бензиностанци, защото
не се знае от къде са горивата и какви са в същност. (не, че ще се случи нещо ако си сипеш от тази
нафта - до преди няколко месеца
беше само тя)
Malcho,
Едно мога да ти гарантиръм с двете си ръце....в БГ няма нормална нафта!!! защото ние сме по БДС....единственото което отговаря на ЕвроСтандартите от този БДС е цетановото и октановото число в горивата и то на излизане от рафинерията....в бензина и нафтата има още към 10-50добавки...които нямат нищо общо с евростандартите....за съдаржанието на сяра провери по БДС колко е разрешеното и после погледни този на ЕС...аз го гледах преди месец но не си спомням къде беше точно страницата...разровисе ще го откриеш....Аз лично останах леко фрапиран.
За това че Шел и някои други бензиностанций са си кръстили горива ЕвроДизел няма нищо общо с Европа освен името. А въпросния човек от ОМВ мисля, че разбира повече от всичкини взете заедно по-всички форуми (той с това се е занимавал цял живот да твори горива)...сега ако на някой форум има и друг инжинер по-горивата ще е добре и той да ни просветли. Човека ми разказа някой неща за нафтата с такива подробности, че ме беше яд че не си записхвах на едно листче.
Относнот теста....в САЩ държавата по този начим измерва разликите в горивата върху дадена кола...така че мисля че това е най-лесния начин да разберем за какво става въпрос....дали ШЕЛ, ОМВ, Лук, Темпо, Еко-Елда, Еко и т.н. са добри или не...
Иначе за Гръцкото еко...карах им след цистерната от Перник към София и тя спря на екото на околовръстното до цар борис....така че предполагам е дошла о Гърция...питах и тираджията и той каза че от там идва...За ОМВ нафата за София от няколко човека на които може да се вярва са ми казали че я карат от Румъния...не по друга причина че е по-добра или по-лоша ами защото им излиза по-ефтино...
Аз днеска излитам за Морето...на отиване ще карам с ЕКо-Елда и добавката на Шел за дизел...на връщене с ОМВ или Лук и Редех....ще си запиша разход средна скорост и 80-120 после ще ги постна тук.
п.с;Бързо си отгоровил.....0,03 я сега намери ЕС стандарта и погледни за какво става въпрос....това което аз открих е 0.001%
Айде на море, че в София е 600 градуса....
Едно мога да ти гарантиръм с двете си ръце....в БГ няма нормална нафта!!! защото ние сме по БДС....единственото което отговаря на ЕвроСтандартите от този БДС е цетановото и октановото число в горивата и то на излизане от рафинерията....в бензина и нафтата има още към 10-50добавки...които нямат нищо общо с евростандартите....за съдаржанието на сяра провери по БДС колко е разрешеното и после погледни този на ЕС...аз го гледах преди месец но не си спомням къде беше точно страницата...разровисе ще го откриеш....Аз лично останах леко фрапиран.
За това че Шел и някои други бензиностанций са си кръстили горива ЕвроДизел няма нищо общо с Европа освен името. А въпросния човек от ОМВ мисля, че разбира повече от всичкини взете заедно по-всички форуми (той с това се е занимавал цял живот да твори горива)...сега ако на някой форум има и друг инжинер по-горивата ще е добре и той да ни просветли. Човека ми разказа някой неща за нафтата с такива подробности, че ме беше яд че не си записхвах на едно листче.
Относнот теста....в САЩ държавата по този начим измерва разликите в горивата върху дадена кола...така че мисля че това е най-лесния начин да разберем за какво става въпрос....дали ШЕЛ, ОМВ, Лук, Темпо, Еко-Елда, Еко и т.н. са добри или не...
Иначе за Гръцкото еко...карах им след цистерната от Перник към София и тя спря на екото на околовръстното до цар борис....така че предполагам е дошла о Гърция...питах и тираджията и той каза че от там идва...За ОМВ нафата за София от няколко човека на които може да се вярва са ми казали че я карат от Румъния...не по друга причина че е по-добра или по-лоша ами защото им излиза по-ефтино...
Аз днеска излитам за Морето...на отиване ще карам с ЕКо-Елда и добавката на Шел за дизел...на връщене с ОМВ или Лук и Редех....ще си запиша разход средна скорост и 80-120 после ще ги постна тук.
п.с;Бързо си отгоровил.....0,03 я сега намери ЕС стандарта и погледни за какво става въпрос....това което аз открих е 0.001%
Айде на море, че в София е 600 градуса....


- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Malcho написа:Вярно е, че рафинериита на Еко елда са много по-модерни, но силно се съмнявам,
че непрекъснато ще карат горива от Гърция - по икономически причини (също както и
ОМВ спряха преди много години да карат
от Австрия) - нямат петролна база в България, а автомобилния транспорт е по-скъп и по-
неудобен откъм гъвкавост.
Пич, не разбрах с колко ще се оскъпи нафтата когато я превозиш на 500 км примерно. Това дето го казваш са пълни глупости, защото от ЛукОил я купуваш на едрова цена, а от Румъния или Гърция си я взимаш на производствена. Ако това не ти е ясно питай някой първокурсник от УНСС да ти го разясни. Само ще ти кажа, че транспортните разходи рядко надхвърлят 10%. Освен ако прекарваш една туба нафта и ползваш за това 15 тонен тир.

Босе, босе..
заинтересувай се (от някой първокурсник от УНСС
) как се формира цената на горивата - като я вземаш на производствени цени да не би да не плащаш при внос акциз и ддс?
Също така се поинтересувай за разликите между железопътен, автомобилен транспорт и пренос на горива па продуктопровод.
@Zmei
но Илиянци е по-близо от Солун, нали?
заинтересувай се (от някой първокурсник от УНСС

Също така се поинтересувай за разликите между железопътен, автомобилен транспорт и пренос на горива па продуктопровод.
@Zmei
но Илиянци е по-близо от Солун, нали?

- Vasilen
- Доктор на БМВ науките
-
- Мнения: 1854
- Регистриран на: 9.02.2004
- Местоположение: В хасиенда на края на града
- Пол: Мъж
- Кара: 400 коня и едно магаре зад волана
Malcho написа:а автомобилния транспорт е по-скъп и по-
неудобен откъм гъвкавост.
Че от него по-гъвкав май не се сещам може би само хеликоптер

А и има още един доста по евтин транспорт който е и по ефективен заради количеството което можеш да транспортираш наведнъж!
Това само по темата за транспорта!
За другото не разбирам!
May the BMW force be with you!
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
За това става въпрос бре
София-Солун-София=500 км. А иначе нафта може и от София да си налееш, петролни бази на ЛукОил има. Но какво има в цистерната не знае и склададжията 



Vasilen написа:Malcho написа:а автомобилния транспорт е по-скъп и по-
неудобен откъм гъвкавост.
Че от него по-гъвкав май не се сещам може би само хеликоптер![]()
А и има още един доста по евтин транспорт който е и по ефективен заради количеството което можеш да транспортираш наведнъж!
Това само по темата за транспорта!
За другото не разбирам!
В случая (внос) неудобствата произлизат от преминаване на границата - не можеш да реагираш на време - да смениш вида или количеството на горивото, да оптимизираш маршрута.и т.н.
- Vasilen
- Доктор на БМВ науките
-
- Мнения: 1854
- Регистриран на: 9.02.2004
- Местоположение: В хасиенда на края на града
- Пол: Мъж
- Кара: 400 коня и едно магаре зад волана
Malcho написа:В случая (внос) неудобствата произлизат от преминаване на границата - не можеш да реагираш на време - да смениш вида или количеството на горивото, да оптимизираш маршрута.и т.н.
Виж за смяната не се бях замислил може би си прав, но оптимизацията на маршрута ако целта ти и подобряване цената няма смисъл(жп транспорта е по евтин), планирането на наличностите и продажбите на средно голяма фирма позволяват сроковете за доставки да бъдат доволно разтегливи в този случай фактора време (говорим за часове до ден два) не са от значение ако цената е по-ниска.
Гъвкавоста за смяна на вида и количеството е от значение за малки бензиностанции, за средни и големи вериги те могат да го постигнат без гъвкавоста на транспорта(говоря да далечен транспорт не в града и държавата). Влака определено минава по лесно през граница от камиона задръстване на жп линии звучи абстрактно заради планираните потоци, докато за камионите не така

Уфффф сори че се отплеснах ама Malcho май нещо общо с логистиката и икономиката има и ми стана интересна дискусията

May the BMW force be with you!
Много се отклонихме от темата - такъв тест всеки да го направи по 2 пъти - все тая -резултата няма да е показателен.
просто от много фактори зависи. Дори:
- от това по кое време на деня се прави.
- от къде зареждаш (например резервоар за 95 на Шел Драгичево (199*) и резервоар за 95 на Шел - Червена звезда (2004)
просто от много фактори зависи. Дори:
- от това по кое време на деня се прави.
- от къде зареждаш (например резервоар за 95 на Шел Драгичево (199*) и резервоар за 95 на Шел - Червена звезда (2004)
Последна промяна Malcho на 09 Юли 2004, 14:47, променена общо 1 път
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани