e36 - 320i 6cyl - колко масло ви харчи?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Няма такъв филм - като да не харчи никакво масло. Просто има нормални и ненормални граници. Част от маслото се изпарява, част от него изгаря - така, че то винаги намалява. Въпроса е с колко. Ако караш на ръчка - повече, ако караш спокойно - по-малко.
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Масло може да изчезва по 2 причини: теч или горене.
Течовете са ясни, а за да изгори маслото то трябва да влезе в цилиндрите. Това може да стане или покрай пръстените/сегментите или през уплътненията на клапаните. Всичките тези компоненти си имат някакви толеранси, от микрони до милиметри, и те определят колко точно масло ще се изгори за даден период време - заедно с начина по който се кара колата, вискозитета на маслото, работни температури, етц.
Тези толеранси са различни за различните двигатели и се променят с износването. Щом БМВ казват, че 1 литър на 10 или 15 хил км. е нормален разход, те имат предвид че ако въпросните параметри на износване са в допустимите рамки, толкова масло ще се изгори. Така че е грешно да кажеш че двигател, който гори повече от 0.0 на хиляда, му има нещо нередно
Възможно е колата да има добра компресия, и пак да гори масло. Това се получава понеже има 3 пръстена, 2 за компресия и 1 за изолиране на маслото от горивната камера. Възможно е само масления пръстен да е износен - при тази ситуация двигателя ще пуши силно когато е натоварен, особено при високи обороти. Ако колата пуши само след дълго спускане по инерция или по малко при сменането на скорости, тогава проблема най-вероятно е уплътненията на клапаните.
Течовете са ясни, а за да изгори маслото то трябва да влезе в цилиндрите. Това може да стане или покрай пръстените/сегментите или през уплътненията на клапаните. Всичките тези компоненти си имат някакви толеранси, от микрони до милиметри, и те определят колко точно масло ще се изгори за даден период време - заедно с начина по който се кара колата, вискозитета на маслото, работни температури, етц.
Тези толеранси са различни за различните двигатели и се променят с износването. Щом БМВ казват, че 1 литър на 10 или 15 хил км. е нормален разход, те имат предвид че ако въпросните параметри на износване са в допустимите рамки, толкова масло ще се изгори. Така че е грешно да кажеш че двигател, който гори повече от 0.0 на хиляда, му има нещо нередно

Възможно е колата да има добра компресия, и пак да гори масло. Това се получава понеже има 3 пръстена, 2 за компресия и 1 за изолиране на маслото от горивната камера. Възможно е само масления пръстен да е износен - при тази ситуация двигателя ще пуши силно когато е натоварен, особено при високи обороти. Ако колата пуши само след дълго спускане по инерция или по малко при сменането на скорости, тогава проблема най-вероятно е уплътненията на клапаните.
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
на теория е така .. на практика обаче никой двигател който не е износен поне малко не гори забележимо масло (не казвам че изобщо не гори) както и да се кара ,казвам го от личен опит ,всичките ми служебни коли са нови или поне бяха преди година - две .. едва ли BMW са изключение ,напротив ,вече написах че моето М50 не пипа маслото а не е много ново
По принцип М52 е по нов мотор и е логично да има повече хора които не им гори ,но това надали е от конструктивни разлики с М50 ,просто километрите им са по малко..

- dr-who
- ентусиаст
-
- Мнения: 1088
- Регистриран на: 28.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 Touring 330xi
- Мечтае да кара: F10 M5
при мен харченето на малко масалце идва от гумичките на клапаните, които ще сменя скоро
но наистина няма двигател който да харчи 0.000Л масло от смяна до смяна, който и майстор да питам

но наистина няма двигател който да харчи 0.000Л масло от смяна до смяна, който и майстор да питам

--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Mи аз вдруги ден ще сменям маслото и не е мръднало никак. Може да е изгорила известно количество, но нивото на пръчката си е както си беше при смяната още.
А иначе МОТUL RULEZ
Всичките ми течности в колата, че и водата за чистачките са ми тая марка 
А иначе МОТUL RULEZ


- Engi
-
Нощния ездач
-
- Мнения: 3522
- Регистриран на: 13.07.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: дългия по таван
BMW SuperPower PlusOil SAE 5w-30 fully Synthetic
9 хиляди километра
ЗВЕРСКА ръчка постоянно ( всеки, който познава Енджи, с чиста съвест може да го потвърди
) и маслото не ми е мръднало и на милиметър от максимума на щеката, вярно, че е доста скъпичко, но пък си струва
М52Б20
п.с.: grnkа, бате, пише се и се чете Енджи на български
9 хиляди километра
ЗВЕРСКА ръчка постоянно ( всеки, който познава Енджи, с чиста съвест може да го потвърди

М52Б20
п.с.: grnkа, бате, пише се и се чете Енджи на български


- dr-who
- ентусиаст
-
- Мнения: 1088
- Регистриран на: 28.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 Touring 330xi
- Мечтае да кара: F10 M5
Engi, бате кажи колко го плащаш това масло на литър, току виж и аз съм заменил Кастрол Магнетика с това чудо, макар че вече една седмица карам с сменено масло минал съм около 2000километра за този период и не ми е мръднало грам маслото, аз имам чуството че като му дойде време за смяна и тогава почва да харчи по малко, както и да е кажи за цената 

--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--
- k4.BX-Ghost
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 30.06.2004
- Местоположение: София // Пловдив // Москва
- Пол: Мъж
- Кара: 91 325i E36 // '06 525xi E60 // x5
Мдам казвай цена ... току виж сьм сменил мойто ( Кастрол 0в40 РС )
==============================
Сделано в СССР
Сделано в СССР
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
БМВ маслото всъщност е Castrol.Цената май беше към 20-25 лв във Вари.Мисля,че имаше и наливно,но не съм сигурен
- Engi
-
Нощния ездач
-
- Мнения: 3522
- Регистриран на: 13.07.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: дългия по таван
цената беше около 22-23лв. на литър, не съм сигурен точно колко, ще проверя и ще ви кажа. обаче, до колкото знам, това масло е за М52, защото той е с алуминийев блок. ще сабера малко инфо по въпроса и ще ви кажа

- dr-who
- ентусиаст
-
- Мнения: 1088
- Регистриран на: 28.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 Touring 330xi
- Мечтае да кара: F10 M5
баси аз за Кастрол Магнетика давам по 22лв/литър
а ако това масло също е кастрол, няма смисъл да го сменям значи


а ако това масло също е кастрол, няма смисъл да го сменям значи


--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани