e36 - 320i 6cyl - колко масло ви харчи?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 28 Юни 2004, 11:48

Няма такъв филм - като да не харчи никакво масло. Просто има нормални и ненормални граници. Част от маслото се изпарява, част от него изгаря - така, че то винаги намалява. Въпроса е с колко. Ако караш на ръчка - повече, ако караш спокойно - по-малко.

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 28 Юни 2004, 11:59

Масло може да изчезва по 2 причини: теч или горене.

Течовете са ясни, а за да изгори маслото то трябва да влезе в цилиндрите. Това може да стане или покрай пръстените/сегментите или през уплътненията на клапаните. Всичките тези компоненти си имат някакви толеранси, от микрони до милиметри, и те определят колко точно масло ще се изгори за даден период време - заедно с начина по който се кара колата, вискозитета на маслото, работни температури, етц.

Тези толеранси са различни за различните двигатели и се променят с износването. Щом БМВ казват, че 1 литър на 10 или 15 хил км. е нормален разход, те имат предвид че ако въпросните параметри на износване са в допустимите рамки, толкова масло ще се изгори. Така че е грешно да кажеш че двигател, който гори повече от 0.0 на хиляда, му има нещо нередно ;)

Възможно е колата да има добра компресия, и пак да гори масло. Това се получава понеже има 3 пръстена, 2 за компресия и 1 за изолиране на маслото от горивната камера. Възможно е само масления пръстен да е износен - при тази ситуация двигателя ще пуши силно когато е натоварен, особено при високи обороти. Ако колата пуши само след дълго спускане по инерция или по малко при сменането на скорости, тогава проблема най-вероятно е уплътненията на клапаните.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 28 Юни 2004, 17:08

на теория е така .. на практика обаче никой двигател който не е износен поне малко не гори забележимо масло (не казвам че изобщо не гори) както и да се кара ,казвам го от личен опит ,всичките ми служебни коли са нови или поне бяха преди година - две .. едва ли BMW са изключение ,напротив ,вече написах че моето М50 не пипа маслото а не е много ново :lol: По принцип М52 е по нов мотор и е логично да има повече хора които не им гори ,но това надали е от конструктивни разлики с М50 ,просто километрите им са по малко..

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 17.04.2004

Мнение от R9 » 28 Юни 2004, 21:23

Ами то вьв форума има 316-ки,дето вдигат по 240 км/4,та няма да има М50 ,дето не хар4ат грам масло.Моите поздравления за добре поддьржаните (10 годишни) мотори.
Изображение Изображение
Impossible is nothing !!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1088
Регистриран на: 28.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring 330xi
Мечтае да кара: F10 M5

Мнение от dr-who » 29 Юни 2004, 8:27

при мен харченето на малко масалце идва от гумичките на клапаните, които ще сменя скоро :wink:
но наистина няма двигател който да харчи 0.000Л масло от смяна до смяна, който и майстор да питам :lol:
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 30 Юни 2004, 15:16

Mи аз вдруги ден ще сменям маслото и не е мръднало никак. Може да е изгорила известно количество, но нивото на пръчката си е както си беше при смяната още.
А иначе МОТUL RULEZ :) Всичките ми течности в колата, че и водата за чистачките са ми тая марка :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1355
Регистриран на: 19.08.2003
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж

Мнение от grnka » 07 Юли 2004, 12:46

добре значи ако ви кажа че Кастрол Рейсинг 0-40 на 11500 км здрава ръчка изобщо не го пипнало какво ще кажете?пак м50 мотор...питайте Енги да ви каже...

Нощния ездач
Нощния ездач
Аватар
Мнения: 3522
Регистриран на: 13.07.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: дългия по таван

Мнение от Engi » 07 Юли 2004, 12:56

BMW SuperPower PlusOil SAE 5w-30 fully Synthetic
9 хиляди километра
ЗВЕРСКА ръчка постоянно ( всеки, който познава Енджи, с чиста съвест може да го потвърди :wink: ) и маслото не ми е мръднало и на милиметър от максимума на щеката, вярно, че е доста скъпичко, но пък си струва
М52Б20


п.с.: grnkа, бате, пише се и се чете Енджи на български :wink:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1088
Регистриран на: 28.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring 330xi
Мечтае да кара: F10 M5

Мнение от dr-who » 07 Юли 2004, 16:29

Engi, бате кажи колко го плащаш това масло на литър, току виж и аз съм заменил Кастрол Магнетика с това чудо, макар че вече една седмица карам с сменено масло минал съм около 2000километра за този период и не ми е мръднало грам маслото, аз имам чуството че като му дойде време за смяна и тогава почва да харчи по малко, както и да е кажи за цената :)
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 30.06.2004
Местоположение: София // Пловдив // Москва
Пол: Мъж
Кара: 91 325i E36 // '06 525xi E60 // x5

Мнение от k4.BX-Ghost » 07 Юли 2004, 16:51

Мдам казвай цена ... току виж сьм сменил мойто ( Кастрол 0в40 РС )
==============================
Сделано в СССР

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 07 Юли 2004, 17:25

БМВ маслото всъщност е Castrol.Цената май беше към 20-25 лв във Вари.Мисля,че имаше и наливно,но не съм сигурен
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

Нощния ездач
Нощния ездач
Аватар
Мнения: 3522
Регистриран на: 13.07.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: дългия по таван

Мнение от Engi » 07 Юли 2004, 18:00

цената беше около 22-23лв. на литър, не съм сигурен точно колко, ще проверя и ще ви кажа. обаче, до колкото знам, това масло е за М52, защото той е с алуминийев блок. ще сабера малко инфо по въпроса и ще ви кажа
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1088
Регистриран на: 28.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring 330xi
Мечтае да кара: F10 M5

Мнение от dr-who » 08 Юли 2004, 8:34

баси аз за Кастрол Магнетика давам по 22лв/литър :)
а ако това масло също е кастрол, няма смисъл да го сменям значи :roll: :wink:
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook