Редови 6-таци....

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 22.02.2004
Местоположение: USA,DETROIT

Редови 6-таци....

Мнение от kminev » 30 Юни 2004, 5:53

Първо искам да кажа сори ако темата не е за форума , въпросът ми е защо 6 цилиндорвите редови двигатели не обичат ниските обороти т.е. защо се развиват бавно до 3500 и после става лидницата , говорил съм с много хоеа на тази тема и никои до сега не ми е дал едно техническо обяснения защо каква е причината. 10Х Мисля че ще бъде интересно за доста от нас ако някои може да поясни.
www.bmwpowerbg.tk
ALL HOLIGAN CARS

води статистиката
Аватар
Мнения: 2037
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: една крачка пред смъртта
Пол: Мъж
Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d

Мнение от LuBo1 » 30 Юни 2004, 9:02

бая тежки са от вътре и докат са развъртят тия ти пусти 6 бутала, :shock:
ИзображениеИзображение

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Re: Редови 6-таци....

Мнение от Alex 320i Cabrio » 30 Юни 2004, 12:00

kminev написа:...въпросът ми е защо 6 цилиндорвите редови двигатели не обичат ниските обороти т.е. защо се развиват бавно до 3500 и после става лидницата...


Нещо бъркаш май - тезата за "развъртането" не съществува като техническо понятие - всички двигатели се "развъртат" еднакво бързо. Разликата е в това какво става по времето на този процес - и това зависи от формата на torque curve - кривата на въртящия момент. Тя зависи от много фактори, като броя на цилиндрите и тяхното разположение не са особено влиятелни. Съотношението диаметър/ход на буталото, дизайнът на горивна камера и глава, ъгълът на разпределителните валове, застъпването на валовете, дизайнът на всмукателен/изпускателен тракт и типът горивна система са много по-важни за кривата на въртящия момент и от там цялостната характеристика на двигателя.

Един М20В20 (BMW E30 320i) е също толкова бързооборотен, колкото и един VW 1.8 КR мотор (VW MkII GTI 16v) , даже повече. Разликата е, че на М20В20 маx Nm са около на 4200об/мин и кривата е много стръмна - 12v, много къс ход на буталата и малки градуси на вала, а при VW кривата е много по-плоска и при 2000об/мин имаш 85% от max Nm - 16v, почти 1:1 диаметър/ход, по-остри валове. Затова и VW изглежда да се "развъртва" по-бързо, а всъщност двигателят прилага по-голямо усилие на колелата в ниските обороти (по-рано спрямо този на BMW-то) и съответно ускорението е по-голямо, а ти си мислиш, че 6-редови се "развърта" по-бавно....

Не искам да ви плаша, но на М20В20 например, буталцата са смешно малки и леки в сравнение с S14B20 (BMW E30 320is Italian M-Power), така че и това е още един мит. Вижте Porsche 968, което е с 4-цилиндров редови и обем 3000см3!!! Там не са бутала, а тенджерки s диаметър 100мм!!!

Толерансите в грамажа са друго нещо и за съжаление BMW не са от най-добрите, но това е друга тема...
Последна промяна Alex 320i Cabrio на 30 Юни 2004, 17:27, променена общо 1 път
Power is Nothing Without Insanity

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

Мнение от Dr.Schnaps » 30 Юни 2004, 14:29

Alex 320i Cabrio написа:VW 1.8 RP мотор (VW MkII GTI 16v).

Май имаш предвид КR ( 16V, 100 ili 102 kW) мотор, а не RP - моно( 8V, 66 kW).
:idea: :?:
:arrow: "Хората си купуват неща, от които не се нуждаят, с пари, които не притежават, за да впечатлят хора, които не харесват."
:arrow: "Независимо колко добрини или колко злини си направил през живота си, броя на хората, които ще дойдат на погребението ти зависи основно от времето."
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Мнение от Alex 320i Cabrio » 30 Юни 2004, 16:57

Dr.Schnaps написа:
Alex 320i Cabrio написа:VW 1.8 RP мотор (VW MkII GTI 16v).

Май имаш предвид КR ( 16V, 100 ili 102 kW) мотор, а не RP - моно( 8V, 66 kW).
:idea: :?:


Докторе, абсолютно сте прав - аз карам само с блока от RP в моя "уеко пипнат" Golf Mk II в България и затова се обърках. КR исках да кажа...
Power is Nothing Without Insanity

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 22.02.2004
Местоположение: USA,DETROIT

Мнение от kminev » 30 Юни 2004, 17:59

А с пипане по един двигател 6-так редови в случая бмв има ли някакъв начин да се оправи този проблем и да се увеличи мощността на автомобила при ниски обороти. 10Х Мерси предварително (аз си го обяснавям че причината е разпположението на цилиндритепо бавно ги реди или нещо от сорта с мойте бедни понятия така си го представям и веднага дру7г въпрос разлика беобразен и редови 6-так предимства)
:)
www.bmwpowerbg.tk
ALL HOLIGAN CARS

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 30 Юни 2004, 20:59

Суперчарджър ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 27.01.2003

Re: Редови 6-таци....

Мнение от Cult Society » 01 Юли 2004, 16:57

[quote]

Нещо бъркаш май - тезата за "развъртането" не съществува като техническо понятие - всички двигатели се "развъртат" еднакво бързо. [quote]

тук не съм съгласен - развъртането на един мотор не зависи само от газоразпределение , а и от теглото на коляно-бутало-клапановия механизъм :lol: .... При 6ците се разчита главно на факта че имаш работен такт на всеки 60 градуса на завъртане на коляновия вал (4 цилиндровите са на 90 градуса ) работата на двигателя е по-плавна, и не се разчита на обороти а на въртящ момент ( което се постига по 2 начина - 2 клапана на цилиндър (по малко въздух в сравнение с 4 клапанов мотор ) и по "мек" разпределителен вал....

Основно развъртането на един мотор зависи от масата на въртящите се части ....

приемаме за факт, че колкото по високооборотен е един мотор , толкова по малко въртящ момент има той в ниските.....

Тук отварям голямата скоба че дискутирам двигатели преди системите за променяне на ход, време и т.н на разпр валове, клапани и т.н. (VTEC, VVT, VANOS ) , както и системите за променяне на входящия тракт на колекторите ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 22.02.2004
Местоположение: USA,DETROIT

Мнение от kminev » 02 Юли 2004, 5:30

С градуси на таклта какво имаш впредвит че не съм мн наясно извинявам се , имаш вшпредвит разположението на цилиндрите ли , аз така го разбирам и каква е логиката като и 6 и 4 са в един ред разположени цилиндрите , извинявам се ако съм се изразил некомпетентно но се съм в час с градуси и т.н. :) мерси
www.bmwpowerbg.tk
ALL HOLIGAN CARS

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 27.01.2003

Мнение от Cult Society » 02 Юли 2004, 11:22

имам предвид, че за едно завъртане на коляновия вал (360 гр) 4 цил двигател има работен такт на всеки 90 гр - 4х90= 360 гр , а 6 цилиндровия има работен такт на всеки 60гр - 6х60=360гр:)
оттам и по-плавната работа на мотора , повечето върт момент (кубатура за кубатура)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 02 Юли 2004, 20:40

Cult Society написа:имам предвид, че за едно завъртане на коляновия вал (360 гр) 4 цил двигател има работен такт на всеки 90 гр - 4х90= 360 гр , а 6 цилиндровия има работен такт на всеки 60гр - 6х60=360гр:)
оттам и по-плавната работа на мотора , повечето върт момент (кубатура за кубатура)

Цилиндрите на който и да е 4-тактов двигател работят по 1 пьт zа 2 zавьртания на коляновия вал (720 градуса), което май оzна4ава, 4е при 4-цилиндровия 6те има работен такт на всеки 180 градуса, а при 6-цилиндровия на всеки 120 градуса :wink: .


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 02 Юли 2004, 22:21

Postman написа: ... а при 6-цилиндровия на всеки 120 градуса :wink: .


... където се крие и тайната на невероятния баланс на инлайн сикс :wink: :idea:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 02 Юли 2004, 22:29

така и не му стана ясно на човека :)
какво да направи за да му тръгне Е30-ката ???

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 02 Юли 2004, 23:16

ludiagsm написа:така и не му стана ясно на човека :)
какво да направи за да му тръгне Е30-ката ???
ама ти кажи...разбираш ги тунингите...
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 22.02.2004
Местоположение: USA,DETROIT

Мнение от kminev » 06 Юли 2004, 2:05

Cult Society написа:
имам предвид, че за едно завъртане на коляновия вал (360 гр) 4 цил двигател има работен такт на всеки 90 гр - 4х90= 360 гр , а 6 цилиндровия има работен такт на всеки 60гр - 6х60=360гр
оттам и по-плавната работа на мотора , повечето върт момент (кубатура за кубатура)

Цилиндрите на който и да е 4-тактов двигател работят по 1 пьт zа 2 zавьртания на коляновия вал (720 градуса), което май оzна4ава, 4е при 4-цилиндровия 6те има работен такт на всеки 180 градуса, а при 6-цилиндровия на всеки 120 градуса .


Cult Society Пуснато на: 02 Юли 2004, 12:22 Заглавие:

--------------------------------------------------------------------------------

имам предвид, че за едно завъртане на коляновия вал (360 гр) 4 цил двигател има работен такт на всеки 90 гр - 4х90= 360 гр , а 6 цилиндровия има работен такт на всеки 60гр - 6х60=360гр
оттам и по-плавната работа на мотора , повечето върт момент (кубатура за кубатура)



Благодаря много напротив стана ми ясно , благодаря ви че ми обърнахте внимание , сега вече ми е ясно. :) :lol:
www.bmwpowerbg.tk
ALL HOLIGAN CARS

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook