Редови 6-таци....
Модератор: bum_bum
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Редови 6-таци....
Първо искам да кажа сори ако темата не е за форума , въпросът ми е защо 6 цилиндорвите редови двигатели не обичат ниските обороти т.е. защо се развиват бавно до 3500 и после става лидницата , говорил съм с много хоеа на тази тема и никои до сега не ми е дал едно техническо обяснения защо каква е причината. 10Х Мисля че ще бъде интересно за доста от нас ако някои може да поясни.
www.bmwpowerbg.tk
ALL HOLIGAN CARS
ALL HOLIGAN CARS
- LuBo1
- води статистиката
-
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
Re: Редови 6-таци....
kminev написа:...въпросът ми е защо 6 цилиндорвите редови двигатели не обичат ниските обороти т.е. защо се развиват бавно до 3500 и после става лидницата...
Нещо бъркаш май - тезата за "развъртането" не съществува като техническо понятие - всички двигатели се "развъртат" еднакво бързо. Разликата е в това какво става по времето на този процес - и това зависи от формата на torque curve - кривата на въртящия момент. Тя зависи от много фактори, като броя на цилиндрите и тяхното разположение не са особено влиятелни. Съотношението диаметър/ход на буталото, дизайнът на горивна камера и глава, ъгълът на разпределителните валове, застъпването на валовете, дизайнът на всмукателен/изпускателен тракт и типът горивна система са много по-важни за кривата на въртящия момент и от там цялостната характеристика на двигателя.
Един М20В20 (BMW E30 320i) е също толкова бързооборотен, колкото и един VW 1.8 КR мотор (VW MkII GTI 16v) , даже повече. Разликата е, че на М20В20 маx Nm са около на 4200об/мин и кривата е много стръмна - 12v, много къс ход на буталата и малки градуси на вала, а при VW кривата е много по-плоска и при 2000об/мин имаш 85% от max Nm - 16v, почти 1:1 диаметър/ход, по-остри валове. Затова и VW изглежда да се "развъртва" по-бързо, а всъщност двигателят прилага по-голямо усилие на колелата в ниските обороти (по-рано спрямо този на BMW-то) и съответно ускорението е по-голямо, а ти си мислиш, че 6-редови се "развърта" по-бавно....
Не искам да ви плаша, но на М20В20 например, буталцата са смешно малки и леки в сравнение с S14B20 (BMW E30 320is Italian M-Power), така че и това е още един мит. Вижте Porsche 968, което е с 4-цилиндров редови и обем 3000см3!!! Там не са бутала, а тенджерки s диаметър 100мм!!!
Толерансите в грамажа са друго нещо и за съжаление BMW не са от най-добрите, но това е друга тема...
Последна промяна Alex 320i Cabrio на 30 Юни 2004, 17:27, променена общо 1 път
Power is Nothing Without Insanity
- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
Alex 320i Cabrio написа:VW 1.8 RP мотор (VW MkII GTI 16v).
Май имаш предвид КR ( 16V, 100 ili 102 kW) мотор, а не RP - моно( 8V, 66 kW).


- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
Dr.Schnaps написа:Alex 320i Cabrio написа:VW 1.8 RP мотор (VW MkII GTI 16v).
Май имаш предвид КR ( 16V, 100 ili 102 kW) мотор, а не RP - моно( 8V, 66 kW).
![]()
Докторе, абсолютно сте прав - аз карам само с блока от RP в моя "уеко пипнат" Golf Mk II в България и затова се обърках. КR исках да кажа...
Power is Nothing Without Insanity
А с пипане по един двигател 6-так редови в случая бмв има ли някакъв начин да се оправи този проблем и да се увеличи мощността на автомобила при ниски обороти. 10Х Мерси предварително (аз си го обяснавям че причината е разпположението на цилиндритепо бавно ги реди или нещо от сорта с мойте бедни понятия така си го представям и веднага дру7г въпрос разлика беобразен и редови 6-так предимства)


www.bmwpowerbg.tk
ALL HOLIGAN CARS
ALL HOLIGAN CARS
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
- Cult Society
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 27.01.2003
Re: Редови 6-таци....
[quote]
Нещо бъркаш май - тезата за "развъртането" не съществува като техническо понятие - всички двигатели се "развъртат" еднакво бързо. [quote]
тук не съм съгласен - развъртането на един мотор не зависи само от газоразпределение , а и от теглото на коляно-бутало-клапановия механизъм
.... При 6ците се разчита главно на факта че имаш работен такт на всеки 60 градуса на завъртане на коляновия вал (4 цилиндровите са на 90 градуса ) работата на двигателя е по-плавна, и не се разчита на обороти а на въртящ момент ( което се постига по 2 начина - 2 клапана на цилиндър (по малко въздух в сравнение с 4 клапанов мотор ) и по "мек" разпределителен вал....
Основно развъртането на един мотор зависи от масата на въртящите се части ....
приемаме за факт, че колкото по високооборотен е един мотор , толкова по малко въртящ момент има той в ниските.....
Тук отварям голямата скоба че дискутирам двигатели преди системите за променяне на ход, време и т.н на разпр валове, клапани и т.н. (VTEC, VVT, VANOS ) , както и системите за променяне на входящия тракт на колекторите ....
Нещо бъркаш май - тезата за "развъртането" не съществува като техническо понятие - всички двигатели се "развъртат" еднакво бързо. [quote]
тук не съм съгласен - развъртането на един мотор не зависи само от газоразпределение , а и от теглото на коляно-бутало-клапановия механизъм

Основно развъртането на един мотор зависи от масата на въртящите се части ....
приемаме за факт, че колкото по високооборотен е един мотор , толкова по малко въртящ момент има той в ниските.....
Тук отварям голямата скоба че дискутирам двигатели преди системите за променяне на ход, време и т.н на разпр валове, клапани и т.н. (VTEC, VVT, VANOS ) , както и системите за променяне на входящия тракт на колекторите ....
С градуси на таклта какво имаш впредвит че не съм мн наясно извинявам се , имаш вшпредвит разположението на цилиндрите ли , аз така го разбирам и каква е логиката като и 6 и 4 са в един ред разположени цилиндрите , извинявам се ако съм се изразил некомпетентно но се съм в час с градуси и т.н.
мерси

www.bmwpowerbg.tk
ALL HOLIGAN CARS
ALL HOLIGAN CARS
- Cult Society
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 27.01.2003
имам предвид, че за едно завъртане на коляновия вал (360 гр) 4 цил двигател има работен такт на всеки 90 гр - 4х90= 360 гр , а 6 цилиндровия има работен такт на всеки 60гр - 6х60=360гр:)
оттам и по-плавната работа на мотора , повечето върт момент (кубатура за кубатура)
оттам и по-плавната работа на мотора , повечето върт момент (кубатура за кубатура)
Cult Society написа:имам предвид, че за едно завъртане на коляновия вал (360 гр) 4 цил двигател има работен такт на всеки 90 гр - 4х90= 360 гр , а 6 цилиндровия има работен такт на всеки 60гр - 6х60=360гр:)
оттам и по-плавната работа на мотора , повечето върт момент (кубатура за кубатура)
Цилиндрите на който и да е 4-тактов двигател работят по 1 пьт zа 2 zавьртания на коляновия вал (720 градуса), което май оzна4ава, 4е при 4-цилиндровия 6те има работен такт на всеки 180 градуса, а при 6-цилиндровия на всеки 120 градуса

- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
ама ти кажи...разбираш ги тунингите...ludiagsm написа:така и не му стана ясно на човека
какво да направи за да му тръгне Е30-ката ???

С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
Cult Society написа:
имам предвид, че за едно завъртане на коляновия вал (360 гр) 4 цил двигател има работен такт на всеки 90 гр - 4х90= 360 гр , а 6 цилиндровия има работен такт на всеки 60гр - 6х60=360гр
оттам и по-плавната работа на мотора , повечето върт момент (кубатура за кубатура)
Цилиндрите на който и да е 4-тактов двигател работят по 1 пьт zа 2 zавьртания на коляновия вал (720 градуса), което май оzна4ава, 4е при 4-цилиндровия 6те има работен такт на всеки 180 градуса, а при 6-цилиндровия на всеки 120 градуса .
Cult Society Пуснато на: 02 Юли 2004, 12:22 Заглавие:
--------------------------------------------------------------------------------
имам предвид, че за едно завъртане на коляновия вал (360 гр) 4 цил двигател има работен такт на всеки 90 гр - 4х90= 360 гр , а 6 цилиндровия има работен такт на всеки 60гр - 6х60=360гр
оттам и по-плавната работа на мотора , повечето върт момент (кубатура за кубатура)
Благодаря много напротив стана ми ясно , благодаря ви че ми обърнахте внимание , сега вече ми е ясно.


www.bmwpowerbg.tk
ALL HOLIGAN CARS
ALL HOLIGAN CARS
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани