ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
sonny написа:поправка, 3441лв
Тука е по евтино

А ето и целия сайт има интересни неща ама на какви цени...



www.vacmotorsports.com
Междо другото има и нещо като clutch type LSD тоя втория...

От разгледаните материали става ясно,че фрикционните дискове на шпера (в най-общия случай по два от всяка страна) са фиксирани по следния начин:
единият се върти заедно и единствено с планетното зъбно колело (полуоста), като е независимо от касетата, а другия обратно(движе се с касетата и е независимо от полуоста). При движение направо фрикционните дискове нямат обща равнина на допиране, т.е. шпера в случая си функционира като отворен диференциал. Обаче при движение в завой, при появата на разлика в честотатта на въртене на полуосите и касетата, между дискове се появава триене, стремейки се да изравни скоростите на движение от двете страни.
Мисълта ми е при високи скорости нещата по същия начин ли стоят,т.е. какво е износването на фрикционните дискове при каране с висока скорост в завои, като има впредвид че тогава те работят на постоянно преплъзване?!
единият се върти заедно и единствено с планетното зъбно колело (полуоста), като е независимо от касетата, а другия обратно(движе се с касетата и е независимо от полуоста). При движение направо фрикционните дискове нямат обща равнина на допиране, т.е. шпера в случая си функционира като отворен диференциал. Обаче при движение в завой, при появата на разлика в честотатта на въртене на полуосите и касетата, между дискове се появава триене, стремейки се да изравни скоростите на движение от двете страни.
Мисълта ми е при високи скорости нещата по същия начин ли стоят,т.е. какво е износването на фрикционните дискове при каране с висока скорост в завои, като има впредвид че тогава те работят на постоянно преплъзване?!
One passion,one car,one life...
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
При наще дифове има само по един фрикционен диск от страна!
Ето малко нагледен матрял от скрапта специално за вас
Скоро ако има резултат от съживяването на мъртвеца очаквайте включване
П.С. Много е важно всичкото галимация да се прави на оригиналдЪ джийнс Lacoste
Ето малко нагледен матрял от скрапта специално за вас

Скоро ако има резултат от съживяването на мъртвеца очаквайте включване

П.С. Много е важно всичкото галимация да се прави на оригиналдЪ джийнс Lacoste


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- ge_a
- Е30 IS Crasher
-
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
Това упражнение е правено и работи
П.С. Не се опитвай да го заваряваш не става
преди
след




П.С. Не се опитвай да го заваряваш не става

преди

след

Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!


- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Още го мисля, ти твоя докара ли го да е здрав и да работи?!?

Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

дам действа - тоя от снимката , отварях и дифа да видя какво става - повлякло е малко там дето лягат шайбовите пружини. Оригиналното дето го лепихме - чугун , трябва да се нагрее , да се слепи с чугунени електроди и да изстине в пещ заедно с нея - 10тина часа , при нас се спука при изстиването , нищо че го бях умотал цялото с вата , няколко часа са малко ..
Та .. заготовката действа за сега (общо взето няма и каде да ходи , там дето се чипи сега е 2пъти по дебела) от някаква мека стомана е , и евентуално може това да е проблема - няма да се счупи но беше повлекла малко , казаха ми че има по-подходяша стомана , която се закалява след струговане и фрезоването .. но не намерих такава
П.С. ако още веднъж се счупи ще влагам време в шперосването на отворен , като на колеготе дето бяха пуснали тема в продава
Та .. заготовката действа за сега (общо взето няма и каде да ходи , там дето се чипи сега е 2пъти по дебела) от някаква мека стомана е , и евентуално може това да е проблема - няма да се счупи но беше повлекла малко , казаха ми че има по-подходяша стомана , която се закалява след струговане и фрезоването .. но не намерих такава
П.С. ако още веднъж се счупи ще влагам време в шперосването на отворен , като на колеготе дето бяха пуснали тема в продава


Това дали е шперче ?
Взех си кола преди няколко дни и се чудя дали е с шпер
снимка:
S239 пише доколкото разбрах ако има S е шпер но дали това е така за въпросният диф и до колко е паднал % само бог знае
снимка:

S239 пише доколкото разбрах ако има S е шпер но дали това е така за въпросният диф и до колко е паднал % само бог знае

- galin st 7427 sv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 22.11.2007
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: e28,e34 , чат пат е39
- Мечтае да кара: нещо по ново
- Детайли за колата: Е60 525 2005
- justboy
- Олдскул фен
-
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 15.04.2008
- Местоположение: Техеран
- Пол: Мъж
- Кара: Строявайки пешеходците по тротоарит
- Мечтае да кара: E34 + s62 ]:)
Изчетох темата 2 пъти.. и въпроса, който смятам да задам може би няма да говори много добре за мен. Карам си колата от подписа от около 5 месеца и чета ли.. чета за шперове и т.н.
Снощи не издържах.. то маи тая сутрин беше към 2:00 слязох закарах я на равно място сложих подпирка на предната гума изключих от скорост без ръчна и вдигнах задната лява гума на крик.. върти се но не може с един пръст.. определено си трябва цялата ръка и то ако само яко я хвана за спиците на джантата я завъртам с една ръка иначе трудно.
Е а са тва шпер ли да е го еа..
И пуснах там заявка .. чрез вин-а да ми изкарат екстрите.. ама _|_..
Та затва си питам..
Снощи не издържах.. то маи тая сутрин беше към 2:00 слязох закарах я на равно място сложих подпирка на предната гума изключих от скорост без ръчна и вдигнах задната лява гума на крик.. върти се но не може с един пръст.. определено си трябва цялата ръка и то ако само яко я хвана за спиците на джантата я завъртам с една ръка иначе трудно.
Е а са тва шпер ли да е го еа..
И пуснах там заявка .. чрез вин-а да ми изкарат екстрите.. ама _|_..
Та затва си питам..
За да не пускам нова тема, ше питам в тая...Ако някой от упълномощените сметне въпросите ми за глупави и ги изтрие нема да се сърдя
1. На е30 серийно голямо прасе има на 325, М3 и някои (или вс.?) дизели? Пиньона, короната и касетата предполагам са различни (по-
яки сигурно
) от тия на малкото прасе и не са съвместими? А фланците на кардана и полуоските?
2. Прасето на е34 (като изкл. капака) еднакво ли е с голямото прасе на е30 (пиньона, короната и касетата) ?
3. Е тоа е въпроса който породи 1. и 2. - На е30 320, който е с малкото прасе, предавателното число е 4.10 (толко пише по разни таблици, на моя табелката е прилично изгнила и от означението нищо не е останало
). Голямото прасе на е30 май има макс. 3.91, на е34 най-късия е 3.45. Доколкото разбирам ако взема голямо прасе със шпер от е30 примерно 3.25 няма вариант да сложа пиньон и корона по къси от 3.91 (ако изобщо намеря такъв отворен диф
). За да остана на 4.10 със шпер касета единственият вариант е малко прасе начи???

1. На е30 серийно голямо прасе има на 325, М3 и някои (или вс.?) дизели? Пиньона, короната и касетата предполагам са различни (по-
яки сигурно

2. Прасето на е34 (като изкл. капака) еднакво ли е с голямото прасе на е30 (пиньона, короната и касетата) ?
3. Е тоа е въпроса който породи 1. и 2. - На е30 320, който е с малкото прасе, предавателното число е 4.10 (толко пише по разни таблици, на моя табелката е прилично изгнила и от означението нищо не е останало


- S-stail
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 724
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Плевен
- Кара: м42б20 турбо
- Детайли за колата: hx35/40 twin scroll
Фланците за кардана и полуоските са еднакви.
А пиньон и корона и за двата вида може да си намериш до 4.45.
А пиньон и корона и за двата вида може да си намериш до 4.45.
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
фланците за полуоските за голямо и малко са различни 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани