ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 5.09.2007
Местоположение: Пазарджик

Мнение от sharkdata » 07 Сеп 2007, 14:13

sonny написа:поправка, 3441лв :mhihi:

Тука е по евтино :mhihi:
А ето и целия сайт има интересни неща ама на какви цени... :shock: :evil: :mhihi:
www.vacmotorsports.com
Междо другото има и нещо като clutch type LSD тоя втория...
:bowdown:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 656
Регистриран на: 8.08.2004

Мнение от Impasse » 20 Окт 2007, 14:43

От разгледаните материали става ясно,че фрикционните дискове на шпера (в най-общия случай по два от всяка страна) са фиксирани по следния начин:
единият се върти заедно и единствено с планетното зъбно колело (полуоста), като е независимо от касетата, а другия обратно(движе се с касетата и е независимо от полуоста). При движение направо фрикционните дискове нямат обща равнина на допиране, т.е. шпера в случая си функционира като отворен диференциал. Обаче при движение в завой, при появата на разлика в честотатта на въртене на полуосите и касетата, между дискове се появава триене, стремейки се да изравни скоростите на движение от двете страни.
Мисълта ми е при високи скорости нещата по същия начин ли стоят,т.е. какво е износването на фрикционните дискове при каране с висока скорост в завои, като има впредвид че тогава те работят на постоянно преплъзване?!
One passion,one car,one life...

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 03 Фев 2008, 23:57

При наще дифове има само по един фрикционен диск от страна!
Ето малко нагледен матрял от скрапта специално за вас 8)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Скоро ако има резултат от съживяването на мъртвеца очаквайте включване 8)

П.С. Много е важно всичкото галимация да се прави на оригиналдЪ джийнс Lacoste 8)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 04 Фев 2008, 9:43

Това упражнение е правено и работи :mhihi: :mhihi: :mhihi:

П.С. Не се опитвай да го заваряваш не става :winky:

преди

Изображение

след

Изображение
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 21 Апр 2008, 8:07

Дилян Пенчев написа:.....

kak мислиш да го съживяваш ?
аз бая се занимавах с тоя капак , то не беше лепене , чудеса .. нали на държавна работа та се занимавахме с глупоске :mhihi:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 21 Апр 2008, 12:16

Още го мисля, ти твоя докара ли го да е здрав и да работи?!?
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 23 Апр 2008, 10:32

дам действа - тоя от снимката , отварях и дифа да видя какво става - повлякло е малко там дето лягат шайбовите пружини. Оригиналното дето го лепихме - чугун , трябва да се нагрее , да се слепи с чугунени електроди и да изстине в пещ заедно с нея - 10тина часа , при нас се спука при изстиването , нищо че го бях умотал цялото с вата , няколко часа са малко ..
Та .. заготовката действа за сега (общо взето няма и каде да ходи , там дето се чипи сега е 2пъти по дебела) от някаква мека стомана е , и евентуално може това да е проблема - няма да се счупи но беше повлекла малко , казаха ми че има по-подходяша стомана , която се закалява след струговане и фрезоването .. но не намерих такава
П.С. ако още веднъж се счупи ще влагам време в шперосването на отворен , като на колеготе дето бяха пуснали тема в продава :roll:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 827
Регистриран на: 7.08.2007
Местоположение: Sofia

Това дали е шперче ?

Мнение от AcOrP » 04 Май 2008, 16:42

Взех си кола преди няколко дни и се чудя дали е с шпер
снимка: Изображение

S239 пише доколкото разбрах ако има S е шпер но дали това е така за въпросният диф и до колко е паднал % само бог знае :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 25.03.2008

Мнение от Storm Rider » 04 Май 2008, 18:05

треа снимаш пластинката

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 22.11.2007
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: e28,e34 , чат пат е39
Мечтае да кара: нещо по ново
Детайли за колата: Е60 525 2005

Мнение от galin st 7427 sv » 03 Юни 2008, 11:35

колеги хм хм на е28 иматли шпер

Олдскул фен
Аватар
Мнения: 1142
Регистриран на: 15.04.2008
Местоположение: Техеран
Пол: Мъж
Кара: Строявайки пешеходците по тротоарит
Мечтае да кара: E34 + s62 ]:)

Мнение от justboy » 05 Авг 2008, 13:58

Изчетох темата 2 пъти.. и въпроса, който смятам да задам може би няма да говори много добре за мен. Карам си колата от подписа от около 5 месеца и чета ли.. чета за шперове и т.н.
Снощи не издържах.. то маи тая сутрин беше към 2:00 слязох закарах я на равно място сложих подпирка на предната гума изключих от скорост без ръчна и вдигнах задната лява гума на крик.. върти се но не може с един пръст.. определено си трябва цялата ръка и то ако само яко я хвана за спиците на джантата я завъртам с една ръка иначе трудно.
Е а са тва шпер ли да е го еа..
И пуснах там заявка .. чрез вин-а да ми изкарат екстрите.. ама _|_..
Та затва си питам..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 23.12.2005

Мнение от kosa4a » 25 Авг 2008, 12:15

ли нема масло или е шпер 5% :mhihi: :mhihi: :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 19.11.2002
Местоположение: София

Мнение от M_Kuzev » 06 Сеп 2008, 20:05

За да не пускам нова тема, ше питам в тая...Ако някой от упълномощените сметне въпросите ми за глупави и ги изтрие нема да се сърдя :mhihi:
1. На е30 серийно голямо прасе има на 325, М3 и някои (или вс.?) дизели? Пиньона, короната и касетата предполагам са различни (по-
яки сигурно ;) ) от тия на малкото прасе и не са съвместими? А фланците на кардана и полуоските?
2. Прасето на е34 (като изкл. капака) еднакво ли е с голямото прасе на е30 (пиньона, короната и касетата) ?
3. Е тоа е въпроса който породи 1. и 2. - На е30 320, който е с малкото прасе, предавателното число е 4.10 (толко пише по разни таблици, на моя табелката е прилично изгнила и от означението нищо не е останало :mhihi: ). Голямото прасе на е30 май има макс. 3.91, на е34 най-късия е 3.45. Доколкото разбирам ако взема голямо прасе със шпер от е30 примерно 3.25 няма вариант да сложа пиньон и корона по къси от 3.91 (ако изобщо намеря такъв отворен диф :roll: ). За да остана на 4.10 със шпер касета единственият вариант е малко прасе начи???

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Мнение от S-stail » 07 Сеп 2008, 10:06

Фланците за кардана и полуоските са еднакви.
А пиньон и корона и за двата вида може да си намериш до 4.45.
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 07 Сеп 2008, 10:35

фланците за полуоските за голямо и малко са различни ;)
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook