Въпрос за казанче

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 25.07.2007
Местоположение: София
Кара: 318i

Въпрос за казанче

Мнение от nsbob » 14 Яну 2008, 16:59

Значи става въпрос за, казанчето в дясно от радиатора на което пише ATF oil only. Един квартален майстор ми каза че е за маслото на скоростната кутия и трябва да го сменям(и казанчето и маслото). Не ми изглежда много надежден майстора и искам информация за какво е това казанче, с какво масло се пълни и как се сменя самото масло има ли нещо различно. Проблема ми е че сълзи от там масло според мен е от единият маркуч, но майстора вика не.
П.С. не работи търсачката така че отговор провери там не ми помага много :mhihi:


Аватар
Мнения: 5133
Регистриран на: 15.05.2003
Местоположение: Herefordshire,Ledbury
Пол: Мъж
Кара: акцизни М-паркети от острова
Мечтае да кара: много неща

Мнение от ///MapTo » 14 Яну 2008, 17:04

В дясно от радиатора казанче.... :roll:
Единственото,с надпис АТФ за което се сещам е до кутията за бушоните и то е за помпата на съединителя и спирачките...сменя се само с такова масло.
Има 2 начина за изкарването на старото масло - махаш единия от маркучите или със спринцовка издърпваш от капачката ;)
Изображение
Изображение
PeReZ: Предполагам и километража (скоростомера) не показва моментната скорост, а ъгловата скорост в завой ???

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 15.12.2005
Местоположение: Софийския див див югозапад
Пол: Мъж
Кара: 525XD LCI

Мнение от Lacho » 14 Яну 2008, 17:28

///MapTo написа:В дясно от радиатора казанче.... :roll:
Единственото,с надпис АТФ за което се сещам е до кутията за бушоните и то е за помпата на съединителя и спирачките...сменя се само с такова масло.
Има 2 начина за изкарването на старото масло - махаш единия от маркучите или със спринцовка издърпваш от капачката ;)


АТФ е за хидравликата и се води консуматив, вътре в него има и филтър който неможе да смени и затова се сменя цялото казанче и би трябвало волана да поолекне. ;)


Аватар
Мнения: 5133
Регистриран на: 15.05.2003
Местоположение: Herefordshire,Ledbury
Пол: Мъж
Кара: акцизни М-паркети от острова
Мечтае да кара: много неща

Мнение от ///MapTo » 14 Яну 2008, 17:31

Lacho написа:...

Вярно бе... :uups:
Онова беше АТЕ
Изображение
Изображение
PeReZ: Предполагам и километража (скоростомера) не показва моментната скорост, а ъгловата скорост в завой ???

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 25.07.2007
Местоположение: София
Кара: 318i

Мнение от nsbob » 14 Яну 2008, 17:31

Значи вижте дали е същото казанче сложих му снимка в гелериата си, да не стане после някой сакътлък с колата поради неграмотността ми да обясня :mhihi:


Аватар
Мнения: 5133
Регистриран на: 15.05.2003
Местоположение: Herefordshire,Ledbury
Пол: Мъж
Кара: акцизни М-паркети от острова
Мечтае да кара: много неща

Мнение от ///MapTo » 14 Яну 2008, 17:32

Точно така...това е за хидравликата,само АТФ слагай и най-добре си купи ново казанче преди да го смениш ;)
Изображение
Изображение
PeReZ: Предполагам и километража (скоростомера) не показва моментната скорост, а ъгловата скорост в завой ???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1986
Регистриран на: 24.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw x5 4.4
Мечтае да кара: Муха

Мнение от ditko1 » 14 Яну 2008, 17:33

а някой ще каже ли как се маха маслото от помпата на съединителя за да сложа ново :shock:
Изображение


Аватар
Мнения: 5133
Регистриран на: 15.05.2003
Местоположение: Herefordshire,Ledbury
Пол: Мъж
Кара: акцизни М-паркети от острова
Мечтае да кара: много неща

Мнение от ///MapTo » 14 Яну 2008, 17:41

лягаш под колата...и разкачаш самата помпа ако не се лъжа..влизаш в колата и натискаш на изгасен мотор 2-3 пъти съединителя и то ще си го изплюе...или беше помпата или единия маркуч(питай сони,аз го направих без да искам тоя фокус преди време) :mhihi: :mhihi:
Изображение
Изображение
PeReZ: Предполагам и километража (скоростомера) не показва моментната скорост, а ъгловата скорост в завой ???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1986
Регистриран на: 24.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw x5 4.4
Мечтае да кара: Муха

Мнение от ditko1 » 14 Яну 2008, 17:48

а после си зима от казанчето от спичрачките и от там в помпата на съединителя.
Изображение


Аватар
Мнения: 5133
Регистриран на: 15.05.2003
Местоположение: Herefordshire,Ledbury
Пол: Мъж
Кара: акцизни М-паркети от острова
Мечтае да кара: много неща

Мнение от ///MapTo » 14 Яну 2008, 17:50

ditko1 написа:...

Точно така...след като изкараш всичко от помпата,запали колата и помпай съединител и спирачки за да изкараш абсолютно всичко от системата,затваряш помпата на съединителя,пълниш и обезвъздушаваш ;)
Изображение
Изображение
PeReZ: Предполагам и километража (скоростомера) не показва моментната скорост, а ъгловата скорост в завой ???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1986
Регистриран на: 24.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw x5 4.4
Мечтае да кара: Муха

Мнение от ditko1 » 14 Яну 2008, 17:54

при тебе имаше ли ефект с по добри спирачи като смени течността ? и съединителя по мек ли стана ?
Изображение


Аватар
Мнения: 5133
Регистриран на: 15.05.2003
Местоположение: Herefordshire,Ledbury
Пол: Мъж
Кара: акцизни М-паркети от острова
Мечтае да кара: много неща

Мнение от ///MapTo » 14 Яну 2008, 17:56

Да ти кажа определено станаха по-меки и чуствителни педалите,но то си е редно да се сменя спирачната течност,заради ABS...няма да навлизам в тая тема,че съвсем се отклонихме от основната :)
Изображение
Изображение
PeReZ: Предполагам и километража (скоростомера) не показва моментната скорост, а ъгловата скорост в завой ???

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 25.07.2007
Местоположение: София
Кара: 318i

Мнение от nsbob » 14 Яну 2008, 18:45

Сега да попитам:
1. След като разбрах какво е казанчето и какво е маслото, видях кога е сменяно и това е преди 10 000км, трябва ли да го сменям маслото?
2. Проверих и съм сигурен че не тече от казанчето а от единият маркуч(майстора дето го гледа определено е сбъркал за това) явно е сцепен, като го сменям да източа ли маслото(ако не трябва да се сменя) и да го върна ли по късно, и от къде се източва при необходимост
Мерси предварително за полезните съвети и информация

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Мнение от Hristo » 14 Яну 2008, 18:51

маслото струва към 15лв за литър и един литър ще ти стигне
не се занмавай да връщаш старото, вече ще е зацапано, няма смисъл
сменя се само маркуча, оригинален е много скъп, втора ръка не си заслужава, но има вече места където ги изработват на прилична цена
трябва да разбереш в София къде ги правят
сменяш маркуча, после и маслото, ако ти се дават пари може и казанчето

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1499
Регистриран на: 13.08.2007

Мнение от GVT » 14 Яну 2008, 21:15

Hristo написа:маслото струва към 15лв за литър и един литър ще ти стигне
не се занмавай да връщаш старото, вече ще е зацапано, няма смисъл
сменя се само маркуча, оригинален е много скъп, втора ръка не си заслужава, но има вече места където ги изработват на прилична цена
трябва да разбереш в София къде ги правят
сменяш маркуча, после и маслото, ако ти се дават пари може и казанчето

:nono: баце.Да ти го направят както трябва е 1 към 10,няма проблеми със засшпрингонването на маркучите а с клапанчето в него.В повечето случаи като навиваш волана се полочава едно гадно свирене и тресене в хидравликата,ако става въпрос разбира се за същия маркуч,май се водеше главен.Най добрия вариянт при това положение е втора употреба.
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook