525tds загуби мощност ,спря да пали

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 20 Дек 2007, 21:55

Черен пушек - богата смес:
- много нафта с малък ъгъл на помпата
- мръсен въздушен филтър
- интеркуулер с масло
- турбото да духа масло в колектора(изцапан колектор)
- "умрял" в отворено положение АГР
Паленето - компресия(главата или под главата) или
свещи(реле,греят слабо - само на върха;различно време на греене ).Най добрият тест за свещи е като изкараш дюзите и дадеш на контакт - тогава се вижда "кой - кой е и може ли да върши работа"
Кофти вариант също е бързо изключващо реле с бавно греещи свещи ;)

Пич отговори ми на ЛС-то,че имам няколко въпроса към теб ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 20 Дек 2007, 23:30

BMW- Мания написа:Благодаря Колега ще пробвам съветите върху Баварката,дано да не е нещо по-страшно... :twisted:


Убеден съм ,че е нещо елементарно-да кажем изгорял бушон на подгряването . ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 20.12.2007
Местоположение: Veliko Turnovo

Мнение от BMW- Мания » 20 Дек 2007, 23:46

Благодаря на всички колеги за помоща ви!
Не,чесъм решил проблема, но съветите ви ще ги изпълня до един докато се реша да взема ново ГНП, или да дам на ремонттова в Пловдив. Най-странното е, че колата изведнъж "умря", докато предният ден мъркаше, като котенце. Карах я до последно, изгасих я и на другият ден проблем! Оказа се, че единият маркуч, който влиза в турбината също е гръмнал, но от него ми казаха, че колата може да не върви, но не и да не пали, камо ли да работи, като ярмомелка.
Благодаря ви отново момчета.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: 525tds загуби мощност ,спря да пали

Мнение от zvetiko » 23 Дек 2007, 22:21

BMW- Мания написа:Здрасти на всички! Имам ограмен проблем купих си 525 ТДС 1995 ,преди карах същото само че 1992 нямах грижи и проблеми,желязна машина...В началото на тази седмица съм й сменил въздушен и горивен филтър и тъкмо се канех да сменя и масло...,а тя направо ме разби ...
Спирам я предният ден и на следващият "Умря" и не ще да пали. На скорост запали, но няма мощност, мотора чука и пуши черно, като камион. Видях, че маркуча, който води от турбината към кулера е пробит и може да не върви заради това, но защо пуши. Чука дюза - ясно...ще обезвъздуша.
Вчера проверих електромагнитният клапан - работи, свещите - работят без изключение. Ток отива и до свещите и до клапана. Не съм проверявал само след горивният филтър колко гориво изтича за минута, но това ще правя днес.
Колата върти, но не пали. Когато обезвъздушавах дюзите, гориво изтичаше от тях, което ме води на мисълта, че не е и ГНП...
Възможно ли е горивната система да е разхерметезирана, или запушена
Ако и това не е проблема, кое остава освен ГНП?
Знам че тия дни е студено, но предишните дни си палеше от раз, мъркаше като коте,и летеше...
Кажете кой какво мисли по въпроса :confused:


Днес ти бях писал някои неща-какво стана.Според мен трябва задължително да оправиш пробитият въздухопровод-подаването на въздух не е правилно.

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 20.12.2007
Местоположение: Veliko Turnovo

Мнение от BMW- Мания » 24 Дек 2007, 1:07

Опитвам се да я накарам да запали, а тогава да мисля за въздухопровода. Дори и без него мисля че трабва да работи добре, като чист дизел, тъй като турбото не се включва на ниските обороти.

Ако все пак мислите, че проблема е от маркуча, свързващ турбината с кулера, то не е проблем да го сменя за минути.

Поздрави на всички!
УМРИ, НО В BMW БЪДИ!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 24 Дек 2007, 4:19

Клапана на помпата погледна ли :idea:

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 20.12.2007
Местоположение: Veliko Turnovo

Мнение от BMW- Мания » 24 Дек 2007, 15:54

Погледнах клапана - работи и ток и има ток до него
УМРИ, НО В BMW БЪДИ!


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 24 Дек 2007, 21:54

Колега първо извади въздушния филтер,отвии капа4ката за маслото и виж дали се върти разпределителния,ако е ок отвиваш една дуза,завиваш и тръби4ката за горивото,слагаш я в прозра4но шише завърти на стартер и гледаи дали пръска нафта(ако отива до дузите гориво,а след тях няма зна4и ,4е ти е износена хидравли4ната глава в ГНП и 4е електрониката е здрава).Ако и след дузите излиза нафта на мъгла и не иска да запали лошо.Пробваи и пиши да я мислим.Успех

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1283
Регистриран на: 6.06.2007
Местоположение: София

Мнение от bobi_maxo » 24 Дек 2007, 23:03

Абе да не е объркал някой и да й е сипал бензин вместо нафта?
Не може вчера да "трака" и изведнъж утре да не запали, на мен на такова ми прилича!

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 20.12.2007
Местоположение: Veliko Turnovo

Мнение от BMW- Мания » 25 Дек 2007, 18:39

Здравейте всички,

Проблема с моето БМВ си остава нерешен. Не иска и не иска да пали. Днес го запалих отново на скорост и същата работа. Чува се чукане на мотора, а колата няма мощност.
Продухах целият горивопровод, след помпата в резервоара ми дава добър дебит - 200 гр, за 15 секунди, но след горивният филтър дебита е едва 100-тина грама гориво.
Възможно ли е помпата от резервоара да не подава достатъчно гориво към ГНП и оттам към дюзите и това да е причината мотора да чука и да се форсира трудно в движение/т.е. отбеднена горивна смес/.
Ако да, то някой би ли ми дал схема за разглобяване на помпата в резервоара, за да мога да я извадя, да почистя цедката, или евентуално да я сменя.
Възможно ли е също така авансатора на ГНП да е сдал багажа/защото разбрах от вас, чеможе да променя количеството на впръскваното гориво/ и кое е по-точно това чудо?
Възможно ли е центровката на ГНП да се е променила сама?
Възможно ли е веригата да е прескочила зъб на стартер и оттам да е избягала центровката на колата/има ли белези на колянов, разпределителен вал и бензинова помпа/?

Благодаря предварително за помоща колеги.
На трупчета съм :idea:
УМРИ, НО В BMW БЪДИ!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 25 Дек 2007, 20:34

BMW- Мания написа:Здравейте всички,

Проблема с моето БМВ си остава нерешен. Не иска и не иска да пали. Днес го запалих отново на скорост и същата работа. Чува се чукане на мотора, а колата няма мощност.
Продухах целият горивопровод, след помпата в резервоара ми дава добър дебит - 200 гр, за 15 секунди, но след горивният филтър дебита е едва 100-тина грама гориво.
Възможно ли е помпата от резервоара да не подава достатъчно гориво към ГНП и оттам към дюзите и това да е причината мотора да чука и да се форсира трудно в движение/т.е. отбеднена горивна смес/.
Ако да, то някой би ли ми дал схема за разглобяване на помпата в резервоара, за да мога да я извадя, да почистя цедката, или евентуално да я сменя.
Възможно ли е също така авансатора на ГНП да е сдал багажа/защото разбрах от вас, чеможе да променя количеството на впръскваното гориво/ и кое е по-точно това чудо?
Възможно ли е центровката на ГНП да се е променила сама?
Възможно ли е веригата да е прескочила зъб на стартер и оттам да е избягала центровката на колата/има ли белези на колянов, разпределителен вал и бензинова помпа/?

Благодаря предварително за помоща колеги.
На трупчета съм :idea:


За мен дебита е недостатъчен-при нов филтър, или горивопровода от резервоара до филтъра е запушен,или цедката на помпата или самата помпа не работи добре.За да достигнеш до помпата махаш стелката в багажника ,отвиваш от дясно,на дъното капака,махаш горивопроводите,отвиваш онова дето прилича на капак на бидон,вадиш нивомера,за да освободиш помпата натискаш две щипки на държача на помпата -ще ги видиш.
Оправи обезателно въздухопровода-колата не може да върви добре(може да имаш два проблема-да не пали от нещо и да не върви след като запали ,заради пробитият въздухопровод).Веднъж бях удавил колата и всичко беше във вода ,за да спася двигателя махнах въздухопровода преди AGR клапана-колата тракаше, пушеше и едвам вървеше,при това не я гонех.

За помпата ти казах какво да погледнеш-виж там където помпата се закрепя към двигателя от къде се вижда отвора(от горе или от долу) през ,който минават шпилките ,които я държат към двигателя(отвора е елипсовиден).

За регулирана на ГНП има тема.
За авансатора и прескочили зъби може да ти отговори Ванката.Айде ,че пържолите изстинаха.Весела Коледа. :bchug:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 26 Дек 2007, 21:24

BMW- Мания написа:Здравейте всички,

Проблема с моето БМВ си остава нерешен. Не иска и не иска да пали. Днес го запалих отново на скорост и същата работа. Чува се чукане на мотора, а колата няма мощност.
Продухах целият горивопровод, след помпата в резервоара ми дава добър дебит - 200 гр, за 15 секунди, но след горивният филтър дебита е едва 100-тина грама гориво.
Възможно ли е помпата от резервоара да не подава достатъчно гориво към ГНП и оттам към дюзите и това да е причината мотора да чука и да се форсира трудно в движение/т.е. отбеднена горивна смес/.
Ако да, то някой би ли ми дал схема за разглобяване на помпата в резервоара, за да мога да я извадя, да почистя цедката, или евентуално да я сменя.
Възможно ли е също така авансатора на ГНП да е сдал багажа/защото разбрах от вас, чеможе да променя количеството на впръскваното гориво/ и кое е по-точно това чудо?
Възможно ли е центровката на ГНП да се е променила сама?
Възможно ли е веригата да е прескочила зъб на стартер и оттам да е избягала центровката на колата/има ли белези на колянов, разпределителен вал и бензинова помпа/?

Благодаря предварително за помоща колеги.
На трупчета съм :idea:
Колега извадена дюза от цилиндъра,зака4ена след тръби4ката на гнп и като въртиш на стартер ти впръсква на мъгла и на скорост само ти пали,а на стартер не-правилно ли съм те разбрал :?:Ако е така-можеш ли да го засе4еш в момента на впръскване на дюзата,която си освободил от цилиндъра,къде се намира буталото :?: Авансатора е при4ина и то наи-леката в твоя слу4аи(по4ваме от него да елиминираме)-проверява се лесно,долу,в двата края на гнп има капа4ета с по 2 бол4ета(това откъм мотора е трудно за демонтаж),другото капа4е го махаш(Като отвииш бол4етата ще видиш 2 шаиби,от към капака,след тях пружина и 1 шаиба на пружината от към гнп)ще поте4е малко нафта като го махнеш-хващаш някои да върти на стартер,а ти слагаш пръста си на мястото на прожината,ако усетиш движение на пластмасовото бутало на авансатора събираш вси4ко по обратния ред и продължаваме-пиши.Ако видиш къде буталото в момента на впръскване ще може да елиминираме центровката на гнп и оптега4а на веригата за разпределителния вал и ще останат лошите клапани и голямата изненада мн.вода,малко нафта

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Мнение от klintan66 » 28 Дек 2007, 23:18

само да кажа - виж акумулатора. и смени маркуча на турбото най- накрая

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 20.12.2007
Местоположение: Veliko Turnovo

Мнение от BMW- Мания » 04 Фев 2008, 15:13

След толкова много проверки и нерви се оказа че е прескочил зъб на верига. Така че съм отново по пътя и Баварката мърка. :D
УМРИ, НО В BMW БЪДИ!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 04 Фев 2008, 15:35

:yes:
Тъкмо щях да ти предлагам да те обзаведа с един читав ТДС ;)
Шега, шега обаче щом веднъж е прескочила май ще трябва да се замислиш дали не са се износили зъбчатките :roll:

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook