Смяна на гарнитурата на картера на двигателя

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Смяна на гарнитурата на картера на двигателя

Мнение от zvetiko » 28 Ное 2007, 20:28

Колеги,видях в единият ъгъл на картера една -две капки масло.Някой сменял ли е тази гарнитура,имали нещо по особено при подмяната и-четох ,че се повдигал целият двигател.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 28 Ное 2007, 20:56

голяма вероятност ако си видал от страната на щеката за маслото да е самия О-пръстен на самата щека! струва стотинки и се сменя за 5 мин ;)
Изображение


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 28 Ное 2007, 21:02

моя беше мазало от семринга м-у скоростите и турбината-от към маховика.То вси4ко,което те4е отива на картера,наи-добре е да се обедиш от къде е те4а

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

капки

Мнение от klintan66 » 28 Ное 2007, 21:24

1-2 КАПКИ ? и защто ще го сменяш.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 28 Ное 2007, 21:41

Теча е отпред,в десният ъгъл,между картера и и блока-като капне капката отива в демпферната шайба,тя я разпръсква навсякъде и става мазало.Така ,че си е баш гарнитура на картера и искам да я сменя защото двигателят е много чист и не искам да се мърля. :mhihi:Колеги казвайте как се прави :help: -но ако трябва да вдигам двигателя ,няма да е сега смяната или няма аз да я правя.


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 28 Ное 2007, 21:46

zvetiko написа:Теча е отпред,в десният ъгъл,между картера и и блока-като капне капката отива в демпферната шайба,тя я разпръсква навсякъде и става мазало.Така ,че си е баш гарнитура на картера и искам да я сменя защото двигателят е много чист и не искам да се мърля. :mhihi:Колеги казвайте как се прави :help: -но ако трябва да вдигам двигателя ,няма да е сега смяната или няма аз да я правя.
аз ли4но нямам представа как става,мисля 4е те4 може да има и от скорошна смяна(некадърна)-колега ще изровим отнякъде стоиностите,а ти след това пробваи да я притегнеш с килограмен клю4.Успех

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 28 Ное 2007, 21:54

ivan. написа:
zvetiko написа:Теча е отпред,в десният ъгъл,между картера и и блока-като капне капката отива в демпферната шайба,тя я разпръсква навсякъде и става мазало.Така ,че си е баш гарнитура на картера и искам да я сменя защото двигателят е много чист и не искам да се мърля. :mhihi:Колеги казвайте как се прави :help: -но ако трябва да вдигам двигателя ,няма да е сега смяната или няма аз да я правя.
аз ли4но нямам представа как става,мисля 4е те4 може да има и от скорошна смяна(некадърна)-колега ще изровим отнякъде стоиностите,а ти след това пробваи да я притегнеш с килограмен клю4.Успех


Притягах я-даже успях да скъсам един винт вътре в блока :mhihi: и трябваше да си купувам обратен метчик.После разбрах каква голяма разлика има между немски и български винт М6-българският отиде до края и превърташе ,като сложих оргинален и всичко заспа. ;) Тоя проблем го имах още като взех колата,но сложих една добавка против теч на масло за 10лв и 20К километра нямаше проблеми-ако и вие не знаете как става смяната ,може пак да отида на този вариант до лятото. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 28 Ное 2007, 22:06

zvetiko не се опитвай да стягаш гарнитура, както и да слагаш стара гарнитура, дори да е била притегната за 1 час на съответното място.
Веднага протича, а стягането сам си видял до къде води и това е видимата част на нещата - иначе притягаш в една точка ламарина (0.8 мм.) през гума към чугунена/алуминиева отливка
Сети се как се криви - не е приятно да дадеш пари за новата гарнитура, но е много по-неприятно когато протече пак.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Мнение от SaSo » 28 Ное 2007, 22:34

tsb_bg написа:zvetiko не се опитвай да стягаш гарнитура, както и да слагаш стара гарнитура, дори да е била притегната за 1 час на съответното място.
Веднага протича, а стягането сам си видял до къде води и това е видимата част на нещата - иначе притягаш в една точка ламарина (0.8 мм.) през гума към чугунена/алуминиева отливка
Сети се как се криви - не е приятно да дадеш пари за новата гарнитура, но е много по-неприятно когато протече пак.


Е тя едни пари нямам думи... Мисля че за картера поне на М50 беше 20-25лв... Имам една нова унас..И на мене ми прокапа от картера..Ама беше от рядко масло ( 0В30 ) ...
За смяната мога да ти кажа че знам как става.. Повдига се мотора от тампоните ... Отпуска се магарето надолу... И тогава я отваряш и много внимателно щото можеш да прецакаш маслената помпа...Абе кофти работа си е ако не си го правил не го прави...Иначе може да не ти е от картера...Незнам виж я по добре щото от там не протича много често...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 8.04.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: e39 525 tds

Мнение от DrMasster » 28 Ное 2007, 22:52

Моито предложение е да развиеш болтчетата на картера и до го пуснеш да се подпре кадето му доиде. Махаш старата гарнитура (срязваш е най-безцеремонно), след което внимателно почистваш блока и картера на местата кадето прилепва гарнитурата. Новата гарнитура е срязваш много внимателно с тънко ножче (резец) във формата на квадратче което влиза в друго квадратче (все едно сглобяваш пъзел). Ако не се сещаш какъв срез имам в предвид ще ти изпратя чертеж, че тук не знам как се качват снимките. След поставяне на гарнитурата от двете страни на срезното място слагаш тънък слой подходящ селикон.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 28 Ное 2007, 22:55

:кръстещо се човече:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 28 Ное 2007, 23:44

SaSo написа:
tsb_bg написа:zvetiko не се опитвай да стягаш гарнитура, както и да слагаш стара гарнитура, дори да е била притегната за 1 час на съответното място.
Веднага протича, а стягането сам си видял до къде води и това е видимата част на нещата - иначе притягаш в една точка ламарина (0.8 мм.) през гума към чугунена/алуминиева отливка
Сети се как се криви - не е приятно да дадеш пари за новата гарнитура, но е много по-неприятно когато протече пак.


Е тя едни пари нямам думи... Мисля че за картера поне на М50 беше 20-25лв... Имам една нова унас..И на мене ми прокапа от картера..Ама беше от рядко масло ( 0В30 ) ...
За смяната мога да ти кажа че знам как става.. Повдига се мотора от тампоните ... Отпуска се магарето надолу... И тогава я отваряш и много внимателно щото можеш да прецакаш маслената помпа...Абе кофти работа си е ако не си го правил не го прави...Иначе може да не ти е от картера...Незнам виж я по добре щото от там не протича много често...


Колегаtsb_bg ,въпроса не е за парите за гарнитурата а за самата смяна.

Колега SaSo благодаря за инфото. Сигурен съм ,че е гарнитура-почистих с обезмаслител и видях точно къде се появява теча.Гарнитурата и на мен ми я дават за 25лв.Лошото е ,че се повдига двигателя-нямам с какво да го направя.

DrMasster ,това ,което предлагаш правено ли е на практика или е просто идея-мисля,че се досещам за какъв разрез говориш,това ли е :?:


Изображение
Последна промяна zvetiko на 28 Ное 2007, 23:48, променена общо 1 път

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3928
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 28 Ное 2007, 23:48

:help: :help: :help: Т'ва вярно не е лесно .......... :help: :help: :help: :help:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 28 Ное 2007, 23:59

zAcK написа::help: :help: :help: Т'ва вярно не е лесно .......... :help: :help: :help: :help:


Май ще отида пак към варианта с добавката за следващите 20К.На предишната кола имах теч и то сериозен от страната към скоростите -намазах отвън със силикон и издържа повече от две години. ;)

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3928
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 29 Ное 2007, 0:01

zvetiko написа:
zAcK написа::help: :help: :help: Т'ва вярно не е лесно .......... :help: :help: :help: :help:


Май ще отида пак към варианта с добавката за следващите 20К.На предишната кола имах теч и то сериозен от страната към скоростите -намазах отвън със силикон и издържа повече от две години. ;)


:banghead: :banghead: :banghead: :banghead: Не баце, верно не ти е лесно :help:
После БМВ ентусиасти :banghead: :banghead: :banghead: Да бе, пък аз съм набор на Лили Иванова :banghead: :banghead:
Последна промяна zAcK на 29 Ное 2007, 0:04, променена общо 1 път
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook