Вече никога АБС

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

За или против АВС

да
106
80%
не
27
20%
 
Общо гласове : 133
клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 25 Ное 2007, 22:27

Луд :mhihi:
BMW only!

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 25 Ное 2007, 22:30

ИИи след 3-тото прочитане поправих всички правописни грешки! За пунктуация да не говориме че хич ме няма :mhihi:

И исках да се извиня за използваните жаргони и, че не съм писал на правилен книжовен български език, но така се придава по-голяма автентичност, пък и нали сме си шопи - как си приказваме - така си и пишеме :mhihi:

П.С. Пред "че" се слагаше запетайка :mhihi:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 25 Ное 2007, 22:56

Дилян Пенчев написа:... АБС системата не намалява спирачния път, АБС системата следи поведението на всяко едно от колелата и когато има колело което да започне да губи сцепление (било то едно, две или четири) веднага редуцира спирачното усилие с цел да избегне блокирането му!
Защо ми е тогава тая щуротия кат не ми намалява спирачния път? ...


Колега, не съм съгласен, че ABS системата не намалява спирачния път :!:

Сам казваш, че "АБС системата следи поведението на всяко едно от колелата и когато има колело което да започне да губи сцепление (било то едно, две или четири) веднага редуцира спирачното усилие с цел да избегне блокирането му!" т.е. се грижи да запази максимално сцеплението между гумите и пътната настилка (каквато и да е тя и каквито и да са климатичните условия).
Както колата ускорява и се движи благодарение на сцеплението, така и спира благодарение на него и колкото по-добро е то, толкова по-ефективен и по-кратък е спирачния път.
Има някои изключения при суха равна настилка, където в зависимост от различни обстоятелства, като тегло на автомобила, натоварване на осите, скорост и др. спирачния път се запазва същия или се увеличава незначително (с тези 1-2% за които говориш) но това е изключение от правилото.

За другите предимства е излишно да се повтавяме ;)

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 26 Ное 2007, 0:41

Да по принцип си прав, само че изтърваме тънката линийка на сцеплението :D Тя е ужасно тънка, но има значение от коя й страна се намираш!
Да речем че караш по сух, равен път ти с твойта кола, и до теб пак ти клониран със клонираната ти кола (само как звучи :D )
Двамата сте си свикнали уникалнос колите си, карате и наближавате линия, линия от която да започвате спирането.
Натискате спирачките, единия от двама ви натиска до долу педала, а другия, свикнал с колата си, натиска точно до там до преди да сработи АБС-а..... границата е съвсем малка, но от значение! Едната кола със сработилия АБС пуска гумите отвъд бариерката на сцеплението, там дето започват съвсем леко да приплъзват и тогава намалява спирачното усилие, всеедно ги връща от отвъдното :mhihi: Е да ма тея супер слаби пулсаций (осцилаций) на спирачното усилие карат ту гумата да приплъзва, ту и намаляват спирачното усилие малко под тази граница та да се върне сцеплението...и точно тези съвсем дребни колебания увеличават спирачния път сравнение с другата кола!
Защото тя е твърдо на границата преди загубване на максималното сцепление!

Има и един друг много важен факт, а именно факта че гумата при относително плъзгане има най-голямо сцепление...смисъл не мога да се сетя сега точно колко процента в ъгловата скорост, но една идейка да засвири, така съвсем тънко, като на флейтичката на Сънчо :mhihi:

Аз го казвам от личен опит защото съм си правил ужасно много тестове (аз ли няма да си правя тестове :lol: ) за да докажа на себе си и на други хора за какво точно говориме на тая тема :mhihi: Понеже съм си свикнал на колата и я засилвам със около 110-120 и от едно и също место кова спирачки, единия път със до долу натиснат педал, другия път точно така леко да присвирват гумите, и АБС-а да притропва до 3-4 пъти за 2 секунди...едва едва! Е тогава се праи изрудско спиране!
И вярно в нормално ежедневно каране почти не ми се включва АБС-а, но в случайте когато се включи винаги ми е помогнал и ме е върнал от критиката...пресен случай е от преди 30 минути на бул.България където беше ужасно лигаво и аз реших да се пързалям на трета :mhihi:
По едно време вече видях че губя контрол над автомобила и натиснах спирачки, и ако нямах АБС щяха да ми блокират гумите супер лесно (както бях под 45-50 градуса на пъта) и си продължавах към оградките...е да ама АБС-а запази и сцеплението, както и управлението както и спирането и колата си се изправи със помощта на водача (аз :mhihi: ) въртейки волана в правилните посоки :lol:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 26 Ное 2007, 0:56

В сравнение с обмислено спиране от опитен шофьор не намалява спирачния път . . . това и на БМВ Драйвър Трейнинга им го доказах, НО пак ви казвам че когато ситуацията е наистина неочаквана, и най опитните могат да реагират със солидна доза крак на средния педал.

А това за чупенето вообще не ми го говорете. То ако не се поддържа една кола и без АБС, спирачките пак може да не работят както трябва.
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 567
Регистриран на: 18.12.2003
Пол: Мъж
Кара: Газ-ка

Мнение от бонго » 26 Ное 2007, 2:30

Поредното потвърждение на новия "бмв форум". :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 26 Ное 2007, 11:28

Диляне баце, к`ва чубрица ползваш за филииките :mhihi:

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 26 Ное 2007, 19:46

Все още го карам на сминдух :mhihi: Абе в интерес на истинаа това е една болна тема, сигурно съм присъствал на над 10 спора ожесточени, и винаги всеки си знае неговото..ама на практика какво се получава никой не ще и да чуе :mhihi: Карайте си тогава евридейките без АБС и се радвайте :mhihi:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Мнение от Bavarishe » 26 Ное 2007, 20:12

преди малко с Аудито пробвах на права улица заснежена спирачките.
1.Пробвах 45-50 рязко натискане и колата тръгва мощно с хлъзгане и няма контрол
2.Пак 40-50 с припомпване на спирачката и колата спира по бързо и има контрол :shock:
Нямам АБС,а гумите са ми некви всезонни,даже май са си летни ;)
ТДС - Турбо Див Селянин

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 27 Ное 2007, 0:31

Дилян Пенчев написа:Все още го карам на сминдух :mhihi: Абе в интерес на истинаа това е една болна тема, сигурно съм присъствал на над 10 спора ожесточени, и винаги всеки си знае неговото..ама на практика какво се получава никой не ще и да чуе :mhihi: Карайте си тогава евридейките без АБС и се радвайте :mhihi:


;) . . . Диляне, знаеш че и за скоростите и за спирачките и за всичко си има мнения. Истината е да си караме, да си правиме кефа, и това е ;)
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 27 Ное 2007, 0:48

Бе то да караме ама умната че
..... квито и екстри да и сложат на колата
..... ако тя няма в главата
стига рима :mhihi:

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook