Вече никога АБС
Модератор: Общи модератори
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
ИИи след 3-тото прочитане поправих всички правописни грешки! За пунктуация да не говориме че хич ме няма
И исках да се извиня за използваните жаргони и, че не съм писал на правилен книжовен български език, но така се придава по-голяма автентичност, пък и нали сме си шопи - как си приказваме - така си и пишеме
П.С. Пред "че" се слагаше запетайка

И исках да се извиня за използваните жаргони и, че не съм писал на правилен книжовен български език, но така се придава по-голяма автентичност, пък и нали сме си шопи - как си приказваме - така си и пишеме

П.С. Пред "че" се слагаше запетайка


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

Дилян Пенчев написа:... АБС системата не намалява спирачния път, АБС системата следи поведението на всяко едно от колелата и когато има колело което да започне да губи сцепление (било то едно, две или четири) веднага редуцира спирачното усилие с цел да избегне блокирането му!
Защо ми е тогава тая щуротия кат не ми намалява спирачния път? ...
Колега, не съм съгласен, че ABS системата не намалява спирачния път

Сам казваш, че "АБС системата следи поведението на всяко едно от колелата и когато има колело което да започне да губи сцепление (било то едно, две или четири) веднага редуцира спирачното усилие с цел да избегне блокирането му!" т.е. се грижи да запази максимално сцеплението между гумите и пътната настилка (каквато и да е тя и каквито и да са климатичните условия).
Както колата ускорява и се движи благодарение на сцеплението, така и спира благодарение на него и колкото по-добро е то, толкова по-ефективен и по-кратък е спирачния път.
Има някои изключения при суха равна настилка, където в зависимост от различни обстоятелства, като тегло на автомобила, натоварване на осите, скорост и др. спирачния път се запазва същия или се увеличава незначително (с тези 1-2% за които говориш) но това е изключение от правилото.
За другите предимства е излишно да се повтавяме

- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Да по принцип си прав, само че изтърваме тънката линийка на сцеплението
Тя е ужасно тънка, но има значение от коя й страна се намираш!
Да речем че караш по сух, равен път ти с твойта кола, и до теб пак ти клониран със клонираната ти кола (само как звучи
)
Двамата сте си свикнали уникалнос колите си, карате и наближавате линия, линия от която да започвате спирането.
Натискате спирачките, единия от двама ви натиска до долу педала, а другия, свикнал с колата си, натиска точно до там до преди да сработи АБС-а..... границата е съвсем малка, но от значение! Едната кола със сработилия АБС пуска гумите отвъд бариерката на сцеплението, там дето започват съвсем леко да приплъзват и тогава намалява спирачното усилие, всеедно ги връща от отвъдното
Е да ма тея супер слаби пулсаций (осцилаций) на спирачното усилие карат ту гумата да приплъзва, ту и намаляват спирачното усилие малко под тази граница та да се върне сцеплението...и точно тези съвсем дребни колебания увеличават спирачния път сравнение с другата кола!
Защото тя е твърдо на границата преди загубване на максималното сцепление!
Има и един друг много важен факт, а именно факта че гумата при относително плъзгане има най-голямо сцепление...смисъл не мога да се сетя сега точно колко процента в ъгловата скорост, но една идейка да засвири, така съвсем тънко, като на флейтичката на Сънчо
Аз го казвам от личен опит защото съм си правил ужасно много тестове (аз ли няма да си правя тестове
) за да докажа на себе си и на други хора за какво точно говориме на тая тема
Понеже съм си свикнал на колата и я засилвам със около 110-120 и от едно и също место кова спирачки, единия път със до долу натиснат педал, другия път точно така леко да присвирват гумите, и АБС-а да притропва до 3-4 пъти за 2 секунди...едва едва! Е тогава се праи изрудско спиране!
И вярно в нормално ежедневно каране почти не ми се включва АБС-а, но в случайте когато се включи винаги ми е помогнал и ме е върнал от критиката...пресен случай е от преди 30 минути на бул.България където беше ужасно лигаво и аз реших да се пързалям на трета
По едно време вече видях че губя контрол над автомобила и натиснах спирачки, и ако нямах АБС щяха да ми блокират гумите супер лесно (както бях под 45-50 градуса на пъта) и си продължавах към оградките...е да ама АБС-а запази и сцеплението, както и управлението както и спирането и колата си се изправи със помощта на водача (аз
) въртейки волана в правилните посоки 

Да речем че караш по сух, равен път ти с твойта кола, и до теб пак ти клониран със клонираната ти кола (само как звучи

Двамата сте си свикнали уникалнос колите си, карате и наближавате линия, линия от която да започвате спирането.
Натискате спирачките, единия от двама ви натиска до долу педала, а другия, свикнал с колата си, натиска точно до там до преди да сработи АБС-а..... границата е съвсем малка, но от значение! Едната кола със сработилия АБС пуска гумите отвъд бариерката на сцеплението, там дето започват съвсем леко да приплъзват и тогава намалява спирачното усилие, всеедно ги връща от отвъдното

Защото тя е твърдо на границата преди загубване на максималното сцепление!
Има и един друг много важен факт, а именно факта че гумата при относително плъзгане има най-голямо сцепление...смисъл не мога да се сетя сега точно колко процента в ъгловата скорост, но една идейка да засвири, така съвсем тънко, като на флейтичката на Сънчо

Аз го казвам от личен опит защото съм си правил ужасно много тестове (аз ли няма да си правя тестове


И вярно в нормално ежедневно каране почти не ми се включва АБС-а, но в случайте когато се включи винаги ми е помогнал и ме е върнал от критиката...пресен случай е от преди 30 минути на бул.България където беше ужасно лигаво и аз реших да се пързалям на трета

По едно време вече видях че губя контрол над автомобила и натиснах спирачки, и ако нямах АБС щяха да ми блокират гумите супер лесно (както бях под 45-50 градуса на пъта) и си продължавах към оградките...е да ама АБС-а запази и сцеплението, както и управлението както и спирането и колата си се изправи със помощта на водача (аз



Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- WeiSTD
- главен сектант :)
-
- Мнения: 2511
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325i
- Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета
В сравнение с обмислено спиране от опитен шофьор не намалява спирачния път . . . това и на БМВ Драйвър Трейнинга им го доказах, НО пак ви казвам че когато ситуацията е наистина неочаквана, и най опитните могат да реагират със солидна доза крак на средния педал.
А това за чупенето вообще не ми го говорете. То ако не се поддържа една кола и без АБС, спирачките пак може да не работят както трябва.
А това за чупенето вообще не ми го говорете. То ако не се поддържа една кола и без АБС, спирачките пак може да не работят както трябва.
БИАД Авто-Пазар Тийм
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Все още го карам на сминдух
Абе в интерес на истинаа това е една болна тема, сигурно съм присъствал на над 10 спора ожесточени, и винаги всеки си знае неговото..ама на практика какво се получава никой не ще и да чуе
Карайте си тогава евридейките без АБС и се радвайте 




Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
преди малко с Аудито пробвах на права улица заснежена спирачките.
1.Пробвах 45-50 рязко натискане и колата тръгва мощно с хлъзгане и няма контрол
2.Пак 40-50 с припомпване на спирачката и колата спира по бързо и има контрол
Нямам АБС,а гумите са ми некви всезонни,даже май са си летни
1.Пробвах 45-50 рязко натискане и колата тръгва мощно с хлъзгане и няма контрол
2.Пак 40-50 с припомпване на спирачката и колата спира по бързо и има контрол

Нямам АБС,а гумите са ми некви всезонни,даже май са си летни

ТДС - Турбо Див Селянин
- WeiSTD
- главен сектант :)
-
- Мнения: 2511
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325i
- Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета
Дилян Пенчев написа:Все още го карам на сминдухАбе в интерес на истинаа това е една болна тема, сигурно съм присъствал на над 10 спора ожесточени, и винаги всеки си знае неговото..ама на практика какво се получава никой не ще и да чуе
Карайте си тогава евридейките без АБС и се радвайте


БИАД Авто-Пазар Тийм
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
- Wenzy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2046
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: Dobrich
- Кара: Е34 М51Д25
Бе то да караме ама умната че
..... квито и екстри да и сложат на колата
..... ако тя няма в главата
стига рима
..... квито и екстри да и сложат на колата
..... ако тя няма в главата
стига рима

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани