Генератора зарежда ( уж) а пък лампата свети.

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 424
Регистриран на: 27.07.2006
Местоположение: Пловдив

Генератора зарежда ( уж) а пък лампата свети.

Мнение от Myxa-TePoPuCT » 19 Ное 2007, 23:47

Ами проблема е следния:
Една втулка се беше износила или не знам и аз какво ( втулката на болта за който генератора се закрепва за двигателя ) и генератора седеше накриво. Свалих го, смених втулката, закачих всички жици , опъвам ремъка, паля и хоп, лампата за генератора не загасва, по точно свети ама слабо. Мерихме дали зарежда - зарежда, 14.12V и като включа фаровете пада на 13.84. До тук всичко е в нормата, но след известно време каране таблото започна да изгасва, парното работи по слабо и вчера прекъсваше даже.
Почаках малко да порабори на място колата, с надеждата да зареди малко акумулатора и тогава да си пусна музичка, парно и т.н. Но проблема си остана, таблото свети по слабо, като изгася всички уреди без фаровете ( иначе в тмното как ще виждам ) и след малко пак си светна таблото ... и същата ситуаця се повтори няколко пъти докато се прибера.
двигателя е м10 карбураторен 1.8 .... генератора мисля че е бош.

някой сеща ли се от какво може да прави така. аз си мисля че не зарежда ... но пък уреда казва друго
не знам вече какво да правя, проверих кабели и т.н. но няма ефект
надявам се някой да помогне. . :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1041
Регистриран на: 15.08.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Citroen Xsara 05' и X9 500cc
Мечтае да кара: нещо с турбо
Детайли за колата: телефон

Мнение от Turboman » 20 Ное 2007, 0:38

Диодите как са

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 249
Регистриран на: 4.07.2005

Мнение от karadimov » 20 Ное 2007, 10:27

незнам какво сте мерили но колата не зарежда акумулатора е хубав и като го оставяш малко и той възбужда и затова е така!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 424
Регистриран на: 27.07.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от Myxa-TePoPuCT » 20 Ное 2007, 20:48

Днес като го разглобих видях че четките са ..... под 5 мм, и диодния блок се е постопил малко ( става дума за металната част която махаш за да стигнеш до четките ) .

между другото ако някой има алтернатор за продаване на разумна цена , може да ми драсне едно ЛС

Е30 Fanatic
Аватар
Мнения: 2057
Регистриран на: 7.09.2005
Местоположение: Севлиево
Пол: Мъж
Кара: от онея старите....
Мечтае да кара: магазинска е30-ка

Мнение от GEORGIEV » 21 Ное 2007, 10:34

Изображение


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Мнение от RORO » 22 Ное 2007, 16:20

Значи и аз имах почти същият проблем показва ми на волт мера,че зарежда 13,80-14 20 след като смених четките да но тва е моментно сега вече свалих целия алтернатор и тогава видях че са му разбити лагерите и окопани колекторите срещу педесет лева на Раковска и Сливница вече наистина зарежда.Докато не охлабиш ремъка не можеш да разбереш състоянието на лагерите.
Дано не съм те объркал повече.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 424
Регистриран на: 27.07.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от Myxa-TePoPuCT » 22 Ное 2007, 22:56

Значи, смених четките, пак показжа на тестера че зарежда, не усещам да ми гаснат тоците... а лагерите са наред, но има една планка ли и аз не знам как да го кажа , която трябва да се махне за да се стигне до четките. В това металното, да кажем плочка няква, има нещо като кондензатор ( доста голям ) и тои се е постопил , вазможно ли е от това да не зарежда или пък да не зарежда достатъчно ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 23 Ное 2007, 8:45

"това металното, да кажем плочка няква", дали не е №22 на картинката :?:
Ако "Да", това "постопеното" е регулатора на напежение :idea: . Замерването на зареждането със зареден акумулатор ли го правиш? С недозареден може да се окаже, че презареждаш :idea: . Ако лампата продължава да свети, 95% имаш пробил/прекъснал диод на №15. Другите 5% са за повреда в регулатора/веригата до него.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 424
Регистриран на: 27.07.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от Myxa-TePoPuCT » 24 Ное 2007, 1:40

Значи, не е номер 22, ами едно метално което се маха ( 2 винтчета го държат ) и вътре в него има нещо ( предполагам някакав кондензатор ? ) и тои се е стопил.. а това с диодите , предполагам не се ремонтирват диодите , ами се купува ново ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 24 Ное 2007, 13:12

Myxa-TePoPuCT написа:... не е номер 22, ами едно метално което се маха ( 2 винтчета го държат ) ...

Изображение
:?: Това е на две винтчета ... ? Но на него са и четките ...
Няма ли някакъв номер/надпис на алтернатора (или поне на някоя част от него :roll:).
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Мнение от RORO » 26 Ное 2007, 15:41

Myxa-TePoPuCT написа:Значи, не е номер 22, ами едно метално което се маха ( 2 винтчета го държат ) и вътре в него има нещо ( предполагам някакав кондензатор ? ) и тои се е стопил.. а това с диодите , предполагам не се ремонтирват диодите , ами се купува ново ?



Ами ако алтернаторът не е уригинален т.е. не е от или за БМВ?Това провери ли го?иначе е точно товяа за което ти е писал пича по горе/със снимката/,няма друго от зад..... мисля.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 21.03.2007
Местоположение: Russe

Мнение от Sportmotor » 30 Ное 2007, 21:57

Сервиз Юви град Русе ремонт на генератори и стартери ел.инсталации
тел.0899113604 Благовест
Мойе да обясня и по телефона

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 424
Регистриран на: 27.07.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от Myxa-TePoPuCT » 01 Дек 2007, 23:10

Значи, в момента колата си работи нормално, не ми пада акумулатора, всичко си работи добре. Генератора е Валео, пише и БМВ на него ( има е емблемата нарисувана)...
а за сервиза... русе ми е малко далече, иначе 10х за информацията ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 630
Регистриран на: 24.03.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: E30 324TD '88
Мечтае да кара: Custom made e30 with шукариии батко
Детайли за колата: E30 1987 10'th october grey mettalic 203/7 4 door Diesel 324 td (turbo-diesel)Mechanical Fuel Pump,Xenon lights,

Мнение от dancenation » 16 Май 2008, 16:45

Колега колко парички е алтернатора(Валео) че и аз съм напът да си купувам :)
----Митко Тодоров Христов----
GSM:0886150079
ИзображениеИзображение
E30 - M21 + M50 = Ultimate Driving Machine
Изображение

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook