Вече никога АБС
Модератор: Общи модератори
- jivko81
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 29.08.2006
- Пол: Мъж
- Кара: F01 750LI Xdrive
tsb_bg написа:GVT написа:... Само да те светна баце, че АБСа при скорост над 100 и под 5км не работи. А иначе единствената настилка на която работи той е перфектен , сравнително гладък асфалт, в супер сухо и топло време, инак, на павета, на лед, на пясък, на мокро и на сняг, сери се у него, говоря за АБС след 91г, преди това са си супер ...
Разбирам, че ти е криво от ситуацията и наистина съжалявам, но не прави такива генерални обобщения за нещо утвърдено и доказало ефекта си в практиката (по тая логика утре като не ти запали колата можеш да кажеш че инжекциона е пълна глупост и е по-добре да се върнем на дистрибутор с палец и чукче и наковалня)
Колкото до принципа на действие и ефективността май няма да си ти тоя дето ще ме светне![]()
ABS-а най-общо казано контролира спирачното усилие на всяко колело, като предотвратява блокирането им.
При това се намалява спирачния път и се спомага за запазване на посоката на движение зададена от завъртането на управляващите колела (има едно малко изключение при суха равна настилка, където в зависимост от различни обстоятелства, като тегло на автомобила, натоварване на осите, скорост и др. спирачния път се запазва същия или незначително се увеличава с по-малко от 1 метър)
Според теб кога вероятността едно или повече колеа да блокират е по-голяма на "перфектен , сравнително гладък асфалт" или при "павета, на лед, на пясък, на мокро и на сняг"
Е кога според теб се проявяват по-добре приемуществата на ABS-a



- jivko81
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 29.08.2006
- Пол: Мъж
- Кара: F01 750LI Xdrive
[/quote]Разбирам, че ти е криво от ситуацията и наистина съжалявам, но не прави такива генерални обобщения за нещо утвърдено и доказало ефекта си в практиката (по тая логика утре като не ти запали колата можеш да кажеш че инжекциона е пълна глупост и е по-добре да се върнем на дистрибутор с палец и чукче и наковалня)[/quote]
Имаше и други такива теми скоро " За и против автоматичните кутии със стептроник" другото беше че като е с хидравлика колата се губело усещането за каране и други такива бисери. Ами в тоя ред на мисли дай да се върнем на конете че там и спирането е спиране и усещането за пътуване си е налице. Въобще явно бъдещето е в конете. Ама поне да е с Рекаро седло, че не се клатим в завоите

Имаше и други такива теми скоро " За и против автоматичните кутии със стептроник" другото беше че като е с хидравлика колата се губело усещането за каране и други такива бисери. Ами в тоя ред на мисли дай да се върнем на конете че там и спирането е спиране и усещането за пътуване си е налице. Въобще явно бъдещето е в конете. Ама поне да е с Рекаро седло, че не се клатим в завоите




- БОРКО-ЧИПА
- ентусиаст
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: 8.12.2005
- Местоположение: ВРАЦА
- Пол: Мъж
- Кара: E65 745I;Е53 Х5;TVR;SKYLINE;E60 М5
- Детайли за колата: 745-Самолет:Х5-Болид:TVR-Истребител:SKYLINE-Шейна:М5-БЕЗ ДУМИ
д.....ба и абс-а вчера с една алфа 147 се изсилих в автокъщата към портала и кага да спра нанай си феродо
излязох с цялата предница на една от най-натоварените улици във нашия така не натоварен от към движение град
добре ,че не минаваше кола,че тооо италянец 2002г
току що слязъл от автовоза 






Последна промяна GVT на 22 Ное 2007, 23:05, променена общо 2 пъти

- ineedmoney
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 786
- Регистриран на: 16.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на фотосинтеза
нека да ви кажа една спучка от личен опит
Начи пролет е ....в малките часове на деня е валнало малко и асфалта е мокър!Карам си аз с 50-60 в града и се спускам на 3-та по една доста стръмна улица.В края на улицата има сфетофар и завой на дясно ( за плевенчани говоря за ул.Шипка )! на около 100 м съм от сфетофара когато светва червено и аз започвам да намавам активно защото мн бързо наближавам светофара и както си натисках все по-силно и по-силно педала....в един момент колелетата блокираха и аз се плъзнах като шейна надолу!!!! добре че ония отсреща ме видяха и ми направиха път! та извода е че ако имах АBS май нямаше да се плъзна и щях да спра поне така мисля! ЗА антиблокиращата система съм се пак!
Начи пролет е ....в малките часове на деня е валнало малко и асфалта е мокър!Карам си аз с 50-60 в града и се спускам на 3-та по една доста стръмна улица.В края на улицата има сфетофар и завой на дясно ( за плевенчани говоря за ул.Шипка )! на около 100 м съм от сфетофара когато светва червено и аз започвам да намавам активно защото мн бързо наближавам светофара и както си натисках все по-силно и по-силно педала....в един момент колелетата блокираха и аз се плъзнах като шейна надолу!!!! добре че ония отсреща ме видяха и ми направиха път! та извода е че ако имах АBS май нямаше да се плъзна и щях да спра поне така мисля! ЗА антиблокиращата система съм се пак!

- dizelboy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2521
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: коя кадето го прибере при себеси
аз сам за абс са мене мие спасявал много пъти кожата и колата и сам доволен от него 4овек които неможе да си кара колата не умее да го ползва ако не се беше паникиосал а беше пуснал леко пдала можеше да свиеш или да го използваш по шпредназна4ение така4е е вапрос на усет аз гледах филм4ето което е когато излезна абс са как се отминават препрятвтвия с него и намалява парзалянето и дава контрол върху волана
вапрос на предпо4итание
вапрос на предпо4итание



хайде без глупости. 99.99% от шофьорите ще спрат 99.99% от пътите за по-късо растояние със абс от колкото бас абс независимо от условията.
единственото изключение е ако има сняг/киша по пътя и се спира със много малка скорост (под 20-30км/ч) - тогава събралата се киша пред гумите може да помогне за по-късото спиране. но пък съвремените абс разпознават тази ситуация и много често под 30км изобщо не се активират и спирачната система се държи все едно няма абс.
абс-а има две примущества (и няма недостатъци освен ако не си при контролирани условия и не си много много добър)
1. позволява ти да запазиш управление при паническо спиране - почти не познавам хора които когато са изненадани първата им реакция не е да ритнат спирачката до дъно... и ако е хлъзгаво... лошо
2. максимизира сцеплението на _всяка_ гума поотделно. нещо което колкото и да си добър шофьор просто няма как да го постигнеш без абс.
и така...
вземете се в ръце и не залитайте по народния фолклор..
единственото изключение е ако има сняг/киша по пътя и се спира със много малка скорост (под 20-30км/ч) - тогава събралата се киша пред гумите може да помогне за по-късото спиране. но пък съвремените абс разпознават тази ситуация и много често под 30км изобщо не се активират и спирачната система се държи все едно няма абс.
абс-а има две примущества (и няма недостатъци освен ако не си при контролирани условия и не си много много добър)
1. позволява ти да запазиш управление при паническо спиране - почти не познавам хора които когато са изненадани първата им реакция не е да ритнат спирачката до дъно... и ако е хлъзгаво... лошо
2. максимизира сцеплението на _всяка_ гума поотделно. нещо което колкото и да си добър шофьор просто няма как да го постигнеш без абс.
и така...
вземете се в ръце и не залитайте по народния фолклор..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Valentin_Peev написа:Извода е, че си се панирал и си продължил да натискаш спирачката
Бре,и как ще се панирам на 3-4 метра със скорост20-30 км?И защо немаше грам спирачен път?И защо до сега никой не може да ми отговори на въпроса за удара в предна десна гума при натискането на спирачката,и защо педала не можа да се натисне и сантиметър?Куките ми викаха ,че изобщо не съм натискал спирачките а съм бил блем по някоя мацка


- Valentin_Peev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: 3.04.2007
- Пол: Мъж
GVT написа:Valentin_Peev написа:Извода е, че си се панирал и си продължил да натискаш спирачката
Бре,и как ще се панирам на 3-4 метра със скорост20-30 км?И защо немаше грам спирачен път?И защо до сега никой не може да ми отговори на въпроса за удара в предна десна гума при натискането на спирачката,и защо педала не можа да се натисне и сантиметър?Куките ми викаха ,че изобщо не съм натискал спирачките а съм бил блем по някоя мацка
Не беше за тебе, а за човека след, който писах


- ditko1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1986
- Регистриран на: 24.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw x5 4.4
- Мечтае да кара: Муха
GVT ходи си купи някакви читави накладки, и аз бях преди така с ментаци не си махай абс-а а си купувай читави работи за колата.
- FlippeR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 16.09.2006
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw e46 330xi Touring
- Мечтае да кара: S50B30 мурбо...
Абе направете си го с копче абс-а
аз по-принцип съм пас......ДА...имало е ситуации в които ме е спасявал абс-а ! ДА ...имало е ситуации в които ме е преебавал
За абс-а си требват читави гуми. Аз тръгна ли надълго...да се стрелям - цък..имам абс
Карам ли си в града...или тръгна ли да си пързалям - цък...нема абс 





Абе вие какви спирачки имате , че на гладък и сух асфалт блокирате колета при над 100км/ч ?? Че те на спортните коли трябва да слагат спирачки от Е34 и Е36, а не някакви си карбонови ментета
. Разбира се , че са глупости . С хубави гуми и при добри пътни условия да блокираш колелата с висока скорост трябва да имаш баси здравите спирачки. Колкото повече пада скоростта, толкова по-лесно е да ти приплъзнат колетата.
Моя АБС пък нещо не работи напоследък(изключил се е навярно заради повреден датчик). Чудя се дали да го оправям. След тази тема още повече се чудя дали да го оправям. Май засега ще си карам така
.

Моя АБС пък нещо не работи напоследък(изключил се е навярно заради повреден датчик). Чудя се дали да го оправям. След тази тема още повече се чудя дали да го оправям. Май засега ще си карам така

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Exclusive89