Дроселова клапа на М-40.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 20 Сеп 2007, 10:27

Колега мисля че си на прав път
Според мен дросела никога не трябва да е напълно затворен (трябва да има минимален просвет към стените на тръбата) за да пуска въздух при празен ход - напълно върнат педал за газта.
Въпроса е колко трябва да е отворен :?:

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 20 Сеп 2007, 12:35

Все пак има клапан, чрез който се регулира количеството постъпващ въздух в двигателя
при режимите на празен и принудителен празен ход. ;)
Така че положението на дроселовата клапа при тези режими е напълно затворено.
Изображение
Driver's Racing Team

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 20 Сеп 2007, 18:47

Se7ven написа: Само едно малко не ми е ясно, на въпросното ключе има три крачета и не е ключе при мен, а е потенциометър и само си променя стойностите така, че ако ги дам на късо ще му е непознато на компа това. И моя дебитомер няма за настройване нито болче нито нищо и долколкото знам не се настройва тоя вид.
Снощи прикворих максимално дросела, колкото да не закача когато се натисне педала и ми се струва, че се поизравни празния ход.

п.с. болта ми е въртян от газаджий преди това и за това сега се мъча да е оправя на бензин да работи добре!
Ми тук с потенциометрите не мога да помогна. Мислех че е с механично ключе. Крачетата са 3 значи средното е общо а средно и ляво(примерно) дава- затворено положение а средно и дясно дава -пълно натоварване. Не знам как можеш да го излъжеш но с мостче май няма да стане. Другото което се сещам е да свалиш ключето от дросела да си виси на кабела и тогава да пробваш да настроиш,и след като настроиш да го сложиш но по-добре е на стенд да се настрои цялата работа

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 20 Сеп 2007, 21:59

lowdriver написа:Все пак има клапан, чрез който се регулира количеството постъпващ въздух в двигателя
при режимите на празен и принудителен празен ход. ;)
Така че положението на дроселовата клапа при тези режими е напълно затворено.


Не съм убеден.
Тоя клапан от къде пуска въздуха ако е дросела е затворен напълно? А и тогава за каво се регулира тя пружината си го връща и без това до край.
Не че съм сигурен ама като се замисля :?: :?: :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 21 Сеп 2007, 11:02

Клапанът за който говорите е моторчето за празния ход. То взима "премерен" въздух от гофретата след дебитомера и го пуска направо в колектора като презкача затворения дросел при празен ход.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 21 Сеп 2007, 11:49

Сега като вече е почети нацяло затворена по-добре работи и пали сутрин. Но още не ми харесва как работи. От аспуха още духа здраво и боботи. Искам като работи да не излиза почети нищо, да мърка!!!
Незнам дали може да се постигне това на М-40-сито ама ще го мъча. И лоста на скоростите леко потреперва!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 21 Сеп 2007, 12:26

А защо го мъчиш на "око" и на "слух"
Направи една диагностика - все пак става дума и за разход на бензин и за стабилна работа на двигателя

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 21 Сеп 2007, 13:05

Ми що то не ми се дават една торба пари в Камор или Блейз да ми мерят и стойностите на датчиците. А иначе за нормална диагностика с четене на грешки минах и няма грешки. Аз съм си измерил стойностите на датчиците с мултицет на които можах. И до момента съм на хардуера, остана да махна плочката от газовото ама едва ли ще има кои знае ква разлика без нея. Значи на около 1100 об/мин. двигателя заработва почети без да духа от аспуха. И като паднат оборотите на 700 об/мин. някъде започва да праи пуф-пуф от аспуха.
За разход всичко си е добре 10-11 л. в София, по-полечка каране.
Аспуха е чист не е черен. Даже ми се струва, че работи на бедна смес ама май няма корекция на мотроника. Ламбдата работи според четеца на грешки. Дюзите са сменени! Всичко основно е сменено аз не жаля за колата консумативи и други работи(кабели, дистрибутор, палец, бобина, свещи, маркучи за бензина, б. филтър, въздушен и др.). Компресията е :
1ц.- 10.0
2ц.- 9.5
3ц.- 11.0
4ц.- 10.5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 21 Сеп 2007, 13:39

Se7ven написа:Ми що то не ми се дават една торба пари в Камор или Блейз ........


Тук те разбирам защото аз като мина от там гледам даже да не намалявам :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Ама каво кара оборотите да падат :?: :?: :?: въздух щом не е да не би бензин да не достига от време на време (нещо филтър помпа)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 21 Сеп 2007, 13:45

Според книгите от 760-840 об./мин. е нормално и те са там някъде. За сега ми се струва, че компа дава по-малко гориво умишлено. Филтъра е сменян два пъти точно заради това. Помпата е добре мерена е. Незнам за дебитомера дали на трябва да се барне малко ама като го гледам няма от къде, не е като на М-20 примерно.

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 18.09.2007
Местоположение: sofia ,varna

Мнение от oktan » 22 Сеп 2007, 9:59

При мен е същата работа,на празен ход леко претриса,ама сам на газ

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook