Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.
Модератор: Технически модератори
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
ivan. написа:като гледам цената дано на никои не се 4упи,но пак имаме образец за интервенция(за всеки слу4аи да си запазим снимките на колегата swh_bmw )
Виж, за моята кола цената е доста различна-при теб 304 евро,при мен само 63,а разликата в колите е ,че твоята е Saloon ,а моята Touring и доколкото виждам датчика е за различно налягане при двете коли.Чакай видях и годините -до 09.92 е скъпият датчик.
http://bmwfans.info/original/E34/tou/525tds-M51/ECE/L/A/1995/02/mg-13/ill-13_0105/
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
zvetiko написа:Сигурно е така след като си го чел -мембраната на AGR-а не се командва посто от вакума ,а от KGR клапан ,който е вързан с електрониката на колата и който най -вероятно определя и режима на работа на AGR-а.
Иначе ето снимка на AGR-а в покой-отляво е буталото ,което затваря пътя на газовете:
Абсолютно точно така се командва клапана

зна4и кгр е просто електромагнитен клапан,камандващ се от комба,които прекасва пътя на вакума към агрdinozab написа:zvetiko написа:Сигурно е така след като си го чел -мембраната на AGR-а не се командва посто от вакума ,а от KGR клапан ,който е вързан с електрониката на колата и който най -вероятно определя и режима на работа на AGR-а.
Иначе ето снимка на AGR-а в покой-отляво е буталото ,което затваря пътя на газовете:
Абсолютно точно така се командва клапана

- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Да той прови вакума към AGR-а и по този начин той пропуска и спира газовете.Командва се от компа и на определените обороти отваря и затваря а като се прецака изписва грешка в EGR 

преди малко откачих пак МАП сензора и няма никаква разлика във вървежа, може ли някой от вас да сподели след като е откачен сензора каква е разликата(усеща ли се много).
Да не би ЕКУ'то да си има някаква таблица и да следи обороти и температурата и да смесва горивото спрямо нея при не работещ сензор. При мене и чипа не е оригинален може ли от софтуера изцяло да не се има предвит данните на МАП'а.
п.п. Помислих си че турбото не прави достатъчно налягане и затова не усещам разлика затова сложих един манометър(boost meter) и си вдига до 1 бар.
Поздрави
Да не би ЕКУ'то да си има някаква таблица и да следи обороти и температурата и да смесва горивото спрямо нея при не работещ сензор. При мене и чипа не е оригинален може ли от софтуера изцяло да не се има предвит данните на МАП'а.
п.п. Помислих си че турбото не прави достатъчно налягане и затова не усещам разлика затова сложих един манометър(boost meter) и си вдига до 1 бар.
Поздрави
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
dinozab написа:Да той прови вакума към AGR-а и по този начин той пропуска и спира газовете.Командва се от компа и на определените обороти отваря и затваря а като се прецака изписва грешка в EGR
Играе ролята на байпасният клапан на турбото,ама на опаки.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
dinozab написа:Без МАП-а става много мудна колата колега разликата е огромна
Особено в ниските обороти-преди да го почистя едвам се влачеше.
преди малко откачих пак МАП сензора и няма никаква разлика във вървежа, може ли някой от вас да сподели след като е откачен сензора каква е разликата(усеща ли се много).
Да не би ЕКУ'то да си има някаква таблица и да следи обороти и температурата и да смесва горивото спрямо нея при не работещ сензор. При мене и чипа не е оригинален може ли от софтуера изцяло да не се има предвит данните на МАП'а.
п.п. Помислих си че турбото не прави достатъчно налягане и затова не усещам разлика затова сложих един манометър(boost meter) и си вдига до 1 бар.
Поздрави
Колега swh_bmw имам само едно обяснение-не ти е работил МАР сенсора и ти си свикнал колата ти да се влачи.Виж дали не ти е запушена гумената тръба или колектора където влиза-най-простият начин за проверка е да я надуеш с уста.Обикновено се усеща как маслото почва да бълбука.После почисти и пишката на самият сенсор(не с уста)

относно налягането колегата ivan беше попитал в тюнинг
под форума и там има отговори за
ТД - 0.9 бар
ТДС - 1.1 бар
за малката печка са написали 1.2 бар
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=63604
между другото и аз имам спомени за горе посочените стойности(не си спомням от къде точно, май бяха в друг английски бмв форум). Така че смятам 1 бар е добре след като се има предви че съм с ТД двигателя.
Днеска като си играх с манометъра забелязах че едвам след 2000 оборота започва да надува турбината такаче в ниските обороти едвам ли ще има разлика за МАП сензора
(мога и да се лъжа), за съжеление не гледах уреда като тествах(не беше прикрепен някъде и го държеше един колега) но нялагане на 1 бар беше над 2500~3000 оборота, и другото което ми направи впечатление когато не натискам газта налягането си пада на 0 бара нищо че оборотите са високи(над 2500).
Относно влаченето на колата може и да си прав не съм пробвал друг ТДС, но според мен си върви прилично ,тествал съм я на 0-100 км/ч и ги вдига за около 10 секунди което е близо до фабричните стойности(с друг чип ги сваля до 9 сек.) а междинните ускорения също ми се виждат добри.
Относно запушените маркучи, ако предположим че налягането от 1 бар(уреда не е много прецизен може да е 1.1 може да е 0.9 истинското налягане) е нормалното състояние тогава смятам че маркучите също са си чистички(при мене маркуча до МАП сензора идва от турбината), маркуча от колектора до бай-паса ако е замърсен предполагам че налягането също ще се вдигне и ще ми покаже пак над 1 бар. Иначе утре ще си го монтирам като хората и ще мога да кажа по точни данни. Между другото ще снимам и снимки ако искате и вие да си сложите евтин boost meter
Поздрави

ТД - 0.9 бар
ТДС - 1.1 бар
за малката печка са написали 1.2 бар
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=63604
между другото и аз имам спомени за горе посочените стойности(не си спомням от къде точно, май бяха в друг английски бмв форум). Така че смятам 1 бар е добре след като се има предви че съм с ТД двигателя.
Особено в ниските обороти-преди да го почистя едвам се влачеше.
Днеска като си играх с манометъра забелязах че едвам след 2000 оборота започва да надува турбината такаче в ниските обороти едвам ли ще има разлика за МАП сензора

Колега swh_bmw имам само едно обяснение-не ти е работил МАР сенсора и ти си свикнал колата ти да се влачи.
Относно влаченето на колата може и да си прав не съм пробвал друг ТДС, но според мен си върви прилично ,тествал съм я на 0-100 км/ч и ги вдига за около 10 секунди което е близо до фабричните стойности(с друг чип ги сваля до 9 сек.) а междинните ускорения също ми се виждат добри.
Относно запушените маркучи, ако предположим че налягането от 1 бар(уреда не е много прецизен може да е 1.1 може да е 0.9 истинското налягане) е нормалното състояние тогава смятам че маркучите също са си чистички(при мене маркуча до МАП сензора идва от турбината), маркуча от колектора до бай-паса ако е замърсен предполагам че налягането също ще се вдигне и ще ми покаже пак над 1 бар. Иначе утре ще си го монтирам като хората и ще мога да кажа по точни данни. Между другото ще снимам и снимки ако искате и вие да си сложите евтин boost meter

Поздрави
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Чакаме ги с нетърпение.Иначе турбото около тия обороти надува-но с малко пипане на ГНП сега ми надува от 1400 .Мойта кола при запушен МАР 2-3 секунди преди потегляне нещо умуваше и тръгваше доста бавно,сега направо скача,като мога да въртя и гумите ако поискам.
Колега,бях пропуснал ,че ти си с модифицираният двигател,затова ги бях писал тия неща за мъркучите -те не се отнасят за теб и сигурно и аз ще си направя по този начин двигателя.
За налягането-ето виж:
Колега,бях пропуснал ,че ти си с модифицираният двигател,затова ги бях писал тия неща за мъркучите -те не се отнасят за теб и сигурно и аз ще си направя по този начин двигателя.
За налягането-ето виж:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=61238&postdays=0&postorder=asc&start=45
TDS - 2.2bar
TD - 1.9bar
За налягането-ето виж:
Цитат:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... c&start=45
TDS - 2.2bar
TD - 1.9bar
да това го видях, даже в този сайт го пише същото http://www.bmwworld.com/engines/m51.htm(само са объркали цифрите на ТД и ТДС)
но като гледам манометъра достига до 1 бар (пък имам бледи спомени за 0.9 и 1.1 бара за този двигател) ако налягането е на половина по ниско то би трябвало да усетя тази разлика. Другото е манометъра да показва грешни стойности(което не ми се вярва защото ги ползваме за индустриални цели).
Няма за какво да и се тревожиш за колата,ускорението ок ,разхода ти сащо.просто ти дадено срадна стоиност на мап(което не пре4и)и станало нещо подобно като на тд с механи4на газ на гнп-то,там принципа е подобен.само дето твоята газ е ел. и компа полу4ава информациа от вси4ки останали дат4ици.по-горе ти писах да провериш налягането,за да се убедиш 4е не е надуто и да с4упиш мотора(които ти е правил интервенциата,нищо 4удно да е пипнал и турбината)поне такива отговори полу4их в тунинг форумаswh_bmw написа:преди малко откачих пак МАП сензора и няма никаква разлика във вървежа, може ли някой от вас да сподели след като е откачен сензора каква е разликата(усеща ли се много).
Да не би ЕКУ'то да си има някаква таблица и да следи обороти и температурата и да смесва горивото спрямо нея при не работещ сензор. При мене и чипа не е оригинален може ли от софтуера изцяло да не се има предвит данните на МАП'а.
п.п. Помислих си че турбото не прави достатъчно налягане и затова не усещам разлика затова сложих един манометър(boost meter) и си вдига до 1 бар.
Поздрави
Няма за какво да и се тревожиш за колата,ускорението ок ,разхода ти сащо.просто ти дадено срадна стоиност на мап(което не пре4и)и станало нещо подобно като на тд с механи4на газ на гнп-то,там принципа е подобен.само дето твоята газ е ел. и компа полу4ава информациа от вси4ки останали дат4ици.по-горе ти писах да провериш налягането,за да се убедиш 4е не е надуто и да с4упиш мотора(които ти е правил интервенциата,нищо 4удно да е пипнал и турбината)поне такива отговори полу4их в тунинг форума,kоето мисля 4е е доста вероятноswh_bmw написа:преди малко откачих пак МАП сензора и няма никаква разлика във вървежа, може ли някой от вас да сподели след като е откачен сензора каква е разликата(усеща ли се много).
Да не би ЕКУ'то да си има някаква таблица и да следи обороти и температурата и да смесва горивото спрямо нея при не работещ сензор. При мене и чипа не е оригинален може ли от софтуера изцяло да не се има предвит данните на МАП'а.
п.п. Помислих си че турбото не прави достатъчно налягане и затова не усещам разлика затова сложих един манометър(boost meter) и си вдига до 1 бар.
Поздрави
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
dinozab написа:zvetiko написа:Казах го в смисъл ,че ще го направя.
И разправи като го направиш![]()
![]()
Е,направих го-съветвам ви и вие да го направите.Вървежа стана още по-добър-в смисъл страхотен старт и ускорение.Ще видя и какво ще стане с разхода.
За тези ,които не са чели постовете -
1.купувате два маркуча Ф3.2 по 1.30м
2.сваляте въздухопровода между турбото и въздушният филтър/по-принцип може да изпълните следващите операции и без да се сваля/ и махате маркуча ,който свързва щуцера на турбото №1 с щуцера на байпасният клапан №2
3.сваляте маркуча ,който свързва МАР сенсора със смукателният колектор
4.единият маркуч включвате между №1 и МАР сенсора
5.другият включвате между №2 и смукателният колектор

7.По идея на колегата ivan.-
само да не забравиш марку4а от баипаса кам колектора да го захванеш здраво и го 4исти 4есто(100% ще се напални с масло),4е става рисково за турбината.
Друг вариант е от страни на смукателният колектор да се изведе щуцер ,в който да се пъхне маркуча-така няма да се пълни с масло.
6.радвате се на това как ви върви колата
УСПЕХ
както писах горе да ви обясна как може да си поставите евтин манометър(boost meter). Намерих и един доста добър линк към колегата от Audi форума който много добре е обяснил.
http://www.audiemotion.org/forum/viewtopic.php?p=8327
При мене за цялата работи ми бяха нужни
- тръбичка за въздуха около 1.5 метъра
- манометър
- "Т" образна добавка за да се направи път към манометъра
- ножче
1.Прекъсвате маркучето което отива към МАП сензора.(при повечето колеги идва от долу на смукателния колектор и отива към МАП сензора), при мене и вече при колегата zvetiko
от турбото към МАП сензора.
2. Поставяте "Т" образнаната част където сте прекъснали маркучето
от едната страна свързвате маркучето което идва от колекторите(или турбината) другата страна маркучето към МАП сензора и от третата вашата нова тръбичка, получава се нещо такова
3. Прекарвате новата тръбичка към купето. Моята е е36 и имах готова дупка от където да пъхна тръбичката към купето
4. Намирате си някое местенце из конзолата където да си сложите уредчето и свързвате тръбичката към него при мене се получи нещо такова
като работи се получава нещо такова:
http://www.youtube.com/watch?v=RkvVDa14EKc
Искам да изброя плюсовете и минусите от това което съм направил.
Минуси
- Манометъра е от 0 до 4 бара което е малко повече за нашето налягане(малко грубо се вижда след като при мене налягането идва едвам към 1 бар)
- няма отрицателен показалец както при другите красиви уредчета
-няма осветление в този уред който аз съм поствавил(но това е решимо и като го направя ще обясна) и през вечерта е трудно да се наблюдава без допълнително осветление.
- размера му е малък и незнам да ли че можете да намерите готова поставка за този уред като тези. Но това все пак е решимо ако имате познатите хора които да ви изделкат това което искате за да пъхнете манометърчето в поставка.
Плюсовете
- Цената на манометъра е 11.5 лв с винтчето за тръбичката.
- цялата работа ще ви отнеме около 10 минути и ще можете да наблюдавате налягането
- ще знаете действително налягането на МАП сензора и от там ще имате наблюдения колко ви са чисти маркучетата, и други информации относно как работи действително турбината ви.
цената на "Т" образната част не я знам защото си ми беше в колата но смятам че ще е някакви жълти стотинки. Цената на тръбичката също не мога да ви кажа защото един колега ми я даде(предполагам че тя ще е някакви стотинки).
Успех и поздрави
http://www.audiemotion.org/forum/viewtopic.php?p=8327
При мене за цялата работи ми бяха нужни
- тръбичка за въздуха около 1.5 метъра
- манометър
- "Т" образна добавка за да се направи път към манометъра
- ножче
1.Прекъсвате маркучето което отива към МАП сензора.(при повечето колеги идва от долу на смукателния колектор и отива към МАП сензора), при мене и вече при колегата zvetiko

2. Поставяте "Т" образнаната част където сте прекъснали маркучето
от едната страна свързвате маркучето което идва от колекторите(или турбината) другата страна маркучето към МАП сензора и от третата вашата нова тръбичка, получава се нещо такова

3. Прекарвате новата тръбичка към купето. Моята е е36 и имах готова дупка от където да пъхна тръбичката към купето

4. Намирате си някое местенце из конзолата където да си сложите уредчето и свързвате тръбичката към него при мене се получи нещо такова


като работи се получава нещо такова:
http://www.youtube.com/watch?v=RkvVDa14EKc
Искам да изброя плюсовете и минусите от това което съм направил.
Минуси
- Манометъра е от 0 до 4 бара което е малко повече за нашето налягане(малко грубо се вижда след като при мене налягането идва едвам към 1 бар)
- няма отрицателен показалец както при другите красиви уредчета

-няма осветление в този уред който аз съм поствавил(но това е решимо и като го направя ще обясна) и през вечерта е трудно да се наблюдава без допълнително осветление.
- размера му е малък и незнам да ли че можете да намерите готова поставка за този уред като тези. Но това все пак е решимо ако имате познатите хора които да ви изделкат това което искате за да пъхнете манометърчето в поставка.

Плюсовете
- Цената на манометъра е 11.5 лв с винтчето за тръбичката.
- цялата работа ще ви отнеме около 10 минути и ще можете да наблюдавате налягането
- ще знаете действително налягането на МАП сензора и от там ще имате наблюдения колко ви са чисти маркучетата, и други информации относно как работи действително турбината ви.
цената на "Т" образната част не я знам защото си ми беше в колата но смятам че ще е някакви жълти стотинки. Цената на тръбичката също не мога да ви кажа защото един колега ми я даде(предполагам че тя ще е някакви стотинки).
Успех и поздрави
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани