Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 20 Сеп 2007, 10:32

ivan. написа:като гледам цената дано на никои не се 4упи,но пак имаме образец за интервенция(за всеки слу4аи да си запазим снимките на колегата swh_bmw )


Виж, за моята кола цената е доста различна-при теб 304 евро,при мен само 63,а разликата в колите е ,че твоята е Saloon ,а моята Touring и доколкото виждам датчика е за различно налягане при двете коли.Чакай видях и годините -до 09.92 е скъпият датчик.

http://bmwfans.info/original/E34/tou/525tds-M51/ECE/L/A/1995/02/mg-13/ill-13_0105/


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 20 Сеп 2007, 10:45

zvetiko написа:Сигурно е така след като си го чел -мембраната на AGR-а не се командва посто от вакума ,а от KGR клапан ,който е вързан с електрониката на колата и който най -вероятно определя и режима на работа на AGR-а.

Иначе ето снимка на AGR-а в покой-отляво е буталото ,което затваря пътя на газовете:



Абсолютно точно така се командва клапана :yes:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 20 Сеп 2007, 12:01

dinozab написа:
zvetiko написа:Сигурно е така след като си го чел -мембраната на AGR-а не се командва посто от вакума ,а от KGR клапан ,който е вързан с електрониката на колата и който най -вероятно определя и режима на работа на AGR-а.

Иначе ето снимка на AGR-а в покой-отляво е буталото ,което затваря пътя на газовете:



Абсолютно точно така се командва клапана :yes:
зна4и кгр е просто електромагнитен клапан,камандващ се от комба,които прекасва пътя на вакума към агр :roll:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 20 Сеп 2007, 13:28

Да той прови вакума към AGR-а и по този начин той пропуска и спира газовете.Командва се от компа и на определените обороти отваря и затваря а като се прецака изписва грешка в EGR ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 20 Сеп 2007, 14:43

преди малко откачих пак МАП сензора и няма никаква разлика във вървежа, може ли някой от вас да сподели след като е откачен сензора каква е разликата(усеща ли се много).
Да не би ЕКУ'то да си има някаква таблица и да следи обороти и температурата и да смесва горивото спрямо нея при не работещ сензор. При мене и чипа не е оригинален може ли от софтуера изцяло да не се има предвит данните на МАП'а.
п.п. Помислих си че турбото не прави достатъчно налягане и затова не усещам разлика затова сложих един манометър(boost meter) и си вдига до 1 бар.
Поздрави


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 20 Сеп 2007, 14:58

Без МАП-а става много мудна колата колега разликата е огромна ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 20 Сеп 2007, 17:28

dinozab написа:Да той прови вакума към AGR-а и по този начин той пропуска и спира газовете.Командва се от компа и на определените обороти отваря и затваря а като се прецака изписва грешка в EGR ;)


Играе ролята на байпасният клапан на турбото,ама на опаки. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 20 Сеп 2007, 17:42

dinozab написа:Без МАП-а става много мудна колата колега разликата е огромна ;)


Особено в ниските обороти-преди да го почистя едвам се влачеше.

преди малко откачих пак МАП сензора и няма никаква разлика във вървежа, може ли някой от вас да сподели след като е откачен сензора каква е разликата(усеща ли се много).
Да не би ЕКУ'то да си има някаква таблица и да следи обороти и температурата и да смесва горивото спрямо нея при не работещ сензор. При мене и чипа не е оригинален може ли от софтуера изцяло да не се има предвит данните на МАП'а.
п.п. Помислих си че турбото не прави достатъчно налягане и затова не усещам разлика затова сложих един манометър(boost meter) и си вдига до 1 бар.
Поздрави


Колега swh_bmw имам само едно обяснение-не ти е работил МАР сенсора и ти си свикнал колата ти да се влачи.Виж дали не ти е запушена гумената тръба или колектора където влиза-най-простият начин за проверка е да я надуеш с уста.Обикновено се усеща как маслото почва да бълбука.После почисти и пишката на самият сенсор(не с уста) :lol: Налягането ,което създава турбото ти е много ниско-колегата дино казва ,че е 2.2 и аз му вярвам напълно.Почисти всичко-сенсора,мъркуча,датчика за температура,смени въздушният филтър и ще видиш разликата-предишната ми кола беше 525и но тази като динамични качества определено е по-добра.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 20 Сеп 2007, 19:35

относно налягането колегата ivan беше попитал в тюнинг ;) под форума и там има отговори за
ТД - 0.9 бар
ТДС - 1.1 бар
за малката печка са написали 1.2 бар
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=63604
между другото и аз имам спомени за горе посочените стойности(не си спомням от къде точно, май бяха в друг английски бмв форум). Така че смятам 1 бар е добре след като се има предви че съм с ТД двигателя.
Особено в ниските обороти-преди да го почистя едвам се влачеше.

Днеска като си играх с манометъра забелязах че едвам след 2000 оборота започва да надува турбината такаче в ниските обороти едвам ли ще има разлика за МАП сензора :dunno: (мога и да се лъжа), за съжеление не гледах уреда като тествах(не беше прикрепен някъде и го държеше един колега) но нялагане на 1 бар беше над 2500~3000 оборота, и другото което ми направи впечатление когато не натискам газта налягането си пада на 0 бара нищо че оборотите са високи(над 2500).
Колега swh_bmw имам само едно обяснение-не ти е работил МАР сенсора и ти си свикнал колата ти да се влачи.

Относно влаченето на колата може и да си прав не съм пробвал друг ТДС, но според мен си върви прилично ,тествал съм я на 0-100 км/ч и ги вдига за около 10 секунди което е близо до фабричните стойности(с друг чип ги сваля до 9 сек.) а междинните ускорения също ми се виждат добри.

Относно запушените маркучи, ако предположим че налягането от 1 бар(уреда не е много прецизен може да е 1.1 може да е 0.9 истинското налягане) е нормалното състояние тогава смятам че маркучите също са си чистички(при мене маркуча до МАП сензора идва от турбината), маркуча от колектора до бай-паса ако е замърсен предполагам че налягането също ще се вдигне и ще ми покаже пак над 1 бар. Иначе утре ще си го монтирам като хората и ще мога да кажа по точни данни. Между другото ще снимам и снимки ако искате и вие да си сложите евтин boost meter :lol:
Поздрави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 20 Сеп 2007, 19:57

Чакаме ги с нетърпение.Иначе турбото около тия обороти надува-но с малко пипане на ГНП сега ми надува от 1400 .Мойта кола при запушен МАР 2-3 секунди преди потегляне нещо умуваше и тръгваше доста бавно,сега направо скача,като мога да въртя и гумите ако поискам.

Колега,бях пропуснал ,че ти си с модифицираният двигател,затова ги бях писал тия неща за мъркучите -те не се отнасят за теб и сигурно и аз ще си направя по този начин двигателя.

За налягането-ето виж:


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 20 Сеп 2007, 22:35

За налягането-ето виж:
Цитат:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... c&start=45

TDS - 2.2bar
TD - 1.9bar

да това го видях, даже в този сайт го пише същото http://www.bmwworld.com/engines/m51.htm(само са объркали цифрите на ТД и ТДС)
но като гледам манометъра достига до 1 бар (пък имам бледи спомени за 0.9 и 1.1 бара за този двигател) ако налягането е на половина по ниско то би трябвало да усетя тази разлика. Другото е манометъра да показва грешни стойности(което не ми се вярва защото ги ползваме за индустриални цели).


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 21 Сеп 2007, 3:25

swh_bmw написа:преди малко откачих пак МАП сензора и няма никаква разлика във вървежа, може ли някой от вас да сподели след като е откачен сензора каква е разликата(усеща ли се много).
Да не би ЕКУ'то да си има някаква таблица и да следи обороти и температурата и да смесва горивото спрямо нея при не работещ сензор. При мене и чипа не е оригинален може ли от софтуера изцяло да не се има предвит данните на МАП'а.
п.п. Помислих си че турбото не прави достатъчно налягане и затова не усещам разлика затова сложих един манометър(boost meter) и си вдига до 1 бар.
Поздрави
Няма за какво да и се тревожиш за колата,ускорението ок ,разхода ти сащо.просто ти дадено срадна стоиност на мап(което не пре4и)и станало нещо подобно като на тд с механи4на газ на гнп-то,там принципа е подобен.само дето твоята газ е ел. и компа полу4ава информациа от вси4ки останали дат4ици.по-горе ти писах да провериш налягането,за да се убедиш 4е не е надуто и да с4упиш мотора(които ти е правил интервенциата,нищо 4удно да е пипнал и турбината)поне такива отговори полу4их в тунинг форума


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 21 Сеп 2007, 3:26

swh_bmw написа:преди малко откачих пак МАП сензора и няма никаква разлика във вървежа, може ли някой от вас да сподели след като е откачен сензора каква е разликата(усеща ли се много).
Да не би ЕКУ'то да си има някаква таблица и да следи обороти и температурата и да смесва горивото спрямо нея при не работещ сензор. При мене и чипа не е оригинален може ли от софтуера изцяло да не се има предвит данните на МАП'а.
п.п. Помислих си че турбото не прави достатъчно налягане и затова не усещам разлика затова сложих един манометър(boost meter) и си вдига до 1 бар.
Поздрави
Няма за какво да и се тревожиш за колата,ускорението ок ,разхода ти сащо.просто ти дадено срадна стоиност на мап(което не пре4и)и станало нещо подобно като на тд с механи4на газ на гнп-то,там принципа е подобен.само дето твоята газ е ел. и компа полу4ава информациа от вси4ки останали дат4ици.по-горе ти писах да провериш налягането,за да се убедиш 4е не е надуто и да с4упиш мотора(които ти е правил интервенциата,нищо 4удно да е пипнал и турбината)поне такива отговори полу4их в тунинг форума,kоето мисля 4е е доста вероятно

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 21 Сеп 2007, 19:06

dinozab написа:
zvetiko написа:Казах го в смисъл ,че ще го направя. :lol:

И разправи като го направиш :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Е,направих го-съветвам ви и вие да го направите.Вървежа стана още по-добър-в смисъл страхотен старт и ускорение.Ще видя и какво ще стане с разхода.

За тези ,които не са чели постовете -

1.купувате два маркуча Ф3.2 по 1.30м

2.сваляте въздухопровода между турбото и въздушният филтър/по-принцип може да изпълните следващите операции и без да се сваля/ и махате маркуча ,който свързва щуцера на турбото №1 с щуцера на байпасният клапан №2

3.сваляте маркуча ,който свързва МАР сенсора със смукателният колектор

4.единият маркуч включвате между №1 и МАР сенсора

5.другият включвате между №2 и смукателният колектор


Изображение

7.По идея на колегата ivan.-
само да не забравиш марку4а от баипаса кам колектора да го захванеш здраво и го 4исти 4есто(100% ще се напални с масло),4е става рисково за турбината.

Друг вариант е от страни на смукателният колектор да се изведе щуцер ,в който да се пъхне маркуча-така няма да се пълни с масло.


6.радвате се на това как ви върви колата

УСПЕХ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 23 Сеп 2007, 20:35

както писах горе да ви обясна как може да си поставите евтин манометър(boost meter). Намерих и един доста добър линк към колегата от Audi форума който много добре е обяснил.
http://www.audiemotion.org/forum/viewtopic.php?p=8327

При мене за цялата работи ми бяха нужни
- тръбичка за въздуха около 1.5 метъра
- манометър
- "Т" образна добавка за да се направи път към манометъра
- ножче

1.Прекъсвате маркучето което отива към МАП сензора.(при повечето колеги идва от долу на смукателния колектор и отива към МАП сензора), при мене и вече при колегата zvetiko ;) от турбото към МАП сензора.
2. Поставяте "Т" образнаната част където сте прекъснали маркучето
от едната страна свързвате маркучето което идва от колекторите(или турбината) другата страна маркучето към МАП сензора и от третата вашата нова тръбичка, получава се нещо такова
Изображение

3. Прекарвате новата тръбичка към купето. Моята е е36 и имах готова дупка от където да пъхна тръбичката към купето
Изображение

4. Намирате си някое местенце из конзолата където да си сложите уредчето и свързвате тръбичката към него при мене се получи нещо такова
Изображение
Изображение

като работи се получава нещо такова:
http://www.youtube.com/watch?v=RkvVDa14EKc

Искам да изброя плюсовете и минусите от това което съм направил.

Минуси
- Манометъра е от 0 до 4 бара което е малко повече за нашето налягане(малко грубо се вижда след като при мене налягането идва едвам към 1 бар)
- няма отрицателен показалец както при другите красиви уредчета
Изображение
-няма осветление в този уред който аз съм поствавил(но това е решимо и като го направя ще обясна) и през вечерта е трудно да се наблюдава без допълнително осветление.
- размера му е малък и незнам да ли че можете да намерите готова поставка за този уред като тези. Но това все пак е решимо ако имате познатите хора които да ви изделкат това което искате за да пъхнете манометърчето в поставка.
Изображение

Плюсовете
- Цената на манометъра е 11.5 лв с винтчето за тръбичката.
- цялата работа ще ви отнеме около 10 минути и ще можете да наблюдавате налягането
- ще знаете действително налягането на МАП сензора и от там ще имате наблюдения колко ви са чисти маркучетата, и други информации относно как работи действително турбината ви.
цената на "Т" образната част не я знам защото си ми беше в колата но смятам че ще е някакви жълти стотинки. Цената на тръбичката също не мога да ви кажа защото един колега ми я даде(предполагам че тя ще е някакви стотинки).
Успех и поздрави

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook