Дроселова клапа на М-40.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Дроселова клапа на М-40.

Мнение от Se7ven » 17 Сеп 2007, 16:36

Някои може ли да ми каже или да даде някакво ръководство дето да разбера колко трябва да се завие/отвие болчето на дриселовата клапа на М-40. Или да си види неговото ако е сигурен, че не е бърникано и да каже колко реЗбички се показват та да си го завия и аз.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 856
Регистриран на: 19.08.2005
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 530i SMG

Мнение от PIPERKOV » 17 Сеп 2007, 20:21

Ми спред мен си го гласи6 така4е оборотите да са ти както трябва.Аби ли ми казал от каде си намерил тази илюстрация?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 17 Сеп 2007, 21:12

Да ама не гласиш ги и после гасиш двигателя и то игнорира всичко и си ги прай както му са зададени. Мотроника е така, не можеш да му гласиш оборотите освен ако не изключиш стъпковия мотор.
Схемата е от тука: http://www.realoem.com/bmw/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 18 Сеп 2007, 0:16

Ако искаш мога да погледна утре на мойто, сигурен съм че не е пипано. Сега обаче е много тъмно, а и не загрях точно кое болтче е, тва от долната страна ли?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 18 Сеп 2007, 9:20

Митко Ганчев написа:Ако искаш мога да погледна утре на мойто, сигурен съм че не е пипано. Сега обаче е много тъмно, а и не загрях точно кое болтче е, тва от долната страна ли?

Като свалиш черното капаче с емблемката, ще го видиш то е на противоположния краи на дроселовата клапа на жилото. Има едно болче дето може да е с една пласмаска облечено, виж колко резби стърчат. Болчато е за плоска отверка, а контра гайката е 9 маи. Трудно можеш да го объркаш фиксира дали да се върне до края дросела или да е открехнат. В Блейз питах те казаха 0,2-0,4 градуса да е отворена, ама не виждам от къде да ги меря и никаква скала не открих.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 18 Сеп 2007, 20:32

Преброих точно 11 оборота да стърчат. Слагам и снимка, да видиш дали е това болтчето, ама май е то. Тая жълтата боя по него май си е от завода, така че със сигурност не е пипано;)
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 19 Сеп 2007, 9:02

Идеално колега. Само, че ме интересуват резбите в другия край на болта ама и така виждам към 2-2,5 резбички навити нали?
Мерси за снимката :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 19 Сеп 2007, 9:31

при мене са 2 оборота точно... навремето на карбураторите я гласех да не заяжда, после жигльорите и делкото, и така :mhihi: ... иначе не вярвам клапата да е на 90градуса точно, та от там да го мериш този ъгъл, дето са ти дали :roll: ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 19 Сеп 2007, 10:46

Колеги не мисля че това е еднаква настройка за всеки двигател - по-скоро е индивидуално с цел да компенсира допуските при сглобяване на цялата система която движи дросела
Ако беше еднакво просто щяха да го фиксират

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 19 Сеп 2007, 11:40

tsb_bg написа:Колеги не мисля че това е еднаква настройка за всеки двигател - по-скоро е индивидуално с цел да компенсира допуските при сглобяване на цялата система която движи дросела
Ако беше еднакво просто щяха да го фиксират


И в твоита мисъл има логика за това съм пуснал тема да разнищя колко е тази настройка и как се прави?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 19 Сеп 2007, 12:17

Според мен трябва да се свали целия блок с механизма (за да се вижда дросела) и с това болтче да се регулира на затворено според техническите предписания (разстояние)

Ама колко е :?: :?: :?:

Може би го има в TIS-а но го нямам инсталиран

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 19 Сеп 2007, 20:44

tsb_bg написа:Колеги не мисля че това е еднаква настройка за всеки двигател - по-скоро е индивидуално с цел да компенсира допуските при сглобяване на цялата система която движи дросела
Ако беше еднакво просто щяха да го фиксират
:yes: прав си.
Няма да стане с навиване на еди си колко резбички. Откачи буксата на ключето на дросела. Премери ключето на кои 2 крачета е контакта "затворено" положение на дросела. На буксата на тези 2 клеми слагаш мостче за да знае компа че клапата е затворена. Без да слагаш буксата на ключето така както е с мостчето палиш колата. В това положение вече си нагласяш оборотите на колата с въпросното болче (моторчето за празен ход си работи) просто с годините е позагубила вакум от старите маркучи и съединения,пропикващи дюзи и т.н. Като настроиш празните да са ти наред гасиш и сваляш целия дросел, и си настройваш вече ключето на дросела според новото положение на дросела. Събираш всичко по обратния ред. После може да се наложи да се пипне финно и дебитомера но най-добре на стенд с апаратура. Дано съм бил полезен и да си ме разбрал :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 19 Сеп 2007, 21:45

Аз май само се хабих да правя снимки :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 19 Сеп 2007, 23:46

Zik даде и решението :yes:

Щото до сега аз не намерих нищо точно писано по въпроса освен брой врътки и подобни ама така навремето се правеха москвичите :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 20 Сеп 2007, 9:16

Zik написа:
tsb_bg написа:Колеги не мисля че това е еднаква настройка за всеки двигател - по-скоро е индивидуално с цел да компенсира допуските при сглобяване на цялата система която движи дросела
Ако беше еднакво просто щяха да го фиксират
:yes: прав си.
Няма да стане с навиване на еди си колко резбички. Откачи буксата на ключето на дросела. Премери ключето на кои 2 крачета е контакта "затворено" положение на дросела. На буксата на тези 2 клеми слагаш мостче за да знае компа че клапата е затворена. Без да слагаш буксата на ключето така както е с мостчето палиш колата. В това положение вече си нагласяш оборотите на колата с въпросното болче (моторчето за празен ход си работи) просто с годините е позагубила вакум от старите маркучи и съединения,пропикващи дюзи и т.н. Като настроиш празните да са ти наред гасиш и сваляш целия дросел, и си настройваш вече ключето на дросела според новото положение на дросела. Събираш всичко по обратния ред. После може да се наложи да се пипне финно и дебитомера но най-добре на стенд с апаратура. Дано съм бил полезен и да си ме разбрал :yes:


Само едно малко не ми е ясно, на въпросното ключе има три крачета и не е ключе при мен, а е потенциометър и само си променя стойностите така, че ако ги дам на късо ще му е непознато на компа това. И моя дебитомер няма за настройване нито болче нито нищо и долколкото знам не се настройва тоя вид.
Снощи прикворих максимално дросела, колкото да не закача когато се натисне педала и ми се струва, че се поизравни празния ход.

п.с. болта ми е въртян от газаджий преди това и за това сега се мъча да е оправя на бензин да работи добре!

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook