Дроселова клапа на М-40.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Дроселова клапа на М-40.
Някои може ли да ми каже или да даде някакво ръководство дето да разбера колко трябва да се завие/отвие болчето на дриселовата клапа на М-40. Или да си види неговото ако е сигурен, че не е бърникано и да каже колко реЗбички се показват та да си го завия и аз.


- PIPERKOV
- ентусиаст
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
Ми спред мен си го гласи6 така4е оборотите да са ти както трябва.Аби ли ми казал от каде си намерил тази илюстрация?
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Да ама не гласиш ги и после гасиш двигателя и то игнорира всичко и си ги прай както му са зададени. Мотроника е така, не можеш да му гласиш оборотите освен ако не изключиш стъпковия мотор.
Схемата е от тука: http://www.realoem.com/bmw/
Схемата е от тука: http://www.realoem.com/bmw/
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Ако искаш мога да погледна утре на мойто, сигурен съм че не е пипано. Сега обаче е много тъмно, а и не загрях точно кое болтче е, тва от долната страна ли?

- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Митко Ганчев написа:Ако искаш мога да погледна утре на мойто, сигурен съм че не е пипано. Сега обаче е много тъмно, а и не загрях точно кое болтче е, тва от долната страна ли?
Като свалиш черното капаче с емблемката, ще го видиш то е на противоположния краи на дроселовата клапа на жилото. Има едно болче дето може да е с една пласмаска облечено, виж колко резби стърчат. Болчато е за плоска отверка, а контра гайката е 9 маи. Трудно можеш да го объркаш фиксира дали да се върне до края дросела или да е открехнат. В Блейз питах те казаха 0,2-0,4 градуса да е отворена, ама не виждам от къде да ги меря и никаква скала не открих.
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Преброих точно 11 оборота да стърчат. Слагам и снимка, да видиш дали е това болтчето, ама май е то. Тая жълтата боя по него май си е от завода, така че със сигурност не е пипано;)



- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Идеално колега. Само, че ме интересуват резбите в другия край на болта ама и така виждам към 2-2,5 резбички навити нали?
Мерси за снимката
Мерси за снимката

- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
при мене са 2 оборота точно... навремето на карбураторите я гласех да не заяжда, после жигльорите и делкото, и така
... иначе не вярвам клапата да е на 90градуса точно, та от там да го мериш този ъгъл, дето са ти дали
...


- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
tsb_bg написа:Колеги не мисля че това е еднаква настройка за всеки двигател - по-скоро е индивидуално с цел да компенсира допуските при сглобяване на цялата система която движи дросела
Ако беше еднакво просто щяха да го фиксират
И в твоита мисъл има логика за това съм пуснал тема да разнищя колко е тази настройка и как се прави?
tsb_bg написа:Колеги не мисля че това е еднаква настройка за всеки двигател - по-скоро е индивидуално с цел да компенсира допуските при сглобяване на цялата система която движи дросела
Ако беше еднакво просто щяха да го фиксират

Няма да стане с навиване на еди си колко резбички. Откачи буксата на ключето на дросела. Премери ключето на кои 2 крачета е контакта "затворено" положение на дросела. На буксата на тези 2 клеми слагаш мостче за да знае компа че клапата е затворена. Без да слагаш буксата на ключето така както е с мостчето палиш колата. В това положение вече си нагласяш оборотите на колата с въпросното болче (моторчето за празен ход си работи) просто с годините е позагубила вакум от старите маркучи и съединения,пропикващи дюзи и т.н. Като настроиш празните да са ти наред гасиш и сваляш целия дросел, и си настройваш вече ключето на дросела според новото положение на дросела. Събираш всичко по обратния ред. После може да се наложи да се пипне финно и дебитомера но най-добре на стенд с апаратура. Дано съм бил полезен и да си ме разбрал

- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Zik написа:tsb_bg написа:Колеги не мисля че това е еднаква настройка за всеки двигател - по-скоро е индивидуално с цел да компенсира допуските при сглобяване на цялата система която движи дросела
Ако беше еднакво просто щяха да го фиксиратправ си.
Няма да стане с навиване на еди си колко резбички. Откачи буксата на ключето на дросела. Премери ключето на кои 2 крачета е контакта "затворено" положение на дросела. На буксата на тези 2 клеми слагаш мостче за да знае компа че клапата е затворена. Без да слагаш буксата на ключето така както е с мостчето палиш колата. В това положение вече си нагласяш оборотите на колата с въпросното болче (моторчето за празен ход си работи) просто с годините е позагубила вакум от старите маркучи и съединения,пропикващи дюзи и т.н. Като настроиш празните да са ти наред гасиш и сваляш целия дросел, и си настройваш вече ключето на дросела според новото положение на дросела. Събираш всичко по обратния ред. После може да се наложи да се пипне финно и дебитомера но най-добре на стенд с апаратура. Дано съм бил полезен и да си ме разбрал
Само едно малко не ми е ясно, на въпросното ключе има три крачета и не е ключе при мен, а е потенциометър и само си променя стойностите така, че ако ги дам на късо ще му е непознато на компа това. И моя дебитомер няма за настройване нито болче нито нищо и долколкото знам не се настройва тоя вид.
Снощи прикворих максимално дросела, колкото да не закача когато се натисне педала и ми се струва, че се поизравни празния ход.
п.с. болта ми е въртян от газаджий преди това и за това сега се мъча да е оправя на бензин да работи добре!
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани