Типични звуци
Модератор: Общи модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Типични звуци
Отдавна се чудя за следните типични звуци при почти всички коли:
1. Какво точно "трака" при дизеловите двигатели, че е така лесно само по звука да се различават от бензиновите, едва ли са само клапаните... Знам че при новите дизелови тракането е почти сведено до минимум но май пак се усеща поне малко. И интересно коя е тая част дето толкова гадно трака и я има само в дизелите а в бензиновите двигатели я няма
2. Защо почти всички коли "вият" при каране на задна?
Аз това виене го чувам от диференциала и си го обяснявам като някакъв механизъм вътре в диференциала които работи само в едната посока а в другата е блокиран.Незнам дали го обясних добре ама представете си трисчотка например еи за такъв механизъм имам предвид но това е само догатка изобщо си нямам идея за кво става въпрос вътре
Въпросите ми са по-скоро от любопитство..
1. Какво точно "трака" при дизеловите двигатели, че е така лесно само по звука да се различават от бензиновите, едва ли са само клапаните... Знам че при новите дизелови тракането е почти сведено до минимум но май пак се усеща поне малко. И интересно коя е тая част дето толкова гадно трака и я има само в дизелите а в бензиновите двигатели я няма

2. Защо почти всички коли "вият" при каране на задна?


Въпросите ми са по-скоро от любопитство..

Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
На дизеловите Мерцедеси характерното "кър-кър-кър" идва от нафтовата помпа,която е както при камионите плунжерна /с отделен елемент за всеки цилиндър/,а не роторна /с един елемент за всички/.
Мисля,че тропането на дизелите идва от запалването на сместта което е почти като взрив,но може и да ръся "бисери" така,че спирам
Мисля,че тропането на дизелите идва от запалването на сместта което е почти като взрив,но може и да ръся "бисери" така,че спирам

- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
тракането при дизелите се дължи на това че гориво въздушната смес се пали при много по голямо налягане от колкото при бензиновите двигатели и си е както Неопринт каза като взрив
На новите дизели как е постигнато това не знам, би трябвало някой по компетентен да се изкаже
Само знам че при тях вече системата за впръскване е под ужасно голямо налягане, ако не се лъжа при Common Rail на Mercedes е към 2200 бар-а и дозирането и разпрашаванеот на горивото е ужасно съвършенно
А относно виенето на задната
това е защото зъбните колела който се зацепват за задната предавка са с прави зъби, а на другите предавки зъбите представляват част от архимедовия винт (демек спирала), като се постига по-нисък шум и по голяма контактна повърхнина
надявам се ясно защо
диференциала не е мханизъм който се блокира в едната и в другата посока
просто диференциала просто служи за разпределяне на въртящият момент идващ от скоростната кутия на колелата
и да може да осъществява разпределянето му, така че при завой едното колело да "закъснява" (демек върти се по-бавно), а другото да "наваксва" (демек върти се по бързо) за сметка на другото колело, и автомобила да е управляем и да става по лесно завиването
Има много видове диференциали, които са за различно предназначение, устройството е много просто и в момента не мога да намеря илюстрация да я постна, сигурен съм че ще ти стане ясно как действа
мисля, че ще има и още мнения по върпоса д адобавят това което съм пропуснал, или обяснил неправилно и невежо
П.С. Извинявам се за повтарянето на някой от нещата в по-горните мнения но така ми тече мисълта и реших да напипа всичко

На новите дизели как е постигнато това не знам, би трябвало някой по компетентен да се изкаже

Само знам че при тях вече системата за впръскване е под ужасно голямо налягане, ако не се лъжа при Common Rail на Mercedes е към 2200 бар-а и дозирането и разпрашаванеот на горивото е ужасно съвършенно

А относно виенето на задната



диференциала не е мханизъм който се блокира в едната и в другата посока



Има много видове диференциали, които са за различно предназначение, устройството е много просто и в момента не мога да намеря илюстрация да я постна, сигурен съм че ще ти стане ясно как действа


П.С. Извинявам се за повтарянето на някой от нещата в по-горните мнения но така ми тече мисълта и реших да напипа всичко
- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
1. Ди3елите тракат главно 3аради голиамото пови6аване на налягането в zилиндура zа градус 3авъртане на Кол. Вал. Освен това наистина и ГНП то не е особенно тихо.
2. по принzип вият колелата в скоростната кутия zа zадна скорост които са с прави 3ъби, 3а раzлика от останалите които са с наклонени. Не е от доференцяла доколкото мога да 3аклу4а от факта 4е вият както на коли с 3адно(хипоина предавка в Дифа) така и на коли с предно(3ъбни колела с наклонени 3ъби на Дифа)
2. по принzип вият колелата в скоростната кутия zа zадна скорост които са с прави 3ъби, 3а раzлика от останалите които са с наклонени. Не е от доференцяла доколкото мога да 3аклу4а от факта 4е вият както на коли с 3адно(хипоина предавка в Дифа) така и на коли с предно(3ъбни колела с наклонени 3ъби на Дифа)
При новите дизели в голяма степен обезшумяването се дължи на т.нар. пилотно впръскване,което и милисекунди преди основното.Така се редуцират паразитните детонации.При трилитровия дизел на БМВ налягането при впръскването на горивото се прави при 2300 бара.Чувам,че при 3,5 -литровия дизел,който ще излезне през лятото ще работи при 2400 бара
Разбира се,усъвършенстваната Комън Рейл система,съвършените дюзи и управляваща електроника също допринасят за перефектната работа на новите дизели.
При представянето на 530 Д четох една сентенция в едно немско списание - 99 % БМВ 1 % дизел

Разбира се,усъвършенстваната Комън Рейл система,съвършените дюзи и управляваща електроника също допринасят за перефектната работа на новите дизели.
При представянето на 530 Д четох една сентенция в едно немско списание - 99 % БМВ 1 % дизел

БМВ-любов ли е или как да го опиша?!
Вие си знаете!
Вие си знаете!
Дизели ли?
Опа, кой каза дизели
Значи, тракането на дизелите, както се каза вече, идва от почти взривообразното възпламеняване на горивото. Всичко друго са странични шумове, които може да ги има, може и да ги няма.
Само с две думи, как става възпламеняването на горивото.
Значи влиза пресен въздух (чист въздух, не горивовъздушна смес, какво при бензиновите), който се сгъстява от движещото се нагоре бутало. При бързото компресиране въздухът се загрява. Който е помпал колело с ръчна помпа знае. Само че в цилиндърът на дизела сгъстяването е по-бързо и повече. В края на такта, въздухът е загрят до почти 600 °C
. В този момент се впръсква горивото и то се самовъзпламенява. Нататък си е както при бензиновите.
За да се избегне твърде бързото възпламеняване и да се подобри смесообразуването, са въведени т.нар. предкамери, които според конструкцията си могат да имат и други наименование. Принципът е, че горивото се пръсква в малка камера свързана с цилиндъра, но извън него. При преминаването на горивото от камерата в цилиндъра, то се смесва с въздуха, а освен това и не попада изведнъж цялото в горивната камера, а малко или много постепенно. Така се осъществява по-плавна и тиха работа. Няприятната новина е, че така се намалява пък КПД-то с 5-15%.
С развитието на дизеловата техника, конструкторите се връщат отново към директно впръскване. Първият съвременен дизелов ДВГ за лек автомобил с директно впръскване се появява през 1989 - 2,5 TDI на Audi. Новото при тези двигатели (освен директното впръскване, разбира се) е гориво-нагнетателно-разпределителната помпа, която е с повишено налягане на впръскване. Вместо ~120 atm за "предкамерните" двигатели, тука вече имаме към 180 бара и специален дизайн на челото на буталото за по-добро смесообразуване. Както и да е, тази система също е в пенсия вече.
Актуалните системи при леките дизелови автомобили са две - Common rail и помпа-дюза.
Във връзка с по-горните изказвания, мисля, че още няма система за впръскване на над горивото използваща налягане много над 2000 бара.
При помпа-дюзата на VW нялягането може да достигне до малко над 2000 бара, но това е в зависимост от оборотите. При ниски обороти налягането пада. Мноо тъпо...
При Common Rail, за сега нaлягането е около 1350 бара, но вече се появява следващото поколение с налягане от 1600 бара.
Освен борбата за по-високо налягане на впръскване, другата насока е т.нар. multiple injection. Горивото вече не се впръсква на веднъж, а на 2 до 5 дози. Първите 1 или 2 са наречени пилотни. Те са със малък обем и целта им е да "подгреят" камерата и да подготвят условията за основната доза (която също можещ да е разделена на части). Та тука си се връщаме на темата за тракането. Точно тези пилотни инжекции са основния начин за намаляване на шума, защото изгарянето става по-плавно.
След това може да следват примерно още 1 или 2 post-injection, които се ползват за увеличаване на температурата на изгорелите газове за да се регенерира филтъра за частици, когато му дойде времето.
Всичките тези впръсквания стават в рамките на милисекунди и вече се контролират от самата дюза (това е друга тема, ако има интерес, мога да пиша и за това), докато помпата за гориво е вече е само нагнетателна, без да има разпределяща функция. Контролът за сега се осъществява по доста хитър начин с електромагнитни клапани в самата дюза. Проблемът обаче е, че бързината на електромагнитите и пружините е ограничена, а конструкторите искат все повече впръсквания за такт. Затова Siemens и Bosch, успоредно пуснаха на пазара дюзи с клапани контролирани от пиезокристали. Тази година доста производители ще изкарат модели използващи тази нова генерация Common rail.
Сигурен съм, че и BMW са на хорото, така че чакайте да видите какви дизели ще излезнат тази година и кой на кого ще разлива чайче


Значи, тракането на дизелите, както се каза вече, идва от почти взривообразното възпламеняване на горивото. Всичко друго са странични шумове, които може да ги има, може и да ги няма.
Само с две думи, как става възпламеняването на горивото.
Значи влиза пресен въздух (чист въздух, не горивовъздушна смес, какво при бензиновите), който се сгъстява от движещото се нагоре бутало. При бързото компресиране въздухът се загрява. Който е помпал колело с ръчна помпа знае. Само че в цилиндърът на дизела сгъстяването е по-бързо и повече. В края на такта, въздухът е загрят до почти 600 °C

За да се избегне твърде бързото възпламеняване и да се подобри смесообразуването, са въведени т.нар. предкамери, които според конструкцията си могат да имат и други наименование. Принципът е, че горивото се пръсква в малка камера свързана с цилиндъра, но извън него. При преминаването на горивото от камерата в цилиндъра, то се смесва с въздуха, а освен това и не попада изведнъж цялото в горивната камера, а малко или много постепенно. Така се осъществява по-плавна и тиха работа. Няприятната новина е, че така се намалява пък КПД-то с 5-15%.

С развитието на дизеловата техника, конструкторите се връщат отново към директно впръскване. Първият съвременен дизелов ДВГ за лек автомобил с директно впръскване се появява през 1989 - 2,5 TDI на Audi. Новото при тези двигатели (освен директното впръскване, разбира се) е гориво-нагнетателно-разпределителната помпа, която е с повишено налягане на впръскване. Вместо ~120 atm за "предкамерните" двигатели, тука вече имаме към 180 бара и специален дизайн на челото на буталото за по-добро смесообразуване. Както и да е, тази система също е в пенсия вече.
Актуалните системи при леките дизелови автомобили са две - Common rail и помпа-дюза.
Във връзка с по-горните изказвания, мисля, че още няма система за впръскване на над горивото използваща налягане много над 2000 бара.
При помпа-дюзата на VW нялягането може да достигне до малко над 2000 бара, но това е в зависимост от оборотите. При ниски обороти налягането пада. Мноо тъпо...
При Common Rail, за сега нaлягането е около 1350 бара, но вече се появява следващото поколение с налягане от 1600 бара.
Освен борбата за по-високо налягане на впръскване, другата насока е т.нар. multiple injection. Горивото вече не се впръсква на веднъж, а на 2 до 5 дози. Първите 1 или 2 са наречени пилотни. Те са със малък обем и целта им е да "подгреят" камерата и да подготвят условията за основната доза (която също можещ да е разделена на части). Та тука си се връщаме на темата за тракането. Точно тези пилотни инжекции са основния начин за намаляване на шума, защото изгарянето става по-плавно.
След това може да следват примерно още 1 или 2 post-injection, които се ползват за увеличаване на температурата на изгорелите газове за да се регенерира филтъра за частици, когато му дойде времето.
Всичките тези впръсквания стават в рамките на милисекунди и вече се контролират от самата дюза (това е друга тема, ако има интерес, мога да пиша и за това), докато помпата за гориво е вече е само нагнетателна, без да има разпределяща функция. Контролът за сега се осъществява по доста хитър начин с електромагнитни клапани в самата дюза. Проблемът обаче е, че бързината на електромагнитите и пружините е ограничена, а конструкторите искат все повече впръсквания за такт. Затова Siemens и Bosch, успоредно пуснаха на пазара дюзи с клапани контролирани от пиезокристали. Тази година доста производители ще изкарат модели използващи тази нова генерация Common rail.
Сигурен съм, че и BMW са на хорото, така че чакайте да видите какви дизели ще излезнат тази година и кой на кого ще разлива чайче


Само Дизел!

Останалите вибрации извън зоната на чуваемостта се усещат по трептенето на автомобила. За обезшумяването на двигателите основна роля играе генерацията (ауспусите) им и окачването на двигателя върху гумени пружини или хидравлични демпфери (тампони). Разбираемо е, че дизеловия двигател по-трудно се обезшумява.

При хипоидните предавки със зацепване Оерликон, вследствие конфигурацията на зъбите на конусните колела при работата им се получават аксиални сили. При движение на автомобила напред тези аскиални сили се стремят да раздалечават пиньона и короната, т.е. луфта между тях има стремеж на увеличение. При движение на заден ход имаме обратно, пиньона и короната се сближават, луфта между тях има стремеж на намаление и заклиняване на хипоидната предавка. Затова шумът при заден ход е по-голям от този на преден ход.
Специално поръчано за темата, написано от мой колега и публикувано от мен.
Да караш Peugeot е страст!
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Eva* написа:.....
един приятел би се плеснал по челото и би казал:
ЖЕСТОКО!!!
поздравления за ентусиазма, наслаждавай се на удоволствието от добре представената и изчерпателна информация която ще бъде консумирана ожесточено от доста хора

- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
[quote="Eva*"][/quote]
Присъединявам се към мнението на Пенчев - кратко, точно, изчерпателно, перфектно
Продължавай в същия дух
Присъединявам се към мнението на Пенчев - кратко, точно, изчерпателно, перфектно

Продължавай в същия дух

След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- rtzankov
- Ценко изложбения
-
- Мнения: 3813
- Регистриран на: 26.11.2003
- Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
- Пол: Мъж
- Кара: дългия да си плати входа !!!
Отново БРАВО Eva*
А по темата мога да кажа, че съм забелязал, че новите модели дизели са по-шумни при ниски обороти от колкото при по-високи ! забелязах това когато имах удоволствието да се возя в Мерцедес G400 CDI при ниски оборити ако не гледаш авотмобила ще си помислиш, че слушаш Ford-a на съседа от 3-тия етаж
(нищо против марката)
а когато G класата върви със 140-150 км/ч не може да разбереш в какъв автомобил се возиш ! но то е ясно !
Такова чудо мога да спостигнат само Мерцедес, БМВ и Пежо .. мисля че никй нямам да отрече на фрнацузите, че умеая да прават дизелови мотори
колкото до задния ход на автомобила, от вас научвам защо се получава неприятния звук
Това е за сега

А по темата мога да кажа, че съм забелязал, че новите модели дизели са по-шумни при ниски обороти от колкото при по-високи ! забелязах това когато имах удоволствието да се возя в Мерцедес G400 CDI при ниски оборити ако не гледаш авотмобила ще си помислиш, че слушаш Ford-a на съседа от 3-тия етаж



Такова чудо мога да спостигнат само Мерцедес, БМВ и Пежо .. мисля че никй нямам да отрече на фрнацузите, че умеая да прават дизелови мотори



Това е за сега



R.I.P Landikar
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани