Как се държи на газ ???

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 14 Сеп 2007, 16:58

L_G написа:До преди няколко седмици и аз бях за газта, първо взех колата с БРЦ газова слагана в италия и докато разправях че няма гърмежи и хоп 3 пъти за 2 дена.......реших да взема газов инжекцион, дадох 1800 лв за БРЦ и сега не гърми, но от както имам колата оборотите ми на газ все играят, ходил съм на много сервизи все едно ми казват - "докато имаш газова ще имаш ядове"........миналата седмица ходих на диагностика и се оказа че ламбда сондата която я смених преди 3 месеца пак е здала багажар заради газовата, гаранцията за нея не ми важи понеже съм с газова.........другото което е че на бензин не е такава каквато трябва да е......както каза колегата заради икономиятя се вкарваш в галеми и дразнещи филми.....сега обмислям да махам газификацията и да я вкарам в час че ми писнаха проблемите около тая газова.........


При правилно монтиран и настроен Газов Инжекцион на ламбда сондата нищо не й става, а напротив тя се ползва за изработването на сместа и на газ.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

Мнение от L_G » 14 Сеп 2007, 19:05

При правилно монтиран и настроен Газов Инжекцион на ламбда сондата нищо не й става, а напротив тя се ползва за изработването на сместа и на газ.


:) Бате ти разби всякакви теории на майсторите.....извинявай но ако е така в сервизите трябваше като си купиш ламбда сонда и си с газова да ти увеличат гаранцията по 2....не случайно казах че не ми признават гаранцията за тъпата ламбда щото съм с газова. Аз не казвам нещата така, защото съм ги чул от някои а защото имам вече година наблюдения върху работата на колата с обкновенна газова и с ГИ..... ходиш даваш пари покрай тия простоти с газовите и на края като теглиш чертата излизаш на плюс с някои друг лев и отново с не както трябва работеща кола.......

Най простия пример като доказателство е използването на търсачката и малко ровене из темите с газта......един има проблем с оборотите друг проблем с палене на бензин трети му гърми и куп други простотии....

Ако някой има свободно време и иска нещо да му ходи по нервите то тогава е най-подходящо да си сложи газова......да вярно по евтина е и както и на мен в началото не ми се вярваше - евтиното венаги излиза по скъпо


ЛИЧНО МНЕНИЕ :winky:

ПС. Айде колегите с газова да си сложат рака на сърцето и да си кажат реално как им работи колата и на газ и на бензин

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от ///Vasko » 14 Сеп 2007, 20:19

L_G написа:
:) Бате ти разби всякакви теории на майсторите.....извинявай но ако е така в сервизите трябваше като си купиш ламбда сонда и си с газова да ти увеличат гаранцията по 2....не случайно казах че не ми признават гаранцията за тъпата ламбда щото съм с газова.

А ся кажи им на твойте майстори да го духат 8)

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 15 Сеп 2007, 8:34

L_G написа:ПС. Айде колегите с газова да си сложат рака на сърцето и да си кажат реално как им работи колата и на газ и на бензин

бе тея с инжекционите не се оплакват много, аз лично познавам двама единия с ML е супер доволен от около 2 години , другия сега на скоро на аудито си 1.8турбо 97г също вига - благодат :shock:
говоря за БРЦ сикуънс - многоточков инжекцион със собствен компютър, не някакви полуинжекциони с по един инжектор и незнам какво ..
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 15 Сеп 2007, 16:36

L_G написа:
При правилно монтиран и настроен Газов Инжекцион на ламбда сондата нищо не й става, а напротив тя се ползва за изработването на сместа и на газ.


:) Бате ти разби всякакви теории на майсторите.....извинявай но ако е така в сервизите трябваше като си купиш ламбда сонда и си с газова да ти увеличат гаранцията по 2....не случайно казах че не ми признават гаранцията за тъпата ламбда щото съм с газова. Аз не казвам нещата така, защото съм ги чул от някои а защото имам вече година наблюдения върху работата на колата с обкновенна газова и с ГИ..... ходиш даваш пари покрай тия простоти с газовите и на края като теглиш чертата излизаш на плюс с някои друг лев и отново с не както трябва работеща кола.......

Най простия пример като доказателство е използването на търсачката и малко ровене из темите с газта......един има проблем с оборотите друг проблем с палене на бензин трети му гърми и куп други простотии....

Ако някой има свободно време и иска нещо да му ходи по нервите то тогава е най-подходящо да си сложи газова......да вярно по евтина е и както и на мен в началото не ми се вярваше - евтиното венаги излиза по скъпо


ЛИЧНО МНЕНИЕ :winky:

ПС. Айде колегите с газова да си сложат рака на сърцето и да си кажат реално как им работи колата и на газ и на бензин


Аз това го казах не наизуст, а щото http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... highlight= :uups: :winky:
Та МОЕТО лично мнение е все още като преди твоето. :winky:
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

Мнение от L_G » 15 Сеп 2007, 21:25

да и аз говоря за същия ГИ на БРЦ не за полу....

Аве Владко мнооо се палиш бре пич :mhihi: :mhihi: :mhihi:

То истината боли :mhihi: 8) :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 16 Сеп 2007, 10:57

L_G написа:да и аз говоря за същия ГИ на БРЦ не за полу....

Аве Владко мнооо се палиш бре пич :mhihi: :mhihi: :mhihi:

То истината боли :mhihi: 8) :lol:


Не знам кой е Владко, но ти си в голяма грешка за начина на работа на ГИ-то. При желание можеш да погледнеш каква е идеята на Ламбда-контрола (не Ламбда-емулатор) при конвенционална газова уредба (изпарител-плочка) и пак може да говорим на тема "Как и колко се прецаква ламбда-сондата на газ" :mhihi:
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 9.08.2007

Мнение от Dj0kera » 18 Сеп 2007, 11:09

и аз се замислям за газова уредба колата е бмв 318ис е36 и мисля да и сложа обикновенна газова уредба казаха ми че става ама незнам как ще е няма ли да си прецакам двигателя след време с тая газ? то с тоя бензин немои се трае ьапи 10 та мамата си трака и като ми тежи десния крак 12 :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1975
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Мнение от barty » 18 Сеп 2007, 13:11

Само ще добавя че ще махам моята газова! Много съм доволен :mhihi: !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от ///Vasko » 19 Сеп 2007, 19:47

L_G написа:да и аз говоря за същия ГИ на БРЦ не за полу....

Аве Владко мнооо се палиш бре пич :mhihi: :mhihi: :mhihi:

То истината боли :mhihi: 8) :lol:

Ся виж да та отвора малко, щото без да се обиждаш ,дрънкаш глупости, които си ги чул от тъпите ти "монтьори на газови инжекции" :mhihi:
Газовият инжекцион взима данни от TPS-a, от ламбда сондата (някои ГИ само информативно), от ГМТ, от датчика за първи цилиндър и други подобни - различните ГИ четат различни сигнали. Но основното при тях е, че те взимат сигналите от бензиновото ЕКУ към бензиновите дюзи, физически жиците се прекъсват и влизат в ГИ, оттам вече нови жици отиват към тези бензинови дюзи. По този начин, когато колата работи на газ, ГИ емулира бензинови дюзи и по този начин бензиновото ЕКУ си мисли, че има закачени 4 бензинови дюзи. Същевременно ГИ емулира ламбда сона (а където няма трябва да се монтира такъв емулатор), който подава стандартен сигнал към бензиновото ЕКУ и му показва, че сместа е примерно 14.7:1 - независимо от реалните показания на ламбда сондата. По този начин се гарантират еднакви и стабилни сигнали от бензиновото ЕКУ към ГИ.

След като ГИ вече е излъгал бензиновото ЕКУ, че работи на бензин и уж си управлява бензиновите дюзи, в таблиците на ГИ се залагат коефициенти, по които се умножава времето, през което да се впръска газ във всмукателния колектор. Тук вече е основната работа на хората, които настройват ГИ.

Ето защо е задължително да има емулатор на ламбда сондата. Ако няма такава, при работа на газ сондата ще отчете едни данни. Бензиновото ЕКУ въз основа на тези данни ще предприеме мерки да компенсира разликата с това, което му е заложено в таблиците. Съответно ще се променят времената на впръскване и на газовите инжектори. След толва ГИ чете от ламбда сондата, че сместа е мръднала, и тя по същия начин ще се опита да възстанови това, което бензиновото ЕКУ е променило ... и така настава едно надлъгване м/у двете ЕКУ-та, което може да доведе само и едиснтвено до нестабилна работа на ГИ. Съответно води до натрупване на грешка в бензиновото ЕКУ, което в повечето случаи води до светване на лампата на бензиновото ЕКУ на арматурното табло.

Някои ГИ имат вграден TAP (Time advance processor), но други нямат. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТРЯБВА ДА СЕ МОНТИРА ТАКОВА ЖИВОТНО, КАКВОТО И ДА ВИ ГОВОРЯТ ГАЗАДЖИИТЕ, ДЕТО ВИ Я МОНТИРАТ. Ако тръгнат да ви казват, че не ви трябва, по-добре си потърсете други инсталатори.

LPG иска изпреварвне в запалването от +9 градуса, а метанът още повече - +12 градуса. Това се дължи на факта, че газта гори по-бавно от бензина, и за да може налягането в цилиндрите да е максимално когато буталото е в ГМТ, то сместа трябва да се запали по-рано от бензиновата.

Най-добрият вариант е този TAP да е програмируем, т.е. да дава различно изпреварване при различните обороти и режими, но тогава трябва да се намери доста кадърен човек да го монтира, защото вече едва ли не се навлиза в сферата на тунинга.

Иначе щом като има чипосано ЕКУ, трябва да си сигурен, че изпарителят/редукторът може да ти осигури необходимия дебит на газ, за да може да си захраниш двигателя. И няма да имаш проблеми. Вариантите са два - преработка на съществуващия изпарител/редуктор, което обаче е доста сложно, и другият вариант е да се монтират два такива паралелно. Също така трябва да си сигурен каква мощност ти се пада на един цилиндър. Някои газови инжектори са ограничени по мощност, приемрно 40 к.с. на цилиндър. За 4-цилиндров двигател това са 160 к.с. И ако двигателят ти е примерно 200, няма да можеш да го храниш през тези малки инжектори. Има такива, които се разпробиват според мощността на двигателя, други предлагат готови инжектори за съответната мощност. Но във всички случаи трябва да се обърне внимание и на този момент.Анадънмо?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 9.08.2007

Мнение от GENA_E36 » 19 Сеп 2007, 20:43

Братле Аз имам М 40 1.8 и карам на газ с обикновен изпарител ,чесно колата е по спаната гори ми около 9 извън града и 12 в града,максимална скорост 180 км ама се отразява на джоба....... ;)
BMW MOTORSPORT

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 20 Сеп 2007, 1:42

///Vasko написа:...


Колега не съм съгласен с необходимостта от емулация на ламбда сондата при ГИ-то и с надлъгването на двете ЕКУ-та, но да речем, че не съм виждал много ГИ-та "отвътре", а само моят (при който сигналът от ламбда сондата се закача към ГИ компютъра само, за да може на екрана на лаптопа, чрез софтуеъра за настройка, да се следят стойностите при самата настройка. ;)
Определено съм съгласен обаче с идеята за ТАП и с това, че вървенето на колата се подобрява значително. В този ред на мисли доста ме озадачава въпросът от къде аджеба ЕКУ-то при БМВ взима данни за изработването на искрата - от датчика на колановия вал или от датчика на разпределителния вал... :help:
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

Мнение от L_G » 20 Сеп 2007, 11:00

Колеги тва дето го написахте може и да е така може и да не е, не искам да споря.....Да приемем че написаното горе е абсолютно вярно и в този случай колата трябва да е на 6......само че нещата на думи са едни а в реалност са други, казвам го защото от както съм с газова ми писна постоянно нещо да не е наред......ходил съм на 4 различни места правят каквото правят и след време същия проблем....

Колега (Vasko) не приемай че се заяждам просто споделям какви са ми неволите с тъпата газова...........а нищо не каза как влияе газта на ламбдата (питам защото при всички маистори които съм бил казват че газта скъсява живота и и не ми казвай че всичките са смотани, също така имаш ли отговор защо не признават гаранцията ако си с газ ) :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Ае със здраве...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1180
Регистриран на: 4.08.2004
Местоположение: София - Център
Пол: Мъж

Мнение от Space » 20 Сеп 2007, 11:47

Е хубу де, само моята ли си върви добре и на газ и на бензин? :mhihi:
_!_

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 20 Сеп 2007, 12:31

L_G написа:Колеги тва дето го написахте може и да е така може и да не е, не искам да споря.....Да приемем че написаното горе е абсолютно вярно и в този случай колата трябва да е на 6......само че нещата на думи са едни а в реалност са други, казвам го защото от както съм с газова ми писна постоянно нещо да не е наред......ходил съм на 4 различни места правят каквото правят и след време същия проблем....

Колега (Vasko) не приемай че се заяждам просто споделям какви са ми неволите с тъпата газова...........а нищо не каза как влияе газта на ламбдата (питам защото при всички маистори които съм бил казват че газта скъсява живота и и не ми казвай че всичките са смотани, също така имаш ли отговор защо не признават гаранцията ако си с газ ) :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Ае със здраве...


Приятелю, ти нали живееш в България? Ами, че тук всеки ама ВСЕКИ и всячески се мъчи, опитва, стреми да избяга от отговорността за гаранцията. Защо за ламбда сондата да е друго? :winky: За пример само ще ти кажа, че едни приятел с Ауди 80 "яйце" с моноинжекция и най-евтиния вариант за газова по едно време караше само на газ близо 8 месеца поради изгоряла бензинова помпа (говорим студ, пек само газ). Та неговата сонда се оказа, че е перфектно работеща, когато ей така за спорта решихме да я премерим. Няма мързелива, няма ленива, няма изгоряла. Работеше си като часовник на бензин, а на газ показваше почти през цялото време преобогатена смес. Това след 4 години каране с газова уредба. :winky:
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook