Аз със шпер ли съм?

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Русенец в Пловдив
Кара: Е39 520i 98г.
Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW

Аз със шпер ли съм?

Мнение от Stennli » 14 Сеп 2007, 0:40

Значи наскоро си сменях задните накладки,и за да отлепя барабаните се наложи да вдигна колата на крик и да я запаля и на 1-ва при пълна газ да дръпна ръчната.Работата стана.барабана се отлепи,ама сега се замислям ако бях с шпер дали не би трябвало колата да тръгне?
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита :)
ИзображениеИзображение

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 14 Сеп 2007, 1:03

Не е гаранция ;) Шпера не е блокиран на 100% ;) Когато едната гума ти е долу а другата във въздуха, предава въртящ момент и на гумата долу на пътя но той не е достатъчен да я събори от крика и започва да приплъзва и върти само въздушната :mhihi:

Принципно и аз така едно време си тествах колата и не падна от крика и реших че не съм със шпер, па после се оказа че имам 8)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Русенец в Пловдив
Кара: Е39 520i 98г.
Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW

Мнение от Stennli » 14 Сеп 2007, 1:13

Съмнявам се че дефиринциала е баран,нямам никаква маркировка на него,и затова едни съмнения ме гонят.Нямам възможност да я вдигна така че и двете колела да са във въздуха за да разбера дали е шпер.Затова се замислих че като сменях накладките не тръгна напред??????????
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита :)
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 21.06.2004
Местоположение: Димитровград

Мнение от Paff » 14 Сеп 2007, 6:24

много ми е интересно как ,като вдигнеш и двете колела във въздуха ще разбереш дали имаш шпер ,като се има в предвид ,че какъвто и да е дифа в случая ще завърти и двете колела

ПС Прочети темата на колегата Дилян Пенчев ( малко по-нагоре от твоята ) ;)

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 14 Сеп 2007, 8:11

Paff написа:много ми е интересно как ,като вдигнеш и двете колела във въздуха ще разбереш дали имаш шпер ,като се има в предвид ,че какъвто и да е дифа в случая ще завърти и двете колела

ПС Прочети темата на колегата Дилян Пенчев ( малко по-нагоре от твоята ) ;)



Той явно е имал в предвид че като вдигне и двете колела ще може да завърти едното и да види дали и другото се върти във същата посока ;)
Шпера се познава по много неща във държанието на автомобила, дай да я покарам колата и ще ти кажа има ли шпер :mhihi:
Другата проверка е като колата е на крик от едната страна и е на изключена от скорост - като завъртиш колелото което е във въздуха трябва да се върти със леко съпротивление ;) Ако е отворен диф ще се върти леко, та дори и може инерция да има ;) Тук обаче трябва да си сигурен че не ти задържа спирачката на някое колело и т.н. :D

Има и още една проверка, но зависи как си караш колата! Ако е нормално не важи тая проверка :mhihi: :arrow: важи ако пилиш гуми и правиш бърнаути :lol: :arrow: заставаш отзад зад колата и се навеждаш - гледаш задните гуми....ако едната е значително по изтрита от другата значи не си със шпер :mhihi: :mhihi: :mhihi: (това е малко в кръга на шегата разбира се ;) ) :mhihi: :mhihi:

Пробвай го пак, и пиши резултата :idea:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

Low Is A Lifestyle
Аватар
Мнения: 4262
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Пловдив, Сливен
Пол: Мъж
Кара: ниско на земята

Мнение от SuPeR_FLY » 14 Сеп 2007, 9:31

Най-лесно може да пробваш като отидеш на някой полигонче - първа, навит волан, газ до ламарината и ако тръгне да те изпреварва задницата значи си с шперо, а ако почнеш да обикаляш в кръг само нямаш шпер :mhihi:
Изображение

BMW Fanatic!
Аватар
Мнения: 1313
Регистриран на: 26.12.2005
Местоположение: Русе
Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
Мечтае да кара: Cessna 152

Мнение от Turbo-Lag » 14 Сеп 2007, 16:15

Дилян Пенчев написа: Пробвай го пак, и пиши резултата :idea:

Може да няма мощност да боксува :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Мнение от Indiana » 14 Сеп 2007, 17:06

Абе иди някъде на тревичка с двама юнака и единият да гледа едната гума, другият - другата и газззз....

BMW Fanatic!
Аватар
Мнения: 1313
Регистриран на: 26.12.2005
Местоположение: Русе
Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
Мечтае да кара: Cessna 152

Мнение от Turbo-Lag » 14 Сеп 2007, 20:17

Indiana написа:Абе иди някъде на тревичка с двама юнака и единият да гледа едната гума, другият - другата и газззз....

и точно нищо няма да стане така :mhihi:
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 14 Сеп 2007, 20:23

Turbo-Lag написа:
Indiana написа:Абе иди някъде на тревичка с двама юнака и единият да гледа едната гума, другият - другата и газззз....

и точно нищо няма да стане така :mhihi:

E къ' няма да стане? Сенокос не си ли гледал? :D
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Мнение от Indiana » 14 Сеп 2007, 20:34

Turbo-Lag написа:
Indiana написа:Абе иди някъде на тревичка с двама юнака и единият да гледа едната гума, другият - другата и газззз....

и точно нищо няма да стане така :mhihi:


Е що да не стане? Аз веднъж с Е36-цата се мъчих да се кача на един бордюр, обаче едната гума си боксуваше в тревата, а другата не мръдваше, това ако е с шпер няма ли и другата да се врътка??? Или пак нещо съм се объркал :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 14 Сеп 2007, 20:42

Indiana написа:Е що да не стане? Аз веднъж с Е36-цата се мъчих да се кача на един бордюр, обаче едната гума си боксуваше в тревата, а другата не мръдваше, това ако е с шпер няма ли и другата да се врътка??? Или пак нещо съм се объркал :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Нещо от сорта, ама не точно. Ако е на трева, ще е същото като на сняг - когато и да нагазиш, накъдето и да е навит волана все ще си въртят и двете колела. Я пробвай следното: едната ти задна гума на чист асфалт, а другата на трева (или в банкета). Тръгни с мръсна газ - коя гума ще започне да буксува - тая, която има по-малко съпротивление. Извод - нямаш шпер.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Мнение от Indiana » 14 Сеп 2007, 20:46

err0r написа:
Indiana написа:Е що да не стане? Аз веднъж с Е36-цата се мъчих да се кача на един бордюр, обаче едната гума си боксуваше в тревата, а другата не мръдваше, това ако е с шпер няма ли и другата да се врътка??? Или пак нещо съм се объркал :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Нещо от сорта, ама не точно. Ако е на трева, ще е същото като на сняг - когато и да нагазиш, накъдето и да е навит волана все ще си въртят и двете колела. Я пробвай следното: едната ти задна гума на чист асфалт, а другата на трева (или в банкета). Тръгни с мръсна газ - коя гума ще започне да буксува - тая, която има по-малко съпротивление. Извод - нямаш шпер.



Точно това беше и моето упражнение, но нещо не се изразих много ясно, едната гума на тревата, а другата на асфалта и се беше опряла в бордюра и не мръдваше за разлика от тази на тревата която боксуваше яко. Както и да е, разбрахме се ;)


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 14 Сеп 2007, 20:48

ако моеш да праиш тва от горното имаш, ако немоеш немаш, това е

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Русенец в Пловдив
Кара: Е39 520i 98г.
Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW

Мнение от Stennli » 15 Сеп 2007, 0:51

Дилян Пенчев написа:
Paff написа:много ми е интересно как ,като вдигнеш и двете колела във въздуха ще разбереш дали имаш шпер ,като се има в предвид ,че какъвто и да е дифа в случая ще завърти и двете колела

ПС Прочети темата на колегата Дилян Пенчев ( малко по-нагоре от твоята ) ;)



Той явно е имал в предвид че като вдигне и двете колела ще може да завърти едното и да види дали и другото се върти във същата посока ;)
Шпера се познава по много неща във държанието на автомобила, дай да я покарам колата и ще ти кажа има ли шпер :mhihi:
Другата проверка е като колата е на крик от едната страна и е на изключена от скорост - като завъртиш колелото което е във въздуха трябва да се върти със леко съпротивление ;) Ако е отворен диф ще се върти леко, та дори и може инерция да има ;) Тук обаче трябва да си сигурен че не ти задържа спирачката на някое колело и т.н. :D

Има и още една проверка, но зависи как си караш колата! Ако е нормално не важи тая проверка :mhihi: :arrow: важи ако пилиш гуми и правиш бърнаути :lol: :arrow: заставаш отзад зад колата и се навеждаш - гледаш задните гуми....ако едната е значително по изтрита от другата значи не си със шпер :mhihi: :mhihi: :mhihi: (това е малко в кръга на шегата разбира се ;) ) :mhihi: :mhihi:

Пробвай го пак, и пиши резултата :idea:

Точно това имах предвид,ако вдигна колата да се въртят и двете колела в една посока.Диляне сам си противоречиш.Ако колата е на крик ти казваш че едната гума ако има съпротивление до някаква степен не би съборила колата от крика,после казваш да гледам гумите при "въртел".Каква е гъранцията че ще имат същото съпротивление...видимо съпротивлението може да е еднакво но...реално не е така...винаги може да има разлика в гуми...асфалт и пак да не е същото съпротивление.Дори както си описал и едната накладка да ти е малко по натегната и пак ще те заблуди.Така че този тест не ми се струва надежден.
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита :)
ИзображениеИзображение

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook