Аз със шпер ли съм?
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
47 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Stennli
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 476
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Русенец в Пловдив
- Кара: Е39 520i 98г.
- Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW
Аз със шпер ли съм?
Значи наскоро си сменях задните накладки,и за да отлепя барабаните се наложи да вдигна колата на крик и да я запаля и на 1-ва при пълна газ да дръпна ръчната.Работата стана.барабана се отлепи,ама сега се замислям ако бях с шпер дали не би трябвало колата да тръгне?
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита 





- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Не е гаранция
Шпера не е блокиран на 100%
Когато едната гума ти е долу а другата във въздуха, предава въртящ момент и на гумата долу на пътя но той не е достатъчен да я събори от крика и започва да приплъзва и върти само въздушната
Принципно и аз така едно време си тествах колата и не падна от крика и реших че не съм със шпер, па после се оказа че имам



Принципно и аз така едно време си тествах колата и не падна от крика и реших че не съм със шпер, па после се оказа че имам


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- Stennli
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 476
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Русенец в Пловдив
- Кара: Е39 520i 98г.
- Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW
Съмнявам се че дефиринциала е баран,нямам никаква маркировка на него,и затова едни съмнения ме гонят.Нямам възможност да я вдигна така че и двете колела да са във въздуха за да разбера дали е шпер.Затова се замислих че като сменях накладките не тръгна напред??????????
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита 





- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Paff написа:много ми е интересно как ,като вдигнеш и двете колела във въздуха ще разбереш дали имаш шпер ,като се има в предвид ,че какъвто и да е дифа в случая ще завърти и двете колела
ПС Прочети темата на колегата Дилян Пенчев ( малко по-нагоре от твоята )
Той явно е имал в предвид че като вдигне и двете колела ще може да завърти едното и да види дали и другото се върти във същата посока

Шпера се познава по много неща във държанието на автомобила, дай да я покарам колата и ще ти кажа има ли шпер

Другата проверка е като колата е на крик от едната страна и е на изключена от скорост - като завъртиш колелото което е във въздуха трябва да се върти със леко съпротивление



Има и още една проверка, но зависи как си караш колата! Ако е нормално не важи тая проверка










Пробвай го пак, и пиши резултата


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- SuPeR_FLY
- Low Is A Lifestyle
-
- Мнения: 4262
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Пловдив, Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: ниско на земята
Най-лесно може да пробваш като отидеш на някой полигонче - първа, навит волан, газ до ламарината и ако тръгне да те изпреварва задницата значи си с шперо, а ако почнеш да обикаляш в кръг само нямаш шпер 


- Turbo-Lag
- BMW Fanatic!
-
- Мнения: 1313
- Регистриран на: 26.12.2005
- Местоположение: Русе
- Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
- Мечтае да кара: Cessna 152
- Turbo-Lag
- BMW Fanatic!
-
- Мнения: 1313
- Регистриран на: 26.12.2005
- Местоположение: Русе
- Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
- Мечтае да кара: Cessna 152
Indiana написа:Абе иди някъде на тревичка с двама юнака и единият да гледа едната гума, другият - другата и газззз....
и точно нищо няма да стане така


- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Turbo-Lag написа:Indiana написа:Абе иди някъде на тревичка с двама юнака и единият да гледа едната гума, другият - другата и газззз....
и точно нищо няма да стане така
E къ' няма да стане? Сенокос не си ли гледал?


Turbo-Lag написа:Indiana написа:Абе иди някъде на тревичка с двама юнака и единият да гледа едната гума, другият - другата и газззз....
и точно нищо няма да стане така
Е що да не стане? Аз веднъж с Е36-цата се мъчих да се кача на един бордюр, обаче едната гума си боксуваше в тревата, а другата не мръдваше, това ако е с шпер няма ли и другата да се врътка??? Или пак нещо съм се объркал



- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Indiana написа:Е що да не стане? Аз веднъж с Е36-цата се мъчих да се кача на един бордюр, обаче едната гума си боксуваше в тревата, а другата не мръдваше, това ако е с шпер няма ли и другата да се врътка??? Или пак нещо съм се объркал![]()
![]()
Нещо от сорта, ама не точно. Ако е на трева, ще е същото като на сняг - когато и да нагазиш, накъдето и да е навит волана все ще си въртят и двете колела. Я пробвай следното: едната ти задна гума на чист асфалт, а другата на трева (или в банкета). Тръгни с мръсна газ - коя гума ще започне да буксува - тая, която има по-малко съпротивление. Извод - нямаш шпер.

err0r написа:Indiana написа:Е що да не стане? Аз веднъж с Е36-цата се мъчих да се кача на един бордюр, обаче едната гума си боксуваше в тревата, а другата не мръдваше, това ако е с шпер няма ли и другата да се врътка??? Или пак нещо съм се объркал![]()
![]()
Нещо от сорта, ама не точно. Ако е на трева, ще е същото като на сняг - когато и да нагазиш, накъдето и да е навит волана все ще си въртят и двете колела. Я пробвай следното: едната ти задна гума на чист асфалт, а другата на трева (или в банкета). Тръгни с мръсна газ - коя гума ще започне да буксува - тая, която има по-малко съпротивление. Извод - нямаш шпер.
Точно това беше и моето упражнение, но нещо не се изразих много ясно, едната гума на тревата, а другата на асфалта и се беше опряла в бордюра и не мръдваше за разлика от тази на тревата която боксуваше яко. Както и да е, разбрахме се

- Stennli
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 476
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Русенец в Пловдив
- Кара: Е39 520i 98г.
- Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW
Дилян Пенчев написа:Paff написа:много ми е интересно как ,като вдигнеш и двете колела във въздуха ще разбереш дали имаш шпер ,като се има в предвид ,че какъвто и да е дифа в случая ще завърти и двете колела
ПС Прочети темата на колегата Дилян Пенчев ( малко по-нагоре от твоята )
Той явно е имал в предвид че като вдигне и двете колела ще може да завърти едното и да види дали и другото се върти във същата посока
Шпера се познава по много неща във държанието на автомобила, дай да я покарам колата и ще ти кажа има ли шпер![]()
Другата проверка е като колата е на крик от едната страна и е на изключена от скорост - като завъртиш колелото което е във въздуха трябва да се върти със леко съпротивлениеАко е отворен диф ще се върти леко, та дори и може инерция да има
Тук обаче трябва да си сигурен че не ти задържа спирачката на някое колело и т.н.
Има и още една проверка, но зависи как си караш колата! Ако е нормално не важи тая проверка![]()
важи ако пилиш гуми и правиш бърнаути
![]()
заставаш отзад зад колата и се навеждаш - гледаш задните гуми....ако едната е значително по изтрита от другата значи не си със шпер
![]()
![]()
(това е малко в кръга на шегата разбира се
)
![]()
Пробвай го пак, и пиши резултата
Точно това имах предвид,ако вдигна колата да се въртят и двете колела в една посока.Диляне сам си противоречиш.Ако колата е на крик ти казваш че едната гума ако има съпротивление до някаква степен не би съборила колата от крика,после казваш да гледам гумите при "въртел".Каква е гъранцията че ще имат същото съпротивление...видимо съпротивлението може да е еднакво но...реално не е така...винаги може да има разлика в гуми...асфалт и пак да не е същото съпротивление.Дори както си описал и едната накладка да ти е малко по натегната и пак ще те заблуди.Така че този тест не ми се струва надежден.
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита 





47 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани