Двигател - Масло!!!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 17.12.2006
Пол: Мъж
Кара: e39
Мечтае да кара: Самолет

Двигател - Масло!!!

Мнение от tarkalay » 07 Сеп 2007, 18:08

Бях писал за маслото че въобще не цапа щекичката и вчера му сложих 1 литър днес е под минимума с 1 пръст.Бъзможно ли е за 6 хил.км да е лапнала колата литър и нещо??? а и днес като я запалих (студена) едно рпиятелче го накарах да подаде,излиза синкав дим не много но изпуши.... питах там където ми сменяха маслото и ми казаха да махна това масло и да сложа 15w40 castroll сигурно е лапнала масло защото сложихме 10w40 двигателя бил поудухан и заради това???

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 29.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го шано
Мечтае да кара: още по-шано
Детайли за колата: Излъскан сток

ок

Мнение от emiche » 07 Сеп 2007, 18:11

това смаслото е възможно, но по-добре си смени гумичките на клапана и чак тогава смени маслото,тъкмо ще видите дали вътре в двг всичко е ок
Изображение
Дизелите са мъртви души.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 17.12.2006
Пол: Мъж
Кара: e39
Мечтае да кара: Самолет

Мнение от tarkalay » 07 Сеп 2007, 18:24

да и на мен тва ми казаха че гумичките са за смяна възможно ли е от тях да е? и трудно ли се сменят.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 07 Сеп 2007, 18:42

Колега до колкото виждам колата ти е 93-та година. Ако сипваш пълна синтетика е възможно да ти харчи повече (особено при високи обороти и температури). Минералното масло е с различни температурни характеристики и вискозитет и дори при поизносени гумички на клапанете не преминава. А и според мен по това време когато са се проектирали тези двигатели пълната синтетика просто не е съществувала и те конструктивно не са напълно съвместими

PS Пробвай минерално масло преди да сменяш каквото и да е

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 17.12.2006
Пол: Мъж
Кара: e39
Мечтае да кара: Самолет

Мнение от tarkalay » 07 Сеп 2007, 18:54

колега това какво ще рече какво масло да сложа че както ми говориш не те разбирам не съм на ясно с нещатата :uups:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 07 Сеп 2007, 19:16

Обикновено минерално масло. Аз слагам Castrol или Motul. Само да не е синтетично или полусинтетично.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 17.12.2006
Пол: Мъж
Кара: e39
Мечтае да кара: Самолет

Мнение от tarkalay » 07 Сеп 2007, 19:42

и аз слагам само кастрол ама 10w40 с което карах до сега или 15w40?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 07 Сеп 2007, 20:29

tsb_bg написа:Колега до колкото виждам колата ти е 93-та година. Ако сипваш пълна синтетика е възможно да ти харчи повече (особено при високи обороти и температури). Минералното масло е с различни температурни характеристики и вискозитет и дори при поизносени гумички на клапанете не преминава. А и според мен по това време когато са се проектирали тези двигатели пълната синтетика просто не е съществувала и те конструктивно не са напълно съвместими

PS Пробвай минерално масло преди да сменяш каквото и да е


Вискозитета на минералното и синтетичното моторно масло при работна температура е еднакъв! Използването на синтетика и при стари двигатели също носи всичките преимущества, както и при по-съвременни. Единствено може да се окаже икономически неизгодно, особенно ако излиза през ауспуха във вид на синкав дим. Колегата е най-добре да си смени гумичките и да се надява проблема да е от тях.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 08 Сеп 2007, 0:41

Предимствата на синтетичните масла са че имат по-високи мазителни свойства при по-тънък слой, по-малко се влияят от температурни промени (запазват по-дълго свойствата си) и т.н. но вискозитета не е същия - минералните не могат да създадат такъв тънък мазителен слой т.е имат по-висок вискозитет при еднакви т-ри.
Но все едно пробвай една смяна на масло със минерално преди да почваш ремонти (само съвет!!!)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 17.12.2006
Пол: Мъж
Кара: e39
Мечтае да кара: Самолет

Мнение от tarkalay » 08 Сеп 2007, 1:06

то се видя колеги че ще сменя маслото но така и не разбрах кое от двете да е вече се обърках чак... 15w40 ли е по добре в моя случай

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 08 Сеп 2007, 11:22

Аз пак да си кажа, двете числа на вискозитетния индекс по SAE на маслата означават съответно при каква долна температура визкозитета запазва допустима стойност за нормален студен старт и второто число е какъв е вискозитета при работна температура (по стандарт се мери при 100°C). Това означава, че разликата във вискозитета при масла 5W40, 10W40 и 15W40 при работна температура е пренебрежимо малка и разлика в мазането (от гледна точка на вискозитет само) няма да има. Така че колега не си губи времето и парите само със смяна на масло а смени гумичките на клапаните. Не е толкова скъпа и сложна операция.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 08 Сеп 2007, 11:59

Първо вискозитета на 10в40 полусинтетика и минерално е един и същ.
След това полусинтетиката запазва вискозитета и мазителните си свойства за много по-голям пробег на автомобила спрямо минералното.Иначе казано ако минералното почва да го гори на 6хил.км след смяната, то полусинтетиката ще почне да я гори на 8 или 10.
Друг е въпроса че съвременните синтетични и полусинтетични масла имат например следните качества:

Диспресионни свойства-да улавят и транспортират частиците нагар до масления филтър.

Детергентни свойства-почистване на работните повърхности.

Защита на металните части от различни химични съединения предизвикващи окисление и корозия.

Добро смазване при студен старт дължащо се на поляритета на молекулите на маслото благодарение на който те полепват по метала.

Смазване при големи термични и механични натоварвания.

Охлаждане.

Защита на уплътненията и семерингите.

От тези примери се вижда че минералното масло няма какво да търси в един сравнително съвременен двигател. :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 17.12.2006
Пол: Мъж
Кара: e39
Мечтае да кара: Самолет

Мнение от tarkalay » 08 Сеп 2007, 12:27

горе долу какво тря се направи за смяна на гумичките и евентоално скъпо ли ще е че сега малко нема $ :roll:

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook