Двигател - Масло!!!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- tarkalay
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: 17.12.2006
- Пол: Мъж
- Кара: e39
- Мечтае да кара: Самолет
Двигател - Масло!!!
Бях писал за маслото че въобще не цапа щекичката и вчера му сложих 1 литър днес е под минимума с 1 пръст.Бъзможно ли е за 6 хил.км да е лапнала колата литър и нещо??? а и днес като я запалих (студена) едно рпиятелче го накарах да подаде,излиза синкав дим не много но изпуши.... питах там където ми сменяха маслото и ми казаха да махна това масло и да сложа 15w40 castroll сигурно е лапнала масло защото сложихме 10w40 двигателя бил поудухан и заради това???
- emiche
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 29.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го шано
- Мечтае да кара: още по-шано
- Детайли за колата: Излъскан сток
ок
това смаслото е възможно, но по-добре си смени гумичките на клапана и чак тогава смени маслото,тъкмо ще видите дали вътре в двг всичко е ок
- tarkalay
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: 17.12.2006
- Пол: Мъж
- Кара: e39
- Мечтае да кара: Самолет
да и на мен тва ми казаха че гумичките са за смяна възможно ли е от тях да е? и трудно ли се сменят.
Колега до колкото виждам колата ти е 93-та година. Ако сипваш пълна синтетика е възможно да ти харчи повече (особено при високи обороти и температури). Минералното масло е с различни температурни характеристики и вискозитет и дори при поизносени гумички на клапанете не преминава. А и според мен по това време когато са се проектирали тези двигатели пълната синтетика просто не е съществувала и те конструктивно не са напълно съвместими
PS Пробвай минерално масло преди да сменяш каквото и да е
PS Пробвай минерално масло преди да сменяш каквото и да е
- tarkalay
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: 17.12.2006
- Пол: Мъж
- Кара: e39
- Мечтае да кара: Самолет
колега това какво ще рече какво масло да сложа че както ми говориш не те разбирам не съм на ясно с нещатата 

- tarkalay
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: 17.12.2006
- Пол: Мъж
- Кара: e39
- Мечтае да кара: Самолет
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
tsb_bg написа:Колега до колкото виждам колата ти е 93-та година. Ако сипваш пълна синтетика е възможно да ти харчи повече (особено при високи обороти и температури). Минералното масло е с различни температурни характеристики и вискозитет и дори при поизносени гумички на клапанете не преминава. А и според мен по това време когато са се проектирали тези двигатели пълната синтетика просто не е съществувала и те конструктивно не са напълно съвместими
PS Пробвай минерално масло преди да сменяш каквото и да е
Вискозитета на минералното и синтетичното моторно масло при работна температура е еднакъв! Използването на синтетика и при стари двигатели също носи всичките преимущества, както и при по-съвременни. Единствено може да се окаже икономически неизгодно, особенно ако излиза през ауспуха във вид на синкав дим. Колегата е най-добре да си смени гумичките и да се надява проблема да е от тях.

Предимствата на синтетичните масла са че имат по-високи мазителни свойства при по-тънък слой, по-малко се влияят от температурни промени (запазват по-дълго свойствата си) и т.н. но вискозитета не е същия - минералните не могат да създадат такъв тънък мазителен слой т.е имат по-висок вискозитет при еднакви т-ри.
Но все едно пробвай една смяна на масло със минерално преди да почваш ремонти (само съвет!!!)
Но все едно пробвай една смяна на масло със минерално преди да почваш ремонти (само съвет!!!)
- tarkalay
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: 17.12.2006
- Пол: Мъж
- Кара: e39
- Мечтае да кара: Самолет
то се видя колеги че ще сменя маслото но така и не разбрах кое от двете да е вече се обърках чак... 15w40 ли е по добре в моя случай
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Аз пак да си кажа, двете числа на вискозитетния индекс по SAE на маслата означават съответно при каква долна температура визкозитета запазва допустима стойност за нормален студен старт и второто число е какъв е вискозитета при работна температура (по стандарт се мери при 100°C). Това означава, че разликата във вискозитета при масла 5W40, 10W40 и 15W40 при работна температура е пренебрежимо малка и разлика в мазането (от гледна точка на вискозитет само) няма да има. Така че колега не си губи времето и парите само със смяна на масло а смени гумичките на клапаните. Не е толкова скъпа и сложна операция.

- Breyton
- ентусиаст
-
- Мнения: 1021
- Регистриран на: 8.02.2002
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: E34
Първо вискозитета на 10в40 полусинтетика и минерално е един и същ.
След това полусинтетиката запазва вискозитета и мазителните си свойства за много по-голям пробег на автомобила спрямо минералното.Иначе казано ако минералното почва да го гори на 6хил.км след смяната, то полусинтетиката ще почне да я гори на 8 или 10.
Друг е въпроса че съвременните синтетични и полусинтетични масла имат например следните качества:
Диспресионни свойства-да улавят и транспортират частиците нагар до масления филтър.
Детергентни свойства-почистване на работните повърхности.
Защита на металните части от различни химични съединения предизвикващи окисление и корозия.
Добро смазване при студен старт дължащо се на поляритета на молекулите на маслото благодарение на който те полепват по метала.
Смазване при големи термични и механични натоварвания.
Охлаждане.
Защита на уплътненията и семерингите.
От тези примери се вижда че минералното масло няма какво да търси в един сравнително съвременен двигател.
След това полусинтетиката запазва вискозитета и мазителните си свойства за много по-голям пробег на автомобила спрямо минералното.Иначе казано ако минералното почва да го гори на 6хил.км след смяната, то полусинтетиката ще почне да я гори на 8 или 10.
Друг е въпроса че съвременните синтетични и полусинтетични масла имат например следните качества:
Диспресионни свойства-да улавят и транспортират частиците нагар до масления филтър.
Детергентни свойства-почистване на работните повърхности.
Защита на металните части от различни химични съединения предизвикващи окисление и корозия.
Добро смазване при студен старт дължащо се на поляритета на молекулите на маслото благодарение на който те полепват по метала.
Смазване при големи термични и механични натоварвания.
Охлаждане.
Защита на уплътненията и семерингите.
От тези примери се вижда че минералното масло няма какво да търси в един сравнително съвременен двигател.

- tarkalay
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: 17.12.2006
- Пол: Мъж
- Кара: e39
- Мечтае да кара: Самолет
горе долу какво тря се направи за смяна на гумичките и евентоално скъпо ли ще е че сега малко нема $ 

13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани