шарнири
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- AQUILA1001
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 15.06.2007
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
шарнири
колеги искам да ви питам нещо,
Значи вчера ми смениха маслото (MORRIS) такова ми сложиха 15w40
въздушен, маслен и горивен филтър, както и предни накладки и десните два шарнира и ми взеха 280 лева, как мислите за цената ?
Трябва ли след смяна на шарнирите да ида на баланс и реглаж???
Значи вчера ми смениха маслото (MORRIS) такова ми сложиха 15w40
въздушен, маслен и горивен филтър, както и предни накладки и десните два шарнира и ми взеха 280 лева, как мислите за цената ?
Трябва ли след смяна на шарнирите да ида на баланс и реглаж???

AQUILA1001
- worker
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 11.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds
- Мечтае да кара: M3 E30
Незнам ама според мен трябва да си сложиш 10W40 масло, а не 15W40 и това масло MORRIS аз лично за пръв път го чувам
И е хубаво да отидеш на реглаж

И е хубаво да отидеш на реглаж

- AQUILA1001
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 15.06.2007
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: шарнири
AQUILA1001 написа:Трябва ли след смяна на шарнирите да ида на баланс и реглаж???
То ще си покаже, но все пак е желателно.
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
То при тия шарнири общо взето няма какво да разместиш, носача си застава сам на същото място като преди смяната;) Не бих се занимавал с реглажи, освен ако не усетиш нещо нередно де...

- ilialazarov
-
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 5.04.2007
- Местоположение: sofia
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: E36 - 318
worker написа:Незнам ама според мен трябва да си сложиш 10W40 масло, а не 15W40 и това масло MORRIS аз лично за пръв път го чувам![]()
И е хубаво да отидеш на реглаж
колега за маслата маи не си запознат 15w40 e po dobro ot 10w40
govorim за бензинови аз дизела е добро 10w40 ili 10w60
- ilialazarov
-
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 5.04.2007
- Местоположение: sofia
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: E36 - 318
ilialazarov написа:worker написа:Незнам ама според мен трябва да си сложиш 10W40 масло, а не 15W40 и това масло MORRIS аз лично за пръв път го чувам![]()
И е хубаво да отидеш на реглаж
колега за маслата маи не си запознат 15w40 e po dobro ot 10w40
govorim за бензинови аз дизела е добро 10w40 ili 10w60
виж наILIALAZAROV.WEB.DATA.BG има Ръководство на потребителя за BMW серия E36 на Български език
там на 43 стр има таблица за маслата или на 86 от ръководството
ако не се лажа са страниците но ина4е таблицата я има сас сигорност
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: шарнири
AQUILA1001 написа:колеги искам да ви питам нещо,
Значи вчера ми смениха маслото (MORRIS) такова ми сложиха 15w40
въздушен, маслен и горивен филтър, както и предни накладки и десните два шарнира и ми взеха 280 лева, как мислите за цената ?
Трябва ли след смяна на шарнирите да ида на баланс и реглаж???
5в40 е маслото за 318тдс. Кво е тва МОРИС


А относно мнението над мене - бате ти ако искаш и с М10Д си я карай твойта кола - 10в40 полусинтетика е добре за бензиновите. За дизелите е хубаво 5в40

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

Re: шарнири
[quote="AQUILA1001"]колеги искам да ви питам нещо,
Значи вчера ми смениха маслото (MORRIS) такова ми сложиха 15w40
въздушен, маслен и горивен филтър, както и предни накладки и десните два шарнира и ми взеха 280 лева, как мислите за цената ?
Трябва ли след смяна на шарнирите да ида на баланс и реглаж???
[/quote задалжително стенд
Значи вчера ми смениха маслото (MORRIS) такова ми сложиха 15w40
въздушен, маслен и горивен филтър, както и предни накладки и десните два шарнира и ми взеха 280 лева, как мислите за цената ?
Трябва ли след смяна на шарнирите да ида на баланс и реглаж???

- Victor Stefanov
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 16.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: e39 525da touring
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
С тия 5W40, дето ги препоръчвате за дизели на по 200к+ км, човека скоро ще прави ремонт на мотора... Много добре си е сложил 15/40, ако не се ръчка му е идеално маслото. Само с марката не съм сигурен доколко е уцелил, но времето ще си покаже 

Never mistake motion for action...
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Leon написа:С тия 5W40, дето ги препоръчвате за дизели на по 200к+ км, човека скоро ще прави ремонт на мотора... Много добре си е сложил 15/40, ако не се ръчка му е идеално маслото. Само с марката не съм сигурен доколко е уцелил, но времето ще си покаже
Пичове, аз защо си мисля,че в 5,10,15w40 че 5/10/15 е индекс на минимална температура и се получава, като от 5,10,15 извадиш 35 -резултатът е минимална температура, при която маслото ще сработи.
А също си мисля, че 40 след w-то е динамичен вискозитет, т.е. реален вискозитет при работен цикъл и работна температура на мотора. 5 w 40 и 25 w 40 в този смисъл имат еднакъв работен вискозитет, само дето едното замръзва по - бързо от другото. Поправете ме ако греша, знанията ми са по - скоро литературни, но пък физичните закони в книгите и на практика не се различават. Гъстотата на маслото в тубата не е реален измерител.
Нека каже някой който повече разбира. Но на мен спорът дали 5 или 10 w 40 ми прилича повече на спор, че всичко с индекс под V не са гуми за БМВ. Ами зависи как и кога се кара... Единият индекс е сносен за лятото, другия за зимата.
Дали е уцелил... Предполагам, ще си покаже шума на мотора, течовете, горенето на масло. При мен с 5 w 40(вярно, на бензинова 318-ка) мотора стана даже по - тих.
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
D3BEP написа:Leon написа:С тия 5W40, дето ги препоръчвате за дизели на по 200к+ км, човека скоро ще прави ремонт на мотора... Много добре си е сложил 15/40, ако не се ръчка му е идеално маслото. Само с марката не съм сигурен доколко е уцелил, но времето ще си покаже
Пичове, аз защо си мисля,че в 5,10,15w40 че 5/10/15 е индекс на минимална температура и се получава, като от 5,10,15 извадиш 35 -резултатът е минимална температура, при която маслото ще сработи.
А също си мисля, че 40 след w-то е динамичен вискозитет, т.е. реален вискозитет при работен цикъл и работна температура на мотора. 5 w 40 и 25 w 40 в този смисъл имат еднакъв работен вискозитет, само дето едното замръзва по - бързо от другото. Поправете ме ако греша, знанията ми са по - скоро литературни, но пък физичните закони в книгите и на практика не се различават. Гъстотата на маслото в тубата не е реален измерител.
Нека каже някой който повече разбира. Но на мен спорът дали 5 или 10 w 40 ми прилича повече на спор, че всичко с индекс под V не са гуми за БМВ. Ами зависи как и кога се кара... Единият индекс е сносен за лятото, другия за зимата.
Дали е уцелил... Предполагам, ще си покаже шума на мотора, течовете, горенето на масло. При мен с 5 w 40(вярно, на бензинова 318-ка) мотора стана даже по - тих.
Съгласен съм с тебе. Ама мойта харчеше по 200 гр. масло (5в40) на 7к километра

И относно първия индекс на маслото ( в случая 5,10, 15) . Това е вискозитета на студено масло - тоест при 5в40 при стартиране на двигателя маслото по-лесно се изкачва и смазва много по-добре и по-бързо двигателя (имайки предвид начина на смазване при 4ри тактовите двигатели - маслена помпа+ гравитация). Така няма триене на сухо м/у метала и двигателя работи по-дълго и по-пълноценно

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Така е, но от гледна точка на това, че едното има по - ниска температура на замръзване, т.е. при едни и същи условия едното е по - близко до тази точка.
Но при нормална температура е все едно да сравняваме вискозитета на вода на 20 с такава на 25 градуса... Даже и да се появи някаква разлика, чак да направи двигателя на стружки....
И другото, което глупаво се получава: всъщност маслата 5 и 10 са по - далеч от точката на замръзване, т.е. вероятността именно ТЕ, а не тея с 15-20, да са си съхранили нормалните смазочни качества и да смазват по - добре, е много по - голям.
Да каже някой майстор, но според мен пр истар, "олабен" двигател вече май е по - от полза маслото да "обира хлабините" за да прави нормално налягане, което май е доста далеч от качеството вискозитет.
Но при нормална температура е все едно да сравняваме вискозитета на вода на 20 с такава на 25 градуса... Даже и да се появи някаква разлика, чак да направи двигателя на стружки....
И другото, което глупаво се получава: всъщност маслата 5 и 10 са по - далеч от точката на замръзване, т.е. вероятността именно ТЕ, а не тея с 15-20, да са си съхранили нормалните смазочни качества и да смазват по - добре, е много по - голям.
Да каже някой майстор, но според мен пр истар, "олабен" двигател вече май е по - от полза маслото да "обира хлабините" за да прави нормално налягане, което май е доста далеч от качеството вискозитет.
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани