шарнири

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 15.06.2007
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Е39

шарнири

Мнение от AQUILA1001 » 21 Авг 2007, 22:29

колеги искам да ви питам нещо,
Значи вчера ми смениха маслото (MORRIS) такова ми сложиха 15w40
въздушен, маслен и горивен филтър, както и предни накладки и десните два шарнира и ми взеха 280 лева, как мислите за цената ?
Трябва ли след смяна на шарнирите да ида на баланс и реглаж??? :help:
AQUILA1001

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 11.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds
Мечтае да кара: M3 E30

Мнение от worker » 21 Авг 2007, 22:32

Незнам ама според мен трябва да си сложиш 10W40 масло, а не 15W40 и това масло MORRIS аз лично за пръв път го чувам :shock:
И е хубаво да отидеш на реглаж :idea:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 15.06.2007
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Е39

Благодаря

Мнение от AQUILA1001 » 21 Авг 2007, 22:54

Благодаря ще отида :)
AQUILA1001

ентусиаст
Аватар
Мнения: 808
Регистриран на: 18.09.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: шарнири

Мнение от [Georgi] » 21 Авг 2007, 22:56

AQUILA1001 написа:Трябва ли след смяна на шарнирите да ида на баланс и реглаж??? :help:


То ще си покаже, но все пак е желателно.


Аватар
Мнения: 734
Регистриран на: 21.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw е46

Мнение от vladuicho » 22 Авг 2007, 9:33

брат 10W40 а не 15w40 ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 22 Авг 2007, 11:18

То при тия шарнири общо взето няма какво да разместиш, носача си застава сам на същото място като преди смяната;) Не бих се занимавал с реглажи, освен ако не усетиш нещо нередно де...
Изображение


Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 5.04.2007
Местоположение: sofia
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: E36 - 318

Мнение от ilialazarov » 22 Авг 2007, 14:01

worker написа:Незнам ама според мен трябва да си сложиш 10W40 масло, а не 15W40 и това масло MORRIS аз лично за пръв път го чувам :shock:
И е хубаво да отидеш на реглаж :idea:

колега за маслата маи не си запознат 15w40 e po dobro ot 10w40
govorim за бензинови аз дизела е добро 10w40 ili 10w60


Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 5.04.2007
Местоположение: sofia
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: E36 - 318

Мнение от ilialazarov » 22 Авг 2007, 14:16

ilialazarov написа:
worker написа:Незнам ама според мен трябва да си сложиш 10W40 масло, а не 15W40 и това масло MORRIS аз лично за пръв път го чувам :shock:
И е хубаво да отидеш на реглаж :idea:

колега за маслата маи не си запознат 15w40 e po dobro ot 10w40
govorim за бензинови аз дизела е добро 10w40 ili 10w60

виж наILIALAZAROV.WEB.DATA.BG има Ръководство на потребителя за BMW серия E36 на Български език
там на 43 стр има таблица за маслата или на 86 от ръководството
ако не се лажа са страниците но ина4е таблицата я има сас сигорност

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: шарнири

Мнение от kriso85 » 23 Авг 2007, 16:30

AQUILA1001 написа:колеги искам да ви питам нещо,
Значи вчера ми смениха маслото (MORRIS) такова ми сложиха 15w40
въздушен, маслен и горивен филтър, както и предни накладки и десните два шарнира и ми взеха 280 лева, как мислите за цената ?
Трябва ли след смяна на шарнирите да ида на баланс и реглаж??? :help:

5в40 е маслото за 318тдс. Кво е тва МОРИС :roll: Мотул или Кастрол ( 5в40 ТХТ май го спряха). Има и един вариант с МОБИЛ 10в40 но на тубичката да пише задължитено ЗА ТУРБО ДИЗЕЛИ :idea:
А относно мнението над мене - бате ти ако искаш и с М10Д си я карай твойта кола - 10в40 полусинтетика е добре за бензиновите. За дизелите е хубаво 5в40 :)
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 23.07.2007
Местоположение: пловдив

Re: шарнири

Мнение от icco1 » 23 Авг 2007, 21:08

[quote="AQUILA1001"]колеги искам да ви питам нещо,
Значи вчера ми смениха маслото (MORRIS) такова ми сложиха 15w40
въздушен, маслен и горивен филтър, както и предни накладки и десните два шарнира и ми взеха 280 лева, как мислите за цената ?
Трябва ли след смяна на шарнирите да ида на баланс и реглаж??? :help:[/quote задалжително стенд

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 16.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: e39 525da touring

Мнение от Victor Stefanov » 23 Авг 2007, 22:36


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 24 Авг 2007, 11:38

С тия 5W40, дето ги препоръчвате за дизели на по 200к+ км, човека скоро ще прави ремонт на мотора... Много добре си е сложил 15/40, ако не се ръчка му е идеално маслото. Само с марката не съм сигурен доколко е уцелил, но времето ще си покаже ;)
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 24 Авг 2007, 11:52

Leon написа:С тия 5W40, дето ги препоръчвате за дизели на по 200к+ км, човека скоро ще прави ремонт на мотора... Много добре си е сложил 15/40, ако не се ръчка му е идеално маслото. Само с марката не съм сигурен доколко е уцелил, но времето ще си покаже ;)

Пичове, аз защо си мисля,че в 5,10,15w40 че 5/10/15 е индекс на минимална температура и се получава, като от 5,10,15 извадиш 35 -резултатът е минимална температура, при която маслото ще сработи.
А също си мисля, че 40 след w-то е динамичен вискозитет, т.е. реален вискозитет при работен цикъл и работна температура на мотора. 5 w 40 и 25 w 40 в този смисъл имат еднакъв работен вискозитет, само дето едното замръзва по - бързо от другото. Поправете ме ако греша, знанията ми са по - скоро литературни, но пък физичните закони в книгите и на практика не се различават. Гъстотата на маслото в тубата не е реален измерител.
Нека каже някой който повече разбира. Но на мен спорът дали 5 или 10 w 40 ми прилича повече на спор, че всичко с индекс под V не са гуми за БМВ. Ами зависи как и кога се кара... Единият индекс е сносен за лятото, другия за зимата.
Дали е уцелил... Предполагам, ще си покаже шума на мотора, течовете, горенето на масло. При мен с 5 w 40(вярно, на бензинова 318-ка) мотора стана даже по - тих.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 24 Авг 2007, 13:40

D3BEP написа:
Leon написа:С тия 5W40, дето ги препоръчвате за дизели на по 200к+ км, човека скоро ще прави ремонт на мотора... Много добре си е сложил 15/40, ако не се ръчка му е идеално маслото. Само с марката не съм сигурен доколко е уцелил, но времето ще си покаже ;)

Пичове, аз защо си мисля,че в 5,10,15w40 че 5/10/15 е индекс на минимална температура и се получава, като от 5,10,15 извадиш 35 -резултатът е минимална температура, при която маслото ще сработи.
А също си мисля, че 40 след w-то е динамичен вискозитет, т.е. реален вискозитет при работен цикъл и работна температура на мотора. 5 w 40 и 25 w 40 в този смисъл имат еднакъв работен вискозитет, само дето едното замръзва по - бързо от другото. Поправете ме ако греша, знанията ми са по - скоро литературни, но пък физичните закони в книгите и на практика не се различават. Гъстотата на маслото в тубата не е реален измерител.
Нека каже някой който повече разбира. Но на мен спорът дали 5 или 10 w 40 ми прилича повече на спор, че всичко с индекс под V не са гуми за БМВ. Ами зависи как и кога се кара... Единият индекс е сносен за лятото, другия за зимата.
Дали е уцелил... Предполагам, ще си покаже шума на мотора, течовете, горенето на масло. При мен с 5 w 40(вярно, на бензинова 318-ка) мотора стана даже по - тих.

Съгласен съм с тебе. Ама мойта харчеше по 200 гр. масло (5в40) на 7к километра :roll: Скъпото масло винаги е по-добра инвестиция - по-тих мотор, по плавна работа.
И относно първия индекс на маслото ( в случая 5,10, 15) . Това е вискозитета на студено масло - тоест при 5в40 при стартиране на двигателя маслото по-лесно се изкачва и смазва много по-добре и по-бързо двигателя (имайки предвид начина на смазване при 4ри тактовите двигатели - маслена помпа+ гравитация). Така няма триене на сухо м/у метала и двигателя работи по-дълго и по-пълноценно ;)
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 24 Авг 2007, 14:11

Така е, но от гледна точка на това, че едното има по - ниска температура на замръзване, т.е. при едни и същи условия едното е по - близко до тази точка.
Но при нормална температура е все едно да сравняваме вискозитета на вода на 20 с такава на 25 градуса... Даже и да се появи някаква разлика, чак да направи двигателя на стружки....
И другото, което глупаво се получава: всъщност маслата 5 и 10 са по - далеч от точката на замръзване, т.е. вероятността именно ТЕ, а не тея с 15-20, да са си съхранили нормалните смазочни качества и да смазват по - добре, е много по - голям.
Да каже някой майстор, но според мен пр истар, "олабен" двигател вече май е по - от полза маслото да "обира хлабините" за да прави нормално налягане, което май е доста далеч от качеството вискозитет.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook