Моля кажете как се сменя виското?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 8.08.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 520i E39 и 523i E60

Моля кажете как се сменя виското?

Мнение от gogobg » 17 Авг 2007, 12:39

Колеги кажете как да си сменя виското ? Зная че е със обратна резба ,но като напъна да развивам нещо не става.
Само ЛЕВСКИ!

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 18 Авг 2007, 4:59

:idea: Удряш рязко с чука (ама яко) по гаечния ключ, и се молиш да не се е спекла гайката...
Тръгне ли веднъж, после става и на ръка. 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 18 Авг 2007, 9:07

ICE написа::idea: Удряш рязко с чука (ама яко) по гаечния ключ, и се молиш да не се е спекла гайката...
Тръгне ли веднъж, после става и на ръка. 8)

Ако не ще с добро, използвай нещо да застопориш задвижващата шайба - като опреш някое буково трупче на главата на някое от болчетата й. След като започне да се развива, първо освободи пластмасовия ежектор на перката. Държи се на два пластмасови щивта в горната част от към двигателя - издърпваш ги с отверка и после повдигаш леко на горе, след като развивеш виското. Внимавай да не нараниш питата на радиатора. Процедурата по монтирането е в обратен ред и пак с използване на стопор ;)
Изображение
ИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 8.08.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 520i E39 и 523i E60

Мнение от gogobg » 20 Авг 2007, 11:33

Много ви благодаря!
Само ЛЕВСКИ!

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 20 Авг 2007, 11:39

Моля, пак заповядай.
Радвам се, че сме в помощ! 8)

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 31.01.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: естествено М5
Детайли за колата: Е 39/523i

Мнение от rippersson » 12 Мар 2009, 12:10

Има инструмент на БМВ за тази цел. Представлява планка с две дупки за 2 от 4-те болта на шайбата на водната помпа. Един колека от форума го измайстори от гаечен ключ.
Та задържаш шайбата с него и напиняш с гаечния ключ на гайката на виското.
http://www.zdmak.com/wbstore/images/BMW_DBLHSET.jpg
Успех. WD 40 +++

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 1.03.2005
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Мечтае да кара: пак BMW
Детайли за колата: E39 525TDS

Мнение от Vader » 12 Мар 2009, 16:24

Виското май беше с обратна резба.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 12 Мар 2009, 16:50

Закакво са ви тия глупости, пъхаш една отверка между гайките и оста и държиш контра, после виското е с обратна резба и готово. Само трябва да го държиш накрая че пада бързо и перката се чупи лесно.

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 31.01.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: естествено М5
Детайли за колата: Е 39/523i

Мнение от rippersson » 12 Мар 2009, 18:11

стан - пробвах с отверка обаче беше много натегнато. Изкривих две яки отверки и не мърда - оригиналната помпа беше, явно и с оригиналното виско - яко спечено.
А дали тия инструменти са глупости, може да спориш с германеца дето ти е измислил и сглобил колата. Едва ли е го е правил по твоя начин. :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 12 Мар 2009, 18:18

стан написа:Закакво са ви тия глупости, пъхаш една отверка между гайките и оста и държиш контра, после виското е с обратна резба и готово. Само трябва да го държиш накрая че пада бързо и перката се чупи лесно.

Къде я пъхаш тази отверка така, че да можеш да вкараш гаечния ключ?Болтовете на шайбата са толкова близко до гайката на виското, че едва ли можеш да вкараш средно дебела отверка м/у болтовете на шайбата и след това да ти влезе гаечния ключ на гайката на виското.Точно за това оригиналните инструменти са такива тънки.

Аз ползвам един средно голям водопроводен ключ като тези http://www.thermodesigntotal.com/upload/12169916910.jpg , като хващам два поредни болта от шайбата и така имам достатъчно място за гаечния ключ и място за въртене.

Свалял съм го един единствен път и това ми дойде на ум след доста мъки :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 27.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 520 i 97

Мнение от jordao75 » 12 Мар 2009, 19:47

Виското е с обратна резба колега,бой рязко с чука и това е,при мен поне така се получи.Не го бих много :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1688
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: E39 530d touring

Мнение от cucko » 12 Мар 2009, 19:52

При мен даже без чук стана...просто ти трябва малко чалъм с отверката за да напънеш.. ;)
Но като гледам колко си се мъчил повикай още един човек да ти помага и рязко с чука...но внимавай да не удариш перката..и пак провери да не си объркал на къде е обратната резба...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 12 Мар 2009, 20:26

зависи колко е спекло виското имало е случаи по 1 час удари с чука и пак не става а относно отверката за контра става без проблем ама трябва малко по тънък 32

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 31.01.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: естествено М5
Детайли за колата: Е 39/523i

Мнение от rippersson » 12 Мар 2009, 21:26

Колеги ако на мене говорите аз си имам инструмент почти пълно копие на този от снимката дето е показана. Вече си отвъртам и завъртам виското за норматив.
Става без усилие и ядове - мисля че с тоя инструмент е най - лесно пък и за направата му се изисква някакъв стар ключ и бормашина. Моята е 523, обаче ключа вече беше ползван и за една 520-ка. Ако има колеги от Стара Загора със заяла гайка нека пишат ЛС. Нали за това е форума. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 13 Мар 2009, 14:20

mad_presley написа:
стан написа:Закакво са ви тия глупости, пъхаш една отверка между гайките и оста и държиш контра, после виското е с обратна резба и готово. Само трябва да го държиш накрая че пада бързо и перката се чупи лесно.

Къде я пъхаш тази отверка така, че да можеш да вкараш гаечния ключ?Болтовете на шайбата са толкова близко до гайката на виското, че едва ли можеш да вкараш средно дебела отверка м/у болтовете на шайбата и след това да ти влезе гаечния ключ на гайката на виското.Точно за това оригиналните инструменти са такива тънки.

Аз ползвам един средно голям водопроводен ключ като тези http://www.thermodesigntotal.com/upload/12169916910.jpg , като хващам два поредни болта от шайбата и така имам достатъчно място за гаечния ключ и място за въртене.

Свалял съм го един единствен път и това ми дойде на ум след доста мъки :D

Ето така пъхнах, никакви проблеми нямах. Аз лично не бих дал 20лв за инструмент който може и без него и нямам сервиз пък ако искате си го купете не ме бърка, но става идеално и с отверка

Изображение
Изображение

Ето и да добиете представа как изглежда за да се ориентирате по-добре, между болтовете и оста и няма проблем, държи идеално

Изображение

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook