Зверски маслен теч...

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Зверски маслен теч...

Мнение от err0r » 11 Авг 2007, 20:25

Най-напред да кажа, че мотора е малкия тдс.
В номер 9 на графиката е проблематиката... До колкото разбирам, е някакъв охладителен радиатор за маслото. Седи точно зад масления филтър. В горния му край влиза маркуч за охладителната течност. Възможно ли е при смяна на масления филтър нещо там да се е разместило и сега да си тече. До морето и обратно беше останала почти без масло... част от което пък се бе налепила по задницата на колата заради завихрянето, има доста и по пода на колата. Днес й измих мотора и от Световрачане до Модерно предградие пак беше оклепан целия. За 30 минути в спряло положение имаше 6 дооооста големи капки масло. Помагайте!
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
Последна промяна err0r на 11 Авг 2007, 20:28, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 11 Авг 2007, 20:28

То щом тече в спряло, представи си в обороти като е под налягане кво става...запали я дръж малко обороти и гледай от къде излиза, да не са забравили да сложат уплътнението на филтъра?? Виж и тия о-пръстени, 10, дали са там...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 11 Авг 2007, 21:28

само да вметна, че съм имал страхотен теч на масло от ... датчика :shock: ... N 22 при тебе, а и гледам че стои между филтъра и охладителя... не е зле да го имаш в предвид...

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 11 Авг 2007, 21:44

A, забравих да кажа. Крушката на маслото на таблото свети само и единствено при палене. Веднъж ми светна снощи, ама точно за части от секундата.
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 13 Авг 2007, 9:19

Дано наистина се окаже от този датчик проблема. Вчера го купих от Симеон (по номер от realoem), и момчетата потвърдиха, че е той. Цената му бе 16лв. До тук всичко ок. Следва продължение на историята. Въпросния датчик е забит на най-скапаното място. Големината на гайката е 24, а евентуалното пространство за развъртане на ключа е 1 педя. От едната страна е тръбата за пръчката на маслото, от другата е самия радиатор, някакви метални тръби минават от долу, пръта на волана също се пречка. Както и да е успях да го сваля за 2 часа... и се оказа, че датчика, който са ми продали (който пак казвам е със същия номер като в каталога) е с по-тясно тяло при резбата. Освен, че изтече половин литър масло (кастрол гтх - 19.90 литъра) сега колата е неподвижна. Дано днес първия работен ден да е по-лек и успея да скокна до Симеон да сменя датчика.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 13 Авг 2007, 13:37

е, сега е лесно, със стария ще намериш новия ;) ... да няма афтермаркет намеси по колата ти, та не става по оема :roll: ...

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 13 Авг 2007, 14:01

A дали като го сменя ще се оправи? Дали 100% е от този датчик? :help:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 13 Авг 2007, 15:49

Датчика е с дихтунг,който ако се е скапал,ще тече масло.Друга възможност
за теч няма.Един меден дихтунг е стотинки.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 13 Авг 2007, 15:50

виж , аз споделям личен опит... 100 % и жена ми не дава гаранция, как аз да ти дам на тебе :mhihi: ... ама дано, щото това е най-лекия вариант...
ааа, драйвер не си прав... при мене не протече през дифтунг, а през самия датчик... значи през него, вътре в шлауха на кабелите, до кабелната кутия под колектора, която беше пълна с масло :shock: ... от там оливаше целия двигател :shock: ... и ми изкара акъла не на шега...
Последна промяна Владо на 13 Авг 2007, 15:54, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 13 Авг 2007, 15:52

Най-добре е да види от къде тече.Така може да си гадаем само ;)
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

Ценко изложбения
Аватар
Мнения: 3813
Регистриран на: 26.11.2003
Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
Пол: Мъж
Кара: дългия да си плати входа !!!

Мнение от rtzankov » 13 Авг 2007, 16:35

И като си измил целия мотор, после не си ли направи труда да запалиш и да видиш от къде, аджеба тече :help: :shock:
Изображение
Изображение
R.I.P Landikar

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 13 Авг 2007, 18:04

Цене, горе ти обяснявам, баце. От Световачане (на измит мотор) до Модерно вече беше наклепан. Кутията на масления филтър беше чиста, а радиатора за маслото (който е точно зад кутията на филтъра) бе омазан. Единственото, което е между тях е точно тоя датчик.
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 13 Авг 2007, 21:02

Пичове, нема да стане както си го мислехме. Взех датчик от Ситроен, поради простата причина, че резбата по каталог за М41Д18 е 12мм широка, а тази, на датчика, който свалих (който до сега беше на мотора) е 16мм. Този от Ситроена е точно 16мм. След 3 часа мъки се справих (с подкрепа) със завъртането на тоя пуст датчик, смяната на маслото и масления филтър. Направих кръгче и... ПАК ТЕЧЕ. 30 минути я дебна долу да видя дали на спряло тече, нищо не излезе на парцалчето, ама за 1 кръгче пак бе образувала капка.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 15 Авг 2007, 12:38

Колега,погледни си О-пръстените на масления радиатор.Брат ми има 325ТДС,неговия радиатор е под този за антифриза,но имаше страхотен теч от там.Като извадихме тръбите от радиатора се оказа че е побългаряван,беше мазан с силикон и нямаше изобщо О-пръстени....Отне ми време да ги почистя,но като сложих нови пръстени и заспа :mhihi: При тебе явно е имало интервенции :lol: ,тъй че провери как са...(как ги мразя тия силикони... ;))
Последна промяна ~Мишо~ на 15 Авг 2007, 12:54, променена общо 1 път

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 15 Авг 2007, 12:52

Аз го разбрах какво е. Тръбичката, в която влиза пръчката за маслото имаше малка дупка (колкото да влезе кламер в нея) почти горе, но не достатъчно нагоре за да се уплътни от тапите на самата пръчка. Не знам само защо маслото излизаше от там само в движение. Когато колата бе на място и на 5000 оборота дори от никъде нищо. потръгне ли обаче, дори за изцеждане на 1-ва скорост само и вече беше с петната. Както и да е... заиграх се там с малко изолираща лепенка и една малка скобичка. Просто толкова ме беше яд, че 6 часа търсих тая дупка, и че през нея бяха изтекли 100лв във вид на масло, че ми беше все тая с какво я запушвам.
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook