ВЪПРОС ОТНОСНО КЛИМАТРОНИКА
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
ВЪПРОС ОТНОСНО КЛИМАТРОНИКА
Колеги предварително се извинявам, щото
пускам нова тема за климатроника!
Въпросът е: Трябва ли да се спира климата
преди да бъде загасен двг? "Слухът" е че трябва!
Омръзна ми да слушам "слухове отук от там"!
Искам компетентно мнение! И моля без коментари
от рода Е*ти тъпия въпрос. Благодаря предварително!
пускам нова тема за климатроника!
Въпросът е: Трябва ли да се спира климата
преди да бъде загасен двг? "Слухът" е че трябва!
Омръзна ми да слушам "слухове отук от там"!
Искам компетентно мнение! И моля без коментари
от рода Е*ти тъпия въпрос. Благодаря предварително!
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Това, което са ми казвали хора занимаващи се с климатици е, че в компресора остава неизпарен фреон и това го скапва по-бързо. Та е по-добре да се изключи компресора преди двигателя.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Е според вас има ли смислено обяснение
Каква е раликата дали ще спреш климатика като му натисне копчето,
и ако изгасиш двигателя?
Отговоора е много лесен:
НИКАКВА разлика няма и в двата случая просто спира тока на компресора
Как подяволите ще спомогне това с копчето за доизпаряване на фреона?


Каква е раликата дали ще спреш климатика като му натисне копчето,
и ако изгасиш двигателя?
Отговоора е много лесен:
НИКАКВА разлика няма и в двата случая просто спира тока на компресора

Как подяволите ще спомогне това с копчето за доизпаряване на фреона?


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
a като се спре колата след като е работила климата кво бучи там известно време
аз си мислех, че компа нещо се товари и щях да го разглабям по 1 време




- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
bum_bum написа:a като се спре колата след като е работила климата кво бучи там известно времеаз си мислех, че компа нещо се товари и щях да го разглабям по 1 време
![]()
Има писано по въпроса ,нормално е някакво винтилаторче беше ма не помня точно



- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
vld написа:Е според вас има ли смислено обяснение![]()
Каква е раликата дали ще спреш климатика като му натисне копчето,
и ако изгасиш двигателя?
Отговоора е много лесен:
НИКАКВА разлика няма и в двата случая просто спира тока на компресора
Как подяволите ще спомогне това с копчето за доизпаряване на фреона?
'ба ли му майката бе колега...на мен така ми казаха.
Аз лично си го изключвам преди двигателя.
ПС: а и когато човек се изръси 1400лв за ремонти на климатици започва да се замисля и да верва на такива предпазни мерки.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- vitamincpp
- ентусиаст
-
- Мнения: 1198
- Регистриран на: 16.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: e46 330Ci convertible
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Аз го спирам преди да изгася маторя, защото смятам, че изпарителят продължава да изпарява, докато го обдухва вентилатора и по този начин става уравновесяване на наляганията.
Може и да не съм прав, но може и да му удължа малко от малко живота, че системата не е първа младост, а наляганията извътре си ги бива. 


БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Понеже е все едно дали ще го изключиш от копчето или ще загасиш двигателя (копресора и в двата случая спира) едва ли има някакво значение за дълговечността на системата. Има смисъл да се изключва няколко минути (около 5) преди да се изгаси двигателя за да се избегне появяването на лоша миризма. По този начин се осигурява изсушаване на изпарителя и ония бактерии дето смърдят не се завъждат 


десет минути преди да слезеш от колата оставяш само вентилатора да работи.така се изсушава изпарителя,а и ти се климатизираш.температурата в купето не трябва да е по ниска от 10 градуса спрямо вьншната.ако я подьржаш по ниска ще трябва по рано да преминеш само на вентилатор,иначе има опасност от топлинен удар
- sani
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318 ti Compact
martoto написа:Понеже е все едно дали ще го изключиш от копчето или ще загасиш двигателя (копресора и в двата случая спира) едва ли има някакво значение за дълговечността на системата. Има смисъл да се изключва няколко минути (около 5) преди да се изгаси двигателя за да се избегне появяването на лоша миризма. По този начин се осигурява изсушаване на изпарителя и ония бактерии дето смърдят не се завъждат

- sani
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318 ti Compact
ицо1 написа:десет минути преди да слезеш от колата оставяш само вентилатора да работи.така се изсушава изпарителя,а и ти се климатизираш.температурата в купето не трябва да е по ниска от 10 градуса спрямо вьншната.ако я подьржаш по ниска ще трябва по рано да преминеш само на вентилатор,иначе има опасност от топлинен удар

16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани