ВЪПРОС ОТНОСНО КЛИМАТРОНИКА

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 27.04.2007
Местоположение: София

ВЪПРОС ОТНОСНО КЛИМАТРОНИКА

Мнение от 6kpeka » 28 Юли 2007, 14:51

Колеги предварително се извинявам, щото
пускам нова тема за климатроника!
Въпросът е: Трябва ли да се спира климата
преди да бъде загасен двг? "Слухът" е че трябва!
Омръзна ми да слушам "слухове отук от там"!
Искам компетентно мнение! И моля без коментари
от рода Е*ти тъпия въпрос. Благодаря предварително!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Мнение от Joro_Paveto » 28 Юли 2007, 14:57

Това, което са ми казвали хора занимаващи се с климатици е, че в компресора остава неизпарен фреон и това го скапва по-бързо. Та е по-добре да се изключи компресора преди двигателя.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 28 Юли 2007, 15:39

на мене като градска легенда ми звучи :roll:
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 28 Юли 2007, 15:50

Е според вас има ли смислено обяснение :?:
Каква е раликата дали ще спреш климатика като му натисне копчето,
и ако изгасиш двигателя?
Отговоора е много лесен:
НИКАКВА разлика няма и в двата случая просто спира тока на компресора :idea:
Как подяволите ще спомогне това с копчето за доизпаряване на фреона?
:bs:
Изображение

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 28 Юли 2007, 16:12

той компресора не изпарява фреон , а нагнетява във система с високо налягане . Спира да нагнетява и това е . Поне аз за това се сещам
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 28 Юли 2007, 17:21

a като се спре колата след като е работила климата кво бучи там известно време :roll: аз си мислех, че компа нещо се товари и щях да го разглабям по 1 време :twisted: :mhihi:
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 28 Юли 2007, 17:23

bum_bum написа:a като се спре колата след като е работила климата кво бучи там известно време :roll: аз си мислех, че компа нещо се товари и щях да го разглабям по 1 време :twisted: :mhihi:

Има писано по въпроса ,нормално е някакво винтилаторче беше ма не помня точно :uups: Мисля че дори да загасиш колата и да я заключиш пак продължава :roll:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Мнение от Joro_Paveto » 28 Юли 2007, 20:17

vld написа:Е според вас има ли смислено обяснение :?:
Каква е раликата дали ще спреш климатика като му натисне копчето,
и ако изгасиш двигателя?
Отговоора е много лесен:
НИКАКВА разлика няма и в двата случая просто спира тока на компресора
Как подяволите ще спомогне това с копчето за доизпаряване на фреона?

'ба ли му майката бе колега...на мен така ми казаха.
Аз лично си го изключвам преди двигателя.
ПС: а и когато човек се изръси 1400лв за ремонти на климатици започва да се замисля и да верва на такива предпазни мерки.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Мнение от vitamincpp » 29 Юли 2007, 1:28

И аз го изключвам по навик не знам дали има смисъл.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 29 Юли 2007, 11:14

Аз го спирам преди да изгася маторя, защото смятам, че изпарителят продължава да изпарява, докато го обдухва вентилатора и по този начин става уравновесяване на наляганията. :roll: Може и да не съм прав, но може и да му удължа малко от малко живота, че системата не е първа младост, а наляганията извътре си ги бива. :winky:
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 29 Юли 2007, 20:02

Понеже е все едно дали ще го изключиш от копчето или ще загасиш двигателя (копресора и в двата случая спира) едва ли има някакво значение за дълговечността на системата. Има смисъл да се изключва няколко минути (около 5) преди да се изгаси двигателя за да се избегне появяването на лоша миризма. По този начин се осигурява изсушаване на изпарителя и ония бактерии дето смърдят не се завъждат :)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 23.07.2007
Местоположение: пловдив

Мнение от icco1 » 29 Юли 2007, 21:56

десет минути преди да слезеш от колата оставяш само вентилатора да работи.така се изсушава изпарителя,а и ти се климатизираш.температурата в купето не трябва да е по ниска от 10 градуса спрямо вьншната.ако я подьржаш по ниска ще трябва по рано да преминеш само на вентилатор,иначе има опасност от топлинен удар

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Мнение от sani » 30 Юли 2007, 19:26

martoto написа:Понеже е все едно дали ще го изключиш от копчето или ще загасиш двигателя (копресора и в двата случая спира) едва ли има някакво значение за дълговечността на системата. Има смисъл да се изключва няколко минути (около 5) преди да се изгаси двигателя за да се избегне появяването на лоша миризма. По този начин се осигурява изсушаване на изпарителя и ония бактерии дето смърдят не се завъждат :)

:clap: Това е, верният отговор!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Мнение от sani » 30 Юли 2007, 19:27

ицо1 написа:десет минути преди да слезеш от колата оставяш само вентилатора да работи.така се изсушава изпарителя,а и ти се климатизираш.температурата в купето не трябва да е по ниска от 10 градуса спрямо вьншната.ако я подьржаш по ниска ще трябва по рано да преминеш само на вентилатор,иначе има опасност от топлинен удар

:clap:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 556
Регистриран на: 7.02.2007
Местоположение: софия

Мнение от nandrolon » 30 Юли 2007, 21:22

бай немец требе да е сметнал всичко

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook