Бушон #25?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.10.2004
Местоположение: София

Бушон #25?

Мнение от loobian » 04 Юли 2007, 14:21

Привет,

Днес си отварях таблото с бушоните на колата, и видях че номер 25 е напълно стопен....дори и корпусът му се е стопил и разтекъл вътре.

Някой знае ли за какво е този бушон?

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3928
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 04 Юли 2007, 14:32

В книгата пише, че номер 25 е за "Допълнителен вентилатор" и е 30А :confused:
Според мен това е перката на климатика ама знам ли :confused:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.10.2004
Местоположение: София

Мнение от loobian » 04 Юли 2007, 14:37

Ми...перката на климатика си се върти. :dunno: :dunno: :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 04 Юли 2007, 14:56

да не е за втората степен на перката
:roll:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 867
Регистриран на: 21.02.2006
Местоположение: гр. Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: е34,е39, МL320, е70 4.8 и F 15

Мнение от маречков » 04 Юли 2007, 14:56

Смени го, той може и да не е згорял, но ще ти направи беля. И отиди си купи бушон от "Ауто плюс", щото тея дето са за по левче 10 броя се топят по точно тоя начин и после се чудим: "Ми чи то що стана тъйййй?"
Да живее БЪЛГАРИЯ!

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.10.2004
Местоположение: София

Мнение от loobian » 04 Юли 2007, 14:59

Ами довечера много лесно ще го замеря с мултицета да видим има ли го или не.
А иначе за втора степен- възможно е...перката като че ли само с една степен се върти сега, пък може да са две, кой знае.

Само да видим как ще изчагъртам стария... :mhihi: :mhihi: :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.10.2004
Местоположение: София

Мнение от loobian » 09 Юли 2007, 0:38

Абе смених го бушона, ама нищо не се промени... ама е 30А, тъй че нищо чудно за перката на климатика да е бил...

Та тъй...все пак- благодаря за помоща! :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Мнение от predel » 15 Юли 2007, 1:29

Със сигурност е за перката на климатика .... там пише *30/40 нали?
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

бу6он

Мнение от ivan. » 23 Юли 2007, 17:44

За перката на климатика е сас сигурност.Но тя има и друго приложение -помага на виското и лятото в града по4ти жинаги е на втора степен и затова се е натожарил бу6она.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.10.2004
Местоположение: София

Мнение от loobian » 23 Юли 2007, 19:44

Само да уточна, за да приключа темата- след като смених въпросния бушон и покарах няколко седмици на климатик, вече със сигурност мога да потвърдя че е за перката на климатика. Явно е на две степени, въпросният бушон е за втората (по-силна) степен.

Благодаря отново на всички за помоща :)

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 24 Юли 2007, 7:43

И моя е стопен ,но перката работи на умиране в жегите :mhihi: :mhihi:


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 31 Юли 2007, 16:30

За климатика освен бушона има и един резистор (долу в дясно до радиатора на климатика).
Той е за първата (бавната) степен. Ако изгори работи но директно на бързите обороти и обърква регулирането на температурата (компресора включва и изключва директно) а не преввключва между двете степени. Не че е болка ама не е както е измислено. Така че е най добре да го пробваш и това. Общо взето БМВ-то не работи нито с повече нито с по-малко части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 31 Юли 2007, 19:22

tsb_bg написа:За климатика освен бушона има и един резистор (долу в дясно до радиатора на климатика).
Той е за първата (бавната) степен. Ако изгори работи но директно на бързите обороти и обърква регулирането на температурата (компресора включва и изключва директно) а не преввключва между двете степени. Не че е болка ама не е както е измислено. Така че е най добре да го пробваш и това. Общо взето БМВ-то не работи нито с повече нито с по-малко части.


Колега, не съм съгласен с теб-втората степен се включва при достигане на определено високо налягане в системата от защитен клапан ,който се намира върху дехидрататора.Същият клапан спира компресора ,когато налягането стане опасно малко-при липса на достатъчно фреон.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 6.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 528i
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak

Мнение от Svetlio.Angelov » 01 Авг 2007, 16:03

При мен също гори този бушон, но аз пробвах и без да включвам климата - пак гори. С ТДС съм а за него е 40 ампера, не 30.
Моля дайте съвет какво трябва да се замери! Благодаря!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 01 Авг 2007, 21:01

zvetiko написа:
tsb_bg написа:За климатика освен бушона има и един резистор (долу в дясно до радиатора на климатика).
Той е за първата (бавната) степен. Ако изгори работи но директно на бързите обороти и обърква регулирането на температурата (компресора включва и изключва директно) а не преввключва между двете степени. Не че е болка ама не е както е измислено. Така че е най добре да го пробваш и това. Общо взето БМВ-то не работи нито с повече нито с по-малко части.


Колега, не съм съгласен с теб-втората степен се включва при достигане на определено високо налягане в системата от защитен клапан ,който се намира върху дехидрататора.Същият клапан спира компресора ,когато налягането стане опасно малко-при липса на достатъчно фреон.


Леко уточнение ;)
Както всички уважаващи себеси призводители на реномирани стоки, БМВ не могат да си позволят едностепенна обезопасеност в агрегат, работещ под високо налягане. Принципа на работа на климатика (както и на обикновенния хладилник) е следния: фреона се нагнетява под високо налягане от помпата (компресора), в следствие на което се нагрява и втечнява, преминава през радиатора и през дросел, където увеличава скоростта си и понижава температурата и налягането си и пътува към изпарителя, за да достави кеф на пасажерите през жегите. Това е възможно най-раткото обяснение :mhihi:
Та главния превключвател на степените на вентилатора са резисторите. Цитирания по-горе клапан се задейства при аварийни ситуации по вренме на работа на климатика, т.е. ако при запускане налягането на фреона е повишено, но в рамките на допустимите граници, се включва директно втората степен на вентилатора. Ако налягането продължи да се покачва (или не може да сетигне работното при липса на достатъчно фреон), преди да гръмне радиатора или някоя тръба, сработва клапана и изключва системата. А вентилатора задължително се включва директно с включването на климатика, а също и в помощ на виското - на макс. степен.
За да не гори или да не се стапя изолацията му е добре да си взвмеш качествен бушон, може и 40А. Почисти преди това добре гнездото с обезмаслител, продухай го и напръскай с контактен спрей. Ако продължи топенето на корпуса на предпазителя, значи има повишена консумация на ток във веригата. Причина за това може да е както стар мотор на перката, така и несръчна "майсторка" намеса в някой от другите елементи във веригата (например поставени неоригинални резистори).
Изображение
ИзображениеИзображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook