Бушон #25?
Модератор: Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Бушон #25?
Привет,
Днес си отварях таблото с бушоните на колата, и видях че номер 25 е напълно стопен....дори и корпусът му се е стопил и разтекъл вътре.
Някой знае ли за какво е този бушон?
Днес си отварях таблото с бушоните на колата, и видях че номер 25 е напълно стопен....дори и корпусът му се е стопил и разтекъл вътре.
Някой знае ли за какво е този бушон?
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
В книгата пише, че номер 25 е за "Допълнителен вентилатор" и е 30А
Според мен това е перката на климатика ама знам ли

Според мен това е перката на климатика ама знам ли

Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
- маречков
- ентусиаст
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: 21.02.2006
- Местоположение: гр. Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: е34,е39, МL320, е70 4.8 и F 15
Смени го, той може и да не е згорял, но ще ти направи беля. И отиди си купи бушон от "Ауто плюс", щото тея дето са за по левче 10 броя се топят по точно тоя начин и после се чудим: "Ми чи то що стана тъйййй?"
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Със сигурност е за перката на климатика .... там пише *30/40 нали?
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

бу6он
За перката на климатика е сас сигурност.Но тя има и друго приложение -помага на виското и лятото в града по4ти жинаги е на втора степен и затова се е натожарил бу6она.
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
За климатика освен бушона има и един резистор (долу в дясно до радиатора на климатика).
Той е за първата (бавната) степен. Ако изгори работи но директно на бързите обороти и обърква регулирането на температурата (компресора включва и изключва директно) а не преввключва между двете степени. Не че е болка ама не е както е измислено. Така че е най добре да го пробваш и това. Общо взето БМВ-то не работи нито с повече нито с по-малко части.
Той е за първата (бавната) степен. Ако изгори работи но директно на бързите обороти и обърква регулирането на температурата (компресора включва и изключва директно) а не преввключва между двете степени. Не че е болка ама не е както е измислено. Така че е най добре да го пробваш и това. Общо взето БМВ-то не работи нито с повече нито с по-малко части.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
tsb_bg написа:За климатика освен бушона има и един резистор (долу в дясно до радиатора на климатика).
Той е за първата (бавната) степен. Ако изгори работи но директно на бързите обороти и обърква регулирането на температурата (компресора включва и изключва директно) а не преввключва между двете степени. Не че е болка ама не е както е измислено. Така че е най добре да го пробваш и това. Общо взето БМВ-то не работи нито с повече нито с по-малко части.
Колега, не съм съгласен с теб-втората степен се включва при достигане на определено високо налягане в системата от защитен клапан ,който се намира върху дехидрататора.Същият клапан спира компресора ,когато налягането стане опасно малко-при липса на достатъчно фреон.
- Svetlio.Angelov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 6.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak
При мен също гори този бушон, но аз пробвах и без да включвам климата - пак гори. С ТДС съм а за него е 40 ампера, не 30.
Моля дайте съвет какво трябва да се замери! Благодаря!
Моля дайте съвет какво трябва да се замери! Благодаря!
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
zvetiko написа:tsb_bg написа:За климатика освен бушона има и един резистор (долу в дясно до радиатора на климатика).
Той е за първата (бавната) степен. Ако изгори работи но директно на бързите обороти и обърква регулирането на температурата (компресора включва и изключва директно) а не преввключва между двете степени. Не че е болка ама не е както е измислено. Така че е най добре да го пробваш и това. Общо взето БМВ-то не работи нито с повече нито с по-малко части.
Колега, не съм съгласен с теб-втората степен се включва при достигане на определено високо налягане в системата от защитен клапан ,който се намира върху дехидрататора.Същият клапан спира компресора ,когато налягането стане опасно малко-при липса на достатъчно фреон.
Леко уточнение

Както всички уважаващи себеси призводители на реномирани стоки, БМВ не могат да си позволят едностепенна обезопасеност в агрегат, работещ под високо налягане. Принципа на работа на климатика (както и на обикновенния хладилник) е следния: фреона се нагнетява под високо налягане от помпата (компресора), в следствие на което се нагрява и втечнява, преминава през радиатора и през дросел, където увеличава скоростта си и понижава температурата и налягането си и пътува към изпарителя, за да достави кеф на пасажерите през жегите. Това е възможно най-раткото обяснение

Та главния превключвател на степените на вентилатора са резисторите. Цитирания по-горе клапан се задейства при аварийни ситуации по вренме на работа на климатика, т.е. ако при запускане налягането на фреона е повишено, но в рамките на допустимите граници, се включва директно втората степен на вентилатора. Ако налягането продължи да се покачва (или не може да сетигне работното при липса на достатъчно фреон), преди да гръмне радиатора или някоя тръба, сработва клапана и изключва системата. А вентилатора задължително се включва директно с включването на климатика, а също и в помощ на виското - на макс. степен.
За да не гори или да не се стапя изолацията му е добре да си взвмеш качествен бушон, може и 40А. Почисти преди това добре гнездото с обезмаслител, продухай го и напръскай с контактен спрей. Ако продължи топенето на корпуса на предпазителя, значи има повишена консумация на ток във веригата. Причина за това може да е както стар мотор на перката, така и несръчна "майсторка" намеса в някой от другите елементи във веригата (например поставени неоригинални резистори).
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани