Що е то ABS?
Модератор: Общи модератори
39 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- gazzzar
-
кавалер-монтьор
-
- Мнения: 2515
- Регистриран на: 11.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: леки BMW-та :):):)
- Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta
Sorry, tsvet40 ме е изпреварил!
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3....

"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna




"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
- gazzzar
-
кавалер-монтьор
-
- Мнения: 2515
- Регистриран на: 11.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: леки BMW-та :):):)
- Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta
---------------------------------------------------------------------------

На повечето нови коли с ESP и т.н., вкл. и на БМВ-тата, има копче на таблото за изключване на всичките въпросни електронни шукарии с изключение единствено на ABS-а, а това не е случайно...



ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3....

"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna




"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
Вярно е че при спиране с ABS има малко по дълъг спирачен път но съвсем малко.Спортните коли нямат ABS ,имам в предвид състезателните,но там си 100% в учакване на екстремно спиране ,защото от него ти зависи победата(и живота).Докато при ежедневни условия ако се наложи да ритнеш мигновенно педала да речем при опаснста на пътя а не защото се ръчкаш по завоите из Витоша е много по-добре да си с ABS .Хората са го доказали.За състезателите винаги има начин да си го изключат,но като цяло според мен е незаменим помощник на шофьора. 

Най-мразя да съм прав!!!
- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
Айде и аз да ви светна по въпроса:
ABS значи AntiBurnoutSystem - с други думи, ако караш БМВ е абсолютно безмислен :mha: :mha: :mha:
ABS значи AntiBurnoutSystem - с други думи, ако караш БМВ е абсолютно безмислен :mha: :mha: :mha:
- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
Нека и аз да изкажа едно мнение.
Начи аз съм за АБС-а. Представете си следната ситуация. Карате колата и половината път под вас е лед, а другата половина на асвалт и трябва да спрете. Скачате на спирачката и колкото и добри шофиори да сте без АБС-а ще стане ПТП.
Начи също съм забелязал, че АБС-а се включва тогава когато ти блокират колелетата и не ти пречи да спираш екстриимно бързо (момента преди да блокират колелата колата спира най-добре и тогава АБС-а не работи!).
Тва с екстриимното спиране доста съм го тренирал и ми е помагало обаче когато ми изкочи например човек пред возилото винаги скачам на спирачката колкото мога по яко. Тва е инстинкт. И ако не е АБС-а става страшно. Колата може да поднесе и да стане непоправимото.
С приятели и по-опитни шофиори съм разговарял и при тях е така. Да не говориме, че тая система пази гумите при екстремно спиране. Щото има случаи при коите 2-те предни гуми се хвърля поради неравномерно износване от спирането.
При Е46 може и да се изключи и АБС-а!!!
Начи аз съм за АБС-а. Представете си следната ситуация. Карате колата и половината път под вас е лед, а другата половина на асвалт и трябва да спрете. Скачате на спирачката и колкото и добри шофиори да сте без АБС-а ще стане ПТП.
Начи също съм забелязал, че АБС-а се включва тогава когато ти блокират колелетата и не ти пречи да спираш екстриимно бързо (момента преди да блокират колелата колата спира най-добре и тогава АБС-а не работи!).
Тва с екстриимното спиране доста съм го тренирал и ми е помагало обаче когато ми изкочи например човек пред возилото винаги скачам на спирачката колкото мога по яко. Тва е инстинкт. И ако не е АБС-а става страшно. Колата може да поднесе и да стане непоправимото.
С приятели и по-опитни шофиори съм разговарял и при тях е така. Да не говориме, че тая система пази гумите при екстремно спиране. Щото има случаи при коите 2-те предни гуми се хвърля поради неравномерно износване от спирането.
При Е46 може и да се изключи и АБС-а!!!
momo написа:...измислен за някви иузарски коли , карани от жени ,които са взели книжка на 7-мия път...
Мерси, и аз съм от тях



Между другото, аз съм със АБС и съм го пробвал няколко пъти (умишлено, не се е налагало досега да спирам с него). Значи, той се включва едва при блокиране на колелата и ефекта е такъв, сякаш някой чука по педала на спирачката отдолу нагоре, и това чукане е около 2-3 пъти в секунда (а не 30-40 пъти!), достатъчно, колкото да се завърти леко колелото и веднага пак спирачка.
чакайте да ви го напиша със 3 думи
при 2 еднакви коли едната със абс другата без тази със абс ще има по-къс спирачен път при всички условия. без изключение.
а наий-голямото преимущество на абс-са е не толкова че не позволява на гумите да блокират (което също е от голяма полза), а че пулсира всяка гума по отделно (при 4-ри каналните уредби) или 2те предни по отделно и задните заедно (при 3-каналните). по този начин всяка гума спира максимално за сцеплението което има (което рядко е еднакво и за 4те гуми).

при 2 еднакви коли едната със абс другата без тази със абс ще има по-къс спирачен път при всички условия. без изключение.
а наий-голямото преимущество на абс-са е не толкова че не позволява на гумите да блокират (което също е от голяма полза), а че пулсира всяка гума по отделно (при 4-ри каналните уредби) или 2те предни по отделно и задните заедно (при 3-каналните). по този начин всяка гума спира максимално за сцеплението което има (което рядко е еднакво и за 4те гуми).
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Vasilen
- Доктор на БМВ науките
-
- Мнения: 1854
- Регистриран на: 9.02.2004
- Местоположение: В хасиенда на края на града
- Пол: Мъж
- Кара: 400 коня и едно магаре зад волана
Айде бе алекс тебе чаках щото знам че си имаш невероятни познания
, но защо така постничко?
Обясни как точно работи ... датчика подава данни на какво въпросното "какво" какво прави и т.н.

Обясни как точно работи ... датчика подава данни на какво въпросното "какво" какво прави и т.н.

May the BMW force be with you!
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Датчиците отчитат оборотите на колелото, подават информацията към електронен блок за управление, който преценява кога да включи АБС и с каква честота да са стисканията на спирачния диск. На сухо може да са 2-3 "ритания" в секунда, а на хлъзгаво 30-40. Тази система, освен по-бързото спиране има неоценимото предимство да запазва контрола върху колата при екстремно спиране. Някой се изказа, че на лед е все тая дали имаш АБС, ама не е! При екстремно спиране на лед с АБС спираш бавно, но колата продължава направо! А не връхлита по тротоари и спирки. А като минеш на лед на червено, значи си карал много бързо. Някой даде пример за спортни коли. Тези, които са в масово производство си имат АБС, а на пистовите просто им е излишен, защото там принципа на конструиране/преработка на колите си е съвсем различен. Не смятам, че има какво повече да се коментира - АБС е неоценим помощник при всекидневното шофиране, каквото практикуват 100% от шофьорите. Чудя им се на колегите тук, които твърдят, че могат да усетят блокирането и управляват спирането по-добре от компютъра. Ако е така могат да си вържат и по една връв към дроселовата клапа и дебитомера...
Never mistake motion for action...
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
точно и аз щях да се включа
това че колата с АБС спира за по голямо разстояние е пълна измишльотина
просто когато колата няма АБС при екстремно спиране при натискане на педала преди блокиране на колелата винаги на едното от колелата ще иам по голямо спирачно усилие и ще блокира а и човек не може да прецени в никакъв случай точно кога някое от колелата ще блокира, за да отпусне педала, което от своя страна води до намаляване на спирачното усилие и на другите колела
което от своя страна ще доведе до увеличаване на спирачния път
АБС-а има датчици които следят за движението на всяка от гумите в синхрон с датчика за скоростомера
ако някое от колелата забави скоростта си, това се отчита от датчика на това колело, и съответно се намалява спирачното усилие САМО в/у това колело докато скоростта не се изравни (демек няма приплъзване)
Това е идеалният случай за спиране
Не е вярно и твърдението че се намалява натиска м/у накладките и диска от 100% до 0 и обратно
датчика на АБС-а в момента не се сещам названието на типа от който е но е като този на маховика и по същия начин работи
има едно колело с правоъгълни зъбчета сигурно са над над 60 за радиуса на колелото което действа на датчика
което ще рече че за едно завъртане на гумата датчика отчита над 60 пъти дали се променя скоростта
ясно ви е при 100 км/ч колко пъти в секунда се следи дали има приплъзване в всяко едно от колелата
Което би трябвало да наведе на мисълта, и най-големите противници на АБС-а, че дори и в идеални условия автомобил със АБС ще има по малък спирачен път отколкото този без АБС
А представете си в момент когато някой ви отнеме предимството или мине на червен светофар или просто някой пешеходец пресича цариградското шосе тъмно облечен и срещу вас светят фаровете на отсрещно движещите се коли, и по инстинкт скочите на педала на нямате и миг време да си помислите дали ще ви блокират колелата или не
Да не говорим на заледен или заснежен учатък където предимството е ОГРОМНО
Ако някой все още е скептично настроен нека да напише
имам 300 тона бумаги, принципи на действие, сравнителни тестове и всичко което може да илюстрира нагледно предимствата
може и тест на живо
В момента не се сещам за много недостатъци, освен тогава когато се движите по макадам или чакъл и натресете спирачки, колелата нямат никакво сцепление, подскачат и съответно АБС-а постоянно "не стиска" дисковете, което ако няма АБС се разчита на "закопаването" на гумите в каманаците и определено по бързо ще спре автомобила
Мисля че този недостатък в сравнение с всичките предимства е "бял кахър"
Ако има недостатъци или предимства които съм пропуснал моля да допълните, ще се радвам да науча нещо което не знам
все пак така човек се усъвършенства 




АБС-а има датчици които следят за движението на всяка от гумите в синхрон с датчика за скоростомера



Не е вярно и твърдението че се намалява натиска м/у накладките и диска от 100% до 0 и обратно







Да не говорим на заледен или заснежен учатък където предимството е ОГРОМНО

Ако някой все още е скептично настроен нека да напише



В момента не се сещам за много недостатъци, освен тогава когато се движите по макадам или чакъл и натресете спирачки, колелата нямат никакво сцепление, подскачат и съответно АБС-а постоянно "не стиска" дисковете, което ако няма АБС се разчита на "закопаването" на гумите в каманаците и определено по бързо ще спре автомобила


Ако има недостатъци или предимства които съм пропуснал моля да допълните, ще се радвам да науча нещо което не знам


- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Аз съм твърдо за ABS-а. Няколко пъти досега ме е спасявал и въобще не е вярно, че непомага налед. Лично съм го пробвал на поледица със 120 км/ч и си спирам като момченце и то без въобще да занесе на някоя страна. Това ми е първата кола с ABS, която карам и направо останах очарован от него.
А що се отнася до това как действа - това което знам е, че "ританията" са с променлива честота в зависимост от ситуацията. Някъде четох, че за добър се смята ABS, който може да упражнява усилие над 20 пъти в секундата. Това си е една доста сложна система и в никакъв случай не е излишна. Според това, което съм видял - компютъра му е доста по сложен и бърз от ECU-то. И немисля, че прекомерното му използване може да доведе до някъкви повреди, още повече, че това кога да се включи тази система се определя от контролера и, а не от шофьора.
А що се отнася до това как действа - това което знам е, че "ританията" са с променлива честота в зависимост от ситуацията. Някъде четох, че за добър се смята ABS, който може да упражнява усилие над 20 пъти в секундата. Това си е една доста сложна система и в никакъв случай не е излишна. Според това, което съм видял - компютъра му е доста по сложен и бърз от ECU-то. И немисля, че прекомерното му използване може да доведе до някъкви повреди, още повече, че това кога да се включи тази система се определя от контролера и, а не от шофьора.
Ето на руски описание на работата на ABS и EDS
http://volkswagen.msk.ru/brake/abs_eds_rus.pdf
Дали са цялата схема на работа, принципи, датчици отчитащи параметрите и все в тоя род.
Има още един файл, за ремонт, но не можах да го открадна.
http://volkswagen.msk.ru/brake/abs_eds_rus.pdf
Дали са цялата схема на работа, принципи, датчици отчитащи параметрите и все в тоя род.
Има още един файл, за ремонт, но не можах да го открадна.

Да караш Peugeot е страст!
39 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани