Що е то ABS?

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Мнение от gazzzar » 19 Фев 2004, 22:56

Sorry, tsvet40 ме е изпреварил!
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

младши завивач
Аватар
Мнения: 760
Регистриран на: 1.04.2002

Мнение от ivo » 19 Фев 2004, 23:43

На повечето нови коли с ESP и т.н., вкл. и на БМВ-тата, има копче на таблото за изключване на всичките въпросни електронни шукарии с изключение единствено на ABS-а, а това не е случайно...

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Мнение от gazzzar » 19 Фев 2004, 23:53

---------------------------------------------------------------------------

На повечето нови коли с ESP и т.н., вкл. и на БМВ-тата, има копче на таблото за изключване на всичките въпросни електронни шукарии с изключение единствено на ABS-а, а това не е случайно...

:yes: :yes: :yes:
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Мнение от bravo » 20 Фев 2004, 1:28

Вярно е че при спиране с ABS има малко по дълъг спирачен път но съвсем малко.Спортните коли нямат ABS ,имам в предвид състезателните,но там си 100% в учакване на екстремно спиране ,защото от него ти зависи победата(и живота).Докато при ежедневни условия ако се наложи да ритнеш мигновенно педала да речем при опаснста на пътя а не защото се ръчкаш по завоите из Витоша е много по-добре да си с ABS .Хората са го доказали.За състезателите винаги има начин да си го изключат,но като цяло според мен е незаменим помощник на шофьора. 8)
Най-мразя да съм прав!!!

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 20 Фев 2004, 1:35

Айде и аз да ви светна по въпроса:
ABS значи AntiBurnoutSystem - с други думи, ако караш БМВ е абсолютно безмислен :mha: :mha: :mha:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 20 Фев 2004, 10:52

Нека и аз да изкажа едно мнение.
Начи аз съм за АБС-а. Представете си следната ситуация. Карате колата и половината път под вас е лед, а другата половина на асвалт и трябва да спрете. Скачате на спирачката и колкото и добри шофиори да сте без АБС-а ще стане ПТП.
Начи също съм забелязал, че АБС-а се включва тогава когато ти блокират колелетата и не ти пречи да спираш екстриимно бързо (момента преди да блокират колелата колата спира най-добре и тогава АБС-а не работи!).
Тва с екстриимното спиране доста съм го тренирал и ми е помагало обаче когато ми изкочи например човек пред возилото винаги скачам на спирачката колкото мога по яко. Тва е инстинкт. И ако не е АБС-а става страшно. Колата може да поднесе и да стане непоправимото.
С приятели и по-опитни шофиори съм разговарял и при тях е така. Да не говориме, че тая система пази гумите при екстремно спиране. Щото има случаи при коите 2-те предни гуми се хвърля поради неравномерно износване от спирането.

При Е46 може и да се изключи и АБС-а!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 15.01.2004

Мнение от koko_star » 20 Фев 2004, 14:02

зна4и съгласен съм с гъзар.ако бе6е безмислено няма6е да се вгражда сериино.хората са направили хиляди тестове и са преценили 4е спомага.така 4е просто не се излагайте да разправяте 4е дори пре4и на спирането. :bs:
BMW is the car...another cars are just traffic

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 20 Фев 2004, 15:35

momo написа:...измислен за някви иузарски коли , карани от жени ,които са взели книжка на 7-мия път...


Мерси, и аз съм от тях :lol: :lol: :lol:

Между другото, аз съм със АБС и съм го пробвал няколко пъти (умишлено, не се е налагало досега да спирам с него). Значи, той се включва едва при блокиране на колелата и ефекта е такъв, сякаш някой чука по педала на спирачката отдолу нагоре, и това чукане е около 2-3 пъти в секунда (а не 30-40 пъти!), достатъчно, колкото да се завърти леко колелото и веднага пак спирачка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 15.01.2004

Мнение от koko_star » 20 Фев 2004, 16:30

chefo наи-то4но го каза колега.2-3 пъти.не пове4е.нещо като леко изпускане и пак спира4ка.тва за 30-40 пъти ми е интересно как 6е става.представям си как 6е се тресе колата...
BMW is the car...another cars are just traffic

master of the force
Online
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 20 Фев 2004, 16:46

чакайте да ви го напиша със 3 думи :mrgreen:

при 2 еднакви коли едната със абс другата без тази със абс ще има по-къс спирачен път при всички условия. без изключение.

а наий-голямото преимущество на абс-са е не толкова че не позволява на гумите да блокират (което също е от голяма полза), а че пулсира всяка гума по отделно (при 4-ри каналните уредби) или 2те предни по отделно и задните заедно (при 3-каналните). по този начин всяка гума спира максимално за сцеплението което има (което рядко е еднакво и за 4те гуми).
алекс
трабант 601с
разни други возила

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 20 Фев 2004, 17:04

Айде бе алекс тебе чаках щото знам че си имаш невероятни познания :bowdown: , но защо така постничко?
Обясни как точно работи ... датчика подава данни на какво въпросното "какво" какво прави и т.н. :dunno:
May the BMW force be with you!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 20 Фев 2004, 19:35

Датчиците отчитат оборотите на колелото, подават информацията към електронен блок за управление, който преценява кога да включи АБС и с каква честота да са стисканията на спирачния диск. На сухо може да са 2-3 "ритания" в секунда, а на хлъзгаво 30-40. Тази система, освен по-бързото спиране има неоценимото предимство да запазва контрола върху колата при екстремно спиране. Някой се изказа, че на лед е все тая дали имаш АБС, ама не е! При екстремно спиране на лед с АБС спираш бавно, но колата продължава направо! А не връхлита по тротоари и спирки. А като минеш на лед на червено, значи си карал много бързо. Някой даде пример за спортни коли. Тези, които са в масово производство си имат АБС, а на пистовите просто им е излишен, защото там принципа на конструиране/преработка на колите си е съвсем различен. Не смятам, че има какво повече да се коментира - АБС е неоценим помощник при всекидневното шофиране, каквото практикуват 100% от шофьорите. Чудя им се на колегите тук, които твърдят, че могат да усетят блокирането и управляват спирането по-добре от компютъра. Ако е така могат да си вържат и по една връв към дроселовата клапа и дебитомера...
Never mistake motion for action...

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 20 Фев 2004, 19:45

точно и аз щях да се включа :arrow: това че колата с АБС спира за по голямо разстояние е пълна измишльотина :arrow: просто когато колата няма АБС при екстремно спиране при натискане на педала преди блокиране на колелата винаги на едното от колелата ще иам по голямо спирачно усилие и ще блокира а и човек не може да прецени в никакъв случай точно кога някое от колелата ще блокира, за да отпусне педала, което от своя страна води до намаляване на спирачното усилие и на другите колела :arrow: което от своя страна ще доведе до увеличаване на спирачния път :!:
АБС-а има датчици които следят за движението на всяка от гумите в синхрон с датчика за скоростомера :arrow: ако някое от колелата забави скоростта си, това се отчита от датчика на това колело, и съответно се намалява спирачното усилие САМО в/у това колело докато скоростта не се изравни (демек няма приплъзване) :!: Това е идеалният случай за спиране :idea:
Не е вярно и твърдението че се намалява натиска м/у накладките и диска от 100% до 0 и обратно :arrow: датчика на АБС-а в момента не се сещам названието на типа от който е но е като този на маховика и по същия начин работи :arrow: има едно колело с правоъгълни зъбчета сигурно са над над 60 за радиуса на колелото което действа на датчика :arrow: което ще рече че за едно завъртане на гумата датчика отчита над 60 пъти дали се променя скоростта :arrow: ясно ви е при 100 км/ч колко пъти в секунда се следи дали има приплъзване в всяко едно от колелата :idea: Което би трябвало да наведе на мисълта, и най-големите противници на АБС-а, че дори и в идеални условия автомобил със АБС ще има по малък спирачен път отколкото този без АБС :idea: А представете си в момент когато някой ви отнеме предимството или мине на червен светофар или просто някой пешеходец пресича цариградското шосе тъмно облечен и срещу вас светят фаровете на отсрещно движещите се коли, и по инстинкт скочите на педала на нямате и миг време да си помислите дали ще ви блокират колелата или не :idea:
Да не говорим на заледен или заснежен учатък където предимството е ОГРОМНО :idea:
Ако някой все още е скептично настроен нека да напише :arrow: имам 300 тона бумаги, принципи на действие, сравнителни тестове и всичко което може да илюстрира нагледно предимствата :arrow: може и тест на живо 8)
В момента не се сещам за много недостатъци, освен тогава когато се движите по макадам или чакъл и натресете спирачки, колелата нямат никакво сцепление, подскачат и съответно АБС-а постоянно "не стиска" дисковете, което ако няма АБС се разчита на "закопаването" на гумите в каманаците и определено по бързо ще спре автомобила :idea: Мисля че този недостатък в сравнение с всичките предимства е "бял кахър" :wink:
Ако има недостатъци или предимства които съм пропуснал моля да допълните, ще се радвам да науча нещо което не знам :arrow: все пак така човек се усъвършенства :wink:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 20 Фев 2004, 21:40

Аз съм твърдо за ABS-а. Няколко пъти досега ме е спасявал и въобще не е вярно, че непомага налед. Лично съм го пробвал на поледица със 120 км/ч и си спирам като момченце и то без въобще да занесе на някоя страна. Това ми е първата кола с ABS, която карам и направо останах очарован от него.
А що се отнася до това как действа - това което знам е, че "ританията" са с променлива честота в зависимост от ситуацията. Някъде четох, че за добър се смята ABS, който може да упражнява усилие над 20 пъти в секундата. Това си е една доста сложна система и в никакъв случай не е излишна. Според това, което съм видял - компютъра му е доста по сложен и бърз от ECU-то. И немисля, че прекомерното му използване може да доведе до някъкви повреди, още повече, че това кога да се включи тази система се определя от контролера и, а не от шофьора.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1262
Регистриран на: 14.09.2002
Местоположение: София

Мнение от Eva* » 21 Фев 2004, 9:37

Ето на руски описание на работата на ABS и EDS

http://volkswagen.msk.ru/brake/abs_eds_rus.pdf

Дали са цялата схема на работа, принципи, датчици отчитащи параметрите и все в тоя род.

Има още един файл, за ремонт, но не можах да го открадна. :(
Да караш Peugeot е страст!

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook