Що е то ABS?

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Що е то ABS?

Мнение от Vasilen » 19 Фев 2004, 11:17

Здравейте,
от скоро имам BMW с тази екстра, на два пъти ми спаси задника (по моя вина разбира се :oops: ) много мек педала на газта :lol:
В единия случай не вярвах да спре колата !(избръмча ABS и о ЧУДО колата спря невероятно бързо :bowdown: :bowdown: :bowdown: )
Та ако може някой да ми отговори какво представлява ABS как работи и т.н.
Значи знам че е антиблокираща система на спирачките която не позволява на колелата да блокират при спиране, но не знам как работи и използването и свързано ли и с някакво износване на някакви части! Тоест ако натискам така яко и средния педал ще трябва ли да съм готов за подмяна на части?
Много благодаря предварително на всички!
May the BMW force be with you!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 21.03.2002
Местоположение: Пловдив

Мнение от Vento » 19 Фев 2004, 11:51

Именно - чрез тази система колелата продължават да се въртят и при най-екстремното спиране и понеже не блокират и не се суркат/хлъзгат, колата остава управляема (т.е. можеш да навиеш волана и тя да завие) и не се удължава излишно спирачния път поради хлъзгането. Спорно е обаче дали една и съща кола с или без АБС ще направи по-къс спирачен път. Моето лично мнение ( и на някой специалисти) е, че АКО шофьорът познава перфектно колата , тя е в добро състояние и т.н. - БЕЗ АБС може да се постигне същият или дори малко по-кратък спирачен път, отколкото С АБС. НО това е в много редки случаи и зависи от много неща. А АБС е предназначен за всички шофьори - за удобство, а и за тези, които не са особено силни в спирането.

Естествено, че ако ползваш много агресивно АБС-а (а и не само него - каквото и да е груго), той ще се износва повече. Понеже колите ни не са първа младост - може да се очакват проблеми - предполагам предимно с датчиците на АБС-а (предполагам е електронен, а не механичен). По електрониката много рядко дава проблеми - почти винаги са в механичната част на системата. Така че - ползвай го, но разумно. Не да се фучиш излишно и да спираш всеки път екстремно, само за да се кефиш как спира.

ЕТО ТУК е обяснено добре (на английски) какво представлява и как функционира системата АБС:
http://auto.howstuffworks.com/anti-lock-brake.htm
D.
ИзображениеИзображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 19 Фев 2004, 11:53

Обикновено датчиците на АБС-а се прецакват с времето, но тогава ще ти светне лампата на АБСа и ще разбереш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 21.03.2002
Местоположение: Пловдив

Мнение от Vento » 19 Фев 2004, 12:05

Ето още малко линкове:

http://www.nhtsa.dot.gov/cars/problems/equipment/ABSBRAKES.html - тук е отговорено на въпроса дали наистина с АБС спирачният път е по-кратък, отколкото БЕЗ АБС (макар и много кратко) и на доста други въпроси

http://www.se-r.net/brakes/abs.html
D.
ИзображениеИзображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 19 Фев 2004, 12:50

Мисля, че идеята на АБС-а е не да скъсява спирачния път, а да запази контрола върху движението на автомобила при екстремно спиране.
За да работи нормално има датчик за въртенето на всяко от колелата.
Само не мога да кажа какъв е изпълнителният механизъм (този, който надига педала :) ), но най вероятно той може да се прецака от прекомерно използване.

Мафиозо!
Аватар
Мнения: 2232
Регистриран на: 1.04.2003

Мнение от rado_rf » 19 Фев 2004, 14:40

chefo написа:Мисля, че идеята на АБС-а е не да скъсява спирачния път, а да запази контрола върху движението на автомобила при екстремно спиране.
.


Да бе, да :wink:
Аре помисли малко - на заледен участък кой автомобил ще спре по бързо, този с АБС-а или този на който му се влачат колелата и е като шейна :wink: Вярно е че запазваш контрола си върху колата но това не е в никакъв случай за сметка на спирачния път :wink:
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 27.01.2003

Мнение от Cult Society » 19 Фев 2004, 14:48

точно на лед няма кой знае каква файда от АБС:):):)
ама карай.....

аз съм забелязал друго - при плавно но силно натискане на сопките АБСа се включва по-късно....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 19 Фев 2004, 14:50

Не съм се изразил правилно, сори!
Исках да кажа, че не е най-важното скъсяването на спирачния път, а не, че не се скъсява той. :)

П.С. наистина на лед няма никакво значение дали си с АБС или не или си с нови гуми или стари...... :lol:
Винаги можеш да направиш белята, ако се джижиш с несъобразена скорост

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 19 Фев 2004, 14:52

Доколкото знам натиска в момента преди да блокира колелото има най-добър спирачен ефект и това е целта на АБС-а да подържа усилието на спирачната машинка близо до този, тъй като се твърди че при блокиране на колелата триенето което се образува има около 1.5 пъти по малък спирачен ефект.
Но как става точно това все още ми е любопитно :)
May the BMW force be with you!

Мафиозо!
Аватар
Мнения: 2232
Регистриран на: 1.04.2003

Мнение от rado_rf » 19 Фев 2004, 15:01

Принципното действие (поправете ме ако греша) е - удари на накладките върху спирачния диск с много голяма честота (около 30-50 удара в секунда) и в зависимост от силада на натиска се увеличава и силата на удара или честотата на ударите или и двете. Не твърдя че е точно така, но така ми е обяснено :oops:
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 15.01.2004

Мнение от koko_star » 19 Фев 2004, 16:33

бе де да знам в реиса/4есто пътувам до даскало/ в града се усе6та едно като леко изпускане за секунда.нещо като пулсация.аиде кажете плс как деиства тва 4удо 4е да приказвам глупости :oops:
BMW is the car...another cars are just traffic

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 28.09.2002
Местоположение: вх.Б

Мнение от momo » 19 Фев 2004, 22:08

ABS-а е ПЪЛЕН БОКЛУК :!: , измислен за някви иузарски коли , карани от жени ,които са взели книжка на 7-мия път. перфектния момент на спиране (точно преди блокирането ) абе-са го подържа с пълно блокиране на диска и пълното му отпускане , въпреки че ги редува мноооооооого бързо това ВИНАГИ увеличава спирачния път.без абс-а в ръцете на професионалист въпросната кола може да спре по-бързо, защото човек много по добре може да подържа перфектния момент на спиране.mondeo-то на баща м иима абс и когато за пръв път го карах в зимни условия 5 пъти минах на червено :oops: на лед колкото и да натискаш колата си върви без изобщо да намаля , а педала си скача като луд :oops: мен повече ме интересува мозе ли да се изклучи абс-а ? ? ? :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 19 Фев 2004, 22:45

Ами аз не съм чувал да може....
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1316
Регистриран на: 16.12.2002
Местоположение: София

Мнение от tsvet40 » 19 Фев 2004, 22:51

Може, разбира се. На някои коли, като моята например, си има копче на таблото. На останалите просто махаш съответния бушон и веднага ставаш професионалист и спираш много по-добре от компютъра - да не дава Господ, в тоя пред теб :mha:

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Мнение от gazzzar » 19 Фев 2004, 22:54

Махаш бушона на АБС и си готов с изключването!
ПС:Ауди 80 има копче на тоблото, но само за тях знам, че може се изклюва ръчно!
ППС:ЗА мен АБС е изключителна система и не се заблуждавайте, че няма файда от нея, то щяха ли да я монтират вече серийно във всеки нов автомобил, ако беше просто едно губене на време.... :dunno: :!: :?:
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook