Що е то ABS?
Модератор: Общи модератори
39 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Vasilen
- Доктор на БМВ науките
-
- Мнения: 1854
- Регистриран на: 9.02.2004
- Местоположение: В хасиенда на края на града
- Пол: Мъж
- Кара: 400 коня и едно магаре зад волана
Що е то ABS?
Здравейте,
от скоро имам BMW с тази екстра, на два пъти ми спаси задника (по моя вина разбира се
) много мек педала на газта
В единия случай не вярвах да спре колата !(избръмча ABS и о ЧУДО колата спря невероятно бързо
)
Та ако може някой да ми отговори какво представлява ABS как работи и т.н.
Значи знам че е антиблокираща система на спирачките която не позволява на колелата да блокират при спиране, но не знам как работи и използването и свързано ли и с някакво износване на някакви части! Тоест ако натискам така яко и средния педал ще трябва ли да съм готов за подмяна на части?
Много благодаря предварително на всички!
от скоро имам BMW с тази екстра, на два пъти ми спаси задника (по моя вина разбира се


В единия случай не вярвах да спре колата !(избръмча ABS и о ЧУДО колата спря невероятно бързо



Та ако може някой да ми отговори какво представлява ABS как работи и т.н.
Значи знам че е антиблокираща система на спирачките която не позволява на колелата да блокират при спиране, но не знам как работи и използването и свързано ли и с някакво износване на някакви части! Тоест ако натискам така яко и средния педал ще трябва ли да съм готов за подмяна на части?
Много благодаря предварително на всички!
May the BMW force be with you!
Именно - чрез тази система колелата продължават да се въртят и при най-екстремното спиране и понеже не блокират и не се суркат/хлъзгат, колата остава управляема (т.е. можеш да навиеш волана и тя да завие) и не се удължава излишно спирачния път поради хлъзгането. Спорно е обаче дали една и съща кола с или без АБС ще направи по-къс спирачен път. Моето лично мнение ( и на някой специалисти) е, че АКО шофьорът познава перфектно колата , тя е в добро състояние и т.н. - БЕЗ АБС може да се постигне същият или дори малко по-кратък спирачен път, отколкото С АБС. НО това е в много редки случаи и зависи от много неща. А АБС е предназначен за всички шофьори - за удобство, а и за тези, които не са особено силни в спирането.
Естествено, че ако ползваш много агресивно АБС-а (а и не само него - каквото и да е груго), той ще се износва повече. Понеже колите ни не са първа младост - може да се очакват проблеми - предполагам предимно с датчиците на АБС-а (предполагам е електронен, а не механичен). По електрониката много рядко дава проблеми - почти винаги са в механичната част на системата. Така че - ползвай го, но разумно. Не да се фучиш излишно и да спираш всеки път екстремно, само за да се кефиш как спира.
ЕТО ТУК е обяснено добре (на английски) какво представлява и как функционира системата АБС:
http://auto.howstuffworks.com/anti-lock-brake.htm
Естествено, че ако ползваш много агресивно АБС-а (а и не само него - каквото и да е груго), той ще се износва повече. Понеже колите ни не са първа младост - може да се очакват проблеми - предполагам предимно с датчиците на АБС-а (предполагам е електронен, а не механичен). По електрониката много рядко дава проблеми - почти винаги са в механичната част на системата. Така че - ползвай го, но разумно. Не да се фучиш излишно и да спираш всеки път екстремно, само за да се кефиш как спира.
ЕТО ТУК е обяснено добре (на английски) какво представлява и как функционира системата АБС:
http://auto.howstuffworks.com/anti-lock-brake.htm
- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
Обикновено датчиците на АБС-а се прецакват с времето, но тогава ще ти светне лампата на АБСа и ще разбереш.
Ето още малко линкове:
http://www.nhtsa.dot.gov/cars/problems/equipment/ABSBRAKES.html - тук е отговорено на въпроса дали наистина с АБС спирачният път е по-кратък, отколкото БЕЗ АБС (макар и много кратко) и на доста други въпроси
http://www.se-r.net/brakes/abs.html
http://www.nhtsa.dot.gov/cars/problems/equipment/ABSBRAKES.html - тук е отговорено на въпроса дали наистина с АБС спирачният път е по-кратък, отколкото БЕЗ АБС (макар и много кратко) и на доста други въпроси
http://www.se-r.net/brakes/abs.html
Мисля, че идеята на АБС-а е не да скъсява спирачния път, а да запази контрола върху движението на автомобила при екстремно спиране.
За да работи нормално има датчик за въртенето на всяко от колелата.
Само не мога да кажа какъв е изпълнителният механизъм (този, който надига педала
), но най вероятно той може да се прецака от прекомерно използване.
За да работи нормално има датчик за въртенето на всяко от колелата.
Само не мога да кажа какъв е изпълнителният механизъм (този, който надига педала

chefo написа:Мисля, че идеята на АБС-а е не да скъсява спирачния път, а да запази контрола върху движението на автомобила при екстремно спиране.
.
Да бе, да

Аре помисли малко - на заледен участък кой автомобил ще спре по бързо, този с АБС-а или този на който му се влачат колелата и е като шейна


"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
- Cult Society
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 27.01.2003
точно на лед няма кой знае каква файда от АБС:):):)
ама карай.....
аз съм забелязал друго - при плавно но силно натискане на сопките АБСа се включва по-късно....
ама карай.....
аз съм забелязал друго - при плавно но силно натискане на сопките АБСа се включва по-късно....
- Vasilen
- Доктор на БМВ науките
-
- Мнения: 1854
- Регистриран на: 9.02.2004
- Местоположение: В хасиенда на края на града
- Пол: Мъж
- Кара: 400 коня и едно магаре зад волана
Доколкото знам натиска в момента преди да блокира колелото има най-добър спирачен ефект и това е целта на АБС-а да подържа усилието на спирачната машинка близо до този, тъй като се твърди че при блокиране на колелата триенето което се образува има около 1.5 пъти по малък спирачен ефект.
Но как става точно това все още ми е любопитно
Но как става точно това все още ми е любопитно

May the BMW force be with you!
Принципното действие (поправете ме ако греша) е - удари на накладките върху спирачния диск с много голяма честота (около 30-50 удара в секунда) и в зависимост от силада на натиска се увеличава и силата на удара или честотата на ударите или и двете. Не твърдя че е точно така, но така ми е обяснено 

"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
ABS-а е ПЪЛЕН БОКЛУК
, измислен за някви иузарски коли , карани от жени ,които са взели книжка на 7-мия път. перфектния момент на спиране (точно преди блокирането ) абе-са го подържа с пълно блокиране на диска и пълното му отпускане , въпреки че ги редува мноооооооого бързо това ВИНАГИ увеличава спирачния път.без абс-а в ръцете на професионалист въпросната кола може да спре по-бързо, защото човек много по добре може да подържа перфектния момент на спиране.mondeo-то на баща м иима абс и когато за пръв път го карах в зимни условия 5 пъти минах на червено
на лед колкото и да натискаш колата си върви без изобщо да намаля , а педала си скача като луд
мен повече ме интересува мозе ли да се изклучи абс-а ? ? ? 




- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Ами аз не съм чувал да може....
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- gazzzar
-
кавалер-монтьор
-
- Мнения: 2515
- Регистриран на: 11.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: леки BMW-та :):):)
- Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta
Махаш бушона на АБС и си готов с изключването!
ПС:Ауди 80 има копче на тоблото, но само за тях знам, че може се изклюва ръчно!
ППС:ЗА мен АБС е изключителна система и не се заблуждавайте, че няма файда от нея, то щяха ли да я монтират вече серийно във всеки нов автомобил, ако беше просто едно губене на време....

ПС:Ауди 80 има копче на тоблото, но само за тях знам, че може се изклюва ръчно!
ППС:ЗА мен АБС е изключителна система и не се заблуждавайте, че няма файда от нея, то щяха ли да я монтират вече серийно във всеки нов автомобил, ако беше просто едно губене на време....



ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3....

"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna




"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
39 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани