Новак: Здравейте! Няколко въпроса?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Новак: Здравейте! Няколко въпроса?

Мнение от D3BEP » 26 Юни 2007, 10:35

Здравейте уважаеми Бимъри!
Надявам се, че тук приемате и такива като мен. Аз съм абсолютна ламя в автмобилите - почти нищичко не разбирам, камо ли в БМВ-тата. Ако се решите да ми отговаряте, вероятно ще трябва да е като на идиот. Може ад се каже, че още не познавам педалите и не знам откъде се сипва бензина.

От някое време съм горд собственик на Е36 - 1,8I с двигател М43 95/96 г. Честно казано, стана съвсем случайно, даже друга марка беше по - вероятна, но нямам поводи да се оплаквам.

Аз си падам малко психар и перфекционист и обръщам внимание на следните неща, които може и да са, може и да не са проблеми:

1. На студен двигател при много горещо време палим по - бавно. Или трябва да изчакаме 4-5 секунди на контакт, или да върнем обратно и пак да завъртим стартера? На какво се дължи това? Колата е черна отвсякъде и доста се загрява, обърнал съм внимание, че сутрин си пали добре, даже и ако е на сянка пали по - бързо, но седи ли на слънце, почва да мисли! Последните дни времето вярно е доста горещо...
2. На положение на ключа две ли беше, точно преди стартиране, лампичките си светват и загасват. Когато завъртя стартера обаче АБС много кратко примигва веднъж и при стартиран двигател изключва. Четох, че проблемът може да е акумулатор. Моят обаче уж е в ред, гледахме го, даже и изглежда нов, бош някакъв си. Други консуматори са ми климатроник и уредба, които се включват на стартер... Да е малък акумулаторът ли, де да знам.... Или все пак да си заминава, но каква ще да е причината...
3. При изгасено положение в колата (даже и като влизам сутрин) чувам нещо като шум от перка, някъде от централната конзола. Мислех си да не е нещо като вентилаторче, свързано с конвекцията, различните температури в колата и навън, но май няма такова нещо... Имате ли идея какво е? Пипах клемата на акумулатора при студен двигател, имам чувството, че няма кой знае каква консумаци1 - студена е(доколкото знам часовник и аларма си дърпат оттам).


Други въпроси от общ характер:
- С верига ли е двигателят или има вариант и да е с ремък? Ако е с верига, необходима ли е смяната на веригата? Какви са признаците на заминаваща си верига, изключая хлопане и стържене?
- Температурата ми е на 12 + косъм. Сравнително бързо стигам до там - за километър, даже по - малко от два на ниски обороти и след това кове, независимо от времето. При това положение не мисля да сменям помпи и охлаждания - струва ми се нормално. Поемам ли сериозен риск?
- Нормално явление ли е кондензът на масло от скоростната кутия? Имам малък такъв, в сервиза на БМВ и в друг сервиз ми казаха, че било нормално явление при старите коли и не било проблем, но да питам и вас. Натягаха ми там "болтчетата" оттогава не съм проверявал, няма течове.
- Хванаха ми малка хлабавина в рейката. Общо взето обявиха да не се плаша(мои хора са), ама аз не обичам да не се плаша. Среща ли се често и как мога да се пазя от "обостряне" на проблема.
- Има ли смисъл да наливам скъп бензин - да кажем 100 на ОМВ ии просто си пилея парите за глупости?

Най вече:
Препоръчайте ми добър сервиз или майстор в Бургас? И повечко идеи за това да ми дадете, няма да са излишни.
Всякакви препоръки са добре дошли.
Поздрави!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 26 Юни 2007, 10:53

добре дошъл ,като цяло няма нещо твърде обезпокоително по машината ти - за паленето - смени филтри начело с горивен, и свещи ,примигването на АБС при въртене на стартера е точно щото му пада напрежението на акумулатора - вероятно е поиздухан ,лекия шум е от вентилаторче с което климатика души въздуха колко градуса е ,мотора е с верига която ако не дрънчи не се сменя ,водна помпа и термостат не е лошо да смениш ,но не е задължително ,омазнената кутия е от козметични течове да не те притесняват ,хлабината на рейката е слабо място на модела - ползвай търсачката на форума и ще намериш по подробни отговори на всичките си въпроси ..
безаварийно шофиране ,машината няма да те разочарова ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 26 Юни 2007, 11:04

Благодаря, Алекс, за успокоението и препоръките.
Търсих. От около месец чета форума ви и доста от тези въпроси съм прочел. Все пак реших да ги опиша в една тема, защото всеки е луд за себе си и е възможно проблемите да са свързани помежду си, а не изолирани - откъде да знам...
Ще сменя. Ама на заплата. И повече работи съм замислил да сменя(например амортисьори имам поразтечени), свещите може да не ги сменя веднага, първо филтрите и ако не се оправи и тях...
Първо обаче трябва да си намеря къде да я обслужвам... Че оторизираните сервизи са много оскъпи и малко несигурни, а и не обичат 10 годишни бараки... Поне в Бургас.

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 21.06.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от ffa » 26 Юни 2007, 13:55

:welcome:
"Да сгрешиш е нормално ,
но ако направиш същата грешка втрои път , значи си пълен тапак"

Ивелин Йончев

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 26 Юни 2007, 14:33

Благодаря!

Няма ли някой от Бургас да ме упъти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1035
Регистриран на: 8.12.2006
Местоположение: Mladost Мнения: 1111
Кара: колело

Мнение от bace_martu » 26 Юни 2007, 14:44

:welcome: пожелавам ти приятни емоции с марката , за което не се и съмнявам :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 26 Юни 2007, 22:52

:welcome:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 26 Юни 2007, 22:55

Ако паленето не се оправи със смяната на свещите и филтрите,остава
регулатора за обратното гориво.И при мен така палеше трудно загряла,
но се оправи след смяната на изброените неща ;)
Има един болт на рейката за обиране на хлабината.Чрез него може да се
предотврати задълбочаване на проблема.На скоростната кутия има има
2 проблемни семеринга.Ако не тече много,може да изчакат до смяна
на съединител и тогава да ги смениш.За помпата и термостата колегата
сподели,добре е да се сменят,за да се избегне скъп ремонт при прегряване.

Накрая искам да ти пожелая само приятни моменти зад волана на баварката ;)
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 26 Юни 2007, 23:01

bmwdriver написа:Има един болт на рейката за обиране на хлабината.


:yes:използван ..... Добре дошъл при нас и само приятни мигове с хунтата... ;)
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 556
Регистриран на: 7.02.2007
Местоположение: софия

Мнение от nandrolon » 26 Юни 2007, 23:04

:welcome: ако е само това - бели кахъри за кола на 11- 12 годинки :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 27 Юни 2007, 8:44

Благодаря на всички за мненията и приветствията, и особено на bmwdriver-a за ценните съвети :) Сигурен съм, че приятни минути може да имам не само в колата, но и във форума.
Нямам съмнение в приятното изживяване с баварката, иначе не бих си я купил.

Колеги, гледам че има много голяма бургаска агитка. Дайте ми сервизи и майстори, бре! Че хич не съм наясно кой как работи, а аз съм с вързани ръце.


//извън темата
Хм, Nandrolon, какъв е тоя ДЕКАноат, дето го бодеш? Хората отдавна минаха на Анавар и Примаболан.
Just joke :mhihi:

//извън темата

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 27 Юни 2007, 10:49

Знаех си, че nick-а ти ми е познат от някъде.... ма не бях сигурен преди да се обадиш "стероидно" :D :D :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 27 Юни 2007, 11:56

Tова, че присветва АБС- а не мисля, че е признак за издухал акумулатор. На печката си го правеше и с чисто нов 96 ампера.

Остави го човека да си бие дека- та, както е казал Арни, ако с дека и бионабол не станеш як, по- добре остави фитнеса и почни да играеш шахмат :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 18.07.2005
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: F11

Мнение от valeto » 27 Юни 2007, 12:01

Аз пък мисля че твоя мотор е с ремък,моят е същият и си е с ремък....Освен да не би да е така щото мойта е 91г.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 27 Юни 2007, 12:13

Твоя е м40, неговия м43. Разликата не е само в ремъка;)
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook