Конструкция на съединителя
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Конструкция на съединителя
В няколко теми се споменава, че гасителя на усукващи трептения не се намира във феродовия диск а в маховика. Освен това има някакъв "двоен" маховик за колите с климатик (това от Realoem.com). Може ли някой, който е разглабял такова чудо да хвърли малко светлина за какво точно става въпрос? Това по повод на поредния "най-често срещан проблем в Е36" - вибрации при потегляне при позагрял съединител (в задръстване например). Интерсно ми е защото най-вероятната причина за това са именно пружините на гасителя и на обикновенните коли той е вграден в главината на феродовия диск.

- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Въпросните пружини при бензиновите мотори са си точно на феродовия диск, мисля че при дизеловите беше по-различно. Аз смених съединител заради тоя проблем, не беше заради пружините а просто заради гадното феродо, което е монтирано в ранните е36. Нищи се все едно е от косми 


- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Някъде из форума се спрягаше че на 6 цилиндровите коли било като дизела. А и какво означава наистина "двоен" маховик?

- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
На 6 цилиндровите с клима демпферните пружини са на маховика.
По каталозите го пишат Twin mass flywheel.
По каталозите го пишат Twin mass flywheel.
- hangman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 23.05.2004
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Z3 3.0
И аз имах този проблем при загряване в задръстванията. Двигателя на празен ход се тресеше здраво (без да мени оборотите!). Казаха - маховик.
Преди два дни го смених заедно със съединителя и вече всичко е о.к.
За статистиката: 1420 лв (части+труд)
P.S. Колата ми е М52B20 с климатик.
Преди два дни го смених заедно със съединителя и вече всичко е о.к.
За статистиката: 1420 лв (части+труд)
P.S. Колата ми е М52B20 с климатик.
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Днес се поразрових из нет-а. Останах с впечатление, че всички BMW-та са с тоя twin mass flywheel. Само не разбрах дали на всички демпфера е в маховика. За 6 цилиндровите е сигурно. Препоръчва се подмяна на маховика на всяка втора смяна на съединител. А той естествено струва 1675лв (в Камор). Така като помисля целта на това е да се обедини конструктивно в едно цяло гасител на усукващи трептения (който обикновенно се слага на предния край на коляновия вал) и демпфера на съединителя. Вярно, че се се получава компактна конструкция, но това е на адски висока цена. Добрите инженерни решения се отличават не само с решаване на техническата задача а и с добра ремонто-пригодност и подръжка. Излиза, че тоя маховик изкарва максимум 200к км и то ако съединителя само се гали. Съветвам ви добре да си правите сметката следващият път когато решите да правите "слънца" на асвалта 


- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Както написах отгоре,само 6-цилиндровите с клима са с демпферен маховик.
Моята не е имала клима фабрично и е с обикновен маховик.
Моята не е имала клима фабрично и е с обикновен маховик.
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Сигурен ли си, в realoem.com всички излизат с един и същи маховик, с демпфер. Ако си прав това ще бъде решение на проблема, обикновен маховик втора употреба + нормален съединител и нещата си идват на място. Щото 1,5к лв за смяна на съединител - е да не карам 7-ма серия ебаси. Даже си мисля дали не може се изолира тоя демпфер (например чрез заваряване) и пак да се сложи нормален съединител.

- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Lorda написа:Маи гадаиш нещоbmwdriver написа:На 6 цилиндровите с клима демпферните пружини са на маховика.И-ските сас клима и те са сас сащия сигурен сам някои оба4е
Не гадая,твърдя го със сигурност

- 6tur4o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 5.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 330ci
за 6-так с фабрична клима М50-м52 е с демферен маховик съединителят е съштия като на като на2.5 тдс 765 лв е маховика на лук
става съединител от м20 маховик + съединител комплект + стартер от м20 доста добър вариянт маховика на м20 е доста по лек с около 5-6 кг 


- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Така е, всички 6 цилиндрови ако са с климатик имат и демпферен маховик. Освен това мисля, че от една година нататък вече и тези без климатик също. За сега най-удачният вариант ми се струва обикновен маховик (от М50) + комплект съединител (като на bmwdriver). Не съм сигурен обаче дали става на 100% а и няма как да разбера преди да разглобя колата. Ако някой го е правил или има двата маховика и двата съединителя може да каже...
А и между другото колегите с 318is също са на тоя хал.
А и между другото колегите с 318is също са на тоя хал.

33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани