Конструкция на съединителя

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Конструкция на съединителя

Мнение от martoto » 16 Юни 2007, 23:14

В няколко теми се споменава, че гасителя на усукващи трептения не се намира във феродовия диск а в маховика. Освен това има някакъв "двоен" маховик за колите с климатик (това от Realoem.com). Може ли някой, който е разглабял такова чудо да хвърли малко светлина за какво точно става въпрос? Това по повод на поредния "най-често срещан проблем в Е36" - вибрации при потегляне при позагрял съединител (в задръстване например). Интерсно ми е защото най-вероятната причина за това са именно пружините на гасителя и на обикновенните коли той е вграден в главината на феродовия диск.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 17 Юни 2007, 1:07

Въпросните пружини при бензиновите мотори са си точно на феродовия диск, мисля че при дизеловите беше по-различно. Аз смених съединител заради тоя проблем, не беше заради пружините а просто заради гадното феродо, което е монтирано в ранните е36. Нищи се все едно е от косми :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 17 Юни 2007, 23:00

Някъде из форума се спрягаше че на 6 цилиндровите коли било като дизела. А и какво означава наистина "двоен" маховик?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 18 Юни 2007, 23:29

На 6 цилиндровите с клима демпферните пружини са на маховика.
По каталозите го пишат Twin mass flywheel.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 23.05.2004
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Z3 3.0

Мнение от hangman » 19 Юни 2007, 13:56

И аз имах този проблем при загряване в задръстванията. Двигателя на празен ход се тресеше здраво (без да мени оборотите!). Казаха - маховик.
Преди два дни го смених заедно със съединителя и вече всичко е о.к.
За статистиката: 1420 лв (части+труд)
P.S. Колата ми е М52B20 с климатик.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 19 Юни 2007, 19:55

Днес се поразрових из нет-а. Останах с впечатление, че всички BMW-та са с тоя twin mass flywheel. Само не разбрах дали на всички демпфера е в маховика. За 6 цилиндровите е сигурно. Препоръчва се подмяна на маховика на всяка втора смяна на съединител. А той естествено струва 1675лв (в Камор). Така като помисля целта на това е да се обедини конструктивно в едно цяло гасител на усукващи трептения (който обикновенно се слага на предния край на коляновия вал) и демпфера на съединителя. Вярно, че се се получава компактна конструкция, но това е на адски висока цена. Добрите инженерни решения се отличават не само с решаване на техническата задача а и с добра ремонто-пригодност и подръжка. Излиза, че тоя маховик изкарва максимум 200к км и то ако съединителя само се гали. Съветвам ви добре да си правите сметката следващият път когато решите да правите "слънца" на асвалта :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 556
Регистриран на: 7.02.2007
Местоположение: софия

Мнение от nandrolon » 19 Юни 2007, 20:07

на мен ми претриса при студен мотор загрее ли няма проблеми :shock: :shock:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 19 Юни 2007, 22:58

Както написах отгоре,само 6-цилиндровите с клима са с демпферен маховик.
Моята не е имала клима фабрично и е с обикновен маховик.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 20 Юни 2007, 0:23

Сигурен ли си, в realoem.com всички излизат с един и същи маховик, с демпфер. Ако си прав това ще бъде решение на проблема, обикновен маховик втора употреба + нормален съединител и нещата си идват на място. Щото 1,5к лв за смяна на съединител - е да не карам 7-ма серия ебаси. Даже си мисля дали не може се изолира тоя демпфер (например чрез заваряване) и пак да се сложи нормален съединител.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 20 Юни 2007, 0:24

За моята съм 100 % сигурен,стария феродов диск с демпферните пружини още го пазя.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 21.03.2007

Мнение от Lorda » 20 Юни 2007, 22:20

bmwdriver написа:На 6 цилиндровите с клима демпферните пружини са на маховика.
Маи гадаиш нещо :mhihi:И-ските сас клима и те са сас сащия сигурен сам някои оба4е :lol:
"...но искам винаги когато ми се наложи в някоя ситуация на пътя да мога да разчитам на колата, а мисля, че БМВ-е точно такава кола." :yes: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 556
Регистриран на: 7.02.2007
Местоположение: софия

Мнение от nandrolon » 20 Юни 2007, 22:25

на малката печка също :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 20 Юни 2007, 22:51

Lorda написа:
bmwdriver написа:На 6 цилиндровите с клима демпферните пружини са на маховика.
Маи гадаиш нещо :mhihi:И-ските сас клима и те са сас сащия сигурен сам някои оба4е :lol:

Не гадая,твърдя го със сигурност ;)
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 5.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 330ci

Мнение от 6tur4o » 21 Юни 2007, 1:27

за 6-так с фабрична клима М50-м52 е с демферен маховик съединителят е съштия като на като на2.5 тдс 765 лв е маховика на лук :mhihi: става съединител от м20 маховик + съединител комплект + стартер от м20 доста добър вариянт маховика на м20 е доста по лек с около 5-6 кг :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 21 Юни 2007, 8:48

Така е, всички 6 цилиндрови ако са с климатик имат и демпферен маховик. Освен това мисля, че от една година нататък вече и тези без климатик също. За сега най-удачният вариант ми се струва обикновен маховик (от М50) + комплект съединител (като на bmwdriver). Не съм сигурен обаче дали става на 100% а и няма как да разбера преди да разглобя колата. Ако някой го е правил или има двата маховика и двата съединителя може да каже...
А и между другото колегите с 318is също са на тоя хал.
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook