За метанола

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: Пловдив

Мнение от bigraven » 11 Юни 2007, 23:14

А и ми прави впечетление,пак по форумите за моделизъм ,там двигателите са двутактови, но казват че с метанола се постигат по добри резултати.Само не ме питайте каде го четох щото не помня.
Та се чудех някой правил ли е двигател на метанол,и дали за моя това е възможно,като не търся рейсърски постижения,то м 40 не е за тва,просто искам да си върви както на бензин.Е разбира се няма да е както я купих но все пак ако знаете колко много дължа на тая кола и
как си я обичам,преди имах и 530 но именно с 318 са ми свързани най
хубавите моменти в живота. та за тва искам да си върви както преди

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 6.11.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 330i, 750i

Мнение от NITRO DRIVER » 16 Юни 2007, 22:14

За да работи двигателя с метанол трябват:

- специални инжектори за метанол ( трябва да се подава около 2.5 пъти повече от бензина )
- специална горивна помпа за метанол
- да се оптимизира момента на запалване

При правилна настройка метанолът дава с около 20% повече мощност от бензина.
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 17 Юни 2007, 11:47

Шо, кво ше стане ако ползваш само по-големи инжектори и помпа демек не са специални.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 17 Юни 2007, 12:18

това щях и аз да пиша ;) поне за етанол няма проблеми, не виждам защо за метанол ще има? защо специална горивна помпа - износване ?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 26.08.2004
Местоположение: София

Мнение от Stranger » 17 Юни 2007, 12:59

До тук сте разгледали темата за метанола, само при инжекционите.А как седи въпросът при карбураторите?Мисля си че там ще е доста по лесно да се нагласи работата, отколкото при инжекциона,.Може би единствената част която трябва да се замени, е бензиновата помпа.По големия дебит може да се регулира механично от жиглиорите ,а ако са малки, ще се сложат по големи...А как седи разхода... той вероятно ще е най малко с 20 процента по голям.Какво е съотношението на сместа при метанола...в главата ми се върти някакво 1:7, но незнам дали не го бъркам с някакво друго гориво...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 6.11.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 330i, 750i

Мнение от NITRO DRIVER » 17 Юни 2007, 16:35

PARADOX_sf написа:Шо, кво ше стане ако ползваш само по-големи инжектори и помпа демек не са специални.


За кратко време става - пробвал съм.
При по-продължителен контакт обаче, метанолът действа разяждащо върху някои видове гума, пластмаси и метали ( алуминий, магнезий ).
Освен това метанолът за разлика от бензина има полярна молекула, т.е. провежда електричен ток. При някои видове бензинови помпи ( потопяеми ) има неизолирани електрически изводи. Може да се получи електролиза, дори искра.
Затова се продават специални помпи и инжектори.
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: Пловдив

Мнение от bigraven » 18 Юни 2007, 17:46

2,5 пъти повече от бензина ,лошо значи си губи смисъла то и на 0.60 да се намери литъра пак става скъпо :( е жалко .Значи това има смисъл само за състезатели, за мен няма.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 20 Юни 2007, 11:06

NITRO DRIVER написа:
PARADOX_sf написа:Шо, кво ше стане ако ползваш само по-големи инжектори и помпа демек не са специални.


За кратко време става - пробвал съм.
При по-продължителен контакт обаче, метанолът действа разяждащо върху някои видове гума, пластмаси и метали ( алуминий, магнезий ).
Освен това метанолът за разлика от бензина има полярна молекула, т.е. провежда електричен ток. При някои видове бензинови помпи ( потопяеми ) има неизолирани електрически изводи. Може да се получи електролиза, дори искра.
Затова се продават специални помпи и инжектори.

Бах маа му, Алуминия не се разчжда от киселини шот се пасивира ти от метанол го плашиш... :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 6.11.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 330i, 750i

Мнение от NITRO DRIVER » 21 Юни 2007, 15:37

PARADOX_sf написа:
NITRO DRIVER написа:
PARADOX_sf написа:Шо, кво ше стане ако ползваш само по-големи инжектори и помпа демек не са специални.


За кратко време става - пробвал съм.
При по-продължителен контакт обаче, метанолът действа разяждащо върху някои видове гума, пластмаси и метали ( алуминий, магнезий ).
Освен това метанолът за разлика от бензина има полярна молекула, т.е. провежда електричен ток. При някои видове бензинови помпи ( потопяеми ) има неизолирани електрически изводи. Може да се получи електролиза, дори искра.
Затова се продават специални помпи и инжектори.

Бах маа му, Алуминия не се разчжда от киселини шот се пасивира ти от метанол го плашиш... :D




Ето ти още малко инфо, щом не вярваш:


"One of the drawbacks of methanol as a fuel is its corrosivity to some metals, including aluminium. Methanol, although a weak acid, attacks the oxide coating that normally protects the aluminium from corrosion:

6 CH3OH + Al2O3 → 2 Al(OCH3)3 + 3 H2O
The resulting methoxide salts are soluble in methanol, resulting in clean aluminium surface, which is readily oxidised by some dissolved oxygen. Also the methanol can act as an oxidiser:

6 CH3OH + 2 Al → 2 Al(OCH3)3 + 3 H2
This reciprocal process effectively fuels corrosion until either the metal is eaten away or the concentration of CH3OH is negligible."
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: Пловдив

Мнение от bigraven » 21 Юни 2007, 15:57

Е добре де в крайна сметка колко би струвало пригаждането на метанол заедно с помпа инжектори и тн. Някой знае ли? :roll:

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook