Сладкарничка...

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Гост
Аватар

Сладкарничка...

Мнение от Гост » 20 Май 2007, 12:42

Колеги,питам следното!Наумил съм си да отварам сладкарничка!
Та ако някой се занимава или се е занимавал с тая работа-моля да сподели мнение-кви разрешителни и изисквания има, кво оборудване трябва,дертове дето е имал,снабдяване и т.н. ...!
Мястото е между Младост1 и Младост2 /новите кооперации/,на ъгъл с бая витрини и ще минава оборотна улица отпред! Около 30м2 кат за две масички и щанд! Като за клиенти от околността.
Ако офтопиците са по-малко от сериозните постове ще е екстра ;)
Благодарско предварително-ако се реализира - ше кана за откриването! :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2036
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: София
Кара: Е46 320i
Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната

Мнение от titto » 20 Май 2007, 13:12

Искам само да те поздравя за добрия избор на "бизнес",макар и малък...!!! "Раната праи борбата"-по-сладка....! :mhihi:
В БГ всичко свързано с "ядение и пиение"потръгва(особено сладк.промишленост),така че пожелавам ти УСПЕХ! ;)
Изображение
--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"

T.N.T. for the brain
Аватар
Мнения: 997
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: Благоевград
Кара: Слънцето да се мръщи!!!

Мнение от PeBuLs » 20 Май 2007, 17:20

1.Регисрация на фирма
2.Разрешение от пожарната
3.Разрешение от ХЕИ
4.Регистрация по ХАСП
5.Патентна декларация, ако е ЕТ
6.Договор за трудова медицина
7.ДВСК- за категоризация на обекта


Май е това ... УСПЕХ


:yes: :yes: :bgflag:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1262
Регистриран на: 14.09.2002
Местоположение: София

Мнение от Eva* » 20 Май 2007, 17:42

предписанията са около 15 см. дебели... надявам се, да не те плашат. Почват с вентилатор в тоалетната, изисквания за броя на хладилниците, съхранение на основните продукти, стая за персонала и прочие. Книга за всекидневното зареждане с продукти, от къде и какво, придружено със срока на годност...

Ще ти го обяснят, надявам се. И успех в начинанието. И, браво за избора.
Да караш Peugeot е страст!

поклонник на E36
поклонник на E36
Аватар
Мнения: 1631
Регистриран на: 11.09.2003
Местоположение: София, София, София, София, София, София, София, София, София, София:
Пол: Мъж
Кара: Mercedes, BMW, Subaro

Мнение от Терзийски » 20 Май 2007, 18:45

PeBaLs написа:1.Регисрация на фирма
2.Разрешение от пожарната
3.Разрешение от ХЕИ
4.Регистрация по ХАСП
5.Патентна декларация, ако е ЕТ
6.Договор за трудова медицина
7.ДВСК- за категоризация на обекта
:bgflag:


До някъде е така само дето ХЕИ от 2 години са РИОКОЗ към 30лв. е таксата /хонорар ще ти кажа ако те интересува/ ХАСЕПА си е пак към РИОКОЗ и струва м/у 200-2000лв. много относително, също така няма никакво значение дали си ЕТ, ООД, ЕООД и т.н това е патентна дейност /не се дължи патент ако си по ДДС или ред др. причини предвидени в закона/, фирма може да си направиш каквато прецениш ЕТ - 200лв., ЕООД и ООД - 400лв. като тук трябва да имаш 5000 лв. за учредяването на дружеството по изключение може и с 3500лв. който пари си ги теглиш ;)


М/у другото като си от Младост спирката преди Рум иам един магазин за детски стоки преди време там имахме сладкарница... но това е периода 94-98 там някъде... ще питъм бащата дали има някакви неща от неговото време ... макар и да има те ще са морално стари вече....


И все пак моето мнение е да не се занимаваш с производство на торти, пасти и т.н. има достатачно цехове който го правят вместо теб и себестойностно не ти се рентира да го правиш ти ... най-малко ще спестиш половината разправии...

ако прецениш, че имаш нужда от нещо обади се...

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 20 Май 2007, 21:02

Благодаря за съветите!
Титто,страшни донати имаш на снимката! Такива ако намера-ше са най-отред на витрината! :lol:
Ако може някой да ми преведе какво е ХАСП или ХАСАПЕ,че тоя урок съм го пропуснал...?
Ева,15см бумаги си е страшно,ама ако няма мърдане-ше трябва да се преборя.За вентилатори ,климатици и хладилничарски работи -не ме е страх,че тва ми беше предишната работа и се намира се нещо!
Ако пък някой има хора с цех за сладкарски изделия--да свирка ! Ше видя кво се предлага и ще стана клиент....!
За стая за персонала -ше има да чакат! Персонала съм аз или некой от семейството! Ако персонала се оплаква-нема да яде! :mhihi:
Чудя се кво е положението с масите навън!?!? Ако са на проход ,който си е към кооперацията*влиза в ограденото място* ,а не на тротоара-трябва ли да взимам разрешение от общината или става само от съкооператорите!?!?
И тия неща ,всичките -ХЕИ,категоризация,... ,трябва да ги направя след като свърша ремонта и съм монтирал всичко или преди това се ходи по мъките!???

ентусиаст
Аватар
Мнения: 833
Регистриран на: 19.04.2006
Местоположение: Sofia

Мнение от ivan1979g » 20 Май 2007, 21:23

При нас има една сладкарничка с подобни размери, имат маси и отвън. Продават евтини неща, но правят пари. Успех в начинанието. Като я отвориш пиши да пробваме "стоката" :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1262
Регистриран на: 14.09.2002
Местоположение: София

Мнение от Eva* » 20 Май 2007, 21:38

ако ти трябват яйца на едро... имам го човека. И за всичко друго, насреща съм, за помощ.
Да караш Peugeot е страст!

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 20 Май 2007, 21:42

Eva* написа:ако ти трябват яйца на едро... имам го човека. И за всичко друго, насреща съм, за помощ.

Аз яйца си иам ;) Наще кокошки снасят по 20 на ден на Горубляне ,ма мисля да не правя аз тортите и пастите! Ше зимам на готово от цехове и така....
Преведи ,моля те , ХАСП! :uups:
Последна промяна Гост на 21 Май 2007, 17:28, променена общо 1 път

и аз незнам
Аватар
Мнения: 2070
Регистриран на: 1.11.2003
Местоположение: София/Люлин
Кара: E36 325i

Мнение от BMWALPINA » 20 Май 2007, 22:09

SKISA написа:Чудя се кво е положението с масите навън!?!? Ако са на проход ,който си е към кооперацията*влиза в ограденото място* ,а не на тротоара-трябва ли да взимам разрешение от общината или става само от съкооператорите!?!?


Щом е в границите на кооперацията трябва да искаш разрешение от съкооператорите, ако си под наем, а не е твое. Дано не ти си налага да отваряш врати някаде или да дострояваш нещо, защото там ве4е е много сложна работа ние имахме така за една врата бавихани 6 месеца само за една никаква врата кадето клинетите нямат нищо общо.

п.с. пожелавам ти успех, и за хора от форума с намаление :P

и аз незнам
Аватар
Мнения: 2070
Регистриран на: 1.11.2003
Местоположение: София/Люлин
Кара: E36 325i

Мнение от BMWALPINA » 20 Май 2007, 22:13

Отиди в съвета и там ще ти дадат "папка" си изискванията за една "сладкарничка" там ще има всичко, приготвяш много пари и си готов :)

поклонник на E36
поклонник на E36
Аватар
Мнения: 1631
Регистриран на: 11.09.2003
Местоположение: София, София, София, София, София, София, София, София, София, София:
Пол: Мъж
Кара: Mercedes, BMW, Subaro

Мнение от Терзийски » 20 Май 2007, 23:48

BMWALPINA написа:Отиди в съвета и там ще ти дадат "папка" си изискванията за една "сладкарничка" там ще има всичко, приготвяш много пари и си готов :)


В Общината най-много да му дадат УВЕДОМЛЕНИЕ -то което трябва да попълни и приложи , РИОКОЗ, паспорт на касовата машина, ДД и т.н. значи всеки е чул ХАСПИ, ХАСЕП, ХЕПИ, и т.н и т.н. а то реално е това

HACCP е съкращение, което в превод означава "Анализ на опасностите и контрол на критичните точки". Това са точки от производствения цикъл на храните, в които може да се елиминират възможните биологични, химически и физически опасности за човешкия организъм. Ако контрола в тези точки не е достатъчно задълбочен, то тогава е възможно да бъде застрашено здравето и дори живота на консуматорите. Изградена, внедрена и сертифицирана HACAP осигурява това да не се случи.

НАССР е научно обоснован и систематичен подход. НАССР системата се концентрира по-скоро върху предотвратяване възникването на опасностите, отколкото върху изследването и инспектирането на крайния продукт.

В основата на изискванията на HACAP са залегнали принципите на Codex Alimentarius. Публикациите на Codex Alimentarius, съдържащи препоръки, касаещи безопасността на храните, трябва да бъдат включени в законодателствата на страните членки на ЕС. Една от тях са Указанията на Codex (Codex Alimentarius guidelines) за прилагане на HACCP. Като общ документ е разработена директива 93/43/EEG на Съвета на Европа, която е базирана на тези указания на Codex Alimentarius.

Обхватът на приложение на HACCP системите, покрива цялата хранителна верига – от първоначалното производство до крайната консумацията и обхваща добив и производство и производство и преработване на хранителни продукти, търговия, съхранение и транспорт.

HACCP e приложим за производители, кетъринг фирми, ресторанти, хотели, фирми, произвеждащи хранителни стоки, търговци, фирми, складиращи храни и производители на животинска храна и добавки. Накратко всички производители и търговци, които искат да докажат, че храните, които произвеждат, съхраняват или доставят са безопасни;

Принципи на системата НАССР

HACCP се базира на седем основни принципа:

1.
Анализ на опасностите.

Определяне на потенциалните опасности, свързани с производството на храни на всички етапи от производството им.
2.
Определяне на Критичните Контролни Точки или CCP (Critical Control Point).

Определяне на точките, които могат да бъдат поставени под контрол с цел премахване или свеждане до минимум на вероятността от появата на опасност.
3.
Определяне на критична граница и въвеждането й.

Определя се критична граница за даден периметър, която трябва да бъде спазвана за да е сигурно, че CCP е под контрол.
4.
Установяване на система на мониторинг /контрол/ на CCP чрез наблюдение.

Система на контрол с оглед осигуряването, че всяка CCP е под контрол, т.е. че критичните граници се спазват.
5.
Установяване на корективни действия /мерки/.

Те се предприемат, когато мониторинга показва, че определена CCP е извън контрол. Тогава настъпилата ситуация трябва да веднага да бъде коригирана чрез предприемане на подходящи действия.
6.
Установяване на процедури за верификация /проверка/ на системата.

Те са с цел потвърждаване, че системата НАССР работи ефективно, както и съществуването на евентуални недостатъци.
7.
Въвеждане на документация.

Водената документация обхваща всички процедури и записи, подходящи за прилагането на тези принципи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 291
Регистриран на: 21.01.2007
Местоположение: Sofia-Off-Road-Under-Repair
Кара: каквото изпадне...
Мечтае да кара: safety car, самолет, мотор
Детайли за колата: тотална щета...

Мнение от stozashto » 21 Май 2007, 3:06

Добре е да се провери в одобрения проект на сградата какво точно е предназначението на въпросното помещение с витрини... и дали няма да има нужда от проект за смяна на предназначението...
"... _ _ _ ..."

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 21 Май 2007, 7:22

stozashto написа:Добре е да се провери в одобрения проект на сградата какво точно е предназначението на въпросното помещение с витрини... и дали няма да има нужда от проект за смяна на предназначението...

да, в общината
и категоризацията пак е в общината
тук има данък за брой места - до 20 толкова, от 20-50 толкова и т.н. който плащаш независимо, че си регистриран по ЗДДС. Отива в полза на общината така, че при вас може да е различно
освен това от общината трябва да ти дадът разрешение или май само някакъв документ се попълваше за това до колко часа може да работиш вечер

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 21 Май 2007, 10:42

Хич няма да работа вечер! Мисля докъм нормално време-6 да се затвара!
Не съм под наем-купено е!
Статута е за магазин с вече излязло право на ползване! Мисля си ,че по-лесно ще стане промяна /ако трябва / за сладкарница!
Няма да пристройвам нито ше отварам нови врати-както си е така ми отговаря на това ,което искам!
Лятото мисля за масички/2/ отвън и те са на проход към гаражи,които нема да са гаражи,а офиси отзад на кооперацията! Мисля да искам разрешение от съкооператорите/доколкото ги има ,щото още не са се нанесли/ ,а ако не дадат -само вътре ше продавам! И си е мое,така че ако наистина не се налага-нема да се занимавам с комшиите! Аз съм патил от шум и нема да правя на хората сечено да не могат да спят вечер!
За съфорумци-естествено ,че ше има намаления-торти,пасти ,еклери...!Нека тръгне -ако требва карти ше издам!
Тоя ХАСП или НАССР или квото е -явно ше треа да се чете!Ше видим докъде ше го добутам!
Идеята ми е повече да се продава за в къщи и само някой ако иска кафенце,сокче или нещо на място -за тва са трите маси вътре! Общо са за 6-7 човека-тва сигурно важи за плащането на място-ше разбера!
Не знам колко пари требва да приготва за бумащината-за оборудване вече съм сметнал горе-долу!

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: v_p_m

Последни теми
Facebook