Що е то ix и как действа?

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Що е то ix и как действа?

Мнение от sonny » 25 Яну 2004, 22:30

Искам да разбера на какъв принцип работи системата IX.

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 25 Яну 2004, 22:59

I = инжекцион, Х = 4х4
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 525
Регистриран на: 3.05.2003
Местоположение: София

Мнение от BMW_325i » 25 Яну 2004, 23:09

Той човека май знае какво означават буквите.Пита за самия принцип на действие-може би на 4x4-то :roll:
Евала на тунинга! Тунинговайте при нас!

Street Disorder Workshop
Street Disorder Workshop
Аватар
Мнения: 362
Регистриран на: 28.10.2003
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Мнение от Sami99 » 25 Яну 2004, 23:11

Х-много страшна тема подхвана брато х-то означава не 4х4,това е раэдатака , което озночава- раздава движението от дифа на колелото което приплъзгва, а 4х4 е съвсем друга история. На това му се вика демултипликатор и това в същност е което избира-предно, задно, всяко за себе си, по дигонал и т.н.

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 25 Яну 2004, 23:51

Sami99 написа:Х-много страшна тема подхвана брато х-то означава не 4х4,това е раэдатака , което озночава- раздава движението от дифа на колелото което приплъзгва, а 4х4 е съвсем друга история. На това му се вика демултипликатор и това в същност е което избира-предно, задно, всяко за себе си, по дигонал и т.н.


:mha: :mha: :mha: :mha: :mha: :mha: :mha: :mha: :mha: :mha: :mha: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :uzi: :bang: :box: :duel:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 14.05.2002
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: Toyota Celica

Мнение от Ich0 » 26 Яну 2004, 11:29

Виж този линк. Не е много подоробно и изчерпателно описано, но има интересни неща за iX-a.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 26 Яну 2004, 15:24

демултипликатор във х системите на бмв няма :) таквоз животно има само във сериозните джипове и то е модул във скоростната кутия (или централния диференцял) което позволява много ниски предавки със цел голяма мощност (използва се като се катериш/слизаш и трябва бавно но постоянно да върви возилото...) можеш да го познаеш че освен лоста за скоростите във кабината има още 2 лоста - единия е за контролиране на кои мостове да са включени (ако не е автоматично) , другия е точно за демултипликатора - често на него или около него пише "не повече от 15-20км в час" или нещо такова...

по темата- аз лично не знам. 4х4 бмв никога не ми е било обект на интерес.. освен 4.6ис-ката.. ма това е друга тема..
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 409
Регистриран на: 29.12.2002
Местоположение: София

Мнение от Wizi » 26 Яну 2004, 15:58

За съжаление 4х4 системата на БМВ се окаzа оЩе на времето супер не сполучлив вариант. Въпреки това, колкото и да е истина, едни допълнителни две zадвижваЩи колела zимата могат само да са предимство :arrow: файда от IX има.
Цялата игра в едно наистина качествено 4х4 идва от средния диф. който в до към края на миналата година (преди face lift-a на Х5) при БМВ куцаШе... Идеята е да раzпределя колкото се може повече или по чисто механичен начин или както е съвременно чреz електроника, а точно това IX не го владее ама грам :? Има 3 фирми проиzвеждаЩи диф.: Халдекс, Торсен и Виско, като последните са най-ефтини и най-смотани и както се досеЩате се слагат точно при БМВ, както и Голф Синхро.
Новата Х5 от мисля началото на таzи година раzпределя чудесно между двете оси чреz Халдекс подпомаган от CPU следяЩо промените в оборотите на 4те колела и се превърна в истински off-roader.

ИмаШе преди една торба с време супер интересна, zа мен поне, тема zа това как бачкат теzи системи в абв.бг форума zа абтомобили и zа това съм zаделил тоzи ценнен материал в моята web страница, zаЩото както се вижда чат-пат мога да я препоръчам zа фенове http://chakalov.net/forum/
Градски, халогенна крушка е вид крушка. Също както ксенона е вид крушка.
Та, на онова дето у село му викате ХАЛОГЕНКИ, всъщност се нарича ФАРОВЕ ЗА МЪГЛА. Ае бегай да раздуеш!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 28.02.2003

ix

Мнение от Anton Anastasov » 26 Яну 2004, 21:36

Остава с впечатление, че вие сравнявате задвижването на ix-са с това на истинските offroad-и. Това за мене е грешка - целта е различна.
Едното държи колата на пътя и я прави само по-сатбилна (може да те извади и от някоя снежна виелица), докато с другото претенцията е, че можеш да отидеш навсякъде (я иди с ix-са налов в дерето де).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 409
Регистриран на: 29.12.2002
Местоположение: София

Мнение от Wizi » 27 Яну 2004, 11:08

Остава с впечатление, че вие сравнявате задвижването на ix-са с това на истинските offroad-и


Няма начин да бъде сравнено, zаЩото истинските offroad-и полzват истински диференциали :D Останалото е просто clearence..... :wink:
Градски, халогенна крушка е вид крушка. Също както ксенона е вид крушка.
Та, на онова дето у село му викате ХАЛОГЕНКИ, всъщност се нарича ФАРОВЕ ЗА МЪГЛА. Ае бегай да раздуеш!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 28.02.2003

ix

Мнение от Anton Anastasov » 27 Яну 2004, 11:42

За какво му е на onroad-да offroad диференциал????

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 409
Регистриран на: 29.12.2002
Местоположение: София

Мнение от Wizi » 27 Яну 2004, 12:05

Няма on или off-road диф. :!: Има скапани (Виско) диф., добри диф. (Халдекс) и перфектни диф. като Торсен. Дали Ще бъдат сложени на джип или кола няма zначение, ефекта е един и съЩ!
Градски, халогенна крушка е вид крушка. Също както ксенона е вид крушка.
Та, на онова дето у село му викате ХАЛОГЕНКИ, всъщност се нарича ФАРОВЕ ЗА МЪГЛА. Ае бегай да раздуеш!
Изображение

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 27 Яну 2004, 18:31

Човека го е написал пределно ясно- за какво му е на автомобил, който има двойно предаване за да може да излеже зимата от гаража от тези"супер" диференциали :?:
колата не може и няма да ходи да се катери по Монт еверест, за да му трябват специални диференциали и предавки. Защо да ги мъкне със себе си, при положение, че не би могъл да ги използва пълноценно :?: Само за да хаби гориво ли :?:
Моите наблюдениа над теб са, че явно имаш техническа грамотност, но вместо да седенш да обясниш на хората идваш с номера - кви са тия БМВ-та, разбира се там само най-лошото се използва.
Ами така е, скапана марка са БМВ, цяло чудо е, че са още на пазара и то дори не са купени от Фолксваген.
За пореден път ти казвам да осмислиш дъражанието си тук- ако има какво да кажеш по темата(както първия пост) направи го, ако ще се заяждаме(втория пост), по-добре недей, не носи добро никому.
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 409
Регистриран на: 29.12.2002
Местоположение: София

Мнение от Wizi » 27 Яну 2004, 18:53

Ако нямах респект към БМВ нямаШе въобЩе да пиШа тук, ок? Мерси zа оценката ти над мен, оценявам го :!:

Аz виждам така неЩата: една кола zа да е наистина устойчива на пътя благодарение на 4х4 трябва определено да има хубав диф, като торсен на пример.
Странно е zа мен твърдението, че едно 4х4 качва толкова раzхода на гориво, не съм чул Ауди собственик да се е оплакал. Мисля дават литър и малко отгоре, което не вярвам и ти да намериШ zа проблемно.

Ако човека е имал наистина предвид двойното предаване само zа да може да си купи мляко с колата в преспите, моля да ме иzвините - раzбрал съм погреШно!

колата не може и няма да ходи да се катери по Монт еверест, за да му трябват специални диференциали и предавки.


Така е, но когато ние, Ауди, проиzвеждаме една кола с предно тя никога няма да е толкова устойчива на пътя както едно БМВ със zадно и zа това раzчитаме на quattro. Иска ми се съЩо някак си да вметна, че 4х4 не е предимство само на сняг, ами и на мокро и то определено! Надявам се колегата с IX да сподели с мен това мнение...
Градски, халогенна крушка е вид крушка. Също както ксенона е вид крушка.
Та, на онова дето у село му викате ХАЛОГЕНКИ, всъщност се нарича ФАРОВЕ ЗА МЪГЛА. Ае бегай да раздуеш!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 409
Регистриран на: 29.12.2002
Местоположение: София

Мнение от Wizi » 27 Яну 2004, 18:53

Ако нямах респект към БМВ нямаШе въобЩе да пиШа тук, ок? Мерси zа оценката ти над мен, оценявам го :!:

Аz виждам така неЩата: една кола zа да е наистина устойчива на пътя благодарение на 4х4 трябва определено да има хубав диф, като торсен на пример.
Странно е zа мен твърдението, че едно 4х4 качва толкова раzхода на гориво, не съм чул Ауди собственик да се е оплакал. Мисля дават литър и малко отгоре, което не вярвам и ти да намериШ zа проблемно.

Ако човека е имал наистина предвид двойното предаване само zа да може да си купи мляко с колата в преспите, моля да ме иzвините - раzбрал съм погреШно!

колата не може и няма да ходи да се катери по Монт еверест, за да му трябват специални диференциали и предавки.


Така е, но когато ние, Ауди, проиzвеждаме една кола с предно тя никога няма да е толкова устойчива на пътя както едно БМВ със zадно и zа това раzчитаме на quattro. Иска ми се съЩо някак си да вметна, че 4х4 не е предимство само на сняг, ами и на мокро и то определено! Надявам се колегата с IX да сподели с мен това мнение...
Градски, халогенна крушка е вид крушка. Също както ксенона е вид крушка.
Та, на онова дето у село му викате ХАЛОГЕНКИ, всъщност се нарича ФАРОВЕ ЗА МЪГЛА. Ае бегай да раздуеш!
Изображение

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook