318TDS трудно палене докато е студена

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 15.03.2007
Местоположение: Джумаята
Пол: Мъж
Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
Мечтае да кара: Луноход
Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i

318TDS трудно палене докато е студена

Мнение от aboykov » 14 Апр 2007, 23:29

Здравейте,
Преди месец и половина закупих дизелката, която излезна доста читава като се има предвид, че е с "италиянска" жилка. Основно смених дребните консумативи, които се изискват, но се сблъсках с един проблем, за който се рових доста из темите, но решение не видях. При първо палене когато е студен двигателя прави няколко завъртания но изглежда не достига гориво. защото минава само в режим на въртене на стартера, при последващ опит само стартера си върти и така на 2ри или трети опит припалва:( При една консултация ми казаха - подгряващи свещи. Смених ги, но когато си я взимах пак ми направи същия номер - тогава излезна, че самия акумулатор е слаб. Купих нов 75Аh. Проблемът продължава. Един познат ми подхвърли, че връща нафтата когато не работи колата (повече от 2-3 часа престой) Нещо ми обесняваше за някакъв клапан на горивната помпа.
Направих няколко пъти опит при студено палене (дори в синята зона когато е срелката) да натискам педала на газта до средно положение - интересното е че има моменти в които пали от раз.
Въпросът ми е конкретно дали някой се е сблъсквал с нещо подобно. Ако да, да знам какво да правя, търся и струвам :)

П.С. ако не съм описал техническите термини правилно, ще ме прощавате :uups:
There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it :)

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 15 Апр 2007, 0:44

За твоята не знам, но на Е39ТДС акумулатора е 90Ah!!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 568
Регистриран на: 8.10.2004
Местоположение: Хасково

Мнение от His Shadow » 15 Апр 2007, 0:54

Не натискай педала на гаста това с нищо не влияе на процеса на палене ! незнам дали 318TDS има подкачваща помпа в резервоара ако има такава погледни там... а може би и самата помпа има едни гарнитурки които аз като смених пали винаги чудно хубаво

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 173
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: plovdiv

Мнение от juro » 15 Апр 2007, 1:06

Да.
Не искам да те плаша, но ако си сложил клапан на нафтата да не се връща обратно, и колата ти прави тези номера когато температурата падне под около 8 градуса проблема е че компресията ти е нисичка. Предполагам ако я мериш на студен двигател ще се движи между 19 и 20. Падне ли под 19 ще има голяма мъка при паленето на студено.
Най вероятно колата в началото почва да пали, но като пуснеш ключа гасне, а ако го задаржиш пали след 8-10 секунди с пушилка отзад или ако не задържаш ключа пали след 2-3 подгрявания.Когато е по топло проблема почти изчезва.
Този проблем много добре го знам :):):):). Моята я докарах до точно такова състояние както сега е твоята.
Та решенията са 3 възможн ако компресиата ти излезне около тези стойности които ти казвам.
1- Караш още около година или 20000 км и колата става тотално за ремонт защото вече няма да пали през зимата.
2- Сменяш сегменти и колата почва да си пали идеално, обаче ако износването е под 1,5 десети мм, ако не се лъжа толкова беше границата, колата ще се оправи за повечко време. В моя случай износването беше 1,8. Ако е над 1,5 ще пали нормално около 20000-30000 км след това пак ще се появят проблемите малко по малко.
В повечето случаи нещата се оправят само със смяна на сегменти.
3 Правиш си основен ремонт както трябва и с читави части и колата си става нова.
Минал съм през абсолютно всичките фази на това занятие и ти казвам за да не си хабиш времето и нервите и да смениш всико останало преди сегментите направо отивай да мериш компресията на студено.
в крайна сметка моята кола е с нови бутала, вал, клапани, водачи основни и биелни лагери, вериги със зъбни колелета и всички обтегачи, всички датчици, вси4ки гарнитурки семеринги и уплътнения, нова дюза с кабел, водна помпа, вискосъединител.
от стария двигател имам само блок, глава, турбо 3 дюзи и радиатори и разбира се електрониката.
Всички части ги поръчах точно такива марки каквито се свалиха от колата и след ремонта просто не е имала проблем нито с нафта нито с топло или студено време. Не е пропуснала да запали нито веднъж при каквито и да е условия.
Та за да не смениш всичко от догатки на разни майстори отивай мери компресията и ще разбереш дали си за смяна на сегменти или проблема е друг. Обаче описанието ти съвпада едно към едно с държанието на моята кола преди да сменя буталата и аз изгубих доста време да се мъча да открия друг проблем, защото не исках да призная, че колата съм я скапал до ремонт на 120000 км а и майсторите си подмятаха разни догатки за помпи подкачащи датчици и т.н. които общо взето не помогнаха за трайно отстраняване на проблема.
Пак ти казвам, ако излезне компресия на някои цилиндри 20 и под 20 просто повече не търси проблема другаде.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 15.03.2007
Местоположение: Джумаята
Пол: Мъж
Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
Мечтае да кара: Луноход
Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i

Мнение от aboykov » 15 Апр 2007, 3:38

ICE E39 си е друга категория :)

mla86 Това за педала на газта е съвет на немските инЖИнерчета :)

juro :( Ти уби всичко детско в мен :) :lol: :confused: Сервизът където я карам си разбират, но за този проблем искаха да я оставя да я погледнат. но нямам време да остана без автомобил. Все пак като чета твоите впечатления определено ще я остава да я погледнат обстойно и ще се надявам да не е това, което ти описваш.
Клапан още не съм слагал и на този етап няма да направя подобно нещо. Мисля да проверя това, което казваш за компресията.
There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it :)

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София

Мнение от kakasvraka » 15 Апр 2007, 11:28

Провери ли електрическата помпа в резервоара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 5.01.2007
Местоположение: София
Кара: 530 Д

Мнение от l-s » 15 Апр 2007, 11:47

горивния филтър??
СИНИ ШАМПИОНИ!!!!!Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 15 Апр 2007, 12:32

Ако не дърпа въздух е много вероятно да е понамаляла компресията.
Премерете компресия от нея ще стане ясно какво е положението.
Да питам само да не би проблема да се е явил малко след смяна на маслото?
Между другуто има много голям шанс от свещи менте да го прави тоя номер :idea:
Имах подобен проблем палеше ми трудно и топла и студена малко да поседи 10-15 минути и край върти като полудяла.
Подгревните свещи имат реле което ги държи включени до докато колата върти на стартер и ако не са читави = проблем :idea:

Колегата по-горе дето е правил пълен основен ремонт не е лошо да сполиш колко пари ти излезна :?:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 15 Апр 2007, 15:02

При труден студен старт не трябва ли да се проверят и подгряващите свещи? Зимата ми беше изгоряла само една :!: и палеше много мъчно. Като я смених започна да пали от половин оборот. :arrow:
Представям си ако са заминали 2-3 свещи - голяма мъка ще е сутрин
Така че провери свещите :idea:
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 8.04.2007
Местоположение: burgas

Мнение от bi4 » 15 Апр 2007, 18:50

колега аз ти предлагам даси провериш веригата. мои пиятел една година незнам кво не сменя помпи, дюзи и кво ли не.скоро смени веригата ие OK. разтеглената верига води до загоба на центровка. и оттам трудно пали.
lud umora nema samo se poti-BMW

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 15.03.2007
Местоположение: Джумаята
Пол: Мъж
Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
Мечтае да кара: Луноход
Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i

Мнение от aboykov » 15 Апр 2007, 19:58

Vld Интересно, но точно и аз това си мислех, че проблемът ми се получи след като направих смяната на маслото, защото първото нещо което направих след като я взех бе това! Когато бях да я купувам, количката палеше от раз на студа. Свещите съм сменил всичките миналия понеделник БОШ са, но не от турските ментета! Къде в София може да ми направят добро замерване на компресията и колко ще ме даруват, въпреки че "малкият звяр" си реве като се настъпи газта :lol:
There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it :)

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 15 Апр 2007, 22:20

На мен са ми мерили компресията при дунев на ЦСКА-то.
60лв. за 6-так.
На теб би трябвало да ти вземат 40.
Щом е станало след смяна на маслото най-вероятно е била набухана с добавки.
За да не си говориме глупости иди да я мернат и ще си излезне всичко на яве ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 19.07.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е38
Мечтае да кара: Е38

Мнение от D.Pavlov » 16 Апр 2007, 9:49

Сложи си клапан да не се връща горивото и всичко ще е ОК!!!!
По принцип трябва да има клапан в горивният филтър, обаче от толкова много заместители и ментета няма!!!!
Пак ти казвам сложи си калпан и ще видиш че проблемът ще изчезне , освен ако не ти работи подкачващата помпа , провери първо нея и ако работи сложи клапан !!
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 387
Регистриран на: 12.03.2007

Мнение от bobolink » 16 Апр 2007, 11:06

Имах подобен проблем с паленето, сложих възвратен клапан (струва между 11-15 лв) и проблема с паленето ицчезна! Като палиш не натискай газта!

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 7.12.2006

Мнение от БМВ3 » 16 Апр 2007, 18:56

и аз сьм сьс клапан и е ок или дай контакт 3 -4 пьти да подгрееш тя помпата в резервара качва гориво за около 5-6 секунди всеки пьт и ако запали от раз значи клапан и край

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook