До собствениците на М20-ки с Мотроник 1.3...

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

До собствениците на М20-ки с Мотроник 1.3...

Мнение от Дилян Пенчев » 04 Апр 2007, 22:09

Интересува ме дали някой от вас има идея за какво е оная щуротия дето е на кабела за 6-ти цилиндър и отива в един куплунг при термостата, там дето се включва и датчика на коляновия вал отпред?!?

Щото колата ми въри като трактор и смених всичко друго освен кабела на 6-ти цилиндър щото нямам такъв :mhihi: Даже и ангренажната центровка гледах - имаше два зъба избегали някъде :mhihi: Ама пак въри като трактор!

Мое ли тая щуротия да го ебава нещо?

П.С. Бесен съм :evil:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 04 Апр 2007, 23:35

Да не си чукнал клапаните в буталата?
Мерни една компресия.

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 05 Апр 2007, 0:14

След 5000 оборота почва да върви ЯКО! Смятам че ако са ударили клапаните в буталата и има някой крив няма да се реже нагоре ;)
А и съм я мерил...само не си спомням преди или след като почна да не върви :roll: Ама то ако са чукнали няма ли да има странични ефекти, като неравномерна работа на празен ход, шумове и т.н. идващи от главата?
Мотора си работи тихо и устойчиво (сравнително тихо де, като се има в предвид че е М20 все пак :mhihi: )
Най-интересното е че като я покарам повечко или вися в некви задръствания и още повече почва да не върви :roll: А не загрява, даже средата не стига ;)
Интересна работа дяволите ще я вземат :evil:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 05 Апр 2007, 0:21

Диляне, малко тъп отговор ще ти дам ама то знае ли човек ....сигурен съм, че повечето сериозни възможности си ги отхвърлил вече, та затова ....
Мислил ли си върху възможноста проблемите да идват от някаква дреболия .... горивна смес - дебитомер, филтри ..... нещо в този стил?

И още нещо, което може и смешно да ти се стори ама и това съм виждал :shock: Хвърли едно око на жилото на газта ;)

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 05 Апр 2007, 0:29

Асене, проверил съми подменил всичко което се сетих, дебитомер...тоя е 3-ти и при това идеален дойде си от Германия и си е за 25-ца, бобина съм сменил, датчик за температурата на водата, подменявах свещи, палец, дистрибутор, кабели за свещите ( с изключение на тоя за 6-ти с тая простотия), сменен е горивен филтър, подменен е и регулатора на налягането! Ако и от тоя кабел не е вече не знам! Може би има проблем с моторя :confused:
Интересно ми е обаче какъв може да е?!? При положение че всичко е тип топ, няма шумове, маслото си е масло, водата си е вода, не изчезват, налягане в цилиндрите си има, отпред при дроселовата клапа дето са картерните газове е идеално чисто, вече 13 000 км и няма никаква глеч, абе изглежда мотора да е читав!
Как мислите, има ли вариант проблема да е от цилиндро буталната група :mhihi: нещо да затяга като загрее, или пък разпределителния вал да се е приибал :?:

Утре и това ще разглобя да видя ;)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 05 Апр 2007, 0:51

Според мен е кабелето... ;)
Ако е "хардуерен" проблема ще го има непрекъснато.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 2.12.2005

Мнение от Turbolan » 05 Апр 2007, 0:51

Мен преди така ми работеше колата, баш като трактор и нямаше мощност и се оказа, че една букса съм я вързал наобратно... :uups: Уж си има каналчета на буксата...ама си беше влязла...

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 05 Апр 2007, 1:08

Най интересното е че изобщо не се бях сетил за тоя кабел и днес като за пореден път след постоянното движение по софийския трафик се ядосах и слезнат и вдигнах капака и си викам: "Ей ся ти *бах мамицата" и почнах да откачам един по един цилиндрите и да слушам дали като откача някой няма да има разлика в работата на мотора (малко дюлгерски начин ама ми писна) и почнах от първи да ги махам един по един и всичко си беше ток - при махането на всеки от кабелите звука и оборотите на мотора се променяха по един и същи начин...е стигнах до 6-тия и както си се бях хванал за стрът брейса така харабийската за опора и като се хванах за лулата на кабела така се сфазирах че усетих силата на АЕЦ-а как премина на няколко тласъка през мен :mhihi: аз вече тотално побеснял тръгнах да изключвам кабела от към дистрибуторната капачка и гледам някво кабелче... и си викам абе това па за кво е :mhihi: още повече побеснял щото не можах да искубя кабела от дистрибутора понеже е залепнал викам хамалската: "Ей ся щи *ба майката" и се насочих към това кабелче и викам са и него ще го изкубя, както и всички кабели дето са ми пред очите и да видим кон боб яде ли :twisted: И псувам и викам "д**ба тея М20-ки кой ги е измислил..." и изкубвам кабелчето и... моторя си работи :shock:
Викам си баси кабелчето, то требва да е за нещо не мое да нема разлика - качвам се в колата подкарвам умрелите от глад и скръб 110 коня гърчави измършавели, куци, неподковани та даже и слепи с по едно от очите си... и кво да установя - ами нема разлика!!!
до 1000 оборота е пълен мъртвец - а настъпя газта от светофара и не съм тръгнал на полусъединител не мога да стигна 1000 оборота 3-4 секунди, след това тръгва и се усеща някъф пауър като на 317-ка, след което стига 3000 оборота и започва да се набира и да издава бесен звук всеедно съм му пръснал азотец :mhihi: и така до 3500 оборота след което започва да бучи и ручи и едвааа едвааа стига до 4000 където леко се засилва (като М40 със износен разпредителен вал и кобилици) и така до 4500 където започва само да бучи и ускорява всеедно съм на 5-та (а аз съм на втора) и след това се появява турбото към 5 и нещо и на фона на това което е било преди това така се засилва че имам чуството че ако има прекъсвач на 8000 ще го стигне за нула време...ако не се разлети на парчета преди туй :lol:
Мани майтапа ами като включа следващата и умирам като ФОРД :mhihi:

П.С. Днес даже ме мина и една Корса 1.2 ТуйнПорт :evil: аз се направих че не съм настъпвал газта...а си я мачках колко може
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 317
Регистриран на: 11.02.2005
Местоположение: СОФИЯ

Мнение от vili » 05 Апр 2007, 1:13

това кабелче доколкото знам е на първи цилиндър и мисля че е за самоцентровка или диагностика.като тръбоскопна лампа но това си е мое мнение :roll:

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 05 Апр 2007, 1:25

Абе на 6-ти е :roll: В смисъл не знам ти на кое викаш първи и на кое шести, щото по общо приетите закони цилиндрите се броят от към силоотводния край на коляновия вал, сиреч от към маховика и скоростната кутия...е да ама на БМВ номерацията е обратно :mhihi: първи е от към перката а последния е от към скоростите...и на кабела си пише "6" и там където се включва в дистрибутора си пише "6"... ;)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 05 Апр 2007, 1:36

Братче, направо пали и заминавай на диагностика в някой сервиз ;) То ти си сменил направо всичко бря ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 330
Регистриран на: 25.12.2005
Пол: Мъж
Кара: Е30, Е36, Е46

Мнение от wot » 05 Апр 2007, 1:46

Дано това ти помогне!
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 21.06.2004
Местоположение: Димитровград

Мнение от Paff » 05 Апр 2007, 3:58

аз пък нямам такова нещо и си ми работи колата съвсем нормално ,
имам само кабелето на 1-ви цилиндър и да ти кажа честно не съм виждал да има 6-ти некаф кабеляк :roll:

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 05 Апр 2007, 8:11

Paff написа:аз пък нямам такова нещо и си ми работи колата съвсем нормално ,
имам само кабелето на 1-ви цилиндър и да ти кажа честно не съм виждал да има 6-ти некаф кабеляк :roll:


Имаш такова кабелче на 1-ви така ли?
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

Мнение от LandShark » 05 Апр 2007, 11:06

Диляне,

това кабелче трябва да е на 6-ти цилиндър. При преминаване на високоволтовия импулс към свеща, в това кабелче се индуцира сигнал. Използва се от Мотроника за обратна връзка, за самодиагностика. Но от него не зависи нито аванса, нито горивоподаването. В мотроника не се запазва и грешка, ако се махне кабелчето. (Между другото дори и да се сложи на друг цилиндър по грешка, пак ще работи... не е чудно че при един от колегите е на 1-ви цилиндър).

С други думи според мен няма как да влияe това кабелче на работата на мотора ти!
Последна промяна LandShark на 05 Апр 2007, 11:33, променена общо 1 път

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook