Твърдост на маркуча
Модератор: Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Nickson
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 10.01.2007
- Местоположение: София, Лио-лин
- Кара: E 34
Твърдост на маркуча
Колеги,
Като позачетох някои от темите относно охладителната система, се позамислих и искам да ви попитам нормално ли е основния маркуч, който тръгва от съдчето на антифриза, след продължително каране в задръстванията да е доста твърдо. Преди 2-3 месеца смених водна помпа, а впоследствие и всички уплатнения, тапи и капачката на съдчето на антифриза. Последното го направих по настояване на Йонко, понеже каза че старата капачка е заминала и затова има адски много напрежение във въпросния маркуч. Тогава беше твърд като камък. Сега не е толкова твърд, но пак е доста твърдичак. Наскоро ми смениха работното време и сега карам в най-големите задръствания и затова го забелязах това явление.
Има ли място за притеснение?
Като позачетох някои от темите относно охладителната система, се позамислих и искам да ви попитам нормално ли е основния маркуч, който тръгва от съдчето на антифриза, след продължително каране в задръстванията да е доста твърдо. Преди 2-3 месеца смених водна помпа, а впоследствие и всички уплатнения, тапи и капачката на съдчето на антифриза. Последното го направих по настояване на Йонко, понеже каза че старата капачка е заминала и затова има адски много напрежение във въпросния маркуч. Тогава беше твърд като камък. Сега не е толкова твърд, но пак е доста твърдичак. Наскоро ми смениха работното време и сега карам в най-големите задръствания и затова го забелязах това явление.
Има ли място за притеснение?
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
все пак работи на около 1 бар налягане. на 1.4 бара пропуска през клапана на капачката. щом е нова капачката няма се плашиш 


HI
По принцип,това може да се останови.Има специален уред който се завива на мяктото на капачката и показва какво е налягането във водната система,тоест дали е нормално или надува от гарнитурата.
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Stanchev написа:все пак работи на около 1 бар налягане. на 1.4 бара пропуска през клапана на капачката. щом е нова капачката няма се плашиш
На 520-ката капачката е на 2 бара

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
dinozab написа:Stanchev написа:все пак работи на около 1 бар налягане. на 1.4 бара пропуска през клапана на капачката. щом е нова капачката няма се плашиш
На 520-ката капачката е на 2 бара
не е ли двойнодействаща


- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
бе нормално еее
зависи колко е твърд
парно нали имаш??
не загрява??
само да не ее твърд като сап да неможе да го стиснеш
4е тогаа лошо
зависи колко е твърд


парно нали имаш??
не загрява??
само да не ее твърд като сап да неможе да го стиснеш
4е тогаа лошо
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
dinozab написа:Stanchev написа:все пак работи на около 1 бар налягане. на 1.4 бара пропуска през клапана на капачката. щом е нова капачката няма се плашиш
На 520-ката капачката е на 2 бара
хубу де ко не му е стегната капа4ката ко
ша стане???
на моята не я стягам оставям я да не е хермети4ески затворена
4е имаях лек те4 в радиатора
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Колеги, аз пък до неотдавна имах много меки водни съединения
Смених капачката с нова ,оригинална и сега т.нар.маркучи са твърдички при напълно загрял двигател.Така трябва да бъде ...
Георги Пенчев

Георги Пенчев
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
!
водната с-ма работи под налягане,за да не се влияе от атмосферното налягане
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Re: !
Stanchev написа:pavlin_e30 написа:водната с-ма работи под налягане,за да не се влияе от атмосферното налягане![]()
не колега, бачка под налягане, щото така кипи на по-високи градуси
това не го разбрах защо да е вярно. От дете знам, че херметическата тенджера освен че готви по-бързо е и по-икономична. Завира по-бързо, т.е. на по-ниска температура. А, забравих, по физика май споменаваха, че на морското равнище водата завира при 100 градуса, а на връх Мусала ще е доста по ниско. Което обаче влиза в противоречие с херметическата тенджера. А сега на кого да вярвам? НА изтрещялата физичка или на собствените си наблюдения?




- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
- BMW5820iA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse

а пък в тенджерата под налягане се готви по-бързо щото всичко ври примерно при около 120 градуса ..... т.е. по-бързо се сварява .

при вакум - водата може да заври и при 40-50 градуса ...
BMW5820iA написа::OT: при по високо налягане водата кипи на по високи градуси !!!
а пък в тенджерата под налягане се готви по-бързо щото всичко ври примерно при около 120 градуса ..... т.е. по-бързо се сварява .![]()
при вакум - водата може да заври и при 40-50 градуса ...
Не съм физик ,но това е съвсем вярно.Когато налягането на въздуха е по-малко,то оказва по-слаб натиск на газовете ,които се образуват при загряването на водата и те излизат т.е. кипят по-лесно.Например ако сте на много висок връх ,където атмосферата е с много ниско налягане няма да можете да си сварите яйце,защото водата ще ври и ще се изпарява на температура недостатъчна за варене на яйце.Марко Поло някога е описал подобен случай.
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
зна4и гледал съм за подводните вулкани като изригват
загряват водата до около 400 градуса
но водата не кипи поради огромното налягане което е на
морското дъно
загряват водата до около 400 градуса
но водата не кипи поради огромното налягане което е на
морското дъно

29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани